- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 januari, 2008 at 19:47 #341029Anonym anvandareMember
långt ganska oseriöst pass idag på 2.5timmar..
enda seriösa var väl bänk där jag körde på för fullt från början för att försöka slå föregående träningspass:
Blev såhär;
Bänkpress:
__uppvärmning__
12*40kg
10*50kg
6*60kg
3*70kg
1*82,5kg
___6*87.5kg (PB
6*87.5kg (PB)
4*90kg (PB)3min vila, sedan 1½min vila mellan varje av dessa set;
1*100kg
1*102.5kg
1*105kg
0*110kg (105 gick upp hyffsat lätt så provade höjja ändå till 110. Inte ens nära att klara.)
–Klarade dvs målet
sedan massa oseriösa övningar, mycket vader och mage. Mycket roddmaskin och hopprep och armhävningar, sedan en lång bastu osv mest för att förbränna lite onödiga kalorier vi åt innan vi for dit. Drack f.ö 4liter vatten under det långa passet, samtidigt som ja ginte svettades speciellt mycket, ingenting mot för vad jag gör när jag kör spinning. Så vågen visade 99kg i slutet av passet -.-, svårt att veta vad min ”riktiga” vikt var.. eftersom varje vatten flaska jag drack vägde 1kg.
26 januari, 2008 at 15:04 #341030Anonym anvandareMembermycket bra cardio pass idag före frukost.
alc, kreatin hmb och thermX som kosttillskott, promenad totalt 30min till och från gymmet, sedan på cykeln blev det totalt 17km cyklade och 362kcal förbrukade. Sedan 10min i bastun, efter det kollade jag i spegeln och blev rätt förvånad över hur pass bra ”konturerna” syntes, helt sjukt tycker jag vad bara lite vatten tömning kan göra… f.ö kändes passet helt underbart, i början cyklade jag väldigt lågintensivt och tyckte det var halvjobbigt. Sista kvarten körde jag på i ett hyffsat tempo med pulsen på runt 150 utan att det var för jobbigt. Totalt cyklade jag 54min.
Vågen visade 98kg före bastun. Känner mig smalare än när jag vägde 97kg, känns som jag fått lite muskler och gått ner lite fett, men är väl normalt att man känner sig så antar jag.
27 januari, 2008 at 17:40 #341031Anonym anvandareMembervikten idag 95kg på hemmavågen. Och den har alltid visat högre än den på gymmet som jag annars väger mig med. Ordentlig magtömning efter gårdagen har jag haft. Först körde jag ju passet jag skrev ner föregående post; dvs lång cardio och bastu, inte så mkt vatten. Så var låg på vatten redan då. På kvällen drack vi. En kompis jag delade med vägrade röra en halvliter minto för att den smakade lakris. Och när jag fått i mig lite alkohol i kroppen, så vill jag oftast bara ha mer – har jag något så lämnar jag det inte. Tjatade iofs på honom att han skulle dricka men ikket. Så då blev det så här igen, och säger som förra gången, aldrig mer alkohol på diet, speciellt inte om man tömt sig på någon liter vatten innan. Har aldrig mått så jävla dåligt som jag mått idag; bla darrningar, yrsel, blöt i svett när jag kräktes magsyra osv. Har fortf kvar många av dessa skitjobbiga symtom fast jag äntligen fått i mig en halv burk tonfisk och en liter lättmjölk utan att kräkas på 30min – men har en känsla att snart komme det upp.
Sedan visste jag ju att jag skulle bli lättare påverkad eftersom jag låg lågt på vatten och mat igår, så sa faktiskt till han som skulle köpa ut att 5 7.2% cidrar skulle duga för mig. Och ja vad gör han, går och köper 2st halvliters sprit och 4 små cidrar att dela på 2, för 500kr ist för 100 som cidrarna hade kostat…
29 januari, 2008 at 21:39 #341032Anonym anvandareMemberigår körde jag styrke, först aerobics på skolan med mest rörelse träning och massa stretching. Sedan gymmet styrke. Provade på ett volym pass, med betydligt mer volym träning än innan.
