Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 685 total)
  • Author

Ser bra ut :) Har själv gått ner från 104 kg till 94kg :) Du är riktigt stark i allt förrutom biceps vad jag kan se.. Du tar 20kg mer än mig i bänk ungefär men vi kör på samma i biceps.. Jag är 16 år och lycka till med viktnedgången :)

Ekman_ wrote:
    Ser bra ut Har själv gått ner från 104 kg till 94kg :) Du är riktigt stark i allt förrutom biceps vad jag kan se.. Du tar 20kg mer än mig i bänk ungefär men vi kör på samma i biceps.. Jag är 16 år och lycka till med viktnedgången

tack för det =) och grattis till din viktminskning, hur lång tid tog det för dig? Egentligen är jag piss svag för att ha tränat 3år, det vet jag men första åren var inte seriösa och visste inget om träning, när jag väl tränar seriöst och äter bra ökar jag riktigt bra men sällan det händer, de resultat jag har idag är främst från 3månaders sådan träning, sedan har jag dietat och gått ner 4kg och gjort väldigt små ökningar och minskningar i en del (bänk bla).

och ang att min biceps är så ”svag” (antar att du refererar till senaste träningspasset när jag körde med 33kg stången?) är för att, mina underarmar krampar efter 6-10reps och har INGEN aning varför :) har tidigare som bäst tränat med 8reps på 43kg men det skulle jag aldrig klara nu(om nu inte krampen försvann dvs.).

Tar du 75 eller 85 i bänk? vilket som är det bra för di nålder tycker jag, var fast på 75kg väldigt lång tid vid gymnasie tiden kommer jag ihåg haha :D
    Har själv gjort 2*90kg som bäst men sist klarade jag knappt 95kg.. just bänk går bara neråt nu när jag dietar tydligen :) så snart går du om mig hehe

mår förövrigt piss idag, ont i huvudet, låg på energi, bråk med farsan, lite sömn + koffein biverkning(tror jag), Luleås poängförlust mot Linköping(som jag tycker det var).. åh varför ska allt vara så svårt ibland. Inte varit mig själv idag.

Förhoppningsvis mår jag bättre imorgon så jag kan/får vara med och spela bandy.

Radikaal wrote:
    tack för det =) och grattis till din viktminskning, hur lång tid tog det för dig?

Tog 2 månader för mig att gå ner 10 kg

Radikaal wrote:
    ang att min biceps är så ”svag” (antar att du refererar till senaste träningspasset när jag körde med 33kg stången?) är för att, mina underarmar krampar efter 6-10reps och har INGEN aning varför :) har tidigare som bäst tränat med 8reps på 43kg men det skulle jag aldrig klara nu(om nu inte krampen försvann dvs.).

Nej jag tog det jag såg på första sidan där, 8 reps på 43kg, Ungefär det jag kör, kör 6×4 på 43kgs stång. :)

Radikaal wrote:
    Tar du 75 eller 85 i bänk? vilket som är det bra för di nålder tycker jag, var fast på 75kg väldigt lång tid vid gymnasie tiden kommer jag ihåg haha :D
    Har själv gjort 2*90kg som bäst men sist klarade jag knappt 95kg.. just bänk går bara neråt nu när jag dietar tydligen :) så snart går du om mig hehe

Tog 85 i bänk innan deffen och nu 75 :P Dock kommer jag nog öka rätt snabbt sen igen efter nyår eftersom jag både har bra gener och ska börja käka proteinpulver och kreatin efter nyår.

Annars lycka till, tråkigt att du mådde dåligt idag. Själv körde man ett mördarpass med rygg/axlar/biceps/mage, trött som fan nu :P

Ekman_ wrote:
    Tog 2 månader för mig att gå ner 10 kg

är riktigt bra gjort :D

Nej jag tog det jag såg på första sidan där, 8 reps på 43kg, Ungefär det jag kör, kör 6×4 på 43kgs stång. :)

Tog 85 i bänk innan deffen och nu 75 :P Dock kommer jag nog öka rätt snabbt sen igen efter nyår eftersom jag både har bra gener och ska börja käka proteinpulver och kreatin efter nyår.

