- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 april, 2010 at 17:25 #341554Anonym anvandareMember
40min cardio före frukost, intervaller på ”crosstrainer” utan handtag.
Körde ca 30sek intensivt, 1min lågintensivt, samt några 15sek intervaller där jag körde allt jag orkade. Sista minuten körde jag allt jag orkade också.
Gått dåligt på sistone med deffen, kanske behöver jag en mer avslappnad vecka för att komma igång igen, där jag äter mer mat och kommer igång ordentligt med styrketräningen igen. Känner mer hunger än tidigare vilket lett till ett par grismåltider vilket är jobbigt kompensera nästa dag, dock har jag gjort det varje gång så formen har inte dragit iväg åt något håll iaf.
Behöver hitta tillbaka till motivationen jag hade när jag startade om deffen i Januari, just nu är den svår att finna.
12 april, 2010 at 17:36 #341555Anonym anvandareMemberMorgonpromenad – 70min i varmt väder. Kunde gå hela tiden med bara tishirt.
Tränat i källaren också. Styrkan var helt okej eftersom jag inte tränat ordentligt på länge och kört några intensiva intervallpass före frukost 2 dagar i rad på helt tom mage. Trodde den kunde vara sämre.
Det bästa:
9 strikta och rätt långsamma chins i trappen. Vilket jag inte förväntade mig att det skulle vara så lätt, var helt ouppvärmd också. Därför bestämde jag mig för att köra ändå.
50st strikta situps med 10kgvikt med fötterna i soffan
explosiviteten allmänt, flög upp mer än vanligt när jag gjorde smala armhävningar. Borde nog kört bänkpress, då jag tror jag hade kunnat tangera PBn. Men har jävligt ostabila stångar för tunga vikter.
1 frivändning/stöt vad det nu kallas på 70kg. Jobbigt som fan få upp den i axelhöjd på egen hand.Börjar släppa vatten och ådror börjar synas igen, så formen är på framgång. Ändå vägde jag 85kg med kläder precis innan jag började träna (hade ätit lite fil och flingor, samt en del vatten) Har storhandlat mat idag så ska inte bli några mer snesteg på ett tag har jag tänkt. Har en hel del kyckling, kesella, lightsaft, ägg m.m nu. Och ska fortsätta med de hårda konditionspassen 1-2gånger i veckan före frukost också, då det hjälper otroligt mycket för att komma i form snabbt och styrkan verkar ju inte påverkas negativt på kort sikt iaf.
12 april, 2010 at 23:05 #341556Anonym anvandareMemberDagen då mat mässigt:
1500kcal. Bla 1.5liter mjölk (mättar fan bättre än jag nånsin hade trott)
200gram kycklingfile.
Lite fil och flingor.
Proteindrink.Ca. 120-130g protein.
+som vanligt några skopor EAA blandat med Bcaa utspritt över dagen, så har nog uppnåt fullt tillräckligt med EAA idag.
14 april, 2010 at 01:43 #341557Anonym anvandareMemberMorgonpromenad 60min.
Maten: 1229kcal+3baconpannkaksbitar med lite hallonsylt. Ingen aning om näringsvärde. Men efter att ha googlat runt på genomsnittsnäringsvärde på pannkakor så räknar jag på 150kcal per bit, bör inte vara med än så iaf. Mer protein än vanligt idag, stor del av de där 1229kcalen är av kyckling bland annat. Ny favorit är kycklingfile med massa allaroundkrydda plus mineralsalt. Gott, mättande och innehåller så lite kalorier för sin mättnad.
Går bra nu, får gärna fortsätta såhär ändå till Juni så bör formen vara riktigt trevlig. Imorgon blir det mest troligt en till morgonpromenad om vädret är bra, annars intervaller på gymmet. Sedan kanske lite underkropp senare under dagen.
14 april, 2010 at 13:23 #341558Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 80.5kg.
