- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 juni, 2011 at 15:50 #341584Anonym anvandareMember
gårdagen: jogging några km i skog, enligt spåret 3.4km men min gps i telefonen visade bara 2.4km, iaf så var det sjukt mycket jobbiga uppförsbackar men gav mig fan på att aldrig sluta jogga, var nog top3 tröttaste jag varit innan, är ju verkligen noll konditionstränad, sen så hade jag suttit i solen några timmar innan och allt jag hade i magen var lite whey. Min högra vad höll på att explodera efteråt och det känns rejält även idag. Men glad att jag höll ut hela, tänkte bara att det kommer bara bli lättare och lättare i framtiden.
Någon timme efteråt blev det även 1-2timmar volleyboll, så rätt aktiv dag. Det jag vet från maten var 500kcal från en hamburgare med en halva bröd och en proteindrink, sen en portion grillad kyckling & flintastek med en klick beasås, och till kvällsmål samma fast mindre portion och ett glas mjölk.
Idag blir det träningsfritt mest troligt då vaderna dödar mig och jag har en massa att ta igen i mina distansstudier. Siktar givetvis på ett underskott.
8 juni, 2011 at 01:33 #341585Anonym anvandareMembervikt; 83.6kg idag på gymmet före frukost, lite över 6kg nergång på ungefär 40dagar nu. Formen börjar bli bra, men magen lämnar en hel del att önska. Shorts som alltid suttit perfekt kan jag snart inte ha längre och mina jeans måste jag verkligen ha bälte på numera. Ungefär 5kg till med bibehållna muskler tror jag är ideal för mig själv, inte rippad men inte tjock, utan mer som dem genomsnittet fast med lite mer muskler utan att det är överdrivet. Fast jag vet inte, när jag når den vikten kanske jag vill ner ännu mer för att se hur jag ser ut riktigt rippad vilket vore spännande.
Fast har varit varmt som satan, och kanske var lite uttorkad därav vikten, svårt att veta. Men iaf mycket nöjd med det.
Dock har idag & igår inte varit några bra dagar matmässigt, ost och rån är farligt gott och drar iväg kalorierna för mycket har jag märkt, samt idag blev det en pizza samt två twister isglassar då det var förjävulst varmt.
Har dock även tränat idag, så inte bara negativt. Vart ett okej pass, sittande rodd blev det nog PB i, gick även riktigt bra i biceps och triceps. Körde även vanlig bänk för första gången på väldigt länge, gick inte alls bra. 1rep på 95kg lämnar mycket att önska, dock var jag nyvaken och kände att jag inte fick ut riktigt all styrka, hade nog orkat en rep till om jag verkligen velat. Men ändå för klent då jag varit uppe och reppat rätt bra innan på den vikten utan problem. Tycker det är konstigt med tanke på att i bröstpress och annat som jag kört så ligger styrkan ungefär som förut, i vissa fall starkare. Kanske har med tekniken att göra vilket man får hoppas på..
Back on track imorgon; ~1500kcal sätter jag taket på för att kompensera dagen och gårdagen, sedan 1800kcal på Torsdag. Och ska inte falla in i gammalt tänk igen att inte vara rädd för några hundra kalorier överskott på träningsdagar och kompensera det nästa dag, utan ska ha som mål att nå underskott minst 6 av 7 dagar i veckan och om inte ska jag ligga riktigt nära underhåll.
9 juni, 2011 at 19:03 #341586Anonym anvandareMemberBlev ungefär 1500kcal igår tror jag, 1250kcal + en grillad korv på en brödbit med lite potatissallad, kanske lite mer men fortfarande ett underskott.
Idag har jag joggat, 3.75km enligt gps, dock så tog jag paus på ungefär 2minuter sista varvet (sprang 2km runda 2 varv) efter en lång uppförsbacke då jag höll på att stupa och var rejält pissnödig. Var varmt som satan också och solen gassade, 54grader i solen på min temperameter, har aldrig svettats så mycket som när jag var färdig, hela tishirten var blöt och det blev ju inte bättre när jag satte mig i bilen som var stekhet.