Annars lycka till, tråkigt att du mådde dåligt idag. Själv körde man ett mördarpass med rygg/axlar/biceps/mage, trött som fan nu :P

Okej lycka till, se till att skapa nån journal(om du inte redan har) efter nyår så man har någon att jämföra med ;p, ska nog bygga en period efter nyår jag också.

Tänkte posta lite hur jag står mig till övningarna jag gjorde innan deffen började, och vad jag tar idag.

Urdrag ur ett gammalt inlägg, lite över en månad sedan.:

Enda jag vet ur vanliga basövningar är att jag just nu klarar 2* 95kg i fri bänkpress som bäst(dålig teknik), och 8*43.5kg i Stångcurl (biceps).

=

Resultat just nu: Bänk 1*95kg(skakig.), stångcurl(vet ej max men minskat iaf.)

Maskiner: (som jag sällan kör med numera, bara vissa)

Lutande bänk i maskin: 8*100kg *3 (ökat 4reps)
    Bröstpress(Peckdeck): 8*80kg*3 (ökat till 10*88kg*3 utan problem)
    Latsdrag till bröstet: 8*110kg*3 (samma)
    Axelpress bakom nacken: 8*85kg*3 (samma)
    Magmaskin(som situps fast man sitter och böjjer sig fram): 15* 70kg(max)*3 = ökat många reps
    Benspark: 10* 140kg*3(max) = minskat rejält
    Sittande lårcurl: 10*140kg*3(max) = minskat rejält
    Benmaskin, trycker benen utåt åt sidan: 20*100kg*3 (max) =minskat ett snäpp
    Benmaskin2, trycker benen innan från sidan: 20*100kg*3(max) =minskat ett snäpp
    Sittande benpress: 10* 130kg*3 rädd för att göra illa mig på den här så vågar inte öka vikt, brukar göra ont i knäet ibland. = minskat’
    Armhävningar: maxxade 16st, nu orkar jag 40st om jag är rejält taggad och föda i magen.
    Chins: 0*1, fortfarande det men närmar mig, minsar varje gång hjälpvikten på gymmet, så snart orkar jag chins själv. =)

Med optimalt med kreatin kolhydrater osv och när jag är rejält laddad kan jag dock lyfta mycket mer än det flesta där, men kör inte så tung träning numera bara bänk :D. Synd bara att jag inte tränade mer med fria vikter innan, vilket jag gör nu, så svårt att jämföra..

Idag känner jag mig rejält tränings taggad fastänn bara 5-6timmar sömn. Somnade 9(!) och blev uppdragen 15. Var och åt pizza med en kompis som är hemma från Umeå över helgen så nu lär jag ha rejält med energi på passet :bb2:. Hade tänkt köra på som förra gången jag gjorde bäst resultat, dvs träna 3timmar efter jag ätit, en halvtimme innan ta hmb,kreatin(20% mer än rek dos),alc,argirin, sedan före EAA. Denna gång ska jag dessutom prova på med koffein också, hoppas det inte motverkar kreatin effekten bara som jag läst att det kan göra. Blir spännande, känner på mig att det kan bli mitt bästa pass på väldigt länge, är rätt övertygad att jag kommer göra ett mycket bättre resultat än förra passet.

ok hemma från mitt energi pump vikterna bara ska upp pass.

Började jätte bra glömde anteckningsblocket och vattenflaskan.

kreativ som jag är så rev jag sönder deras metro tidning och skrev ner lite resultat.

Började med massa högs reps på pecdec och incilinepress(lutande maskin bänk) för att fylla armarna med blod. Sedan körde jag 2set riktigt tungt pecdec kommer dock inte ihåg vikterna.

Chins :

8*30kg hjälp(68kg)
    6*20kg hjälp(78kg) PB
    6*15kg hjälp(83kg) PB

Kommentar: Kan inte vara länge kvar innan jag kan göra chins sj =) vet inte om jag orkar en rep sj, borde kunna gör det men tänker vänta någon vecka till. Har bäst kontakt av alla övningar i chins, fattar inte varför jag inte tränat de förut.. :D

Sittande rodd:

6*90kg PB
    6*90kg PB

Kommentar: Härlig kontakt, kände mig lite sliten så körde inget mera/tyngre.

