Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 685 total)
  • Author
    Radikaal wrote:
    då har julen varit.

Fick de klappar jag önskade mig + god julmat och gott sällskap så jag är mer än nöjd. Känns so matt jag kan ha lagt på mig något kilo fastänn jag i princip bara ätit träningsnyttig mat i form av massor av ägg, hemma gjorda köttbullar, gravad lax, revbensspjäll, julskinka. Sedan julmust förståss :D. Ska ge överkroppen 1 kanske 2dagars till vila sedan ska jag försöka ge mig på en massa PBn på gymmet, känns som att kroppen är laddad för 105-110kg i bänken just nu men det är bara en känsla man har efter att ha ätit som en gris idag och igår :D

Hur gick det? Blev det några PB?
    Själv så lyckades jag klara av mitt enda uppsatta mål innan nyår.
    Ta 100 i bänk. Misslyckades på 75 för någon månad sen och har prioriterat bänk väldigt högt (lite för högt) men lyckade i varje fall :D Nu väntar en veckas vila med diverse alkohol över nyår å sen ska jag också börja deffa!

moosecan wrote:
    hur kan du vara så otroligt lik katten i spegeln?

Vet inte

Qustaph wrote:
    Hur gick det? Blev det några PB?
    Själv så lyckades jag klara av mitt enda uppsatta mål innan nyår.
    Ta 100 i bänk. Misslyckades på 75 för någon månad sen och har prioriterat bänk väldigt högt (lite för högt) men lyckade i varje fall :D Nu väntar en veckas vila med diverse alkohol över nyår å sen ska jag också börja deffa!

Oj grattis! :D Då bänkar du mer än mig . Inte maxxat på hur länge som helst i fri bänk, sist var väl på 80kg när jag tränade oseriöst på gymnasiet för något år sen tror jag. När jag började dagboken gjorde jag en 2a på 95kg så teoretiskt borde jag klarat över 100kg då.. men man vet aldrig, just bänk är väldigt ostabil för mig då jag känner att min högerarm har bättre teknik(kontaktar bättre) efter 10års pingisspelande och tennis nästan varje dag i somras. För mig är chins just nu viktigare, och prioriteras i första hand, både för att jag kan träna den hemma sen ifall gymmet har stängt eller om jag är bortrest men mest för att den ger en kontakt jag inte är i närheten av i någon annan övning. Men men bänk första övningen imorgon blir det helt klart, Om allt går som det ska ska jag ge ett försök på 2*95kg, 1*100kg och om kraft finns 1*105kg ifall jag har passare med mig. Äta som ett monster med en extra stor dos kreatin blandat med hårdrock i min nya mp3spelare så ska det nog gå vägen, iaf 2 första :D då tror jag att det är första gången jag lyft över min kroppsvikt i fri bänk. Sedan lär jag ju vara sliten så resten av passet blir lidande, så får se hur det blir med resten. Förmodligen ben + armhävningar med 5kg ”säck” på övre ryggen på slutet så många rep jag orkar (10-20st) för att belasta ur armarna. Kanske några chins på lätt vikt. Funderar ta med kameran imorgon och filma när jag kanske spräcker den magiska 100barriären för första gången =), om jag får med någon jag känner dvs. Annars ska jag ändå köra 1 rep på 100kg iaf då jag känner att det är en vikt jag helt klart har i mig i dagsläget om jag är laddad, så behöver nog ingen passare. (har en tendens att orka mer utan passare, då är man ju 200% koncentrerad ;p)

kört ett mkt långt pass idag, 2timmar+ pga 2 kompisar som var med

pga det valde jag att inte maxxa i bänk. Men hade rätt säkert tagit PB där ifall jag kört på då jag kände mig full av energi i början av passet.

Blev ett bra pass ändå.

Endast kreatin som kosttillskott idag; körde iaf helkropp, varenda muskel har fått stryk ikväll förutom vader.

Benpress:

12*100kg
    11*100kg
    13*100kg

Kommentar: Fruktansvärt svag i benen då jag inte tränat de på väldigt länge.

Benspark:

14*100kg
    14*100kg
    15*100kg

Hantlar (körde kanske 8-10 övningar för axlar, biceps och triceps.) på 21.5kg hantlar. 6reps som lägst och 15reps som max.

