- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 april, 2008 at 07:47 #762879Anonym anvandareMember
Ta det lugnt med axlarna, dem vill du inte sabba!
15 april, 2008 at 11:09 #762880Anonym anvandareMemberQustaph wrote:Ta det lugnt med axlarna, dem vill du inte sabba!Nej jag vet, ska börja känna efter mer hur axlarna mår innan jag fräser av mina pass. Rygg och mage idag föresten, medans jag sliter så ligger du hemma och kollar på Greys anatomy med en skål alaska polloc?
15 april, 2008 at 14:22 #762881Anonym anvandareMemberEmol wrote:Nej jag vet, ska börja känna efter mer hur axlarna mår innan jag fräser av mina pass. Rygg och mage idag föresten, medans jag sliter så ligger du hemma och kollar på Greys anatomy med en skål alaska polloc?Nej jag har faktiskt pluggat större delen av helgen, hela gårdagen och nu har jag precis avslutat en novell. Ska börja med att skriva ett tal till Svenska B nationella imorgon nu!
Ska dock till sjukgymnasten nu 15.45 så min axel kanske vill leka snart igen!15 april, 2008 at 21:12 #762882Anonym anvandareMemberUsch, sitter här och slackar istället för att skriva klart den korta text jag ska skriva om Aspergers syndrom men kan fan inte få tummen ur röven. Jag kom iofs just hem från gymet och har bara hunnit duscha so far. Det blev rygg och mage idag, gick bra och spelade med David idag. Träffade även lite annat folk som var där och spelade. Till passet då.
Rygg/Mage:
Värmde upp mina lats med några set med stegrande vikt rodd med v-grepp och sedan körde jag igång.
Rodd med v-grepp:
10x58kg
10x58kg
10x63kgHantelrodd:
10x18kg
10x18kg
10x18kg
Väldigt strikta hantelroddar. :nerd:Latsdrag:
10x50kg
10x50kg
10x60kgVäldigt ostrika latsdrag.
Marklyften uteblev idag pga. omständigheter.
Crunches:
10xkv
10xkv+5kg
10xkv+10kg
10xkv+20kgKände mig stark i magen idag, måste bero på all mat som hamnar i den.
Mer träning än så blev det inte för idag, nu blir det nog till att skriva lite läxor!.. BEY
16 april, 2008 at 12:14 #762883Anonym anvandareMemberChins! Jag vill se chins nästa pass xD
16 april, 2008 at 12:58 #762884Anonym anvandareMemberQustaph wrote:Chins! Jag vill se chins nästa pass xDFår för mycket oxning på biceps om jag gör chins, så det blir assisted chins isådana fall!
17 april, 2008 at 20:33 #762885Anonym anvandareMemberHuj, idag har varit en ganska average dag. Inget speciellt har hänt, i skolan har vi jobbat med ett prov som vi ska skriva på onsdag. Jag tycker inte att det är kul att få reda på att man har prov en vecka innan dagen för skrivningen, speciellt inte nu då det är om barndomen, tonåren, barn i behov av särskilt stöd samt 4 olika teoretiker.
Annars har det varit lugnt idag, soligt och termometern var säkert uppe på 10 grader under dagen. Runt sjutiden var det dags för att traska ned på Ego hälsostudio för att köra armar.
Biceps/Triceps:
Dagens pass körde jag väldigt strikt och även långsammare utförande än vanligt, det gillade verkligen jag och mina armar.
Stångcurl:
10x25kg
10x25kg
10x25kgPreachercurl i maskin:
8x15kg
8x15kg
8x15kgTricep extension:
10x15kg
10x20kg
10x20kgSmalbänk:
10x40kg
10x40kg
10x40kgPulldown med rep:
10×3
10×3
10×3Gillar skarp att köra med lägre vikter och striktare form, kontakten jag får är superb och sedan minskar risken för skador vilket är fint. Nu ska jag dock gå och ösa i mig lite pistagenötter och kolla lite på tv, peace.
19 april, 2008 at 00:20 #762886Anonym anvandareMemberFredag, vilken skön dag. Idag har jag haft det kanon, dagen började med att jag gick upp klockan 8 och städade mitt rum och donade lite innan jag skulle till skolan 12 för att avverka en lektion. Efter det gick jag hem och gjorde mat och stack till gymet med Niklas, dagen till ära stod ben och axlar på listan och passet gick riktigt fint. Sedan blev det hem och laga mat igen innan jag och ett gäng vänner stack för att kolla på hockey i soffan hos en polare, där spenderades resten av kvällen.