Bänkpress:

9*75kg
    5*82.5kg PB
    5*82.5kg PB
    5*82.5kg PB

Kommentar: Äntligen har jag ökat i bänk…:yahoo: , muskelminne, muskelökning, placeboeffekt eller kosttillskotten, kan vara vilket som men nöjd är jag iaf! =) Var ensam idag och vågade inte sätta på något tyngre. Hade ingen som passade lite dumt av mig kanske, första 2setten kändes bra. Sista settet kom jag fel redan från början men rättade upp mig och lyckades med MYCKET vilja få upp 5e reppen, kändes som att huvudet skulle explodera så mycket tog jag i och så tungt vad det för mig, men bättre motivator att man bara ska ta vikten än att inte ha någon att passa sig finns inte :up: hade kunnat göra 6reps 2 första setten tror jag, men inget jag vågar testa utan passare. Som det kändes idag hade jag nog klarat 1*97.5kg iaf.

Annars så blev det ett kort pass . .körde i princip enligt Max OT då jag kört högreps ett bra tag nu. Börjar känna mig lite sliten faktiskt speciellt efter passet :( så måste nog ge kroppen lite vila snart.

Mat 2½timme innan: Pizza

Kosttillskott 40min innan: 3g CEE kreatin, 1 kapsel HMB, lite alc, en tesked argirin, 250mg koffein, 3calnesium tabletter(150mg c vitamin 150mg kaclium 75mg magnesium 2.5mg vitamin D)

Kosttillskott 10min innan: en påse amino synenergy (EAA)

Efter passet: fil och mussli.

Om 50minuter: en påse EAA till.

om 1 ½ timme. Mat!

alltid kul med Pb :) kör så det ryker!

djungel.lejon wrote:
    alltid kul med Pb :) kör så det ryker!

tack, jo det är kul när man deffar.

Ska lägga deffen på sidan ett tag nu för att bygga och framför allt satsa på chins.

Kommer köra mest tung träning (3-5reps.) och ca 7-9set per muskelgrupp 2ggr i veckan. Första målet är att så snabbt som möjligt klara 4-6chins med egen KV. (97.5kg atm)

Kommer alltid vila minst 3hel dagar mellan passen, ibland 4 om jag känner mig sliten. Kommer även lägga in en vilovecka efter programmet jag skriver ner nedan.

Programmet som startar på Lördag 15e december:

vecka1 p1 tungt (15e = chins: 2set 5-6reps 20kg hjälp ) bänk: 3set 4*80kg, sittande rodd: 2set 6*85kg
    vecka1 p2 tungt (19e = chins: 2set 5-6reps 15kg hjälp ) bänk: 3set 4*82.50kg, sitt rodd: 2set 5*90kg
    vecka2 tungt (23e = chins: 2set 5reps 10kg hjälp ) bänk: 3set 5*82.50kg, sitt rodd: 2set 6*90kg
    vecka2 tungt (27e = chins: 3set 4reps 5kg hjälp ) bänk: 4set 4*85kg, sitt rodd: 2set 5*90kg, hantelpress 1set 6*37kg)
    vecka3 högreps (1a = chins: 2set 10reps 20kg hjälp ) bänk: 3set 8-9*75kg, sitt rodd: 2set 10*75kg, 2set bicepsstång, 33kg*12
    vecka3 tung failure träning om jag har någon att passa . (5e jan = chins: 3set 5-7reps 5kg hjälp ) bänk: 3set 3-5*87.5kg, sitt rodd: 2set 3-4*120kg, 2set dips.

VILOVECKA**

Sedan här har jag förhoppningsvis styrkan att köra 3-5reps på min egen kroppsvikt i chins, dvs 12e dec då jag haft viloveckan. (En månad från nu.)

Efter det har jag ett program som specifikerar sig på att öka min max i bänkpress, men det schemat skriver jag ner då.