Lutande bänkpress:

13*68kg (PB)
    11*68kg
    8*75kg (PB)

Ryggövning 4set KV + 5kg i armarna

Chins 7*25kg hjälp (73kg tot)
    Chins 8*25kg hjälp (73kg tot)

Pecdec(en större än vad är van vid, sträcker mer)

10*90kg
    10*90kg
    8*100kg

Armhävningar:

30reps (28 riktiga med bröst och näsa tog i marken varje. 2 sista var jag helt slut, blev kanske lite dåliga.)
    10-15reps med 5kg ”säck” på övre ryggen
    10-15reps med 5kg ”säck” på övre ryggen

Magmaskin

10*70kg
    10*70kg
    10*70kg

samt några mer övningar ej värda att nämna.. kan inte namnet och körde inte tungt. Efter passet blev det en pizza med en kompis istället för gainer osv. Ska låta kroppen vila någon dag nu sedan påbörja deffen igen har jag tänkt, med 1timmes LI cykling varje morgon bl.a.

Gott nytt år till alla som läser, kanske inte uppdaterar här på ett tag då jag antagligen inte lär göra några bra resultat på gymmet. Försöker jag mig på 100kg i bänk och klarar kommer jag dock skriva

MVH M

Härligt pass!
    Vill du ta 105 så skit i att köra 2 på 95, värm upp och kör sedan
    1×70
    1×80
    1×95
    1×105

Var en skön känsla att trycka upp 100 eftersom jag kämpat så länge med det. Men det känns skönt att ha tagit det för nu kan jag sluta vara så viktkåt och gå mer på kontakt och skita i hur tungt jag kör!
    Gott nytt år, nu drar jag snart till vemdalen!

Qustaph wrote:
    Härligt pass!
    Vill du ta 105 så skit i att köra 2 på 95, värm upp och kör sedan
    1×70
    1×80
    1×95
    1×105

Var en skön känsla att trycka upp 100 eftersom jag kämpat så länge med det. Men det känns skönt att ha tagit det för nu kan jag sluta vara så viktkåt och gå mer på kontakt och skita i hur tungt jag kör!
    Gott nytt år, nu drar jag snart till vemdalen!

Okej tack för tipset, är det viktigt att köra så innan man ska maxxa? Ibland när jag försöker lyfta tungt (1-3reps) så värmer jag bara upp med typ 20reps på 50kg eller nåt. Sedan går jag direkt på den tyngre vikten hehe.. man kansk e lyfter mindre då? ;p

Gott nytt år på dig med :) :drinks:

sjukt vad svårt jag har att bestämma mig för vad jag ska köra.

Nu har jag känt en sån härlig träningsverk senaste 2dagarna efter helkropps passet, så man blir sugen att köra på igen :D

Det sjukaste är att jag blir starkare och starkare och ändå går jag ner i vikt. Men tycker ändå inte jag ser något smalare ut i spegeln … och då räknar jag heller inte kalorier direkt, utan äter mig mätt i princip 2-3gånger om dan och ibland slinker det ner någon liter mjölk med någon macka med… och då har jag inte direkt hållit in på skräp ätandet…

Vet inte hur jag ska tolka detta. Men klart man blir motiverad att fortsätta styrketräna hårt istället för att må dåligt i 10dagar samtidigt som man kanske minskar någon cm som mest i midjemått.

:|:|:|

vikt förra passet var 97.3kg. När jag började var den 102.1kg (5veckor sedan)

kört styrke idag igen.

maten innan bestog av 3pannkaksbitar, sedan en halvgainer iblandat kreatin och argirin. Ett riktigt bra pass, förutom chins.

Skrev inte ner resultaten men minns de flesta.

Började cykla några minuter för att värma upp benen (hade lite träningsverk kvar).

Sedan gick jag till bakvänd benspark (undersida lår tränar man typ).

10*105kg
    10*105kg
    10*105kg

Benspark:

10*110kg
    10*110kg
    12*115kg (till failure)

Kommentar: Fortfarande fundersam till hur jag kan ha tappat så mycket styrka i benen. Kanske tappat där viktminsknings svaret sitter.

