- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 oktober, 2008 at 22:55 #714087Anonym anvandareMember
Hallå i stugan!
Efter att jag har läst nästan alla trådar som har skapats här på forumet så tyckte jag att det var dags för mig att skapa en egen journal.
Jag får börja med att presentera mig själv;
Jag heter Daniel, och jag är 15 år ung. Den senaste tiden har jag, som många andra funnit lyckan i styrke träning!Så länge jag kan minnas så har jag alltid varit lite större än alla andra, en tjock liten pojk som gillade mat & hatade all form av träning. Förra året så vägde jag in på 98kilo, och jag tyckte att det hade gått för långt, jag köpte mig ett gym kort och började träna.
Jag har precis avslutat en diet, och för första gången i mitt liv kan jag säga att jag är nöjd med min kropp utan att ljuga.
Mina mål:
Efter en allt för lång och jobbig diet så är det dags att bygga lite muskler. Många som läser kommer att säga att jag är underviktig i all dess form, och till viss del kan jag väl hålla med, men ack så skönt det är ändå!
Just nu kommer jag inleda en lång bulk. Jag har som mål att gå upp lite i taget, under en lång period, mer exakt 2år.
Sen blir det en liten diet till, och efter det får vi se!Mina siffror:
Vikt: 76kilo
Längd: 191cmBänkpress: Har aldrig sett tjusningen i att maxa på endast en rep, men jag har klarat 60 kilo x10.
Knäböj: Samma sak här, aldrig maxat men i dagsläget så tar jag 105kilo x10 (Djupa, inget mesande här inte!!!!!)
Marklyft: Kör för tillfället inte denna övning, då min teknik är RIKTIGT illa, men jag funderar på att ta kontakt med gym instruktör / lokala biffen för lite hjälp.
Mitt schema:
Just nu följer jag detta schema, det funkar bra för mig.
Måndagar: Biceps & Triceps
Onsdag : Ben & Vader
Fredag : Bröst & Rygg
Söndag: Axlar & Mage (Ink trapz)
Kanske inte ser optimalt ut, men det är ett skönt schema, några tankar kring det?
Dagsform…:
Tänkte att det är lika bra att slänga in lite bilder, för att senare kunna se utveckling.
[http://sv.tinypic.com/view.php?pic=j5b3ia&s=4]
[http://sv.tinypic.com/view.php?pic=9uqmn6&s=4]
[http://sv.tinypic.com/view.php?pic=20h272d&s=4]
[http://sv.tinypic.com/view.php?pic=166ezd5&s=4]Ingen mästerfotograf som ni ser, men man får i alla fall en uppfattning om nuvarande fysik.
(Före bilder har jag ej mod eller lust att lägga upp, ser ingen nytta i det då jag ALDRIG kommer bli den personen igen!)
Blev ett långt, men förhoppningsvist inte tråkigt inlägg!
Jag kommer att göra mitt bästa för att uppdatera flitigt med kost & träning.Några frågor? Något jag glömt?
Nu kör vi!
28 oktober, 2008 at 22:55 #80327Anonym anvandareMember28 oktober, 2008 at 23:05 #714088Anonym anvandareMemberEftersom jag inte kommer kunna träna imorgon, så fick jag köra Ben & Vad passet idag istället.
Såhär gick det;
Knäböj:
50 * 10
70 * 10
80 * 10
95 * 8Benspark
40 * 10
55 * 10
60 * 8Sittande lår curl
30 * 10
35 * 10
35 * 10Sittande vadpress (I smith maskin)
30 * 10
50 * 10
70 * 6 (För tungt)Stående vadpress
70 * 10
70 * 8
70* 8Väldigt skönt pass, fick bra kontakt i alla övningar, speciellt i vaderna. Längtar redan tills nästa benpass!
Kost idag:
Frukost: Hemlagat bröd, skinka och ett glas vatten.
Mellanmål: 2 bananer
Middag: mammas lasange m grönsaker och ett glas vatten
Innan träning: Brutal Fx
Efter träning: GainerMiddag: Laseange igen, otroligt smaskigt!
Kvällsmat: 2dl gröt, 2 hemlagade mackor m skinka, protein drink.
