- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 september, 2010 at 17:11 #341569Anonym anvandareMember
dagens pass blev 2timmars innebandy första gången i år, skönt röra kroppen! Svettades överlägset mest av alla kan jag säga då jag innan intog 300mg koffein nu när jag vant kroppen utan koffein ett tag! :d
Hade tänkt styrketräna men så blev det ej. Troligtvis drar jag ett pass imorgon som jag förövrigt börjar studera heltid igen på, får se hur dagarna kommer se ut och hur jag kan lägga upp träningen. Klart är iaf att jag ska vara starkare än någonsin nästa sommar samtidigt som jag har mitt lägsta BF%. Kommer för det köra perioder med uppbyggnad / deff, just nu är jag i deff period och ska skala bort 4-5kg till för att sedan köra uppbyggnad till Januari-Februari, sedan deff 1-2månader för att sedan köra lite avslappnat (som jag gjort senaste månaderna, legat stabilt på 82-83kg hela tiden) för att sedan största delen av april-maj slipa till drömformen.
13 september, 2010 at 17:13 #341570Anonym anvandareMemberidag har jag lyft skrot… blev en kort första dag i skolan, kommer vara väldigt mycket egen tid att plugga vilket passar perfekt för träningen. Hunnit sola förmodligen för sista gången i år i det sjukt fina och ovanligt varma september vädret också.
Vart lite missnöjd med vikten på 83.4kg, dock hade jag ju ätit lite innan så inget jag tar hårt på då jag alltid kommer väga mig morgonvikt och ha det som utgångspunkt. Formen är det iaf inget fel på (även om jag skulle behöva ta b ort kanske 10-15kg för att bli riktigt rippad så är jag nöjd med denna form nu när strandsäsongen är över, en form jag trivs i ett ”vanligt” liv. Tydligaste åran på bicepsen någonsin idag men tror jag haft mindre BF tidigare, mycket har nog att göra med att jag drack mycket vatten och fick i mig mycket kalium igår.
Styrkan var rätt bra idag, PB med 1rep i bänkpress (4×107.5kg) sedan 4 set i samma övning på 100kg (7-7-7- för att sedan klara en 1a på 115kg med nöd och näppe när jag kände mig rätt så slutkörd i brösten.
Blev ett ordentligt discopass idag, var länge sedan jag hade ätit och energin var inte på topp började jag känna efter bänken, körd elite chins vilket var en besvikelse med 10-10-9 strikta reps, sedan blev det bara biceps sen hem och trycka i sig 3 välbehövliga 90grams hamburgare. Resten av maten håller jag igen hyffsat på, proteindrink+1ägg nästa mål sen kesella+2ägg som sista mål.
Dags att få ett träningschema på plats nu snart känner jag, då jag kört utan ett typ ett halvår så har inte nått de ökningarna jag kunde men jag är rätt nöjd med muskelmassan och styrkan idag, enda är att jag har en del överflöd kvar.
16 september, 2010 at 01:59 #341571Anonym anvandareMemberBra dag idag, mer aktiv än vanligt och landar nu efter kesellaburken jag avnjuter nu på 1661kcal.
Varit hungrig större delen av dagen men har endast ätit 2 (3gånger med denna kesella) och 2a gången blev 900kcal iform av kyckling, pommes och hamburgardressing. Det var rejält mättande och gott.
Ätit lite mer senaste 2dagarna då jag har en vana att göra det då jag gjort framsteg på gymmet för att sedan alltid dag 3 (idag) gå på underskott. Verkar fungera bra i längden men gör fettnedgången väldigt långsam, nånting jag ska försöka ändra på nu.
Imorgon blir det ett helkroppspass och kommer äta strax under/vid/över behovet beroende på hur passet går. Går det sjukt bra kommer jag försöka äta 2-300kcal mer än behovet.
20 september, 2010 at 13:17 #341572Anonym anvandareMemberGått bra senaste veckan, två beräknade överskotts dagar (tot 800kcal), 5 beräknade underskotts dagar (tot 3500kcal). Detta med ett riktigt bra gympass med PBn, samt så väldigt aktiva söndagar med 2timmars intensiv innebandy.