Lägsta hitills! Måste ha släppt massor över någon natt bara. Känns rätt bra då vågen hoppat mellan 82-85kg i 1½ månad och senast för några dagar sen vägde jag 85kg på gymmet. Men har hela tiden kännt att formen har förbättrats och att vikten inte är det viktiga när man äter en del kolhydrater till och från som jag gör, ibland mycket salt, samt att jag har kört 5-10gkreatin /dag i någon vecka nu från att ha varit utan i säkert ett år.
Idag: Morgonpromenad 40min. Hade tänkt skippa det men när man ser att vågen äntligen går ått rätt håll blev jag motiverad att köra ändå och gå minus 80.
Funderar på att träna idag, blir precis de övningar jag känner för isf.
14 april, 2010 at 18:01 #341559Anonym anvandareMemberJapp det blev och träna! EAA-XX och lite EAA FX innan.
Styrkan var mycket bra idag. Skriver ej ned uppvärmningen.
Benpress:
10xfullt mag 250kg, explosiva och djuupa.
14xfullt mag 250kg, explosiva och djuupa.Bänkpress Smith
12x90kg
12x90kg
3x95kg riktigt explosivaBröstpress
4x140kg pb med 2 reps, riktigt jävla tungt
Sedan 6-15reps lätta på 100kg, explosiva.Stående Hantelcurl
12reps strikt på 18.5kg
12reps strikt på 18.5kg
8reps på 21kg, gungade lite 2 sistaUppdragningar sup grepp
18x KV PB
x12
x12
x13Sittande rodd (kontakt, inga PBn.):
12x90kg
12x90kgMarklyft:
20x90kg
3x130kg
1x172.5kg (2.5kg PB men gick lättare än senast på 170kg.)Typ dom övningarna värda att skriva upp. Resten körde jag lite lall på låga vikter med fokus på explosivitet och kontakt.
14 april, 2010 at 21:26 #341560Anonym anvandareMemberMaten idag:
643g köttfärsås 10%
87g ketchup
1.5l mellanmjölk 1.5%
3g CLA
4g omega3Totalt: 1776kcal, 181g protein , 100g fett, 95g kolhydrater. Kan vara aningen mer fett då jag ej vet vad morsan stekte köttfärsåsen i, det var ganska flottigt men torkade av det mesta. Räknar jag på 10% köttfärsås sås så skulle näringsvärdena stämma till 99%.
Bra dag! Betydligt mer protein än jag brukar äta då jag även tagit 20g EAA under dagen också. Första gången på länge jag inte behövt ta en proteindrink för att inte komma för lågt.
Ätit det mesta i 2 stora måltider nu på kvällen också, så mätt är man ordentligt, inte varje dag man är det på kaloriunderskott!
15 april, 2010 at 12:58 #341561Anonym anvandareMemberNyttig deff frukost:
4 kokosbollar
5dl mellanmjölk
EAA
CLA & omega3.711kalorier,91g kolhydrater(4g mindre än jag åt på hela dagen igår ), 26.5g fett och 35g protein.
Ska försöka att inte överskrida 1500kcal så resten av dagen kan bli lite kämpig. Blir mycket protein resten av dagen, kanske lite mer kolhydrater så jag har i systemet inför imorgon.
Idag blev första dagen på länge utan morgonpromenad/cardio, istället kommer jag ta en lite senare / cykla lite lätt. Imorgon blir det om kroppen känns fräsch, intervaller på gymmet som start på dagen.
Bästa formen jag någonsin vaknat upp till idag förövrigt.
15 april, 2010 at 19:29 #341562Anonym anvandareMemberVikt just nu.: 75
Med kläder, och efter frukosten jag skrev.
Yay! Eller? Vägde ju bara 85kg med kläder för ett par dagar sen. 10kg viktnedgång är väl normalt?
Fyfan vad magsjuka/matförgiftning kan vara ett helvete. Spytt galla på tom mage 3gånger nu, och besökt toan 5gånger dubbla med samma sak. Alltid samma skit, förra gången åkte jag på en 3veckors förkylning när det börjat gå bra, nu det här.
