Min väg när jag provar mina vingar!

Home Forums Dagböcker Min väg när jag provar mina vingar!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Deklarerar här med ett allvarligt försök att komma i mitt livs form! Drömmarna är stora och har nu efter noga eftertanke bestämt mig. Min idrottsliga bakgrund är lång och hård där styrketräningen florerat i åratal men i en kompetterande form. Nu efter relativt lång tids sporadiska motionerande vill jag se om även jag kan komma i estetisk form!!??

Målet är alltså i första hand visuellt, förväntar mig ett härligt sammarbete med min spegel:emo-thumb Om det skulle visa sig att detta är min melodi kanske drömmen om en scen en dag kommer att förverkligas, vem vet.

Steg ett blir att sätta styrketräningen i fokus till en rutinmässig handling, kort och gott!=) Därtill har jag en förväntan av att provdieta lite för att syna mina symetriska brister….så jag kan göra något åt dom!

Idag mäter jag som vanligt 180cm/68-70kg…;) fina ord som mjuk och slät passar bra in idag….:whistle: Målet kan jag inte i vikt bestämma nu då resan blir lång. Men ord som hård och deffad låter bra=)

Dagens träning: Ryggpass+ kardio
    Kör varje övning i set om 3, med varierande antal reps(6-12) och kilon.
    *Dubbelfattad rodd
    *Latsdrag
    *Chins
    *Hanteldrag
    *Ryggresning
    *2 magövningar

Efterföljande kardio: 20 min crosstrainer + 20 min rask promenad på lutande löpband.

Ja det var lite yvigt om mina planer, hoppas på att bjuda på smakfull läsning=)

Idag har jag haft vilodag och heldag på universitetet…vilket suger rätt bra med energi…. vrålhungrig när jag kom hem. Så det va bara att sätta igång med matlådor o storkok:emo-thumb

Dagens mat har sett ut så här:
    Havregrynsgröt+ proteindrink
    Keso
    Lax och bulgur, kokta grönsaker
    proteindrink
    Kyckling o kokta grönsaker
    Kesella o funlight

En vardagsdag som inte har så mkt att förtella idag. Nu blir det att softa i soffan framför tv:n…. Om nån har nån åsikt på det lilla jag än så länge skrivit. Är all kritik välkommen!!:)

Så var det igång och det känns kanon! Funderar på att slänga upp lite förebilder för att göra det hela lite mer intressant….för hoppningsvis ska man väl också så småning om se en förbättring;)

Dagens träning blev ett strålande axelpass med min träningskompis, skönt att få lite pass ibland=) Därefter travades det på löparbandet i 40 minuter:emo-thumb

Har även haft en supermatdag med massa gott:
    Basmusli med proteindrink till frukost
    Fullkornsnudlar med kyckling och svamp serverades till tomat och avokadosallad mums!!!
    I kväll blir det omelett med keso och en kvällsproteindusch innan d blir dax att zzzzz=)

Känner mig helt klart på väg nu=)

Har funderat väldigt länge på vad det är jag egentligen vill…VAD VILL JAG???

Känns som att man vaggar svaret i sin hand men att tillförliten och tron på sig själv blåser mellan öronen och skakar skallen i småbitar…hmm Det är på nåt vis så att om man vill vinna nåt så måste man våga ta steget fullt ut eller rent av våga hoppa. Att vara rädd för misslyckanden ska väl inte va det som håller en tillbaka??

Nu är det ialla fall så att jag tänker våga att ändra riktning, med risk för fritt fall… Tänker nu lägga all kraft och energi på att gå ner i fettmängd och för första gången försöka göra det till 100%. JAG VILL SE HUR DET SER UT UNDER HULLET!!!

Sen blir det till att fortsätta gymma på, äta lite mera och se vart det bär.. Men jag vill med de förutsättningar jag har idag göra ett allvarligt försök!!

MYCKET SNACK NU OCH FÖRHOPPNINGSVIS LIKA MKT VERKSTAD FRAMÖVER!!!

Bringiton wrote:
    Har funderat väldigt länge på vad det är jag egentligen vill…VAD VILL JAG???

