Min väg till formen:)

Home Forums Dagböcker Min väg till formen:)

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Tja. Tänkte börja träna och har kollat upp en del saker om träning. Jag är inte tjock men har rätt mkt kroppsfett som måste bort kring magen och armarna. Kanske lite sent för Beach 08 men man kan ju alltid satsa på Beach 09 :)
    Har spenderat mkt tid vid datorn och då har det blivit mkt onyttigt och småätning.

Så.
    Jag är 16 år, snart 17, är runt 183-184 cm lång, och väger runt 90kg, mer exakt kommer snart, måste väga mig först:P. Men iallafall.

Mål.
    Mitt mål är att få bort mitt kroppsfett runt magen och armarna så musklerna sticker fram utan att man måste spänna sig, ett 6-pack skulle ju inte vara fel:emo-thumb Sen att gå ner till typ 80kg också.
    Målet långsiktigt och jag funderar på att vara klar men ändå fortsätta, fast tyngre efter sommaren nån gång.

Träning.
    Så jag har tänkt ut ett litet program som jag tänkte följa. Kör 3 övningar per muskelgrupp när jag styrketränar.
    Ben behövs inte för där har jag massa muskler från fotbollen och tennisen.

Måndagar: Vila/löpning/snabb promenad

Tisdagar: Fotbollsträning/löpning

Onsdagar: Styrka på gymmet. Triceps, axlar och bröst.

Torsdagar: Fotbollsträning/löpning

Fredagar: Tennisträning och efter ett lite lugnare styrkepass där jag kör antingen grundstyrka eller två/tre muskelgrupper jag känner för, troligtvis mage och armar för att bli sexy:P

Lördagar: Tennisträning och/eller fotbollsmatch, snabb promenad på morgon eller kväll.

Söndagar: Styrka på gym. Rygg, mage och biceps. Sen kanske fotbollsmatch också.

Om jag har matcher så tänkte jag gå på morgonen eller kvällen.

Kanske kan få nåt tips om er om mitt schema för mina mål.

Mat.
    Sen det här med maten då. Jag är inte så bra på det, men som tur är kan morsan sånt bra. Så tänkte att jag käkar det hon käkar:) På helger kan jag kanske unna mig nåt gott ibland om jag tränat bra under veckan.
    Tänkte väl att man äter frukost, lunch, mellanmål, middag och nån nyttig kvällsmacka eller pulver som hjälper en med förbränningen, kanske till maten också.

Just nu är jag jävligt motiverad att träna, men suget kanske tappar, så kunde vara kul att få lite stöd här i min tråd som jag kan läsa när jag skriver min rapport om träningen och käkandet.
    Vet inte vad alla övningar på gymmet heter så kanske förklarar hur man gör och ni säger vad dom heter?

Tack unt hej

Blev lite gym idag också. Vet inte vad alla saker heter men körde iallafall en timmes cardio först, sen på gymmet bröst, axlar och triceps. 3 övningar per muskel

Bröst.

Bänkpress 3x45kg
    Sned bänkpress(tror det heter så) 1x20kg 2x15kg
    Sittande bänkpress 3x30kg

Axlar.

Lyfte 10kgs hantlar på 2 olika sätt. 6x10kg
    Nån maskin man drog armarna uppåt. 3x20kg

Triceps.

Armbågar vid kroppen och använd nedre delen av armen för att dra ner. 6x50kg
    sittandes trycka ner två ”spakar”. 3x40kg

Käkande lite skinka och ost på grovt bröd och en pasta sallad när jag kom hem.
    Superbra:) Ska springa ikväll också.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.