- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 december, 2007 at 09:44 #340984Anonym anvandareMember
Morgonträning är det värsta jag vet. Jag håller med dig om att det för det mesta är mycket segare än att köra senare på dagen när man hunnit vakna till.
Grattis till viktnedgången, btw.
14 december, 2007 at 22:33 #340985Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Morgonträning är det värsta jag vet. Jag håller med dig om att det för det mesta är mycket segare än att köra senare på dagen när man hunnit vakna till.Grattis till viktnedgången, btw.
tjena, nu är vi 2 som tycker det :emo-thumb
tack även om det bara är 4.2 kilo så tror jag iaf det mesta är fett då jag tappat det i ett lugnt tempo över månaden och alltid varit noga med att dricka mycket vatten. Men jag ångrar faktiskt att jag inte byggde denna perioden istället, för att sedan ha en lång def Februari framåt, men går ju inte ändra på det som är gjort.. målet just nu är iaf att klara 8*KV i chins, 2*100kg i bänkpress, samt lägga på mig så mycket massa som möjligt under en 2månaders period för att ha ämnesomsättningen på topp när jag börjar deffa igen (blir mer mage, nedre rygg och vader framförallt, 2 sista har jag i princip inte tränat något på en lång tid). Känns som jag har högre kapacitet just nu i bänkpress och hantelpress men min vänsterarm släpar lite i styrka vilket försvårar tekniken avsevärt, samt så får jag inte alls den kontakt som jag får i chins
14 december, 2007 at 22:35 #340986Anonym anvandareMemberRadikaal wrote:Okej lycka till, se till att skapa nån journal(om du inte redan har) efter nyår så man har någon att jämföra med ;p, ska nog bygga en period efter nyår jag också.Bilder iaf har jag här
[http://forum.body.se/showthread.php?t=19523]
15 december, 2007 at 21:43 #340987Anonym anvandareMembernu ska jag förstöra träningen lite tillfälligt och ha kul ikväll! Kompisar från Övik och Umeå är hära. Någon helg måste man unna sig ha lite kul!
Ha det bra ni få som kikar in i min lilla dagbok
:drinks::drunk::dance:
16 december, 2007 at 02:06 #340988Anonym anvandareMemberJag har läst igenom din dagbok och det ser jättebra ut!
En sak som jag tänkte på är att du ska inte haka upp dig på siffros så mycket. För mig är det ganska självklart att du klarar 82.5kg x5 med en pizza i kroppen och sen blir det tungt med 80 med mindre energi i kroppen. Självklart för mig men du kanske bara inte har tänkt på att resultaten verkligen spelar roll på vad du har i kroppenDu säger att du ska gå in lite i en byggarperiod, hur kom du fram till det? Du gör ju så bra ifrån dig på viktminskningen!
16 december, 2007 at 16:34 #340989Anonym anvandareMemberQustaph wrote:Jag har läst igenom din dagbok och det ser jättebra ut!
En sak som jag tänkte på är att du ska inte haka upp dig på siffros så mycket. För mig är det ganska självklart att du klarar 82.5kg x5 med en pizza i kroppen och sen blir det tungt med 80 med mindre energi i kroppen. Självklart för mig men du kanske bara inte har tänkt på att resultaten verkligen spelar roll på vad du har i kroppenDu säger att du ska gå in lite i en byggarperiod, hur kom du fram till det? Du gör ju så bra ifrån dig på viktminskningen!
kul att höra att du gjort det
vet det där med att det jag stoppar i mig spelar mycket stor roll för träningen, skrev ju det längst ner i det inlägget, men träningsmänniskan i mig vill alltid ha resultat varje pass så då blir jag arg om det inte gått framåt ;p
ang byggarperioden vet jag inte direkt varför, men har kört seriöst på träningen på sistone med ett nytt upplägg och gjort fina ökningar varje pass(förutom morgonpasset), och tycker det är riktigt roligt. Stor anledning är också att få ihop styrkan att orka egna chins, så jag kan träna lite hemma också någon gång ibland, eller när jag är bortrest. (vet att jag även kan uppnå detta genom att gå ner kilon).
Men så sedan ska jag börja folkhögskola 7e Januari och då skulle det iofs vara trevligt att gå ner något kilo till (MEN vilket jag dock tror blir nästan omöjligt med Julmaten som komma skall
Idag har jag spelat bandy ”dagen efter :drunk:” . Sov först en 3timmar igår, sedan hem kl4 på natten idag, sov till 11 sedan bandy från 13 > 15.
Just nu är jag :fever::sleepy:
18 december, 2007 at 00:27 #340990Anonym anvandareMemberspelat bandy idag igen, med lite annat folk. Jobbigt men kul!
provade även göra 2chins där. Orkade 2 med egen KV vilket är bättre än jag trodde..!!! det utan något kosttillskott innan :bb2::fun::yahoo: känns riktigt skönt att äntligen orka dra upp sin egen kroppsvikt har jag aldrig klarat förut ska man vara petig så hoppade jag lite första för att komma upp några cm men andra var helt utan hjälp. Så tog iaf 1 ½ men det är jag mer än nöjd med
18 december, 2007 at 08:24 #340991Anonym anvandareMemberidag har jag varit vaken hela natten.
