- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 mars, 2010 at 12:34 #341524Anonym anvandareMember
Morgonvikt: 81kg med kläder efter 30min promenad! Lägsta hitills.
Hade ändå en liten överskottsdag igår (kanske). Åt 4-5 hårdmackor med kaviar och en halvliter minimjölk på natten efter att ha varit på nattklubb och dansat nykter.
Snart blir det bandy, möjligtvis också styrketräning senare ikväll. Mycket aktiv dag med andra ord = mycket mat.
21 mars, 2010 at 17:00 #341525Anonym anvandareMemberBlir ingen styrketräning idag – blir mest troligt imorgon istället.
2timmars bandy blev det, lite mindre än vanligt. 30min promenad tog jag i morse, och snart blir det 1 timmes box pass för första gången.
Möjligtvis även en promenad ikväll, då blir denna dag en av de mesta aktiva på väldigt länge. Lär äta ungefär 2000-2500kcal, har hitills ätit 400kcal frukost + 2 hamburgare med bröd, lite dressing, lite pepsi, och 5-10g protein från vassle.
21 mars, 2010 at 19:09 #341526Anonym anvandareMemberDå var man hemkommen från det jobbigaste passet jag någonsin varit med om. 2timmars innebandy i rätt bra tempo med många intervall springningar är ingenting i jämförelse. Jobbigaste skiten jag gjort i hela mitt liv, tror jag svettades ut 4-5liter på en timme. Trodde det skulle vara lite småjobbigt bara med bara boxning, istället var bara uppvärmningen på 5min som att köra crosstrainer på nästan fullt motstånd i 5minuter. Sedan varvades det knäböj med kroppsvikt(ibland halva repetioner, ibland stanna i mittenläget etc, armhävningar, situps, boxa snabbt, boxa hårt, ner på knäböj halva vägen sedan upp igen. Kändes att man inte prioriterat konditionen verkligen.
Efter blev det bcaa och kreatin, snart ska lax och potatis eller en fryspizza ner i magen. Behöver fylla på kroppen lite känner jag nu, men förmodligen blir det ett underskott idag, sedan ett litet överskott imorgon då jag styrketränar, sedan underskott i princip resten av veckan.
22 mars, 2010 at 16:54 #341527Anonym anvandareMemberSnabbt pass i källaren:
Smalbänk (smalast möjliga grepp, händerna mot varandra)
18x55kg explosiva, lååångsamma neråt.
Övning där man för stången från magen, upp på hals höjd, sedan upp över huvudet (vad fan heter den, hittar aldrig)
6x 55kg TUNGT 6x 55kg 5x55kg
Militärpress
8x55kg
Helt död i armarna av det lilla.
Sitter och funderar om jag ska ta några veckor med mer mat och bli lite starkare på gymmet, för att sedan slutspurta i mål. Eller fortsätta såhär. Har inget behov av en superform till början av juni, vill bara se lite mer vältränad ut, men just nu känns formen rätt bra för det. Men vill jag se ordentligt snygg ut på stranden krävs det nog att tappa 10kg till. Men i kläder är jag nöjd över formen jag har nu, kanske 2-3kg fett minus till och lite mer muskler så skulle jag vara helnöjd.
Gårdagen blev intaget 2500kcal den kanske aktivaste dagen jag kan komma ihåg, låg min energiförbrukning inte på minst 3000kcal så är det något fel på min kropp.
Vaknade rejält hungrig, och hitills har jag ätit en frukost på 400-500kcal, samt en sockerkake bit och en proteindirnk i mjölk efter att ha lyft lite lätt medans jag hjälpte en kompis igång att träna i källaren. Snart ska något ordentligt ner i kistan.
24 mars, 2010 at 01:27 #341528Anonym anvandareMemberFormen blir bättre och bättre trots långt ifrån strikt (äter sockerkaka, hamburgare och annat jävligt gott) men håller då igen på de andra måltiderna så tappar ändå i vikt.
Frukosten idag tex, 4 rostade mackor med smör och skivbarleverpastej, en halv liter mellanmjölk, 4 sockerkaksbitar, en proteindrink, jädrans massa kcal och njutbart men har varit mätt på det hela dagen och har tvingat i mig lite köttfärsås samt snart kesella. Cyklat lite halvdant på träningscykeln idag, igår blev det även 1 mil utecyklande efter styrkepasset pga slutbatteri i bilen.
Imorgon blir det antingen ett pass i källaren eller på gymmet. Vill få ett riktigt kanonpass med många Pbn, då kommer jag äta lite mer imorgon, sedan dagen efter // dan därpå kommer jag försöka börja rulla med ett strikt schema igen så 80kg kommer snabbare.
24 mars, 2010 at 06:05 #341529Anonym anvandareMemberVerkar ju funka fint för dig att dieta som du gör, en annan fixar fan inget slarv för då bryter jag hela alltet. Skönt det måste vara.