Idag blir det kondition+underskott på ca 7-800kcal hade jag tänkt, dvs äta runt 1800-2000kcal och köra ett konditionspass. Imorgon ett tufft styrkepass med förhoppningsvis lite PBn och ett litet överskott som vanligt.
Spikar Måndag nästa vecka som officiel första vikt, styrke och mått utvärdering för att se om jag måste ändra på något.
Deffa framgångsrik = världens lättaste med tacoköttfärs / kyckling med pommesfrites och hamburgardressing. Synd att det ska behöva kosta 100kr per dag dock..
22 september, 2010 at 21:50 #341573Anonym anvandareMemberbra pass idag, hade tänkt träna igår men hittade ingen motivation. Var allmänt omotiverad till det mesta igår så blev ett par mackor för mycket.
Passet, det jag skrev ner som var värt var följande:
10strikta reps på 100kg i sittande rodd, vilket är max samt väldigt troligt PB.
12x26kg i hantelpress @ axlar.
10 strikta Chins.
2x115kg bänkpress
6x100kg bänkpress
3x140kg bröstpress maskin
10x strikta hammercurls med 18.5kg hantlarna.
10x strikta stångcurls med liten stång + 40kg.
4x200kg djup benpress (som är tyngre än de flesta).Lite starkare i varje övning mot för förra passet. Precis som man alltid vill. Körde mer övningar (marklyft,knäböj) på skämtvikter för att komma in i tekniken igen då jag inte kört de seriöst sen i våras. Kändes ok.
Fastade till träningen då blev det EAA innan, sedan 30g vassleprotein efter. Sedan en pizza på 800kcal, 35g protein. Sedan sov jag ett par timmar sen en till pizza på 1000kcal (40g protein, tonfiskpizza). Totalt just nu är jag på ca 2000kcal och som vanligt på PB dagar tänker jag ligga på ett litet överskott, så ca 5-800kcal kvar att äta innan sovdags, med fokus på mycket protein.
27 september, 2010 at 16:44 #341574Anonym anvandareMemberOtroligt bra pass idag. Var ute i helgen och drack ganska mycket, så hade inga jätte höga föroppningar direkt..
6reps x 3set på 31.4kg hantlar i hantelpress för axlar, kändes otroligt bra, tror inte om jag kört på så höga vikter förut, isf var det väääldigt länge sen..
12st Chins @ 83kg.
6x100kg bänkpress (ingen ökning, men kändes ändå helt ok.)
3x110kg bänkpress.
Några benövningar på fullt mag, 10-20reps.
Lutande situps(ganska mycket lutande) med 15kg hantel i armarna, 30 strikta reps tills jag knappt kunde andas.
Marklyft 6x140kg @ 3 set.
Strikt hammelcurlande med 21kg hantlar, ca 10-13reps kanske.
3*140kg djupa bröstpressar.
10*36kg hantelpress, bröst.
Inte hela passet, men det som kom ner i min telefon / det jag minns. Det viktigaste alltså, som jag försöker öka varje pass. Resten är sido övningar som jag kör på kontakt och skiter i vikten, försöker köra 3-15reps tills jag inte orkar i dem flesta övningarna.Körde ett tufft konditionspass ifredags också så har inte kört någon styrke sen förra onsdagen, gick riktigt bra med tanke på förutsättningarna. Formen var jag klart nöjd med idag, känns som jag går ner lite i fett men ändå får mer muskler (säkert inbillning) i det långa loppet med uppläget jag kör på nu. Aldrig känt mig så ”vältränad” som idag men kanske för att jag provade en ny pump produkt, och att jag tömde mig på lite vatten i helgen när jag festade.
8 oktober, 2010 at 16:15 #341575Anonym anvandareMemberVärldens sämsta immunförsvar för tillfället gör att det är ganska lönlöst föra dagbok. Har i princip varit frisk max 2-3veckor i sträck sedan april,maj månad. Och 3 månader under sommaren gick all energi åt till att jobba.
Väger fortfarande runt 83kg – dock har styrkan gått upp två snäpp så fördelningen på de 83kg jag har nu mot för de 83kg för några månader sen tror och känns det som att det kan vara något kilo mindre fett och mer muskler.