Började spela lite poker men gick ”för bra” för att kunna avsluta. Slutade kl 7 exakt 500kr plus vilket är mkt med min ekonomi
har nu kört poker nästan varje natt (men oftast bara 1 max 2timmar) i 14dagar nu, och har gått från 300kr tills idag 1462kr(är ALLT jag har, har 0kr på mitt vanliga bankkonto ;p. Är inte någon pokerhajj direkt men är så mycket dåligt folk inne på natten att det är rena guldgruvan. Tips för er som inte är natt trötta, vill tjäna en extra slant och kan grunderna och har tålamod
nu ska jag sova tills man blir väckt typ 12-13. Sedan ska vi till Luleå vid 14:30 och gå på stan lite, sen se Luleå-Skellefteå kl 19.
18 december, 2007 at 23:50 #340992Anonym anvandareMemberLuleå nu sist i elitserien.
Fyfan vad dåliga ibland och ibland riktigt bra.
Speciellt deras målvakt, kung ibland, idag bjöd han på 2mål genom att åka ut 50meter och sjabbla bort pucken.
19 december, 2007 at 21:46 #340993Anonym anvandareMemberidag har akjg sovit 3 kanske 4timmar. Det efter ha sovit lika många senaste 2dygnen med., sedan kommer några och drar med mig åp bandy fast jag ville sova. Orkar en match sen inget mer. Nu är jag tröttare än jag någonsin varit förut, ska lägga mig nu och vända dygnet :p
diskuterade med en på bandyn om att gå ner i vikt, vi(han) bestämde sig att det går och att han ska gå ner 10kg i vikt innan hans skolstart (7jan.) Blir kul att följa
22 december, 2007 at 03:47 #340994Anonym anvandareMemberhar nu haft en välbehövlig vilovecka. Känner mig pigg och fräsch och sugen på att lyfta skrot igen. Ska lägga in ett tungt pass på Lördag eller Söndag så blir kroppen extra glad av julmaten :pop:
gått upp något kilo känns det som senaste 2-3veckorna, känns inte så bra. Blivit för mkt skräpmat som jag skulle hålla mig undan .. men ibland är det svårt, blir oftast ”en gång spelar ju ingen roll” så fortsätter det… 8-9dagars träning till sedan blir det att försöka deffa bort 1-2kilon innan skolstarten 7e jan. Tror jag kan klara 5-6reps KV chins då, satsar iaf på det även om jag ligger lite bakom mitt ”schema” så känns det som den här viloveckan har gjort mig starkare..
Nästa pass blir följande:
chins
bänkpress/hantelpress
div. hantelövningar som kontaktar hela överkroppen.23 december, 2007 at 21:29 #340995Anonym anvandareMembertränat idag :
Mycket bra pass.
Fastänn jag var lite trött så kändes det som att jag blivit starkare under viloveckan.
Började med chins, körde runt 6-12reps på 30-35kg hjälp. Tog mycket bra, och var inte så tungt.
Sedan hantlar, 18,5kgs hantlar, MASSA reps MASSA övningar mest för axlar men de tog även en hel del på biceps och triceps. Sedan 2 lätta set sittande rodd på 80kg tror jag, sedan provade jag 110kg men där blev det stopp efter 2reps.
Sedan körde jag bänk, 6*75kg , 5*80kg, 3*85kg, 1*95kg.
Sedan kanske 1-2övningar för ben.. och på slutet gjorde jag och polaren armhävningar. Kändes extremt lätt och blev väl iaf 25st men hade kunnat göra mer men flåset är ju inte det bästa. Sedan la vi till en 4kg säck på ryggen och jävlar vilken skillnad, blev väl 10reps efter det men bra kontakt och helt slut i armarna efter passet, perfekt inför all julmat som kommer
god jul alla!
24 december, 2007 at 00:37 #340996Anonym anvandareMembervägde mig idag med, 98.4kg. Med långbyxor, mycket vätska i kroppen, efter en stor portion pasta och köttbullar, och efter en gainer i slutet av träningspasset.. så är knappast något mätsamt med tanke på tidigare vägningar men trodde ändå det skulle vara mer med tanke på skräpmaten senaste tiden
25 december, 2007 at 17:15 #340997Anonym anvandareMemberdå har julen varit.
Fick de klappar jag önskade mig + god julmat och gott sällskap så jag är mer än nöjd. Känns so matt jag kan ha lagt på mig något kilo fastänn jag i princip bara ätit träningsnyttig mat i form av massor av ägg, hemma gjorda köttbullar, gravad lax, revbensspjäll, julskinka. Sedan julmust förståss . Ska ge överkroppen 1 kanske 2dagars till vila sedan ska jag försöka ge mig på en massa PBn på gymmet, känns som att kroppen är laddad för 105-110kg i bänken just nu men det är bara en känsla man har efter att ha ätit som en gris idag och igår
25 december, 2007 at 22:15 #340998Anonym anvandareMemberRadikaal wrote:förra inlägget buggade bilderna med. Gör ett nytt försök:hur kan du vara så otroligt lik katten i spegeln?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.