24 mars, 2010 at 21:15 #341530Anonym anvandareMemberslarv är å andra sidan en definitionsfråga, frågan är om det är slarv att äta sina sockerkakor/hamburgare om man sedan håller igen resten av dagen, får i sig tillräckligt med protein och fett, och tränar och ändå hamnar på ett kaloriunderskott. Jag tycker inte det. Sålänge man inte stoppar näven och äter upp en bullpåse plus inte håller igen på övrig energi, sådant har hänt förut och då mår man bara skit efteråt.
Men visst, formen kanske hade blivit bättre snabbare med bara proteinoch fett, men är nöjd hur formen förbättras i detta tempo och njuter av maten iaf.
Första helkroppspasset idag på länge, på mitt sedvanliga gym. Taggad till miljoner var jag, tog EAA-XX innan passet. Skriver ej neduppvärmning denna gång.
Bänkpress:
5.5×102.5kg (hjälp sista halvan)
10x90kg PB
4x100kgKnäböj i Smith
6x122.5kg PB
5x125kg PBInte längst ner gick jag, men långt. Benstyrkan förvånades jag av REJÄLT.
Sittande rodd:
10x90kg
6x100kg (max)
7x100kgÄntligen uppe och maxxar en maskin med bra kontakt flera working set, förutom vissa benpressar är det första maskinen (tror jag). Så svag är jag. Kul att jag klarade det under diet och med så länge sedan jag körde det tungt.
Stående Militärpress:
7x50kg PB..
5x55kg PB..Benspark i maskin (ej fria vikter)
12xMAX (140kg?) är nog PB.
vilade 30sek, sedan 6reps till.Chins:
8x strikta KV, 9x om man räknar den sista som knappast hade varit ”tävlingsgodkänd”.
Div magövningar
Kolhydrater+kreatin i kroppen plus mycket vila sedan senaste riktigt tunga helkroppspasset visade sitt idag.
Mycket bra pass, idag ger jag kroppen lite mer mat. Formen återigen bäst någonsin, speciellt när jag körde bänkpress intensivt i början av passet, ådran på biceps har aldrig varit så synlig. Men vikten? 83kg med kläder och efter en del mat, hade hoppats på mindre. Men började med kreatin för 1-2veckor sedan och har tagit lite mer senaste dagarna så vikten är inte så viktig, får se vad måttbandet visar imorgon morgon istället.
24 mars, 2010 at 21:21 #341531Anonym anvandareMemberÄven gått en 80min morgonpromenad idag.
Maten:
En inte allt för stor portion Köttfärsås, 6-7pasta korn, lite vassle och ketchup
EAA
Kreatin
Multivitamin/mineraler, massa vitamin d, zink, CLA och omega3.
2 tallrikar kycklingsallad, 1 glas mjölk, lite vassle
Proteindrink+bcaa
Snart en tallrik kycklingsallad till
sedan kesella innan läggdags.Försöker äta på känn idag och tänker mig som att det vore en ”clean” bulk. Dvs försöker äta tillräckligt, men inte grisa på. Som jag ska försöka äta sedan när jag slutar deffa. Jobbiga fettuppgångar vill jag inte vara med om igen. Njuter jag ordentligt av något kaloririkt ifortsättningen även under bulk, så ska jag försöka modifiera resten av dagens energiintag / aktivitet efter det, inte bara tänka ”äh de här semlorna kan jag äta jag bulkar ju” och fortsätta äta annan mat lika mycket också. Studerade en kompis hur han gjorde när jag var i Umeå och bodde hos honom en vecka, han har nämligen magrutor form året runt utan att veta mycket om varken träning eller kost, köper pizza/hamburgare nästan varje gång jag ser honom äta, när jag köper cola light på konsum för att ha på kvällen köper han kanelbullar och äter upp istället. Har länge trott att det har med gener att göra (som det säkert har till viss del) men noterade hur han njöt av de godsakerna mest de dagarna han fick röra på sig lite mer, och att han sedan höll igen på annan mat sedan de dagarna han ätit tex en bulllängd och 3 hamburgare, eller 7-8plättar stekta i massa smör varje plätta, vanlig cola till, fyllda med grädde och sylt. Någonting alla bör ha i sin livsstil om de vill undvika fettökningar men ändå njuta av de godaste livsmedlen.
26 mars, 2010 at 03:01 #341532Anonym anvandareMemberIdag har jag ätit mycket. Mars månads ätardag, och kommer ha max en under april sedan.
Ingen aning om kcal men har inte blivit någon riktig mat utan mest godsaker med massa proteindrinkar, har ett helt sinnes tryck just nu. Aldrig känt mig såhär ”stor” utan att vara fet.
Kompenserar detta imorgon genom att äta 14-1500kcal och försöka i princip nolla kolhydraterna då jag ätit fullt tillräckligt idag. Samt köra något slags konditionspass alt 2st långa promenader.
Är så sugen på att bygga just nu då jag har ett träningsupplägg jag verkligen tror på, och har aldrig känt mig mer påläst om mat, tillskott etc, samt har en hel del protein/EAA/kreatin etc hemma just nu. Men får se på Måndag hur jag kommer göra, nu blir det iaf 3 strikta underskotts dagar.
Plocka bort 3-4kg fett först och bibehålla de muskler jag har nu ligger dock närmast, kommer inte ha magrutor då men en form jag trivs i. Sedan ligga runt underhåll, 0-500kcal överskott och vissa underskottsdagar när jag känner att jag ätit för mycket någon dag och träna hårt en period.