Målet står fortfarande kvar och det kommer att hållas och nås, en riktigt trevlig form till början på Juni 2011. Har också som punkt att aldrig någonsin komma över 86kg morgonvikt, då blir det strikt diet direkt. Styrkan är förhoppningsvis också bättre till Juni och med många kilo mindre. När förkylningen väl släpper ig en blir det plocka av några kilo sedan äta sunt och eventuellt gå upp något kilo fram till Februari-början på april 2011 och försöka öka styrkan så mycket som möjligt för att sedan slipa formen på ett smart sätt.
2 december, 2010 at 18:34 #341576Anonym anvandareMembervarit frisk i fantastiska 2veckor nu så har kunnat träna lite mer regelbundet nu, för tillfället ser träningen ut ungefär 2-3styrkepass i veckan, 1 2-3timmars bandypass. Bra timing att börja föra ner träningen lite igen.
Ska ner några kilo nu, utan att köra jojo oavsett om jag blir förkyld igen eller inte. Träningen har gått så bra på sistone så jag har ätit mer och har aldrig varit så här stark innan, men morgonvikten har gått över 84kg och då jag legat på ~83kg i 6månader+ ringer en varningsklocka,så nu är det slutmumsat för ett tag.
Har mål nu att köra styrke 1-2gånger i veckan med målet att behålla/öka lite i styrkan, är nöjd om jag behåller styrkan. Kommer köra mycket mer kondition, den ska upp då det hjälper en nå underskott såpass mycket samt så behöver jag bättre kondition för att spela innebandy. Började idag med ett 50minuters ”2min intervall” pass på stepmaskin där jag körde ”intensivt” 2minuter/lågintensivt 2 och några kortare intensivare intervaller, -550kcal enligt mätaren. Siktar på 1500-1700kcal idag för att ”kompensera” gårdagens skitdag, blev både palt och hamburgare på menyn, och palt ätes alltid med ett x antal stora klickar smör för mig så kalorierna drar till skyarna.
Maten kommer fördelas genom att äta 2500kcal-3000(litet överskott) en gång i veckan styrketräningsdag, 2000-2500kcal dagen efter (balans, eller underskott) sedan försöka nå -500kcal-1000kcal underskott resten av veckan.Körde ett styrkepass iförrgår där jag bla satte PB i bänkpress med 8x95kg (dessutom smalare grepp än normalt, så mer belastning på triceps) samt PB i sittande rodd och chins. Har kört mycket lågreps 2-4reps i just bänk ganska länge så det var skönt prova lite högre reps.
4 december, 2010 at 16:08 #341577Anonym anvandareMembergårdagen blev en vilodag, räknade inte kalorier men det blev en frukost på 700kcal, en isglass och 2 portioner lax och potatis samt 15st lösviktsgodisar. Var hungrig när jag somnade iaf, så skulle gissa på ett litet underskott / balans.
Idag körde jag ett nytt konditionspass, samma princip som förra passet men med målet att förbättra mig. Och det gjorde jag, 600kcal på 4minuter mindre än förra passet (46min), körde intervallerna i 2min-2min-30sek istället för bara 2min som förra passet. Märks att konditionen redan blivit lite bättre, nästa pass satsar jag på att köra ännu lite längre intervaller och förbränna mer än 600kcal på 46min. Kommer äta max 2000kcal idag, satsar på 1800kcal och försöka äta ganska mycket kolhydrater för att orka bandy imorgon.
Kommer äta ungefär likadant imorgon, sedan får vi se om jag orkar styrketräna Måndag, annars Tisdag.
16 maj, 2011 at 15:40 #341578Anonym anvandareMemberöppnar denna dagbok lite smått igen då jag nu äntligen flyttat och kan styra mitt matintag helt och hållet själv, vilket gör att träningen får två skjuts framåt om jag så väljer att bara hålla formen, deffa eller försöka bygga.
När jag bodde hemma med föräldrarna (hela dagboken hitills) så blev allt sjukt mycket svårare, trivdes inte att fortfarande bo hemma, fanns alltid bröd/fika/glass w/e att äta och middagarna var nästan aldrig nyttiga. Och något jag är svag för, är god mat, speciellt på kvällarna och om jag kände mig lite nere, oavsett hur motiverad jag var att deffa kunde detta förstöra efter någon vecka och jag var tillbaka på ruta 1.