Såja.. Det var nog allt! Nu blir det lite läxor, städning utav rummet och sen nanna kudden!
28 oktober, 2008 at 23:07 #714089Anonym anvandareMemberKul med journal!
En synpunkt jag hade är att kanske köra rygg+triceps och bröst biceps.
Eftersom både bröst och rygg är lite större grupp.Kör hårt!
28 oktober, 2008 at 23:09 #714090Anonym anvandareMemberKebbie wrote:Kul med journal!
En synpunkt jag hade är att kanske köra rygg+triceps och bröst biceps.
Eftersom både bröst och rygg är lite större grupp.Kör hårt!
Hallå, kul att du kollar in!
Kan vara någonting, det blir rätt svettigt med Rygg & bröst på samma dag. Blir till att testa!
28 oktober, 2008 at 23:16 #714091Anonym anvandareMemberGrattis till en lyckad deff
Alltså, det här med träningsschemat, träna så som du tycker känns bäst. Och det som du märker ger bäst resultat.
En variant är, utan att komma med någon pekpinne och säga vad som är rätt och fel, att träna biceps tillsammans med ryggen och triceps med axlar, alternativt bröst. Då triceps/biceps är ”hjälpmuskler” i många, om inte alla, det övningar du kör när du tränar just rygg och bröst. Men det är som sagt bara en variant
Så tränar jag.
Lycka till!!!
28 oktober, 2008 at 23:21 #714092Anonym anvandareMemberPeter Fredriksson wrote:Grattis till en lyckad deffAlltså, det här med träningsschemat, träna så som du tycker känns bäst. Och det som du märker ger bäst resultat.
En variant är, utan att komma med någon pekpinne och säga vad som är rätt och fel, att träna biceps tillsammans med ryggen och triceps med axlar, alternativt bröst. Då triceps/biceps är ”hjälpmuskler” i många, om inte alla, det övningar du kör när du tränar just rygg och bröst. Men det är som sagt bara en variant
Så tränar jag.
Lycka till!!!
Hallå!
Följer din dagbok stenhårt, väldigt intressant!
Som sagt så är jag en nybörjare inom allt vad träning är för något, tips & kritik är något som jag gärna tar emot!
Jag är ju trots allt här för att förbättre mig själv, och då är det skönt med lite tips från de som är lite kunnigare.Tack för ditt inlägg föresten.
28 oktober, 2008 at 23:29 #714093Anonym anvandareMemberHöj i köjjan!
Kul att du lyckats med en så stor förändring av din kropp och att du är nöjd!
Kommer nog titta in här lite dåochdå, detta verkar intressant! :emo-thumbLycka till!
Mvh
28 oktober, 2008 at 23:46 #714094Anonym anvandareMemberNeither wrote:Hallå!Följer din dagbok stenhårt, väldigt intressant!
Som sagt så är jag en nybörjare inom allt vad träning är för något, tips & kritik är något som jag gärna tar emot!
Jag är ju trots allt här för att förbättre mig själv, och då är det skönt med lite tips från de som är lite kunnigare.Tack för ditt inlägg föresten.
Gör du? Vad kul att höra!
Jag hjälper gärna till med allt jag kan. Har du några frågor, kör på, ska försöka svara efter bästa förmåga.
Bra styrkeresultat har du fått också. Hur länge hade du tränat? Det kanske framgick, men missade det isåfall
All lycka till nu, mannen. Kör utav bara helvete
28 oktober, 2008 at 23:55 #714095Anonym anvandareMemberPeter Fredriksson wrote:Gör du? Vad kul att höra!Jag hjälper gärna till med allt jag kan. Har du några frågor, kör på, ska försöka svara efter bästa förmåga.
Bra styrkeresultat har du fått också. Hur länge hade du tränat? Det kanske framgick, men missade det isåfall
All lycka till nu, mannen. Kör utav bara helvete
Tack så mycket, bli inte rädd om du får ett pm med massa idiotfrågor bara!
Jag började träna med att gå lite smått i skogen och när jag fick bättre kondis började jag springa.