80kg here i come (lär dock väga 85kg i skrivande tillfälle med alla liter vatten jag druckit, massa salt, kolhydrater, kreatin m.m .)
26 mars, 2010 at 17:22 #341533Anonym anvandareMemberMycket kolhydrater, vatten och kalium igår = kanonform när jag vaknade. Lätt bli lurad om det går framåt eller inte, men gårdagen blev helt klart en överskotts dag.
Idag är det äggdiet som gäller. 9st ägg har kokats + 1 ägg + en burk tonfisk stekta till tonfisk burgare blev frukosten, med lite EAA och vassle, några gram omega3 och 1g CLA. 300kcal ungefär.
Äggen + lite kesella kommer jag äta idag, eller äggen + makrill i tomatsås om jag orkar fara upp och köpa det. 12-1300kcal är nog tillräckligt då jag lär stå mig från igår hela dagen. Vaknade sent med.
Skottat lite snö, kommer få skotta en gång till om det fortsätter snöa. En promenad utomhus / cyklande inomhus blir det också.
27 mars, 2010 at 18:19 #341534Anonym anvandareMemberBack to counting calories!
Diet standard frukost ala mättande, billig, nyttig, proteinrik och hålla sig mätt länge:
2 fullkornslimpor
1 burk makrill i tomatsås
180gram mellanmjölk
30g allbran flingor
20g whey80
1ägg
1 tillbringare saft
=
774kcal 50.3g protein. Perfekt start på dagen.Beroende på hur kroppen känner sig, försöker jag på en riktig lågdag idag. Resten av maten: 5st ägg och kesella. Gått en 30min promenad idag + skottat snö.. Vaknade sent så om jag kommer i sängs relativt tidigt behöver jag inte så mycket energi, måste vända dygnet nu då det är så svårt att veta hur mycket man ska äta annars. Imorgon blir det förmodligen innebandy + lite hemma träning på kvällen med en egen variant på frivändningar som jag tycker verkar fungera riktigt bra. Sedan på Måndag börjar jag köra halvkroppspass istället då helkropp oftast tar för länge.
28 mars, 2010 at 19:00 #341535Anonym anvandareMemberYeah.
Bra pass idag.
Trodde det skulle gå åt helvete, först skotta snö den mesta snön som någnsin kommit över en natt så länge jag levat + 1½ meters plogkarm. Ingen rolig ”uppvärmning”, en granne på andra sidan vägen kom och var uppkäftig också, frågade om jag var dum i huvudet när jag satte snön på ”hans sida”; alltså långt ifrån någon infart, svårt att förklara men inte fan är det något man lider av,och dit har vi skottat snö i 20år nu.
Och när jag km till gymmet rätt tom på energi började magen må åt helvete, förmodligen för ett ägg jag åt som stått i kylen några dagar som inte såg ut som det brukar, men trodde att ett kokt ägg iaf skulle hålla sig några dagar bra. -0.7kg toabesök senare och allmänt lite halvdålig i kroppen hade jag inga större förväntningar på ett bra pass.
Vad fel man kan ha ibland.
klara PBn i bänkpress, frivändningar, sittande rodd och marklyft. 12st reps på 55kg frivändningar är jag riktigt nöjd med, speciellt då jag lyfte mer med axlarna än man bör vissa reps. Ska gå och äta nu då jag är helt slut, skriver upp hela passet senare om jag orkar.
Men då har jag heller inte ätit direkt lite senaste dagarna + laddat med kreatin.
28 mars, 2010 at 23:07 #341536Anonym anvandareMember1579kcal cirkus idag, en tuff träningsdag plus tung snöskottning. Hade väl hellre ätit mer idag och mindre en vilo dag, men nu får det vara. Har fått i mig proteinet jag behöver samt EAA i samband med träning.
Höjdpunkterna idag (och någonsin i gymmet )
12x55kg ”egen variant”frivändningar.
2x155kg Marklyft
4x110kg (Smith bänkpress)
13x85kg (Fri bänkpress)Alla personal bests. Kreatin och mat is the shit!
Men nu ska köttet fram! Vågen kommer få slita närmsta tiden.
29 mars, 2010 at 13:46 #341537Anonym anvandareMemberDet är sjukt hur mycket formen kan variera från dag till dag. Igår vägde jag in tung på gymmet 85kg med kläder, nu idag på morgonen 81kg och det smalaste jag varit på många många år, med mer muskler självklart. En bastu, lite mindre mat och inte så mycket vatten kan verkligen göra sitt en natt.
La även till en doublepro drink i mjölk innan läggdags då jag var så¨hungrig och kände att kroppen förtjänade den efter allt slit. Så kmmer dra av 150kcal från dagens intag istället, som förövrigt är en vilodag. 1350kcal-1500kcal kommer ätas idag.
29 mars, 2010 at 14:02 #341538Anonym anvandareMemberVåra kroppar fungerar rätt lika tror jag I fredags vägde jag 87.6kg. Igår 93kg och idag 90.1kg.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.