Axlar/Ben
Dagens pass kördes med lättare vikter och striktare form, tycker verkligen det tar bättre då jag fokuserar mer på utförandet än vikterna.
Leg extensions:
10x45kg
10x45kg
10x45kgLeg curls:
10x50kg
10x50kg
10x50kgRotatorcuffar:
10x4kg
10x4kg
10x4kgSidolyft:
10x8kg
10x8kg
10x8kg
Hantelpressar:
10x14kg
10x14kg
10x14kgFramåtlutade sidolyft:
10x4kg
10x4kg
10x4kgBlev varken böj eller benpress idag då jag pga. omständigheter inte kommer kunna utföra dessa övningar på någon vecka. Passet i övrigt gick finfint. Skönt med vila nu då det är helg, blir förmodligen massa mat utöver det.
21 april, 2008 at 20:29 #762887Anonym anvandareMemberMåndag.
Idag då jag var på skolan så insåg jag att jag är så jävla bra att jag tänker skippa att läsa på inför de två kommande proven mer än på letionstid. På lunchen serverades ris och diarre så jag åt mycket ris och lite diarre samt mycket apelsinjuice.
Senare på dagen så kom det jag har suttit och väntat på sedan i fredags, att få träna!
Bröst!
Jag började passet med 3 uppvärmningsset hantelpressar för att sedan dyka på 3 riktiga set hantelpressar. Körde mest på känn idag så jag sket i att räkna reps samt att bry mig om vikter. Axlarna gillade ju självklart att jag körde lättare vilket var skönt.
Sedan spelade jag 3 set pecdecs i maskin. Kontakten satt klockrent och mina tuttar hade någon djävulsk pump.
Passet avslutades med att spela lite bengtpress och där blev det 3 set.
Riktigt skönt att bara släppa tanken på vikterna och repetitioner tycker jag, axlarna samarbetade idag också vilket är ett plus. All in all ett bra pass tycker jag, tränade med David fö.
När jag kom hem och öppnade kylen så förgylldes min dag ännu mer då jag såg kvarg, keso, ägg och tonfisk!
22 april, 2008 at 20:06 #762888Anonym anvandareMemberTräning med Robin UDet är ju inte var dag man har turen att få träna med en så stark karl, därför kände jag mig väldigt lycligt lottad vid dagens pass. Skolan idag bestod av en lektion som gick ut på att sitta och plugga inför ett prov om grekisk mytologi med Caspa&Rusko spelandes i min mp3. Resten av dagen spenderades med några vänner på stan vilket resulterade i att jag blev röd som fasen utav solen.
Rygg/BicepsIdag då jag tränade kom jag på en idé som jag haft liggandes i mitt huvud ett tag, nämligen att integrera biceps i mitt ryggpass och triceps i min bröstpass. Detta iscensatte jag då idag och det gick riktigt bra måste jag säga. Mycket dragövningar idag förövrigt.
Rodd med V-grepp:
8x63kg
8x68kg
8x73kgLatsdrag:
10x50kg
10x50kg
10x50kgRodd med omvänt grepp á Robin U:
10x50kg
10x55kgHantelcurls:
10x12kg
10x14kg
10x14kgEfter det så avslutade jag med 3 set preacher curls vet ej vikterna men kontakten fanns och det är det som sporten handlar om.
All in all ett bra pass med en trevlig kille, ska nog fortsätta köra biceps med ryggen. Marklyften uteblev pga. omständigheter.
24 april, 2008 at 20:37 #762889Anonym anvandareMemberHalo ala muskeltrennare!Idag var det en lång och tråkig skoldag då vi började lite smått med ett projektarbete om kulturer, självklart valde jag judendomen. Det enda ljusskenet i skoldagen var att vi fick testa på lite square dance och lite street/funk vilket var skoj! När jag kom hem så var jag så utmattad att jag lade mig och sov, efter det så blev det en stor portion kinamat och iväg för att köra axlar och mage. Idag var axlarna glada och mådde bra!!1
Axlar/Mage
Hantellyft åt sidan:10x6kg
10x8kg
10x8kgHantelpress:
8x16kg
8x18kg
8x18kgHantellyft framåt:
10x6kg
10x6kg
10x8kgCrunches med vikt:
10x10kg
10x20kg
10x20kgLiggande benlyft
10xkv
10xkv
10xkvEfter detta så körde jag något set i en magmaskin och sedan var jag nöjd. Passet var skönt då axlarna inte sa ifrån någon gång under passet och allt kändes riktigt stabilt. Skönt att jag börjar bli säl också. :up:
25 april, 2008 at 18:04 #762890Anonym anvandareMemberFREDAGNu är det fredag återigen vilket är skönt, slippa kliva upp för att gå till skolan var dag. Skoldagen bestod av en lektion svenska, sista lektionen innan provet på måndag fö. Känner dock att jag kommer naila provet med 60 av 60 poäng. Träffade Robin_u påväg till skolan och frågade om han skulle träna muskler idag, det skulle han inte och därför kör jag ben imorgon istället så att jag kan träna med honom.
