Min väg mot ett nytt liv.

Home Forums Dagböcker Min väg mot ett nytt liv.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 685 total)
  • Author

Skönt att det går åt rätt håll i varje fall. Själv ska jag väga mig imorgon för att se om jag är på rätt väg iaf. Är REDAN nervös :D

haft ett bra träningspass idag;

ätit följande: 3äggmackor, 2glas mjölk till frukost, en bulle i skolan man blev bjuden på, stor portion lasagne innan träningen , en halv pizza och en mandarin efter träningen. Kreatin och lite av gainern före träning (som innehåller taurin osv.) Lite gainer efter också.

Passet:

15min intervall på cykeln; 1min allt jag orkade, 1min lågt/medel intensivt tempo (lågt på slutet) svettades som aldrig förut, tömde 2 vattenflaskor vatten som jag tog med mig. Förbrännde 150kcal.

Sedan lite överkropp;

Chins:

8*30kg’s hjälp (77kg)
    5*20kg’s hjälp (77kg) (PB.)

Sittande rodd:

10*90kg
    7*95kg
    5*100kg

Sedan dropset 13reps på 75kg (trodde det skulle vara tyngre ;S)

Latsdrag:

4*110kg (bara för att visa några kompisar jag klarade det.)

Hantelövningar 30kg’s hantel. Fail på press över axlarna kan man väl säga. Men bra kontakt i många övningar.

Bänkpress

5*87.5kg ;) (PB)
    3*92.5kg ;) (PB
    2*97.5kg :P (PB)

Kommentar;

Just nu flyter träningen framåt … tappar vikt och gör ökningar på gymmet jag absolut inte trodde jag skulle göra :P bänken idag kontaktade bra och kändes inte alls tung! =) får se hur detta håller i sig haha. Mycket folk man kände + bra musik i lurarna är en av orsakerna detta pass gick så bra tror jag ;D =)

Qustaph wrote:
    Skönt att det går åt rätt håll i varje fall. Själv ska jag väga mig imorgon för att se om jag är på rätt väg iaf. Är REDAN nervös :D

tack, såg i din dagbok att det går framåt för dig med,, våran vikt och armstyrka och biceps storlek är i princip identiska ;p, fast benen är du nästan dubbelt så stark i, fast de tränar jag ju i princip aldrig, bara för att öka förbränningen,, och min första vecka på min def gick jag också ner lite över 2kg. Grattis och lycka till i fortsättningen!

dagens cardio

15min HIIT på cykeln – varierade lite, i början 1min allt jag orkade, 1min medeltempo, sedan 2min lågtempo och 30sek allt jag orkade sista minuterna – sedan var mina ben helt döda. Förbrännde 160-180kcal (minns inte exakt) Fick gå och stretcha/vila benen i cirkus 10min innan jag klarade av att trampa på pedaler igen – sedan körde jag igång igen sakta i lågt tempo, sedan körde jag rätt högt tempo i 13minuter och förbrännde ca 150kcal sedan stängde gymmet. Aldrig någonsin svettats så mycket som under andra ”passet” på cykeln då jag höll ett för mig VÄLDIGT högt tempo såpass länge, väldigt förvånad över mig själv. 170medelpuls ungefär, 185 sista 2minuterna, var HELT slut när jag klev av cykeln ;) men åt en pizza före så ville köra så hårt som möjligt för att inte få dåligt samvete, pizzeria som rear ut 3pizzor för 99:- och en far som inte orkar laga mat så är det inte lätt att dieta alltid :|

idag har jag kört ett kort pass på ca 50min;

30min LI cyklande, körde bara en snabb intervall på 1min då jag körde på allt jag orkade på ett tungt motstånd för att förbränna lite kolhydrater från igår. Hade inte ätit före men gick ändå utan problem, ca 200kcal förbrända totalt. Sedan körde jag högreps på en magövning, ryggövning, och bänkpress 12*70kg sedan 11*70kg med bra kontakt.

idag har jag kört cardio;

började med 20min lite varierat tempo, tills jag förbrännt 125kcal. Sedan gick jag och vilade och läste metro en stund, sedan upp på cykeln igen och körde på varierat med intervaller i strax över 30min, sista 2min var allt jag orkade och pulsen låg sista sekunderna på 185. Förbrännde ca 240kcal nu så cirkus 380kcal förbrännda på cykeln idag.