Passet;
Dips (fria vikter):
6*85kg
6*85
6*85kg
–Bänkpress:
4*90kg
4*90kg
4*90kg
4*90kg
4*90kg
4*90kg (försökte på 5) …
6*80kg (efter kort vila, ca 30-40sek) … dropset 7*70kg (tyngsta hitills helt klart.)–
Hantelcurl (biceps.)
8*18.5kg
8*18.5kg
8*21.5kg
8*21.5kgIngen drömkontakt på någon. Så gick till curls med rep istället. Kändes mycket tyngre än vanligt, speciellt i vänster. Var direkt efter bänken så var helt slut.
; På fullt mag. Ca 70kg
6reps
6reps
5reps
(dåligt grepp, så belastade underarmarna mer kändes det som. Så fick ont där.)
5reps
8reps till failure
–Lutande bänkpress i maskin.
10*105kg
10*105kg
8*105kg–
Sedan även en pressmaskin man pressar ungefär som i bänk, fast framåt sittande. Riktigt bra kontakt. 10-15reps 3set på 82kg.
Sedan körde jag även lite benpress, som gick riktigt lätt. Massor av reps på runt 100kg. Mycket vader körde jag i benpressen med.
Sedan lätt jogging i 6minuter, 0.72km.
Sedan smärtade benet och vaderna, för hade mina uteskor, och det rekomenderas verkligen inte på ett rullband. Aj kramp i vader några minuter
Sedan bastu
Sedan idag har jag cyklat 15min på ca 70% av min maxpuls. ca 130-150kcal förbrännda. Lite högre motstånd än jag brukar, och det gick hyffsat lätt. Sedan bastu igen, sedan utebandy i 1½-2timmar som kändes helt ok. Var riktigt kul, kände att jag orkade springa mycket mer än innan men rörde mig ändå inte så myckte som jag kanske kunnat, för kände lite smärta i smalbenen och vaderna från igår. Sedan fick jag gå hem 2km efter bandyn, var ingen höjdare. Aj! – Sedan hem till 3dl mjölk och en tonfisk burk.. sedan en titt på hemmavågen och ett snabbt beslut att det nog inte blir något mer idag förutom en kasein drink innan läggdags. Tycker jag rört mig mycket mer senaste 2veckorna än kanske någonsin, och har inte ätit speciellt mkt heller. Ändå visar inte vågen min väg tycker jag.
Just nu behöver mina ben återhämtning. Skall ge dem det för att sedan försöka mig på ett riktigt långt jogging pass sedan, känns som jag har konditionen för det, bara att mina leder/vader inte känns riktigt redo för belastningen än.. i Rodd och Cykling känns det som jag fått riktigt bra kondition. Men jogga har jag inte kunnat länge alls för det mesta, endast pga smärta/kramp i benen, absolut inte konditions mässigt för där blir jag knappt andfådd.
30 januari, 2008 at 11:42 #341033Anonym anvandareMemberGår ju kalas det här!
Fan va kul med framgång!30 januari, 2008 at 12:39 #341034Anonym anvandareMemberQustaph wrote:Går ju kalas det här!
Fan va kul med framgång!Detsamma du, går ju betydligt bättre för dig med viktnedgången enda jag tycks öka i är styrka.. inte minska i vikt nämnvärt som är mitt mål. Men du inspirerar mig verkligen med dina framgångar, fortsätt så :emo-thumb kikar nog in i din dagbok efter lite tips om det är lungt :ph34r:
30 januari, 2008 at 13:16 #341035Anonym anvandareMemberTestar uploada 2 skräp bilder.
