Min väg till 300kg i bänkpress och 1000kg sammanlagt

Home Forums Dagböcker Min väg till 300kg i bänkpress och 1000kg sammanlagt

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 282 total)
  • Author

Hej imorgon blir det ett viktigt bänkpass, då jag skall försöka få ner någon passlig vikt till bröstet med min Katana nr52, jag siktar på att få ner 160kg, (ska prova dra upp ärmarna lite högre) och sen skuta upp det med fart :p men vi får se hur det går, min förkylning är inte helt borta ennu.

Det här var lite fakta om morgondagen, resultat kommer upp i morgon kväll.

160 blir inga problem för dig :D. Mot förkylningen rikligt med whisky före läggdags bara :p

Lycka till!!! Går säkert skitbra!!

Janne wrote:
    Lycka till!!! Går säkert skitbra!!

Tackar tackar, de ska vi hoppas:D

Körde bänk, stående rodd och lite mage idag.

Bänk: gick inte alls vidare bra :( Provade ta upp ärmarna lite högre på min Katana nr52 och började värma upp, det var nästa ingen fjädring alls, men vikterna kom ner. Provade 160kg med 5cm plankan, men det gick inte upp.
    Då var det dags att försöka med ett lyft till bröstet började med klena 140kg, det for ganska bra, provade sen med 150kg det gick inte upp.
    Så det vill säga att jag måste upp på tyngre vikter för att få ner de till bröstet när jag har ärmarna lägre ner.
    Jag beslutade att använda Fury’n istället på fm då dett börja bli så nära på, (har iallafall bänkat 152,5kg på tävling med den).

Stående rodd:

uppvärmning

1*6@90kg
    2*6@100kg (nytt PB) :D

Mage:

körde bara lite, började känna av förkylningen, det blev

2*15 situps med 20kg på magen

Nu blir det att fokusera på fm 08.02.09 så det blir bara träning på måndag och fredag nästa vecka (måste bli av med förkylningen)

Skriver resultat på måndag då det blir RAW bänk, triceps och lite mage.

Kan resultaten bero på att du som sagt är lite dålig? Kanske lika bra att skita i träningen tills du är frisk?

Janne wrote:
    Kan resultaten bero på att du som sagt är lite dålig? Kanske lika bra att skita i träningen tills du är frisk?

Stämmer som du säger, med då det är så svårt att låt bli att gå till gymmet :p Du vet säkert hur det är?:emo-thumb

Det gick rätt så bra i gymmet idag, förkylningen är så gott som bortblåst:emo-thumb
    Jag körde RAW bänkpress, triceps, biceps och mage idag.

Bänkpress:

uppvärmning

1*2@120kg
    1*1@125kg PB
    1*3@100kg (med stopp)
    1*2@110kg (med stopp)
    1*1@115kg (med stopp) försökte 2 men det blev lite mycket bänk idag så ja klarade bara 1 :p

Tricepsdarag bakom nacken

1*6@50kg
    1*6@45kg
    1*7@45kg

Bicepscurl (curlad stång)

2*8@59kg
    1*7@59kg

Sist men inte minst :p Magen (situpps)

Körde först 2*6 med 10kg bakom nacken och tog sen 1*5 med 75kg på magen (mycket grym magövning, med hyfsade vikter på magen när man gör situpps) :emo-thumb

Dagens gympass blev riktigt bra nu när man börjar bli så gott som frisk :p

var är filmen på 75kg situp ? :D

finnej wrote:
    var är filmen på 75kg situp ? :D

Den blev inge vidare :p så ja fixar en nästa gång som förmodligen kommer upp här.

Näst gympass blir på fredag, tar det lugnare nu när det är så nära till FM, på fredag blir det stående stångrodd, lite mage och bänk med den äldre bänktröjjan Titan fury jag får se om det kommer upp något mer järn en förra gången jag använde den på tävling, då jag fick upp 152,5kg. Jag har som mål till fredagen att pressa 160kg men vi får se hur det går, det kommer upp resultat på fredag kväll 8)

Fluffandre wrote:
    Stämmer som du säger, med då det är så svårt att låt bli att gå till gymmet :p Du vet säkert hur det är?:emo-thumb

Jag vet precis vad du menar:emo-thumb. Sitter själv hemma med en jävla förkylning:yikes:

Janne wrote:
    Jag vet precis vad du menar:emo-thumb. Sitter själv hemma med en jävla förkylning:yikes:

Bästa mot förkylning är en kork stark alkohol whisky eller ennu bättre stroh 80% det botade mig :emo-thumb

Idag var det bänk med tröjja, rygg och triceps

Bänk, provad lite vilken ingångsvikt som jag ska ta på FM

uppvärmning

1*2@150kg (10cm kloss)
    1*1@150kg (5cm kloss)
    2*1@150kg (till bröstet)

150kg kändes säkert och bra med den gamla bänktröjjan (titan fury). Provade sen 160kg men det jick inte upp men det är inte omöjligt att det går på FM

Stående rodd

uppvärmning

2*6@120kg
    1*8@120kg (nytt PB)

Tricepsdrag bakom nacken

3*8@45kg

Dagens pass kändes sådär, var sugen på att pressa upp 160kg i bänken, men är ma för klen så är man :p
    Vi får se vad det blir för resultat på FM sen.

FAn vilken ökning med tröja !

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 282 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.