Sedan vilade jag en stund innan jag körde lite lätt bänk bara för att få in lite blod i armarna, 8*75kg, 7*75kg ; sedan 2*6-7chins på min KV-20kg(som var 99kg under passet efter måltid + 3-4liter vatten under cykelpasset.

vikt idag: 96kg.

Vikten rasar :P

mina jeans ramlade av när jag skulle ta dem imorse. Tvungen improvisera genom att ta på träningsshortsen så de inte skulle ramla av :whistle:’

börjar känna mig lite övertränad av alla den senaste intensiva konditionsträningen – mått kasst hela skoldagen idag. Så blir vilodag idag ; sedan kanske en kortintervall imorgon med ett styrkepass. Beställt några nya kosttillskott också som kommer om någon dag.

idag var jag och körde ett intervall pass på gymmet på träningscykeln; 15min. Sedan benträning en timme under min 2timmar långa rast från skolan. Tog lite av gainern innan träningen – och måste säga fan vilken skillnad. Orkade på 2 högre motstånd på cykeln under mina 1min’s intervaller utan att benen sa i från. Kändes riktigt bra.

Sedan har mina kosttillskott kommit, redan efter 2dar. To.m med papperavi i brevlådan redan idag onsdag, och eftersom jag beställde i Måndags är det riktigt positivt med tanke på att jag bor i Piteå. Helt klart de mest prisvärda stället jag någonsin beställt från; MMSports. Betalar frakt över 500kr och har 1dag snabbare leverans än Svs t.ex. Och mycket högre kvalitetsprodukter – helt klart mitt nya inköpställe i framtiden.

Måste bara skriva av mig att jag har en kompis som ska in i lumpen som militär polis om 2veckor. Och senaste veckan har han varit på gymmet varje dag. Igår 2gånger. Idag 1gång med mig och vill nu dit igen. Har sagt att han måste återhämta sig och att han kommer bli övertränad om han fortsätter men han tror mig inte fastänn han har börjat stå stilla nu senaste dagarna i övningarna. Vad göra? …

idag har jag också kört ett 42min’s pass på cykeln. Förbränningen på cykeln slutade på 279kcal och cyklade 1.3mil. En intervall bara, resten i ett lågt tempo på ca 500kcal/timmen. Testade innan en kapsel av therm x extreme från max muscle som jag beställde pga att det såg intressant ut, var billigt och lika bra testa nu när jag har studiebidrag inkomst så. Svettades mycket mer, piggare, orkade mer, tvungen gå oftare på toa (inte bara pissa; vilket för mig är ett bra tecken på att saker förbränns) och känner knappt några hungerskänslor. Än så länge verkar det positivt men får utvärdera efter en vecka. Beställde även Diet fuel från body science som verkar vara ett mycket högkvalitets proteinpulver. (70% kasein isolat, 30% vassle isolat, i princip laktos fri m.m.).

Sedan var såklart min kompis som jag var där innan med där och körde styrketräning och kondition – tycker synd om honom ifall han blir övertränad nu inför lumpen som han rycker in i snart… men han verkar tro att ju oftare man tränar, desto bättre resultat. Går inte banka i honom nåt annat, eftersom han faktiskt ökat hyffsat bra i början i de flesta övningarna genom att köra varje dag samma muskelgrupper – men nu har det stagnerat och hoppas det är en signal att det inte går att köra så.

idag har jag cyklat igen; mkt sådant sista tiden. Kändes inte optimalt pga benpasset nyligen, men gick ändå bra, körde inte speciellt intensitvt. Allt som allt ca 290kcal förbrännda enligt cykeln. (som jag inte litar på, men har som ett personligt mått att göra framsteg.)