[http://img101.imageshack.us/my.php?image=bild006tt6.jpg [img=http://img101.imageshack.us/img101/2926/bild006tt6.th.jpg]]
[http://img247.imageshack.us/my.php?image=bild005ld8.jpg[img=http://img247.imageshack.us/img247/9146/bild005ld8.th.jpg]]
30 januari, 2008 at 15:26 #341036Anonym anvandareMembervarit och cyklat en kvart idag igen. Nästan på tom mage så Väldigt hungrig. Thermx, extra koffein, alc, HMB och kalcium innan allt för att försöka få kroppen att ta det mesta från fett. Sedan bastu en kvart, helt slut efter det. En banan(som det kommer bli i fortsättningen, inge mer gainer.) och proteindrink innan bastun med, kändes bra i hela kroppen när jag satt i bastun och kände att varenda muskel fick sina aminosyror
Vikten var 97.5kg innan bastu. Målvikten tills vidare är 88kg utan att förlora för mycket muskler.
30 januari, 2008 at 15:32 #341037Anonym anvandareMemberHaha jo min viktminksning går bra men det går lite för fort..
En fråga, spelar bastu någon som helst roll i deff syfte? Du tappar väl bara lite vätska?30 januari, 2008 at 15:58 #341038Anonym anvandareMemberQustaph wrote:Haha jo min viktminksning går bra men det går lite för fort..
En fråga, spelar bastu någon som helst roll i deff syfte? Du tappar väl bara lite vätska?tja, jag tycker iaf det är väldigt skönt och mår alltid kanon hela dagen efter en bastu samt blir väldigt pigg. Är mest därför egentligen.. sedan är det ett bra komplement till stretching också tycker jag, då blodcirkulationen ökar i hela kroppen samt så gillar jag mjukheten man får i huden efter. Men visst förbränner det kalorier, men väldigt minimalt vad jag läst, eftersom kroppen får jobba rätt så hårt för att inte bli för varm, så svettas man ju mycket bla. Iaf för mig får jag en ganska hög puls i bastun och känner hur kroppen jobbar.. men har läst någon artikel om det där och det är verkligen inte många kalorier extra man förbränner.. men totalt sett under en 1års period kan det bli uppmot 1-3kg iaf man lägger in en bastu efter varje pass, alltså ren kaloriförbrukning.. är ju ingenting i det korta loppet men gillar man basta är det ju bara en fördel
sökte lite i forumet och hittade detta inlägg av King Grub;
”Värme ökar också förbränningen. Bastubad höjer energiförbrukningen, i och med förhöjd kroppstemperatur. Varje grad kroppstemperaturen stiger över normaltemperatur ökar basalförbränningen med 13%. Ämnesomsättningen går på högvarv. Det gäller både vid feber och temperaturförhöjning genom t ex bastubad. 30 minuter i 80-gradig temperatur ökar rektaltemperaturen med 0.9 grader C. Den ökade energiförbrukningen varar bara så länge kroppstemperaturen är förhöjd, så för att komma i form blir det långa bastubad…”
30 januari, 2008 at 18:11 #341039Anonym anvandareMemberBlir alltså en bastu ikväll efter benpasset inför vägningen imorgon då!
31 januari, 2008 at 16:55 #341040Anonym anvandareMembervikt idag; 96.9kg.
Gör framsteg! Ådror på underarmarna har trädit fram rätt bra på sista tiden, vilket jag välkommnar :emo-thumb
Cardio idag 25min på cykeln inte allt för intensivt. 150kcal förbrännda enligt mätarn, var före frukost och tog lite kosttillskott och skit före, kändes bra. Sedan en 20min i bastun, sedan en liten portion köttgryta, vilket de blir snart igen också. Återhämtar mig fortfarande från tung träning (HIT/styrke) eftersom jag kört rätt så hårt sista tiden. Men imorrn blir det nog ett pass kanske, får se om jag vågar mig på att jogga. Styrketräning blir det iaf, känner jag mig fräsch som jag hoppas jag gör så blir det att försöka sig på 12min i bra tempo i roddmaskinen som uppvärmning, sedan blir det nog ett högreps pass med de övningar jag får bäst kontakt med, blir nog en hel del maskiner som omväxling, då de ger sån skön kontakt som jag känner att jag får bäst tillväxt av. Blir nog att prova på marklyft, som jag bara kört EN(!) gång tidigare. Har inte direkt någon teknik, så blir säkert högreps på någon lågvikt för att få in tekniken. Lär nog inte sätta på mer än 60-80kg ej inkluderat stång, vill verkligen inte skada mig, samtidigt är det aldrig kul att kämpa med sånna småvikter med massa folk omkring, speciellt inte när många småkillar reppar på betydligt mer.