Kommer som ni ser köra väldigt hårt några veckor och försöka göra ordentliga ökningar varje pass (har kört enligt liknande scheman förut där jag skrivit ner målsättningar själv och det är de som gett mig de allra största ökningarna varje pass så jag tror jag kan klara det. Kommer även bruka mina kosttillskott till max och försöka äta minst 120g protein per dag.
    (plus någon EAA drink träningsdagarna för att maximera proteinsyntesen)
    Bänkprogrammet som jag ska börja med efter detta eventuellt längtar jag redan nu till, då jag suttit och finslipat på det 6timmar hur det bäst passar in för mig. Kör lite ”lungt” första passet och väntar tills på Lördag med det främst därför att jag känner en liten bristning eller nåt på sidan av underarmen, förhoppningsvis släpper detta snart. Kommer eventuellt lägga in någon dipsövning / hantelpress någon gång när jag känner att jag har energi för det.

kommer även köra måttligt med mag/ben övningar för att hålla de i trim, men kommer inte skriva ner resultaten av de. (kunde ej uppdatera för att det gått 30min..)

mvh

provar lägga in lite bilder på min dåliga form. Vet att axlarna släpar lite men de ska köttas så småningom :-)

[img=http://www.ladda-upp.com/bilder-a/thumbs/large/heheh-876.jpg][img=http://www.ladda-upp.com/bilder-a/thumbs/large/heheheh-580.jpg][img=http://www.ladda-upp.com/bilder-a/thumbs/large/heheheh-799.jpg]lägger upp nya bilder när jag är klar med chins träningen jag kör på nu.

Inte så mkt att visa men tycker det växt bra senaste veckorna när jag kört lite hårdare än vanligt.

förra inlägget buggade bilderna med. Gör ett nytt försök:

far och tränar nu (6:33) på morgonen ist för Lördag so mdet var tänkt.. så kanske jag är trött nog för att lägga mig efter. Och några kompisar ska komma över helgen så om jag har tur sover jag tills ikv sen kan man fara ut med dem? =)

no shit sherlock sometimes i suprise myself.

återkommen med info om passet, ska bli roligt att se hur jag presterar, målet är iaf som jag skrev upp:

chins: 2set 5-6reps 20kg hjälp ) bänk: 3set 4*80kg, sittande rodd: 2set 6*85kg
    blir spännade att se ifall jag klarar detta. Borde men vet inte…

morgonens skitpass

började med bänk, värmde upp 20reps på 50kg.

Bänkpress:

4*80kg
    3*80kg
    7*75kg

Kommentar: Var tänkt göra 4or på 80 genom hela setten, trodde det skulle vara lätt då jag körde ett pass med 5*82.5kg för inte många dagar sedan…………. började med bänk eftersom jag trodde det skulle vara lättast. 4e reppen på första settet fick jag knappt upp och var tvungen ta i så mycket att huvudet nästan exploderade… efter det fick jag en enorm huvudvärk, och började känna mig riktigt yr efter ansträngning…

Aja smällar får man ta.

Sedan chins:

2*20kg hjälp :( :frust: :yikes: (kände mig äckligt yr.)
    4*25kg hjälp
    10*35kg hjälp

Kommentar: Inte mkt att säga, efter bänken kände jag mig svag och yr vid maximal ansträngning.

Sedan sittande rodd:

6*85kg (lätt)
    6*90kg (lätt)

Kommentar: Körde med för låg vikt här, men var nog bra det.

Sedan tränade jag ca 20min (med vilopauser såklart) olika hantelövningar med 25kg hantel, vissa som jag själv kom på men som jag kände tog bra vilket är huvudsaken. Gjorde även 15reps på 33kg bicepscurl, inte speciellt starkt men en förbättring iaf då underarmarna inte krampade.

Verkade so matt kroppen inte var inställd på att träna den här tiden, har ju alltid sovit denna tiden i princip flera år nu.. kändes helt konstigt bara. Högrepsen kändes ok, så körde mest högreps med hantlarna.

Aja med detta har jag lärt mig att aldrig någonsin träna på morgonen igen. Är rätt övertygad att jag hade tagit mina målvikter ifall jag förberett mig bättre med mat kosttillskott och vila.. men nu blev det såhär och kände iaf att hantelövningarna tog bra (fick vara ensam i hantelrummet för en gångs skull, så kunde köra lite cp övningar för att kötta varenda överkropp muskel så helt bortkastat var inte passet iaf, känns som att jag tvingat fram lite tillväxt genom detta och nu ska jag sova, så musklerna får byggas lite =)

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.