Istället så tyckte jag att triceps och biceps skulle få lite pisk idag och det fick dem minsann!
TRAJS AND BAJS
Smalbänk:
10x50kg
10x50kg
10x50kgRiktigt stabilt och bra form i bänken idag, klart framsteg. :up:
Pulldowns med rep:
10×3 plattor
10×3 plattor
10×3 plattorExtensions med stång:
10x20kg
10x20kg
10x20kgBicepcurl stång:
10x25kg
10x25kg
10x25kg
Växlande hantelcurl:8x14kg
8x14kg
10x12kgHela passet höll jag ganska hög intensitet på och jag gick hem med ett sjukt tryck i armarna, bra pass.
26 april, 2008 at 15:06 #762891Anonym anvandareMemberDagen efterHej Robin och Gustaf, eftersom det är ni som läser min dagbok typ..
Igår drack jag för första gången på ungefär en månad och det var inte alls fel, jävligt gott att få ta några kalla öl faktiskt. En kompis fyllde 18 så tyckte att det inte var mer än rätt att dricka då. Tog det dock lugnt så att jag skulle slippa vara trött idag och det funkade ju tydligen, för jag orkade kliva upp 10 och gå och köra ben med Robin halv 1. Träffade även brodern på gymet som har permis efter att nyligen ha klarat baskerprovet, grattis till han!
BenKnäböj:
8x70kg
6x80kg
8x70kgKände att stabiliteten i bålen inte riktigt höll för 80.
Hacksquats i smith:
8x40kg
8x50kg
8x50kgLeg extension:
10x35kg
10x35kg
10x45kgSedan avrundade jag med 3 set leg curls och 3 set stående vadpress. Sedan gick jag hem och var nöjd.
28 april, 2008 at 18:23 #762892Anonym anvandareMemberSådär, nu sitter man och taggar inför ett tuttpass. Framöver så kommer ni i journalen att få se häpnadsväckande resultat då jag har fått en burk Anator p70 av min bror som inte ville ha den. Mitt dna kommer att turboaktiveras och mina muskler kommer att bli som Graneheims under dessa 4 veckor, det utlovar åtminstånde burken. Jaja, nu ska jag gå och hänga upp mina genitalier i min läderställning som jag har hängandes i taket efter inspiration från Grand master.
28 april, 2008 at 20:14 #762893Anonym anvandareMemberSådär, nyss hemkommen från ett pass som jag är fullkomligt nöjd över!
Tänkte börja med hantelpressar men det blev pecdecs i maskin istället men det ångrar jag inte en sekund. Styrkan fanns men framförallt kontraktionen, jag kände riktigt hur det kokade i musklerna då jag var i övningens mest positiva läge. 3 uppvärmningsset samt 3 arbetsset.
Nu när jag var färdig så såg jag att ett gäng bänkar var lediga så jag lade mig och fräste av en liknande serie hantelpressar:
8x18kg
10x20kg
10x22kg
8x24kg PB!Häftigt att jag kunde köra tunga vikter men samtidigt slippa att få en moralkaka från axlarna. Vidare blev det lite latjolajbans i bänkpressen då jag skulle ge triceps en omgång.
10x40kg
10x40kg
10x40kgLite träningsvärk i triceps då jag spelade dem i fredags också så styrkan var inte helt hundra. Avslutade passet med 3 set pulldowns med rep som satte pricken över tricep.
Rent allmänt så tycker jag att det funkar bra med träningen som jag kör just nu, har börjat köra mer strikta repetitioner men samtidigt så kör jag mycket på känn vad gäller antal set, reps och övningar per tillfälle. Axlarna mår muy bien också vilket jag är mycket glad över.
Peace!
Edit: Anator p70 smakade som suketter som någon har spytt på!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.