:helpme::fever::cry::
18 april, 2010 at 09:59 #341563Anonym anvandareMember3 värsta dygnen i mitt liv avklarade, aldrig mått så skitigt. Varit så svag stundtals det inte går att beskriva. Inte fått behålla någonting överhuvudtaget jag ätit/druckit mer än 45min och har inte orkat göra annat än ligga still.
Vägde smickrande 73kg som minst, då med så svår vätskebrist att det nästan blev att besöka akuten. Har slitit massor på kroppen det här känner jag då jag knappt kunnat sova heller och en hel del muskler har garanterat rykt.
I skrivande stund skulle jag inte behöva gå ner ett gram mer i vikt då jag fortfarande ligger 7kg under ”normal” vikt så får se hur jag löser detta, kommer försöka återställa kroppen ordentligt med tillräckligt med mat iaf, och se hur formen känns om några kilo vätska om jag vill återuppbygga lite / fortsätta deffa.
29 april, 2010 at 02:08 #341564Anonym anvandareMemberHär händer inte så mycket. Formen börjar bli bättre igen, kör inte någon superstrikt deff dock. I princip kör jag överskott de dagarna jag tränar och äter gott (dock max +1000kcal) (vilket blir ca 1-3gånger i veckan, där jag försöker koppla in så många muskler som möjligt).
Resten kör jag underskott beroende på hur stort överskottet träningsdagarna var. Oftast 6-700kcal minus dagen efter, och uppmot 1000kcal dagen därefter där jag dessutom kör cardio.
Har ej återfått styrkan ordentligt efter den otroligt tärande magsjukan på 3dagar (6-7dagar totalt där jag var rätt inaktiv, och dålig i magen, men under 3 dagar kunde jag inte äta ett gram mat och låg bara stilla).
Tränade igår och kunde konstatera att 90kg var fullt tillräckligt att träna på, redan efter 6 reps hade jag knappt någon styrka kvar. Det att jämföra med att jag var uppe och gjorde 6-7reps på 100kg för någon månad sedan. Dvs typ 10kg klenare i bänkpress. Och i militärpress orkar jag 4-5mindre reps än jag gjorde innan, i stöt 5kg mindre, ja tappat det har man. Hade inte formen varit bättre än förväntat hade jag antagligen tappat motivationen totalt, men vikten är på strax under 80kg morgonvikt och formen är ändå bättre än någonsin, även om det förmodligen hade sett bättre ut om jag inte blivit magsjuk. Enda positiva är att styrkan (och defenitionen) i biceps är bättre än någonsin, samt PB i chins på 13 strikta reps, dock har jag ju gått ner några kg så är förmodligen bara det som är anledningen.
Siktar på 74kg (kvällsvikt) tills vidare. Helst med samma styrka / lite bättre än innan magsjukan, detta skall uppnås innan slutet av Augusti. Sen är det dags att prioritera styrkan rejält och lämna dessa vikter långt bakom mig.
24 augusti, 2010 at 22:54 #341565Anonym anvandareMemberUppdaterar lite igen då jag ska gå ner några kilo till, varit sjuk i långa perioder senaste månaderna vilket bidragit till att deffen inte gick som jag ville, samt att jag arbetat nästan varje dag hela sommaren.
Väger just nu 83kg vilket vikten och formen varit stabil på ganska länge, trots alldeles för många grisdagar.
Endast kunnat köra 2st pass senaste 30-40dagarna, med det första i början av perioden, och det andra när jag blev kvitt en jobbig halsinfektion, för att sedan efter mitt andra pass åka på en rejäl förkylning igen. Har hållt proteinintaget stabilt och intagit EAA 1-3gånger per dag, samt många gånger även kört en kort, intensiv cyklings intervall där jag ger gärnet i 20sekunder några minuter efter att jag vaknat.