Maten blev en stor portion köttbullar och makaroner efteråt (100g makaroner innan jag kokade dem) samt ketchup, lite EAA innan det också. Frukosten blev 50g ost och en halvliter mjölk.
1600-1800kcal idag också sätter jag taket på. Blir nog ett helkroppspass imorgon.
13 juli, 2011 at 00:50 #341587Anonym anvandareMemberrullar på bra, klent med uppdateringar på sistone. Gått ner strax över 3kg på en ~35dagar vilket är ett lämpligt tempo, kanske lite långsamt.
Ådror börja komma fram bättre vilket är kul. Enda problemet är magen som verkar vilja samla på sig allt fett och vatten, några magrutor denna sommar tänker jag inte ens försöka nå.
Går en tävling mot en polare att gå ner 5kg vilket ger en skjuts i motivationen. Vet att jag kommer förlora dock, men ska försöka ge honom en match. Problemet är att han inte tränar och inte bryr sig speciellt mycket hur mycket han äter, vilket gör att han kan tappa uppmot 2kg / veckan vilket jag aldrig tänker göra när jag tränar så pass mycket. När ens konkurrent äter middag på 120kcal och gått ner 1.4kg efter en halv vecka (och han hade gått ner 6-7kg innan vi startade också) vet man att det är kört. Men tänker inte ge upp även om jag börjar bli nöjd med formen utan siktar på ungefär 1kg / veckan och bibehållen styrka och muskler självklart.
Skadade även min tumme för 2 eller 3 veckor sedan ganska rejält i volleyboll, har inte kollat upp det vilket jag borde ha gjort, kan fortfarande inte greppa hantlar tyngre än 18kg eller köra vanlig bänkpress vilket har gjort att maskiner fått användas lite flitigare och chins och rodd övningar stått för den enda bicepsträningen.
Konditionen börjar bli god också, över 5km utan problem i ett spår med en hel del uppförsbackar är en milstolpe för mig som hade ungefär världens sämsta kondition för 2 månader sedan. Kör oftast 1 konditionspass i veckan, ibland 2. Blandar varannan långdistans och tuffa intervaller.
Det sistnämda händer imorgon, idag har jag gått ungefär 60minuter och spelat fotboll i ca 90 minuter. Maten landar på exakt 1700kcal, så ett hyffsat underskott räknar jag med.
13 juli, 2011 at 15:35 #341588Anonym anvandareMember-1.3kg första veckan. (Sen jag ingick tävling om att först gå ner 5kg)
Lite bättre än jag väntat mig då mycket knappast kan varit vätska då jag redan gått ner snart 8kg sen 2månader tillbaka. 1.3kg är dock något av en maxvikt jag vill tappa varje vecka då jag vill ha kvar styrkan och mina muskler så gått som det går.
4.7kg till ska jag gå ner oavsett tävling eller inte, min kompis gick ner 2.1kg första veckan och tänker inte försöka slå det tempot. Har nog aldrig varit så deffad som jag kommer vara då, men det är bara kul. Är övertygad nu att jag kommer att ha en riktigt bra form nästa sommar, och nu när jag sköter all mat själv ska jag inte låta det dra iväg som det gjort varenda vinter igen med överflödskilon.
Dagen har blivit morgonpromenad på ca 100minuter, kände mig verkligen låg när jag kom hem och en 500grams risgrinsgröt portion med mjölk och med lite whey80 på tot 700kcal fick mig på benen igen.
Ska strax fara och springa uppförsbackes intervaller, konditionen och explosiviteten måste upp ett snäpp då jag kommer vara med i en innebandyturnering den 23e Juli.
Mellan 1500-2000kcal blir det idag helt beroende på hur jag känner mig. Imorgon blir det ett styrkepass.
