Min väg till en underbar kropp!

Home Forums Dagböcker Min väg till en underbar kropp!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • Author
    Neither wrote:

Hallå!

Har lite ångest över det här med att bulka, då jag inte vill bli en tjockis igen. Men man gör det man måste göra!

Tack för ditt svar =)

Ät inte så du blir en tjockis då du behöver ju inte äta dej smällfet bara för att du bulkar

Grattis till din viktnedgång, var inte orolig för att du käkar lite sås. Kroppen behöver även fett, inte bara protein och kolhydrater.

Angående ditt schema så skulle jag köra såhär,

Rygg & Biceps (börja med rygg sen komplitera med någon biceps övning i slutet av passet, bicepsen brukar kunna vara rätt trötta efter ryggövningarna.)

Ben & Vader

Bröst & Triceps (lika här, börja med bröst)

Axlar & Mage (Ink trapz)

Sen skulle jag kunna tänka mig en vilodag i mellan axlar och ryggpasset sen igen, man måste ju inte dela upp sina pass på exakt 7 dagar bara för att veckan är just 7 dagar.
    Något jag tycker är skönt är att köra 2 dagar, vila 1, 2 dagar och vila 1. Sen kanske man vilar helt på helgen eller lägger in en extra vilodag om man börjar känna sig sliten.

Finns säkert många här som kan komma med bättre scheman men tänkte bara skriva hur jag tränar och att det funkar bra för mig. Alla är vi ju olika.

Lycka till i fortsättningen och fortsätt ät sås utan att få dåligt samvete!

Tjenahejsan!

Nu vart jag precis hemkommen ifrån träningen, såhär gick det…

Bröst…

Bänkpress;
    10x 30kg / 10x 40kg / 10x 50kg / 6x 65kg

Hantel press; 10x 16kg / 7x 16kg / 10x 14kg

flyes i cable cross; 10x 20kg / 10x 25kg / 10x 20kg

Rygg…

Pull ups (med assisterade vikt); 10x 21kg / 10x 21kg / 8x 24kg

Latsdrag;
    10x 40kg / 8x 45kg / 8x 45kg

Marklyft (första gången någonsin);
    10x stången / 10x 20kg / 10x 20kg

Kommentar;
    Passet kändes skönt, det var rätt tomt på gymmet, så jag behövde inte vänta på maskiner eller redskap. Inga monster vikter direkt, men det kändes bra i både rygg & bröst.

Jag började som sagt med marklyft idag, då alla hyllar denna övning. Jag tycker nog att jag fick in tekniken rätt så bra, och det blev en skön känsla i länd ryggen. Jag kommer att nöta in tekniken ett par gånger till innan jag lägger på lite vikt på denna övning.

Uppdaterar senare med kosten.

Ha det bra!

Kosten idag

Frukost – Två mackor med skinka
    Innan träning – Brutal fx
    Efter träning – Gainer
    Lunch – Klyftpotatis och kyckling från igår.
    Middag – En fruktdrink & två mackor

Ser inte så mycket ut, men det var rätt rejäla portioner, så jag är nöjd. Fick för övrigt 11 timmars sömn inatt, skönt att vara utvilad.

Hade även tänkt att testa ett nytt schema efter höstlovet är avklarat, vad tycks om detta schemat?

Måndag: Rygg, biceps & mage

Onsdag: Bröst & vader

Fredag: Ben & underarmar

Söndag: Axlar & triceps

jag hade inte velat köra bröst efter rygg, tar mycket kraft ifrån ryggen vid bänkpress hantelpress osv… byt plats så tycker jag det ser bättre ut! bara en tanke!

Emil Lundberg wrote:
    jag hade inte velat köra bröst efter rygg, tar mycket kraft ifrån ryggen vid bänkpress hantelpress osv… byt plats så tycker jag det ser bättre ut! bara en tanke!

ah, det låter rätt smart!

blir till att testa det efter lovet då, tack för hjälpen

Usch..

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.. Kom precis hem ifrån mitt axel & magpass.

Här har ni passet i alla fall:

Axlar[/B

Axelpressar i smithmaskin:
    25x 10
    30x 8
    35x 8

Drag till hakan
    17,5x 10
    27,5x 8

Maskin för baksida axlar
    30x 10
    30x 8

Shrugs i maskin
    35x 10
    40x 10
    45x 10

Mage

Crunches

Kroppsvikt x 80
    Kroppsvikt x 32

Benlyft

Kroppsvikt x 10
    Kroppsvikt x 10
    Kroppsvikt x 10

Kommentar;

Vilket j*vlar skitpass!

Verkligen ingenting stämde. Jag kände mig svag, lite & riktigt patetisk vid mina försök att lyfta. Orkade inte ens göra alla 3 set i övningarna, så jag hoppade vissa.

Får helt enkelt kötta extra hårt på nästa pass.

]

Hallå!

Innan jag redovisar dagens pass, så måste jag förklara varför det ser ut som det gör!

När jag precis kommit in på gymmet, så väller det in fyra stycken fotbolls killar som skulle träna tillsammans. De börjar med att sno båda bänkpress ställningarna, så jag fick börja med vader. Efter de var klara med bänkpressen, så delade de upp sig, på alla tre bröstmaskiner & cablecrossen. Fick helt enkelt anpassa mig till deras idiotiska gymmande (eller ja, de snackade mest & pratade i telefon, träning vet jag inte om jag kan kalla det!).

Dagens pass

Vader;

Stående vadpress: 10x 50kg / 10x 60kg / 10x 70kg

Lutad vadpress 45grader: 10x 50kg / 10x 90kg / 10x 90kg

Bröst

Cablecross 10x 15kg / 10x 20kg / 10x 25kg

Bänkpress 10x 20kg / 10x 30kg / 10x 50kg / 10x 50kg

Pec deck 10x 30kg / 10x 35kg

Benspark 10x 60kg / 10x 60kg / 10x 60kg

Också 5 minuter på crosstrainer.