Sedan inciline press maskin för att värma upp armarna.

30*30kg

Hantelshrugs:

20*18.5kg
    20*18.5kg
    20*18.5kg

Hantelövning (kan ej namn, man håller som i hantelshrugs, men drar upp armarna till bröst höjd ungefär.)

6*30kg
    6*30kg
    6*30kg

Bicepscurl sittande:

15*33kg
    5*40kg (sedan smärtade vänster underarm)
    3min vila
    8*40kg
    6*42.50kg

Pecdec (lilla maskinen nu):

10*100kg (PB)
    8*105kg (PB)
    9*105kg (PB , 1% från failure.)

Bänkpress:

9*77.50kg (PB)
    6*80kg
    5*82.5kg

Sedan dropset direkt efter till 6*70kg (första gången jag testar dropset, fan vad tungt.)

Kommentar: bästa kontakten jag någonsin haft i bänkpress idag. Mycket härligt. Idag har brösten fått stryk, speciellt 9an på 77.50kg kände jag tog så inni *** :D

mage och rygg han bara bli ett set med ca 30reps pga att dom stängde, så får köra lite hårdare på det efter helgen.

resten av passet blev mest att visa runt en kompis lite hantelövningar, hur man kör stångcurl osv (han körde på en vikt han typ orkade 25reps på, och hade ingen explosivitet alls i stångcurl.)

Körde även chins med, behöver inte tas upp här. Var i slutet av passet och jag var hungrig och ville hem.

Men eftersom kompisen gjorde 15reps på KV så satt jag på hjälp så det blev 75kg jag lyfte upp. 3 riktiga reps sen orkade jag inte mer.

tränat idag igen.

hårdaste passet någonsin är en bra beskrivning.

känns redan nu att kroppen (speciellt överkroppen) fått mycket stryk.

Latsdrag:

10*98kg, sedan dropset på 82kg så många jga orkade.
    7*105kg, dropset igen på 82kg
    8*105kg

sedan benpress, en annan variant än jag är van vid.

8*105kg
    10*105kg
    10*105kg

Hantelövning (kan ej namn, man håller som i hantelshrugs, men drar upp armarna till bröst höjd ungefär.):

5*36kg
    6*36kg
    6*36kg

Plana hantelpressar:

7*36kg (PB)
    4*36kg (USEL kontakt)
    5*36kg

Bänkpress:

4*82.5kg
    5*82.5kg
    6*82.5kg (PB) , såg massa stjärnor efter sista reppen, så mkt tog jag i. Ingen passare.

DROPSET 30sek efter PBn: 8*70kg

Benspark:

10*115kg
    10*115kg
    11*120kg

+ Massa lyftandes med 25-20-15kg vikter från när jag körde rygg övning, magövning, bänk, osv.

Kommentar: BRA pass, känns ordentligt i armarna, var länge sen det gjorde det efter ett pass. , körde även någon maskin övning för biceps också som jag inte skrivit ner.

Eftersom jag kört så mkt dropset och så nära failure idag ska jag ge kroppen en extra dags vila tills nästa pass, och äta så mycket jag kan för att återhämta mig så mycket som går. Nästa pass blir på Söndag.

MVH

känns som att kroppen svarat bästa på mina 2 senaste träningspass, då jag kört med dropset i några övningar för första gången. Vad jag läst om det är att det ska slita mer på kroppen än failure träning, men känns mig helt fräsch i hela kroppen redan idag. Ska se på Söndag vilka ökningar jag gör, men ska iaf lägga på minst 2.5kg i varje övning. Är de bättre än normalt ska jag fortsätta köra såhär.

,

Fixat ett måttband nu också

högerbiceps mäter 41cm, vänster ca 40.

Magen 104cm. ;) . 30min efter måltid.

gymmet var stängt idag :( hade ju planerat in ett pass idag. Så istället blir det armhävningar med 20kg’s ryggsäck, kanske lite situps, ryggups och någonting för benen. Se vad man kan komma på för övningar med bara en 20kgs ryggsäck som redskap …

iaf kört 10reps med ryggsäcken och tyckte det tog bra, trodde det skulle vara tyngre också. Ska fortsätta nu.

