Mot ett fitare liv 2008!

Home Forums Dagböcker Mot ett fitare liv 2008!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 70 total)
  • Author

Grattis till PB!

Evil_Tony wrote:
    Grattis till PB!

Tackar, nu blir det nog pb i att sova dock. Har sovmorgon till 12:20 och det tänker jag fanimig utnyttja! :D

Japp, har nyss kört ett av de längre passen på ett bra tag med Robin_U. Sitter här spyfärdig, trött och hungrig på samma gång. Den stora frågan är dock hur jag kan vara hungrig men proppmätt på samma gång. Skönt att man är ledig tills på måndag nu iaf.

Back and biceps/latjolajban

Assisted chins:

8x**
    8x**
    8x**

Rodd i maskin:

10x60kg
    10x60kg
    8x80kg

Sista setet var allt annat än strikt.

Marklyft:

10x60kg
    7x100kg
    7x100kg
    7x100kg

Kabelrodd med v-grepp:

8x49kg
    8x63kg
    8x72kg

Stångcurl:

10x17kg
    8x25kg
    8x25kg

Strikt och det gillar jag.

Växlande hantelcurl:

5-10x12kg
    5-10x12kg
    5-10x12kg

Orkade inte räkna repsen men ca.

Scottcurl:

8x17kg
    8x17kg
    5x20kg

Ostrikt och trött….

Att köra ett långt och utdraget pass på en ofrivillig lowcarb-dag är ingen höjdare kan jag konstatera, var åtminstånde kul att träna men jag var trött nästan genom hela passet. Får skärpa mig nu och äta riktigt, en dag kan man förlåta men inget jävla slarv framöver.

Hepåre

Pumping iron

Märkte nyss att det var skönt att träna tidigt då gymet inte hunnit bli lika kvavt och smockfullt då. Slängde in axlar och ben idag vilket var riktigt skönt, vilade igår pga. ölhävning på valborg.

Ben/Axlar

Sidolyft:

8x6kg
    8x8kg
    8x8kg

Hantelpress, stående:

8x14kg
    8x16kg
    8x18kg

Bakvända liggande flies:

8x6kg
    8x6kg
    8x6kg

Frontlyft:

8x8kg
    8x8kg
    8x8kg

Squats:

10x40kg
    10x50kg
    10x70kg
    10x70kg
    10x70kg

Extensions:

8x35kg
    8x45kg
    8x45kg

Efter detta så blev det några set alternativa squats i smithen samt några set curls för baksidan. Böjarna gick riktigt bra idag trots att ländryggen är seg sedan marklyftspasset, kändes stabilt och lätt! :up:

Hallon

Det är verkligen skönt att man känner att sommarlovet börjar närma sig så sakteliga, dagens skola bestod av att vi framträdde i vår teater om mobbing, vidare så kollade vi på filmen Troja på svenskan och sedan var vi på en föreläsning om en kille som hade en lite trasig uppväxt. En till sjuk sak var att jag såg Qustaph! på gymet, trodde inte mina ögon.

Bröst/Triceps

Hantelpress:

10x22kg
    8x24kg
    8x24kg

Whatafack, reppar jag på 24kg? :D

Pecdec:

Körde 4 set på någon vikt i denna sköna maskinen, bra kontakt.

Extension:

Köre en ny variant av tricep extension idag, övningen förklaras på botten av posten med en video.

Pushdown:

Körde några set och kontakten var total, gick ifrån gymet med dubbelt så mycket tryck i triccarna! :up:

Det känns lite roligt att först efter några månader på gymet så har jag fattat att allt handlar om kontakt med muskeln, istället för att brassa på med massvis med vikt och koppla in alla möjliga muskler. Träningen känns mycket mer givande nu än förr också, vet inte varför men skönt är det verkligen. Vill ge credits till en snubbe på youtube som inspirerat mig väldigt mycket. Här kommer en video från honom.

[http://www.youtube.com/watch?v=qODBOJBBLWE]

Haha, du kommer få se mig där fler gånger denna vecka :D

Qustaph wrote:
    Haha, du kommer få se mig där fler gånger denna vecka :D

Kul att höra! :)

Tisdag

Idag sjukskrev jag mig från dagens två lektioner *slå på fingrarna* dock hade jag en bra anledning till det då jag satt uppe och kollade Sverige – Frankrike. :|

Rygg/Biceps

Sittande rodd med v-grepp:

8x72kg
    8x72kg
    8x72kg

Gick bra här, fint tryck i latsen.

Latsdrag:

10x45kg
    10x45kg
    10x45kg

Strikt och bra.

Marklyft:

8x80kg
    8x80kg
    8x80kg

Körde lite striktare idag, gick fint och ryggen fick smisk! :up:

Barbell curl:

10x20kg
    10x20kg
    8x25kg

Dumbbell curl:

10x10kg
    10x10kg
    10x10kg

Dagens pass kändes som taget ur regelboken, körde lätt och ultrastrikt idag vilket var helt okej. Orkade inte brassa på då det var 100 pers på gymet och värmen var sjuk där inne.