Utvärdering av passet:

Idag var första passet på mitt nya schema och det kändes väldigt bra, trots idiotiska pojkar som tryckte på mina maskiner!

Fick ett skönt pump i bröst, fastän det var relativt låga vikter idag.

Skolan började även idag, skönt att komma in i lite rutin, med både träning & kost.

Det var det, det.

Ha det bra!

Har varit sämst på att uppdatera, mycket att göra i skolan just nu. Förlåt!

Gårdagens pass såg ut såhär.

Sittande rodd; 3 set

Marklyft; 3 set

Yatesrodd; 3 set

Pullups; 1 set (helt slut i ryggen)

Hantelcurl 3 set

Stångcurl 3 set

& 3 set situps

Skönt pass, helt klart. Känner även att jag har lagt på mig lite vikt, konstigt nog så känns det väldigt skönt!

Imorgon blir det ben & underarmar, fifaaaaan vad skönt!

Sov gött!

Angående fotbollskillarna är det väl bara att säga till?

Keep it up!

Knäböj 50/60/80/90 x10/x10/x10/x10
    Benpress 120/120 /120 x8/x8/x6
    Benspark 60/60/60 x10/x10/x10
    Liggande lårcurl 30/35/35 x10/x10/x10

Handledscurl 20 x10
    Stående vadpress 70/70/70 x10/x10/x10

Vilket pass!
    Allt gick bra, utom handledsövningen, den kändes obekväm, och det gjorde mer ont än nytta. Satan vilken smärta i mina ben just nu.. Längtar tills jag ska komma upp ur sängen imorgon..

Ha en skön helg!!

Militärpress; 20/40/40/40 x10reps
    Hantel lyft åt sidan; 7/10/10 x10 reps
    Baksida axlar, maskin; 25/35/35 x10/x8/x8

Pushdowns med rep; 15/17/17 x10
    Smal bänkpress (Första gången!); 35/45/45 x8/x8/x7
    Skullcrushers (Första gången!); 17,5/17,5/17,5 x10
    French press; 35/40/35 x 10

Kommentar;

Detta kan ha varit mitt skönaste pass någonsin. Brukar ALDRIG få kontakt i axelövningar, men idag satt det perfekt. Fick in två grymma övningar för triccor, kommer att fortsätta med dem. Har även börjat inse att jag måste komma ifrån maskiner, och kommer därför köra så mycket med fria vikter som möjligt.

För övrigt så mår jag så himla bra just nu. Det går inte världsbäst i skolan, eller med kompisar, men när det går såhär bra med träningen, så blir jag lycklig.

Slänger in ett par bilder också;

[http://i38.tinypic.com/2lmpf61.jpg]
    [http://i36.tinypic.com/n66xya.jpg]

Inte världsbäst, ännu!
    Vaderna släpar rätt hårt, men jag köttar dem två gånger i veckan.

Kritisera, och kommentera gärna!

Militärpress; 20/40/40/40 x10reps
    Hantel lyft åt sidan; 7/10/10 x10 reps
    Baksida axlar, maskin; 25/35/35 x10/x8/x8

Pushdowns med rep; 15/17/17 x10
    Smal bänkpress (Första gången!); 35/45/45 x8/x8/x7
    Skullcrushers (Första gången!); 17,5/17,5/17,5 x10
    French press; 35/40/35 x 10

Kommentar;

Detta kan ha varit mitt skönaste pass någonsin. Brukar ALDRIG få kontakt i axelövningar, men idag satt det perfekt. Fick in två grymma övningar för triccor, kommer att fortsätta med dem. Har även börjat inse att jag måste komma ifrån maskiner, och kommer därför köra så mycket med fria vikter som möjligt.

För övrigt så mår jag så himla bra just nu. Det går inte världsbäst i skolan, eller med kompisar, men när det går såhär bra med träningen, så blir jag lycklig.

Slänger in ett par bilder också;

[http://i38.tinypic.com/2lmpf61.jpg]
    [http://i36.tinypic.com/n66xya.jpg]

Inte världsbäst, ännu!
    Vaderna släpar rätt hårt, men jag köttar dem två gånger i veckan.

Kritisera, och kommentera gärna!

Bänkpress 15/30/45/55/55/55 10 reps på alla, utom 8 på 55
    Hantelpress 10/15/18 10 reps på alla
    CC flyes 15/17/20 10 reps på alla

Stående vadpress 50/60/80 x6-8
    Vadpress i hacklift 50/100/70 x7-9

Kommentar;

Jag vet inte hur jag med ord ska beskriva hur jag mår just nu. Jag tror aldrig att jag har mått såhär bra i hela mitt liv. Jag är i min bästa form någonsin, pigg & glad för det mesta, skönt!

Jag är väldigt nöjd med dagens pass, speciellt Bänkpress. Kanske inte är så mycket vikter för er megabiffar, men jag är väldigt nöjd med mina ökningar.

Ha det bäst nu!

Neither wrote:
    Jag vet inte hur jag med ord ska beskriva hur jag mår just nu. Jag tror aldrig att jag har mått såhär bra i hela mitt liv. Jag är i min bästa form någonsin, pigg & glad för det mesta, skönt!

Jag är väldigt nöjd med dagens pass, speciellt Bänkpress. Kanske inte är så mycket vikter för er megabiffar, men jag är väldigt nöjd med mina ökningar.

Ha det bäst nu!

Skön känsla.

Du ska ju fokusera på ditt arbete & din progression i gymmet, så du har all rätt till att vara nöjd över dina framsteg.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.