16 juli, 2011 at 19:00 #341589Anonym anvandareMemberhar sedan senaste inlägget hunnit med,
intervallträning, lite anorlunda den här gången. Körde allt jag hade i ca 20s i en uppförsbacke, rätt många gånger.
Känner fortfarande av det ganska bra i benen, 3dagar senare.
Gympass, dagen efter intervallträningen. Ett av de sämre passen iår, klarade inte hålla lika många reps som tidigare i många övningar. Varningsklocka.
Konditionsträning idag igen, blev 6km vilket är PB för mig. Var före frukost och hade ett ganska bra underskott från igår och var trött i benen redan under cykelturen dit, var rädd att jag inte skulle orka ett skit. Blev trött snabbt men fortsatte eftersom jag hade tagit 3x2km spåret tidigare utan problem, nu provade jag 2×2 och 1x3km och var trött i princip hela tiden, pulsen var alldeles för hög stundtals men jag gav mig fan på att köra klart ändå vilket jag gjorde. Tempot var dock ca 30sek /km sämre än tidigare men under omständigheterna är det godkänt.
Maten idag har hitills blivit 1250kcal, så 500-600kcal till att lägga under kvällen.
8 augusti, 2011 at 01:55 #341590Anonym anvandareMemberFormen börjar ta sig, vikten är lägre än på väldigt länge. Vet inte exakt med under 80kg ligger jag iaf på.
Tagit det lungt med träningen sen senaste inlägget, kanske hunnit med en 4 halvseriösa styrkepass. Och en innebandy turnering, och lite fotboll. Kört en del volleyboll också, och haft en rejäl suparhelg (festival). Och en hel del skräpmat har det blivit, även om jag även kört strikta dagar. Vikten låg stilla festivalveckan förståeligt, och -0.3kg veckan före det. Blev mycket alkohol och flottig mat. Precis åkt på en förkylnin också, sommarens första, har varit frälst mot förkylningar för en gångs skull. Men körde ändå ett helt okej pass idag. 3 reps på 100kg i bänken med mersmak på mer känns okej med en förkylning i kroppen och efter att inte ha kört bänk på en lång tid.
Börjar bli riktigt nöjd med formen, även om 2-3kg till ska skalas bort innan jag börjar bygga upp mig igen. Blir förmodligen utlandsresa till vinter/våren och då vill jag vara i mitt livs form, vilket inte ska vara några problem alls med utgångspunkten jag har nu och när jag styr all mat själv.
Kanske lägger upp lite före och efter bilder när jag är klar, även om jag tvekar på att det finns något intresse för det.
16 augusti, 2011 at 23:58 #341591Anonym anvandareMemberca 400gram kvar tills jag gått ner 5kg som jag tävlar mot min kompis mot.. vi har väl inte varit direkt seriösa då över en månad gått nu, nästan två.
Har själv inte räknat kalorier något mer än 2-3dagar typ senaste månaden, går ändå ner i vikt. Ofta blir det en morgonpromenad på 20-25min nästan varje dag från lägenheten till huset. Blir lite lite protein vissa dagar men det kompenserar jag genom en del EAA då (har slut proteinpulver.) Försöker alltid landa på minst 1.3g KV protein per dag (protein från bra källor, räknar inte med tex protein från bröd här) Styrketräningen går bra, kör regelbundet 2-3pass i veckan just nu och ingen kondition alls, även om jag måste ändra på det då jag ska spela korpen bandy i höst/vinter.
Tror jag ska gå ner 2kg till, då kommer jag ha min lägsta vikt på ca 8år, och känner mig ungefär lika stark som jag varit innan, starkare i armarna, lite svagare i benen tror jag (kör ingen seriös benträning, några set benpress då och då, och backintervaller ibland vilket verkar fungera bra för att hålla styrkan kvar, ska bli ändring på detta sen när jag börjar köra överskott igen), ungefär samma i bänk om än lite svagare, och lika stark i ryggen och axlarna. Målet är att kunna reppa loss 8-12reps på 100kg i bänken till Nyår igen i en bra form och väga max 82-83kg.