Känns som att man vaggar svaret i sin hand men att tillförliten och tron på sig själv blåser mellan öronen och skakar skallen i småbitar…hmm Det är på nåt vis så att om man vill vinna nåt så måste man våga ta steget fullt ut eller rent av våga hoppa. Att vara rädd för misslyckanden ska väl inte va det som håller en tillbaka??

Nu är det ialla fall så att jag tänker våga att ändra riktning, med risk för fritt fall… Tänker nu lägga all kraft och energi på att gå ner i fettmängd och för första gången försöka göra det till 100%. JAG VILL SE HUR DET SER UT UNDER HULLET!!!

Sen blir det till att fortsätta gymma på, äta lite mera och se vart det bär.. Men jag vill med de förutsättningar jag har idag göra ett allvarligt försök!!

MYCKET SNACK NU OCH FÖRHOPPNINGSVIS LIKA MKT VERKSTAD FRAMÖVER!!!

Jag förstår precis hur du känner. Vågar man hoppa? Vad händer om man faller?

Lycka till!

nenya wrote:
    Jag förstår precis hur du känner. Vågar man hoppa? Vad händer om man faller?

Lycka till!

Det bästa är väl att sluta fundera och att tro på det man gör!! Försöker med det nu:up:

Denna morgon huttrade jag redan innan jag drog av mig täcket…fy tusan va kallt det va….möjligt att man vänjer sig=)

Började dagen med en 60 min halkrunda, funderar på att ta morgonpromenadera på löpband när det är broddväder=) Hann även med en kort solning på vägen hem.

Dagens mat har sett ut så här:
    40g osötad musli med en proteindrink
    40g mathavre och en laxfile, sallad
    1 burk kesella
    Middagen kommer att bli omelett med svamp och broccoli och
    zzzzprotein

Har idag även tagit några kroppsmått:
    Bröstomkrets: 97 cm
    Smalaste midjan: 65cm
    Stuss: 94 cm
    Bredaste lår: 57cm
    Bredaste vad: 36cm

Inget gymmande idag men laddar för morgondagens bröstpass!
    Take care!!!

Idag är det en riktig skitdag…skolan plågar ihjäl mig och jag hinner inte als med det som jag vill….
    Morgonpromenad-javisst den blev av
    Frukost och lunch blev ett o samma mål med musli, kesella o funlight….wow
    Nu e det skola och klassisarna är ute o äter på kina…jag undrar varför…
    Ska plugga undan nu, sen smeta i mig lite gott protein i någon form o sen rocka loss på gymmet med axelpass…
    Kvällen blir full av plugg o förhoppningsvis nåt vettigt att äta, ska nog göra kyckling o nåt mer….bra att ha vettiga matlådor i all stress.
    Ingen kardio efter gymmet idag….får acceptera långsamma förändringar….vill ha mer tid….
    Ska fota den här märkliga kroppen jag bär runt på o förhoppningsvis få några priotips från er där ute….ska bara hinna!!
    Take care!!!

Försöker här lägga upp min första bild… egenmobikamerakvalitet:emo-thumb

Det var ju inte dåligt detdär!

Pontus Stridh wrote:
    Det var ju inte dåligt detdär!

Man måste börja där man står och här är jag=) Känns bara som det kan bli bättre faktiskt! Kul med en uppmuntrande kommentar! Tack!

Ser ju superbra ut!

Hur ser benen ut? :)

nenya wrote:
    Ser ju superbra ut!

Hur ser benen ut? :)

Benen ja ha ha de är lite slätare än överkroppen, det vanliga kvinnofenomenet tror jag:evil: Benen vill jag ha hårdare men inte större så det e lite konflikt i skallen kring dom…några bra tips kanske??
    Ha d!!!

Började med att läsa fjärde inlägget och väntade mig någon (ursäkta uttrycket) smällfet. Sedan rullar man neråt på sidan och finner en bild på dig som inte precis motsvarar det jag förväntat mig.
    Med andra ord, av det man kan se på bilden ser det bra och hälsosamt ut. Tycker gott och väl att du kan pröva dina ”vingar”!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.