Jag köpte gymkort i Januari i år, så jag har snart tränat i ett år.Första månaderna var väldigt oseriösa, nästan bortkastade med tanke på kost & träning.
Sedan Agusti så har jag dock satsat allt. Ska det göras, så kan man ändå göra det bra lixom.
Är väl rätt klen i och för sig, speciellt i bänkpress, men jag försöker att inte vara viktkåt, utan jag kör mitt eget race och skiter i andra.
Ha det bra!
28 oktober, 2008 at 23:58 #714096Anonym anvandareMemberNeither wrote:Tack så mycket, bli inte rädd om du får ett pm med massa idiotfrågor bara!Jag började träna med att gå lite smått i skogen och när jag fick bättre kondis började jag springa.
Jag köpte gymkort i Januari i år, så jag har snart tränat i ett år.Första månaderna var väldigt oseriösa, nästan bortkastade med tanke på kost & träning.
Sedan Agusti så har jag dock satsat allt. Ska det göras, så kan man ändå göra det bra lixom.
Är väl rätt klen i och för sig, speciellt i bänkpress, men jag försöker att inte vara viktkåt, utan jag kör mitt eget race och skiter i andra.
Ha det bra!
Fy fan vad bra sagt
Lite viktkåt är väl okej antar jag. Men man ska inte stressa; bara för att man märker att man gör framsteg i gymmet. Skynda långsamt – grymt klyschigt men ganska vettigt ordspråk.
Klen vet jag väl fan inte om du är! Du är inte direkt gammal, och har inte direkt tränat hela ditt liv!
Och ang. PM……skriv och skicka hur många du vill. :up:
29 oktober, 2008 at 00:04 #714097Anonym anvandareMemberGrymt att du gått ner så mkt i vikt !! fortsätt köra på ! lycka till
29 oktober, 2008 at 22:06 #714098Anonym anvandareMember29 Oktober
Hallå!
Rörde ihop sig lite med träningen, så idag har det varit vilodag. Imorgon kommer jag köra fredagens pass, dvs bröst & rygg.
Kosten idag.
Frukost: Drink bestående av; en banan, en näve jordgubbar, 2 skopor protein pulver, lite mjölk. Tar drygt 2 minuter med en mixer, och det blir svingött!
Lunch: 2dl gröt, en skivad banan, två hembakta mackor m skinka, 1 skopa proteinpulver
Middag Klyftpotatis och kyckling med lite bearnaisesås (hemskt, jag vet!)
Kvällsmat: 2 mackor m skinka & gurka, vassle protein
Kommentar: Var lite halvtrist att inte träna, fick lite ångest över det, men imorgon kör vi hårt!
Kosten var väl okej, slarvade till det med såsen etc.Jag har höstlov tills på Måndag, tills dess så tar jag det lite lungt med mat och sådär, men när lovet är slut blir det strikt igen!
Hejsvejs
29 oktober, 2008 at 22:16 #714099Anonym anvandareMemberNeither wrote:Middag Klyftpotatis och kyckling med lite bearnaisesås (hemskt, jag vet!)Alltså, det är bra att du är mån om vad du stoppar i dig. Men låt det inte stiga dig åt huvudet. Såsen i sig gör ju inte att du sabbar din diet. Inte med en middag, iallafall. Så, chilla lite
29 oktober, 2008 at 22:19 #714100Anonym anvandareMemberPeter Fredriksson wrote:Alltså, det är bra att du är mån om vad du stoppar i dig. Men låt det inte stiga dig åt huvudet. Såsen i sig gör ju inte att du sabbar din diet. Inte med en middag, iallafall. Så, chilla lite
Hallå!Försöker hålla det på en normal nivå, men ändå hålla lite koll.
Förövrigt så är jag klar med min diet nu, då jag känner att jag är nere på rätt friskt kroppsfett & vikt. Nu är det dags att bygga. Har som mål att lägga på mig mycket kvalitets massa under en två års period.
Har lite ångest över det här med att bulka, då jag inte vill bli en tjockis igen. Men man gör det man måste göra!
Föresten…
Är det någon som har ett tips på hur jag skulle kunna lägga om mitt schema?
Tack för ditt svar
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.