Imorgon börjar jag på folkhögskolan, spännande :D

hemma ”passet”

10armhävningar med ryggsäck (som väger 20kg)
    10 armhävningar med en plåtstång ist för golvet (blir mkt tyngre än vanliga armhävningar)
    20situps med foten vid sängstången (så det blir tyngre än vanliga)
    8 armhävningar plåtstång armhävningarstång halshöjd
    20situps
    8armhävningar ryggsäck+stång
    5armhävningar ryggsäck
    5armhävningar ryggsäck+stång
    + några triceps övningar ryggsäcken bakom nacken, var lite väl lätt så gav väl inte så mycket. Några halvdips i min stol också. Allt var utan några kosttillskott.

Sedan varit och sprungit 1km sedan gick 1km tillbaka för att förbränna lite onödig skräpmat man blev bjuden på. I -10C så det var KALLT i halsen :(, kändes som lungorna frysit. Funderar på att fara och gå några km för att förbränna lite mer och så man blir trött och kan gå och lägga sig. (har inte vänt dygnet ännu.)

Imorgon blir det underkropp + kondition efter min första skoldag på ett halvår :nerd:

dagens pass

6timmars skola på nästan tom mage
    ingen sömn
    30min på konditionscykeln åp gymmet

Är just nu tröttare än man känner sig efter 305325325 failure reps. Ang skolan verkar de thelt okej, helt okej klass med. Tyvärr var man lite väl nervös i början när man skulle prata inför klassen (som man inte gjort på flera år)+ att man inte sovit. Men det blev bättre och bättre ju längre dagen gick, ser nu fram emot imorgon. Fanns bla att välja in en motions inrikning som var 1ggr i veckan, helt perfekt inför sommardieten som sätter igång idag igen.

Nu är målet att gå ner ca 4kg i månaden samtidigt som jag ska försöka att inte gå under att orka 6*80kg i bänkpress som exempel. Suger på att sätta mål men ska försöka följa detta ett tag iaf.

Just nu orkar jag:

6*82.50kg bänkpress.
    2*egen KV chins (98kg .. ja jag har slarvat med maten när jag tränat hårt senaste 3-4veckorna, iaf fortf 4kg lägre än när jag började för 2månader sedan.)
    12armhävningar med 20kg’s ryggsäck på övre rygg/nacken.
    45 armhävningar (inga fusk)
    15*120kg benpress. (egentligen vad vem som helst klarar, men skriver ändå för att jämföra med mig själv.)
    Jogga 1km. (Ja fyfan detta ska ökas REJÄLT, här kommer fokus ligga.)

detta går undan … när jag vaknade igår hade jag inte ätit på väldigt länge. Blev några äggmackor, sedan till lunch åt jag och en kompis på gymnasieskolan (som vi egentligen inte få äta på). Var god mat, korv och mos, pannkaka och sylt och så mjölk så klart!

Redan andra dagen av återupptagandet av deffen känner jag hur mina jeans håller på att ramla av :D, inte många millimeter innan jag måste skaffa skärp för att de ska sitta kvar.

Skoldagen blev återigen massor av presentationer …börjar bli van med det dära nu haha .. kul med några i klassen som gillar träning iaf.. kanske lär känna någon lite bättre senare, mycket nytt folk nu så..

/

Skönt med resultat! Har du vägt dig på senaste?

Qustaph wrote:
    Skönt med resultat! Har du vägt dig på senaste?

Jo vägde mig efter gymmet idag,,97.7kg, 3hekto mindre än igår.

Det sjuka är att jag idag var starkare i både lutande bänk maskin och latsdrag än jag någonsin varit, det efter att ha cyklat intervall i 35minuter, inget kreatin, och varit på kraftigt underskott i 48timmar…(1 ½liter lättmjölk, 2korvar, lite mos, 2 ”plättar” 2äggmackor, 2 små portioner kött & ris, massa vatten + HMB.) (körde inget mer, pga att jag inte hade ork att köra ett ordentligt styrkepass, men hade garanterat satt en PB i bänk. Men verkar som hemma passet gav riktigt bra resultat, kände att alla armhävningar kontaktade hur bra som helst. Men trodde absolut inte på några ökningar…

Somethings just don’t make sense to me ;) men kan ju inte klaga…

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.