Imorgon blir det ett hårt gympass under min 3timmar långa rast kl 10>13:00 med en kompis som har varit borta en vecka. =) TUNGT 3-6reps siktar jag in mig på, kanske tränar med 90kg i bänkpress om jag känner mig fräsch. Tror dock inte jag klarar mer än 3reps på den vikten (pga mitt just nu begränsade energi intag, men man vet aldrig, med rätt motivation och rätt krut i magen så kanske ännu någon rep pressas upp.

dagens lyftaskrot pass:

Ensam på gymmet tyvärr, min kompis fick jobb. Bara jag och massa motionerande pensionärer, och en riktigt jävla stark kille som jag såg bänkade. Såg inte stor ut men lyfte 100kg typ som uppvärmningsvikt, imponerad och så skämdes man ju lite när jag stod där med mina fjädervikter.

Passet blev ändå hyffsat bra, 10min innan fick jag i mig fil och mussli, och en gainer.

Började med bänkpress och provade ett nytt sätt att värma upp, som en kille på forumet rekomenderade för att man skulle lyfta tyngre då.

Såg ut såhär:

Bänkpress:
    __uppvärmning__
    12*40kg
    10*50kg
    6*60kg
    3*70kg
    1*80kg
    ___

6*85kg
    6*85kg
    7*85kg

___

Hantelcurls

11*21.5kg
    8*23.5kg
    9*23.5kg

(första gången på hur länge som helst jag kör hantelcurl, över ett år sen sist. Förvånansvärt bra kontakt)

Samma övning fast med rep, vet inte namnet, i maskin

12*60kg
    12*60kg
    9*65kg

(SJUUUUUUK pump i biceps efter detta, såg fan jävla kraftig ut i spegeln :D)

Chins:

5*20kg reducering (77kg)
    6*20kg reducering (77kg)

(sämsta på mycket länge, kontakten ville inte infinna sig till 100%.)
    ___

Dipmaskin:

10*75kg
    7*80kg
    4*90kg
    6*85kg

Kommentar: Kort, intensivt och massor med pump i biceps från detta pass. Detta tror jag defenitivt har tvingat fram lite plåt under huden! Direkt efter blev det pitepalt och sedan en proteindrink en stund senare, sedan tillbaka till skolan och är hemma nu och försöker hitta något att stoppa i munnen.

Du köttar på ordentligt ser jag. Fortsätt så! =)

Fangtastic wrote:
    Du köttar på ordentligt ser jag. Fortsätt så! =)

:nod

hade väl min ätardag igår efter träningen kan man säga. Blev en hel del mat. MASSOR med kyckling sallad, 500g lösviktsgodis, 1liter lättmjölk, 1 proteindrink, 1tonfisk burk allt så klart spritt över kvällen så nu 12timmar senare fortfarande mätt och har en grym träningsverk i brösten :P

Nästa pass ska jag höjja 2.5kg på alla övningar och satsa på lika många reps. Idag blir det vilodag ; imorgon cardio iaf med lite tur så blir det innebandy.

igår gick jag ca: 1timme. Såg hockey och var fyllechaffis på kvällen. Inte så mycket mat, kycklingsallad och 2makrill burkar.

Idag har jag kört innebandy 2timmar. Mycket jobbigt pass, jobbigaste någonsin tror jag. Tror alla var helt slut när vi avslutade, var ovanligt högt tempo idag. Ätit lite palt innan bandyn, och 2 90g hamburgare efter med 50cl mjölk.

Ska ut och skotta gården nu, sedan kanske en promenad om jag hinner/orkar. Behöver ta en dusch och har massa skolarbete att göra 👿

imorgon har jag mitt första gympapass i skolan, blir spännande :D

imorgon blir det ett identiskt pass mot för förra gången. Ska höjja vikten 2.5kg-5kg på alla övningar och försöka slå PBn.

Idag blev det bandy igen. Mycket konditions träning på sistone. I måndags var det aerobics på skolan sista passet, på slutet även lite styrke. Armhävningar fullt ut under 1min, tror jag satte PB faktiskt fast jag inte ville träna den dagen. Alla andra gjorde på knäna så fick beröm av läraren :D Fick gå omkring på armarna sittande med ganska länge, tog bra på triceps. Och göra skitjobbiga situps och ryggups där man gick upp 2-3steg och stannade 1sek på varje, sen ner likadant.. fyfan vad det kändes :D igår var jag och cyklade lite också och körde triceps 2set. Även idag cyklade jag 1 timme.

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 685 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.