31 januari, 2008 at 22:43 #341041Anonym anvandareMemberblir högreps några veckor nu för variationens skull. Och för att se om jag svarar lika bra på det som jag gjorde i början. Blir att träna var 3e dag och försök att höjja minst 1mag i vikt på varje maskin, och 2.5-5kg på alla andra övningar varje nytt pass vilket jag aldrig misslyckades med när jag började träna. 10*100kg i bänkpress känns som ett jävligt roligt mål, även om det lär ta ett bra tag att nå :whistle: sedan kommer jag satsa framför allt på strikthet, dvs 100% muskelkontakt. Därför jag inte börjar så högt på tex bänken, då jag inte vill pressa upp någon vikt utan att kontakta musklerna.
Blir i princip (är inte alls säker vad jag klarar 10reps med, men på ett ungefär);
Rodd 10-12min som uppvärmning varje pass, försöker öka intensiteten varje pass.
3*10 på 80-90kg på de allra flesta maskiner (lutande bänk betydligt mer.)
3*10 på 18.5kg-21.5kg hantel i curl
3*10 på 110-130kg i benpressen (inkl vader, dessutom djupa. Korta som jag ser majoriteten av alla på gymmet göra klarar jag utan problem fullt mag på 165kg.)
3*10 på 70-75kg bänkpress
samt lite rygg, ben, mag övningar med kroppsvikt som tar bra 3*10.. Ingen cardio imorgon, fortfarande inte återhämtad från bandyn tror jag. Känns ordentligt speciellt i låren .
På söndag däremot blir det ett hårt pass, med bra uppvärmning sen försöka jogga så långt jag bara kan. 1-5km allt som mina leder tillåter. Sedan cykel intensivt 15-16min där jag öka lite från förra gången jag cyklade så. Sedan vila 5-10min, sedan en kvarts intervaller på cykeln.
1 februari, 2008 at 14:10 #341042Anonym anvandareMemberförsta högreps passet avklarat.. FYFAN vad tungt och jobbigt när jag kört 1-6reps flera månader nu… men jävligt bra kontakt.. och gjorde precis de resultat jag skrev ner på lappen, fastänn det var jävligt svajjigt 10e reppen på vissa övningar. Pumpen som infanns sig idag var den värsta jag någonsin haft i biceps, ändå körde jag bara ett set bicepscurl. Kanske är högreps jag svarar bäst på. Och missta inte detta för ”lätt” träning för var bra mycket tyngre tycker jag än när jag kör 4-6reps. Ett under att jag lyckades gissa PRECIS rätt hur mkt jag orkade. Hade t.o.m pump i ryggen några minuter, kändes inte allt för skönt. Trodde nästan något hade skadats först aldrig fått det förut.
Passet låter jag bli att skriva ner, men är i princip som ovan, iaf vikterna. Sittande rodd glömde jag skriva ner igår.. men det körde jag iaf idag och är mer än nöjd;
10*95kg 3set. (var i princip enda övningen jag kanske kunde klämt ur 1-2reps till.)
Bänk kördes också på 75kg. 10*3. FRUKTANSVÄRT jobbigt. . Var precis på reppen där också, 9an till 10an ren supervilja kändes det som. :pop:
1 februari, 2008 at 17:30 #341043Anonym anvandareMemberSkönt att det flyter på!
Ska kika in här oftare! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.