Mot bättre tider!

Home Forums Dagböcker Mot bättre tider!

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

God morgon på er.

Sitter varje dag och läser i era dagböcker om hur duktiga ni är och hur bra ni tränar, och för att hålla uppe min egna motivation och samtidigt få tips och råd av er tänker jag hålla igång på egen hand.
    Om mig:
    23 år gammal västkustbo som just nu arbetar utomlands.
    Jag är på pricken 200cm lång och väger idag 102 kg.
    Jag har nu gymmat seriöst i tre månader och tränat fysiskt sen en ganska lång tid tillbaks. Mitt jobb kräver att jag är i god fysisk status.

Målet:
    Jag kör just nu på deffning, och har gjort det i ungefär två veckor. Jag landar in på ca. 1500kcal per dag, och om jag ska vara ärlig känner jag av det då och då, blir lite gnällig till och från.
    När jag började träningen för tre månader sedan vägde jag ungefär 110 kg och var ganska ”blöt” i kroppen. Men det går bra just nu, börjar se bättre ut.
    Nog tjatat, jag drar gårdagen för er!

Söndag 14 Juni 2009

Morgon
    Promenad, 13km innan frukost. -Blev tungt mot slutet. Hade sovmorgon så promenaden började vid 0800, var klar efter ungefär 1½ timme så jag höll tempot uppe.
    Frukost, 300gram yoghurt med 150gram müsli. En tallrik nyponsoppa. -Blev mätt! Väldigt mätt faktiskt. Måste ha krympt magsäcken lite för såhär mätt blev jag inte för tre månader sen.

Lunch
    Gym klockan 1100 till 1300. -Triceps, underarmar och mage. Ett riktigt bra pass! Magen fick slita mot slutet och det känns fint fint. Fick in lite dragonflyes och cabelcrunches bland annat.
    Innan gymmet: 50g whey100, två skopor N.O Explode.
    Efter gymmet: 50g whey 100 + en recoverybar (25g protein).

Middag
    Promenad 40 minuter i solen. -Underbart
    Middag, en kycklingfilé och en stooor portion sallad.
    Mums!

Kvällsmat
    150g yoghurt, 150g müsli.
    25g whey100.

Komade ihop i sängen och somnade 2215, det var riktigt skönt. Kände mig :yahoo: i morse.

Måndag 15/6
    Happ då är klockan snart 1800 och dagen har gått förbi i princip.

Morgon
    Promenad 60min. -Kändes inte bra, har gått sönder en tå. ”Ringtån” har legat i kläm allt för länge, gick till en sjuksyrra och fick förbud på promenerandet på ungefär en vecka, tån var tydligen i dåligt skick. Blir cykel på gymmet innan frukost hädanefter.
    Frukost, 300g yoghurt med müsli. Proteinshake (25g).

Lunch
    Pastasallad med kyckling och extra sallad. -Åt alldeles för lite, något som märktes på gymmet senare.
    Gym 1,5hr. -Rygg (marklyft, latsdrag m.m). Biceps (hammercurlstång, hantlar, inga maskiner eller liknande idag). Jag gick upp till 21.5 per hantel idag. Så mycket har jag aldrig kört på hantelcurl. Kändes faktiskt riktigt bra, och bicepsen börjar bli fina nu. Det var en underbar känsla.
    Idag gick det på röven på gymet. Jag åt alldeles för lite mat till lunchen, var hungrig långt innan jag påbörjade passet. Hällde i mig två skopor N.O explode och 25g whey100 innan passet. Kroppen blev helt skum efter det. Var illamående och snurrig hela passet.
    Jag slängde mitt N.O explode nu. Ja, jag vet att mitt illamående berodde på näringsbrist men nu får det vara nog. Bara protein hädanefter.

Middag
    Fiskgratäng med ris och mycket sallad med keso. -Smakade gott och återställde mig. Mådde som en prins efter maten. Fick i mig en banan till efterrätt. Mums.

Ikväll är det lugnt som gäller. Imorgon blir det som sagt ingen promenad, skall hålla mig till cykeln i en vecka nu för att fötterna ska få vila.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.