Har nu varit inflyttad sen 3 veckor tillbaka, och vikten har varit så hög som över 89kg tidigare iår, men nu sedan inflyttningen då jag styrt allt intag själv har vikten gått ner till 85.5kg, och styrkan på gymmet är riktigt bra. Känner mig säker på att jag kommer lyckas med mina mål nu, då jag aldrig kommer ha tillgång till ”onyttig mat” då jag endast köper matvaror som är billiga, proteinrika och jag vet är lätta att räkna kalorier på. Godis / fika äter jag enbart ifall jag blir bjuden, och då i väldigt små mängder, och ser till att aldrig lämna något kvar här.
Träningen och maten är ganska snarlik det jag velat (och ibland kunnat utföra) som jag kört tidigare i journalen, med skillnaden att det nu aldrig blir något småätande och mackor för 1000+ kcal på kvällarna/natten. Styrketräning 2gånger i veckan allt som oftast, 1 pass intensiva intervaller / något intensivt grupppass(body combat, boxing etc). Om jag inte kör det sistnämda blir det 3 gånger styrketräning. Har dessutom inte tillgång till bil just nu, så varje gång jag behöver handla så får jag gå, vilket innebär gångpromenader på totalt ungefär 1timme varje gång jag ska handla, vilket blir ungefär varannan dag.
Dagar jag styrketränar, ser jag till att aldrig hamna över 2500kcal, äter mellan 1800-2500kcal beroende på hur jag tycker passet gick, och hur jag tänker äta morgondagen. Andra dagar blir det allt som oftast mellan 1300-2000kcal, aldrig lägre än 1300 och aldrig högre än 2000kcal. Har lärt mig från tidigare att aldrig mer ligga på låga 1300-1400kcal mer än en gång per vecka då det gör att man mår skit och allt blir mycket svårare.
Söndagar kommer bli vägningsdagen, då det är enda dagen jag tränar på tom mage före frukost. Igår visade vågen 85.5kg, för bara 3 veckor sedan låg den på 89kg. Målet till Söndag är självklart under 85kg.
Idag är vilodag, eventuellt blir det en promenad, samt så blir det en hyffsad städning av lägenheten som lär ta uppmot en timme. Maten är spikad och kommer bestå utav köttbullar, ketchup, mjölk och multivitamin, eventuellt någon omelett om det behövs mer kalorier / protein. Äter inte direkt varierat numera, utan kycklingvingar, ägg i massor, pyttipanna, blodpudding, kesella, proteindrinkar, mjölk, korv, ärtsoppa och blodpudding är i princip 90% av vecko intaget. 1800kcal sätter jag taket på idag, för att imorgon köra ett styrkepass och kunna äta något mer.
17 maj, 2011 at 18:07 #341579Anonym anvandareMemberGårdagen landade intaget på 1900kcal, iform av köttbullar, ketchup, mjölk och en proteindrink,omega3 och multivitaminer.
Idag har jag tränat, gick ok, det lilla extra saknades dock. Ändå orkar jag knappt röra mig, körde några nya övningar för rygg bla. Biceps, rygg mage och lite bröst fick arbeta idag. Kände något konstigt i ryggen när jag skulle köra sittande rodd under uppvärmningen så skippadede den övningen.
Hitills idag har jag fått i mig 523kcal, och resterande intaget kommer bestå utav tacos utav 200-400g nötfärs. 2600kcal är maxintaget idag.
21 maj, 2011 at 16:34 #341580Anonym anvandareMemberSenaste inlägget, så hamnade kcal på 2350kcal vilket jag kände behövdes efter passet. Efter det har energintaget legat på mellan 1600-2000kcal, igår blev det ett nytt styrkepass, och det blev ca 2300kcal då också. Blev mest ett discopass med kompisar, några övningar som jag körde riktigt tungt, men mest oseriösa saker som tex tävla i armhävningar, plankan m.m.
Idag blir maten tacos+1liter chokladmjölk som jag redan druckit. Haft en helvetes promenad på 40min när jag skulle gå och handla då ”kartongpåsen” jag köpte för att rymma allt lyckades gå sönder 5min efter jag lämnat butiken, så en kvart fick jag gå och hålla armarna under en trasig påse bestående av 4liter mjölk, 1.5liter cola, storpack toapapper m.m, vilket blev lite småtungt.