Emol wrote:
    Orkade inte brassa på då det var 100 pers på gymet och värmen var sjuk där inne.

Vad är det jag läser! Vadå värmen?! Bara att köra, ”ain’t nothing to it but to do it!” haha, skojar bara :) vet hur det kan vara!

Just so you know; jag kommer läsa din journal! :pop:
    Så get busy, mannen.

2 dagar sen du uppdaterade?! Kom igen nu, hepp hepp.

Lycka till nu och kör hårt YO! :emo-thumb

Hade ingen ork till att skriva någon journal förra veckan, hade knappt ork till att träna heller men det gjorde jag i alla fall. Kommer fräsa ett pass senare idag så det blir ju fest.

Emil’s axlar skriver på ett fredsavtal.

Nu efter många veckor som gått så har jag slutat få dessa känningar i axlarna. Jag tror mycket av det beror på att jag backade tillbaka några steg och lyfte lite lättare och mycket stabilare vilket jag tackar mig själv för. Känner även nu att jag är mycket stabilare då jag lyfter också, inte något flaxande och så utan jämna moment hela tiden. Sjukskrev mig idag och arbetade på projektarbetet som jag har lite grand kvar på fortfarande, men det fixar jag nog ikväll! :emo-thumb

Bröst/Tricep

Hantelpress:

8x22kg
    8x24kg
    6x24kg
    5x24kg

Flies i maskin:

8x**
    8x**
    8x**
    8x**

Pushdown:

8×4
    8×4
    8×4
    8×4

Extension, hantel:

8x8kg
    7x8kg
    6x8kg

Höll ganska kort vila mellan seten idag och det funkade bra, hantelpressarna var riktigt stabila och gick väldigt bra idag även på tyngre vikter! Ett bra pass helt enkelt, biceps och rygg imorgon, tillsdess blir det plugga och äta!

bra där. man ska lyssna på sin kropp, stå emot frestningarna att lyfta tungt och se tuff ut – vilket man ofta vill – och istället köra på stabilare vikter och därmed undvika skador!

brabra. stolt blir jag (:

som du vet, har jag också haft trassel med en axel, eller har/haft w/e hehe.

kör hårt nu!
    (btw, är du och Qustaph från Sundsvall?)

Mycket coolare att lyfta tunga vikter å låta axlarna går sönder..

och ja mrmurderman vi är så jävla mycket från sundsvall!!!

Sommaren närmar sig..

S[/b]ommaren närmar sig och det har nog ingen misstagit sig om, i skolan är allt upp och ned. Ena veckan så har man fullt upp och den andra veckan har man en lektion per dag. Det märks inte minst på ölsuget och alla känslor som far runt i mitt huvud, träningen går bra för tillfället också vilket jag värderar högt.

Rygg/Biceps

Latsdrag:

8x63kg
    8x63kg
    8x63kg

Kände mig mycket stabilare och starkare i detta moment.

Marklyft:

7x100kg
    7x100kg
    7x100kg

Tbar-rodd:

10x45kg
    10x45kg
    10x60kg

Barbell curl:

8x25kg
    8x25kg
    8x25kg

Scottcurl i maskin:

8x15kg
    8x15kg
    8x15kg

Skönt pass idag igen, som alltid nu för tiden nästan! :D

………..

N[/b]atten till idag gick inte till på helt rätt vis, jag lade mig och skulle försöka sova vid tolv men jag låg sömnlös i säkert en timma medans tankarna for i mitt huvud. Tankar som far i mitt huvud har nog varit mitt störtsa sömnproblem under mina senare år, jag vet inte varför men min hjärna blir som en storm av tankar då jag väl lägger mig i sängen vissa gånger. Det slutade med att jag tog någon bärs och satt fram till fyrasnåret och snackade på msn och kollade på diverse forum. Detta yreri resulterade i att jag sjukskrev mig idag och missade 2 lektioner tråkigt nog. Fram mot förmiddagen frågade Robin U om jag ville följa med och spela på gymet, jag följde såklart med honom.

Vader/Mage

Stående vadpress:

10x130kg
    10x130kg
    10x130kg

Sittande vadpress:

10x60kg
    10x60kg
    10x60kg
    10x60kg

Vadpress i benpressen:

12x200kg
    12x200kg
    12x200kg
    12x200kg

Dessa fullkomligt flög upp.

Benlyft:

10xkv
    10xkv
    10xkv

Den roliga:

10x65kg
    10x65kg
    10x65kg

Situps med vikt:

10x+10kg
    10x+10kg
    10x+10kg

Sedan var jag nöjd, på återseende.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 70 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.