26 augusti, 2011 at 01:44 #341592Anonym anvandareMemberIdag tränade jag, det gick okej men inte mer.
Har ätit en del senaste 2dagarna, pizza, skrovmål m.m och rätt mycket protein även om jag dessa dagar inte ätit så mycket iövrigt så några stora överskott är det inte tal om, men mot för matintaget sett ut senaste månaderna så var förväntningarna väl rätt höga, intog en prework out drink också från GG som jag hade som sample. Känner mig för smal på vissa områden av kroppen vilket jag inte gillar, speciellt ansiktet som gör att jag kan se ganska smal ut när jag går i jacka tex. Jobbigt då jag fortfarande vill ha bort en hel de fett på magen där nästan allt sitter. Så därför har jag ätit lite mer senaste veckan, känner att kroppen vill det och att jag inte skulle lida alls av att gå upp något kg nu i höst, snarare skulle det nog vara positivt. Samt att det är roligt kunna öka vikterna lite på gymmet om än bara för ett tag, för har fortfarande som mål att ha mindre fett som utgångspunkt innan jag börjar lägga på mig lite. Tanken är väl att köra lite avslappnat kanske 2 veckor utan att grisäta på något sätt, förhoppningsvis kunna öka vikterna bra på gymmet även om det kanske blir nån utekväll.
Sedan försöka slipa av lite igen och försöka behålla den eventuellt ökade styrkan.Iaf så tränade jag idag, bla 9 reps på 85kg i bänken gjordes vilket kan vara PB, riktigt nöjd över det. Gjorde bara 7 reps försöket innan och kändes tungt, men hittade glöden till nästa och det bara flög upp, det värsta är att jag räknade fel och trodde jag klarat 10 så jag försökte inte på en till även om jag nog kunnat klara en till om jag verkligen pressade för livet.
Körde ganska många set bänkpress på högreps, sedan var jag dum nog att försöka 1reppa, gick inget vidare då energin tog slut, långt ifrån något PB blev det.
Blev några set mage också, även axlar och biceps samt chins. Styrkan var i princip samma som den varit senaste halvåret där. Igår lyfte jag även lite sten i marklyfts och strongman stil, vilket kändes i benen och ryggen idag.
Har förövrigt gått ner 13kg på 4månader nu, sedan jag flyttade och började styra all mat själv. Detta med helt bihehållen styrka (ökad i vissa tom) + rejält ökad kondition. Riktigt nöjd faktiskt även om jag kanske har en 8-9månader kvar tills jag har den formen jag verkligen strävar efter. Förhoppningsvis kan jag sitta här i April 2012 och skriva att jag har nått den.
9 september, 2011 at 17:36 #341593Anonym anvandareMemberTräningen flyter på, tränar regelbundet 1-3pass i veckan styrketräning, samt har det blivit en del fotboll och även bandy i söndags vilket det nu kommer bli 1-2gånger i veckan i höst/vinter då det blir korpen bandy.
Gäller att skruva ihop något bra program som kan passa in i detta bara, kommer jag göra någon gång när jag inte har något bättre för mig. Onsdagar & Söndagar kommer bandypassen ske, så mest troligt blir det väl helkropp Måndag & Torsdag/Fredag eller liknande.
Stått stilla i vikt en längre tid även om jag tycks se mer fett har släppt. I princip ätit runt 1800-2000kcal dagar jag rört mig mycket (bandy/fotboll) och lite mer styrketräningsdagar. Kommer köra en eller två veckor till med ganska bra koll på maten med målet att tappa 1-2kg till innan jag kommer börja köra en långsam bulk. Styrkan är i stort sett oförändrad, medans konditionen börjar komma tillbaka. Dock ska jag sluta redovisa pass jag gör antingen 1. Innan frukost eller 2. När jag ätit för lite, styrkan kan skilja sig så markant mot för om jag är riktigt laddad med energi och motivation att det är löjligt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.