Eftersom det är vilodag, är taket på 2000kcal. Imorgon ungefär samma, då blir det träning iform av ett boxningspass på gymmet jag tränar på, höll på att dö sist jag gjorde det för något år sedan och är mer otränad nu konditionsmässigt, blir spännande och se hur man ska klara det.
Återkommer med lite utförligare pass nästa gången jag tränar vilket blir på Måndag eller Tisdag, då ska jag även vägt mig.
23 maj, 2011 at 21:00 #341581Anonym anvandareMemberSöndagens träning blev som planerat, 75min boxpass.
Ett kvitto på att konditionen är ungefär lika bra som Japan i ishockey och något jag måste börja prioritera mer, ska kanske börja spela korpenbandy till hösten.
Intaget hamnade rätt lågt tror jag igår, men kände ändå ingen hunger. 700kcal från mat och 400kcal från mjölk, tillsammans med 2 proteindrinkar och EAA och lite omega3, väldigt lite med andra ord.
Idag blev jag bjuden på mat hemifrån så något kaloriräknande går inte utföra, blev 4 bitar ugnspannkaka med några glas mellan mjölk, frukosten blev en proteindrink. Lättglass, kesella, lite mjölk och kanske någon ostskiva blir kvällsmålet.
Imorgon blir det styrketräning igen, helkroppspass, ska även väga mig om jag far dit före frukost och hoppas på 84.xx
Vägde mig hemma idag i bara kalsonger efter jag duschat och den visade 83.1kg vilket jag blev nöjd över, men är vikt på gymmet med träningskläder och skor jag alltid utgår efter. Känns som jag hållit på en hel vatten och att mycket rann av igår då jag svettade sordentligt under boxpasset och minns att jag pissade en hel del.
30 maj, 2011 at 03:32 #341582Anonym anvandareMemberVikt: 85.00kg för ett par dagar sedan (med kläder)
Lite missnöjd, tycker jag skött maten och träningen bra. Känner mig dock riktigt stark, och konditionen är bättre än någonsin iaf. Spelade bla fotboll 2 dagar efter boxpasset, sedan dagen efter joggade jag i skog med massa småbackar, och klarade 2.3km utan att stanna vilket för mig, som aldrig någonsin kör konditionsträning uthållighetsmässigt är bra, men för alla andra inget speciellt.
Igår blev det fest för första gången på lång tid, en kompis var här från en annan stad vilket han inte är så ofta, så kände mig tvungen följa ut. Blev en lyckad kväll, och kalorimässigt så hamnade jag kanske runt 2000. Idag har maten bestått utav hamburgare och mjölk, 1400kcal hamburgare sedan typ 300kcal från mjölk. Tar nog en EAA och kanske ett stekt ägg innan läggdags. Imorgon blir det mest troligt styrketräning.
5 juni, 2011 at 03:52 #341583Anonym anvandareMemberVikten 84.5kg några dagar efter senaste inlägg, höll antagligen på vatten. Så det var en okej vikt att hamna på.
Tränat på som vanligt, ätit bra även om jag kanske kunde varit striktare. Men veckovis håller jag ett underskott, blir mycket volleyboll och fotboll nu på sommaren, säkert 2-3pass per vecka. Samt lär det bli några hårda fester nu i sommar. Kanske inte det bästa för styrketräningen, men det är ju det man tränar för. Ska försöka behålla/öka så mycket styrka jag bara kan i sommar samtidigt som jag kommer fortsätta äta nyttigt i det stora hela, förhoppningsvis kan jag ha tappat 4-5kg till när sommaren når sitt slutskede.
Det jag har färskt i mat och träningsväg att skriva ner är att jag körde ett träningspass igår, på 30min så jag han inte riktigt allt jag hade tänkt, ville köra hela kroppen, sedan volleyboll någon timme efter. Maten blev drygt 2000kcal, idag har maten hamnat på ca 1800kcal. Proteinet aningen lågt vilket det ofta blir nuförtiden då jag lever på mest billig mat, runt 110-120g protein dock i princip allt fullvärdigt.
Imorgon blir det tennis / boxing / jogging mest troligt, kanske dem 2 första eller bara 1. Siktar på runt 2000 då igen.
Målet är att gå ner till under 80kg, för att sedan kanske försöka öka lite i styrka igen. 80kg (+-2) året om är en målvikt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.