Är i för mig rätt bra form, även om jag är märkbart lite fetare än när jag sist skrev här. Och senaste gympasset var jag starkare än någonsin vilket inte några logiska förklaringar varför då jag kanske tränat totalt 3-4gånger senaste 3månaderna. Bland annat 7-8×31.5kg på hantelpress för axlar, och 8x40kg i hantelpress (bröst). Tydligen fungerar att äta EAA regelbundet tillsammans med grismat då och då för att öka styrkan även utan träning.
Tänker försöka stabilisera mig på 78kg på samma sätt som jag stabiliserat mig på 83kg nu och sedan göra ett bra försök att lägga på mig lite massa i vinter. Nu väntar jag bara på att den här förkylningen ska släppa så ska jag börja träna hårt igen. Innan dess kommer jag försöka gå mycket promenader.
Har även nyligt skaffat mig en nyare telefon vilket ökat motivationen att träna då promenader odyl blir mycket roligare när man får mätt sträckan man går/joggar uppritat på gps karta med tex Runkeeper. Hittar jag något sätt att posta dessa sträckor på forumet så kommer jag göra det.
26 augusti, 2010 at 15:03 #341566Anonym anvandareMember[http://img837.imageshack.us/i/testpn.jpg/ [img=http://img837.imageshack.us/img837/8678/testpn.jpg]]
Är fortfarande lite förkyld, dock första dagen då det är märkbart mycket bättre, förmodligen för att jag igår åt +800kcal över vad jag behövde och sov 12timmar. Första dagen sen jag skrev i den här journalen (2 dagar sen) beräknade jag ett underskott på 500kcal.
Idag består maten enkelt utav 2liter mjölk/filprodukter,1 burk makrill i tomatsås, 12g EAA, Pepsi Max och 250g kesella. Tot 1400kcal, 125g protein. Ett lite större överskott för att kompensera dagen igår. Alltid multivitaminer+CLA. Blir hungern påtaglig så lägger jag till ett äpple.
3 september, 2010 at 17:22 #341567Anonym anvandareMemberVikten just nu 82kg 10dagar efter ”återupptaget”. Inte varit allt för strikt med maten hitills pga att jag ville bli frisk även om jag lagt ner allt vad småätande heter och istället ätit 2 max 3 ordentliga måltider om dagen, och börjat röra på mig mer. 1kg ner alltså, och äntligen helt frisk. Kunde idag göra första ordentliga gympasset och styrkan var helt ok idag även om jag inte hade ordentligt med energi då jag körde innan första måltiden för dagen och var nyvaken.
9x40kg i hantelpress för bröst vilket var PB, efter det 5x90kg i bänkpress uppdelat på 3set, sedan avslutade jag med lite reppande på 70kg, samt en del strikt curlande på 21kg hantlarna. Han ej köra axlar, ben och rygg idag, tar det på Söndag.
Efter träningen en oxfilepizza med extra räkor på, enda måltiden hitills idag och resten blir att hålla igen som jag alltid gör då jag unnat mig pizza. EAA, eventuellt lite laxfrestelse och en kesellaburk slinker nog också ner innan sovandet så musklerna får återhämta sig.
Siktar på 79-80kg stabil vikt och starkare än jag är nu tills septembers slut, ett realistiskt mål som jag kan nå även med någon sämre dag.
9 september, 2010 at 15:02 #341568Anonym anvandareMemberHar tränat en gång sedan senaste inlägget, discopass i källaren i mitt hemmagym. Bland annat 18 smala armhävningar med en 30kgs ryggsäck högt upp på ryggen vilket inte var någon lekstuga direkt. Deffen går okej, haft 2 slarvdagar, resten bra och några riktigt bra (1300-1500kcal med mest protein) dagar och rört mig betydligt mer än normalt.
Ska väga mig om en vecka och hoppas då på 80-81kg gymvikt.
Kommer bli en hel del kyckling resten av september tillsammans med pommes och ketchup/hamburgar dressing, riktigt gott, proteinrikt,mättande och innehåller väldigt få kalorier sett till mättnad. Klarar mig utan problem på 1500-1800kcal per dag tillsammans med det + något glas mjölk/kesellaburk/proteindrink och vitaminer.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.