Mot gymmet…and beyond eller Den otroliga (för)vandringen eller Vilse i kvargkakan

Home Forums Dagböcker Mot gymmet…and beyond eller Den otroliga (för)vandringen eller Vilse i kvargkakan

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • Author

Dagens pass

Överkropp

Bänkpress 90×6 90×6 85×6 85×6 85×6

Chins kv+20×5 kv+20×4 kv+15×5 kv+15×3 kv+15×3

Skullcrushers 55×6 smalbänk 55×6

Sittande rodd 107×6 87×6 87×6 87×6

Stående axelpress 40×8 40×8 40×6

Hantelshrugs 40×10 40×10 40×10 40×10

FU- bänk 65×8 62,5×8 60×8

Alternerade hantelcurls 19×6 19×6 16×6

Passet gick bra, det var ett väldigt snabbt tempo vilket märktes på vissa övningar där styrkan blev lite lidande.

Bänkpressen gick över förväntan, stången kändes lätt, blir det lika lätt nästa pass så blir det en sexa på 95kg och kanske ett försök att se hur många reps jag gör på 100kg.
    Chins gick tvärtemot bänkpressen skit, det märktes att det var tre veckor sedan jag körde viktade chins sist. De tre sista seten kördes med en halv minuts vila emellan bara för att bli av med plågan.
    Skullcrushers gick sämre än chins, jag lade ner efter två set då jag var totalt trycklös, hade inget driv alls.
    Sittande rodd bestod av ett tungt set och tre snabba.
    Stående axelpress gick väldigt bra, ökade fint och det kändes rejält i axlarna. Totalt utan kickande.
    Några lätta, snabba set hantelshrugs för att avsluta ryggövningarna.
    FU- bänk gick bra och snabbt.
    Några snabba set alternerade hantelcurls för att avsluta passet.

Efter passet blev det lite gainer och nu sitter jag här hemma och äter kebabpizza.:P

Har fortfarande träningsvärk i axlar, armar, rygg och bröst men i morgon borde det ha lättat så då blir det bl.a. en fyra på 160kg i marklyft (förhoppningsvis).

Om du vill öka i bänk så är dips ett hett tips.. ser bra ut:up:

Dagens pass: Ben

Marklyft 130×6 130×6 130×6 160×4 PB 170×3 PB

Knäböj 75×6 75×6 75×6 75×6 75×6

Lårcurl 98×6 105×6 91×6 98×6 98×6

Vadpress i kabeltjafs 210×8 (gungade betänkligt då hela magasinet var på) 202×8 202×8 202×8 175×8

Mage med rep 35×10 49×6 42×10 42×10

Marklyft gick bra, jag slog pb med 160kg och kände mig tillräckligt fräsch för att gå på 170kg vilket jag klarade tre reps på,om än med en inte helt fläckfri teknik. Problemet med stängerna och vikterna på mitt hemgym är att de studsar så förbaskat vilket gör att man måste hålla emot på nervägen för att inte skiten skall studsa upp igen. Alla repetitioner var självklart ”döda” innan jag påbörjade nästa. Nästa vecka blir det 180kgx2.
    Knäböj gick bra, gjorde fina atgböjar och såg till att hålla tekniken fin och smidig så att det inte gjorde ont i ljumsken.
    Sittande lårcurl gick utmärkt.
    Vader i kabeltjafs var tråkigt men kändes bra.
    Mage med rep avslutningsövning.

Tid: 45min Gym:Stallet

Har en rälig träningsvärk idag. Har ont som fasen i hamstring och röven, quadriceps, mage och vader känns av också fast inte i närheten av lika mycket.

Jag måste komma ihåg att köpa biljetter till sm i Västerås, då jag missade MTGP nu senast och det inte verkar bli något GP i Västerås nästa år så kan det här bli sista chansen att få se tävlingar på ett tag.

Nu är det dags för träning.
    Skall lägga upp bilder på min lyckade middag som jag lagade i fredags. Jag hade lovat flickvännen min att laga middag helt på egen hand vilket jag gjorde medan hon låg och slappade i soffan. Det blev, om jag får säga det själv, riktigt bra. Det tyckte visst flickvännen också eftersom hon genast utnämnde rätten till all time high av de rätter jag gjort.:P
    Även bilder på min form i dietens slutskede i juli skall läggas upp så fort jag fått dem skickade till mig av flickvännen som tog dem med sin kamera.

Nu skall här lyftas. Over and out.

Dagens pass

Sittande axelpress (alltid utan ryggstöd) 24,5×6 24,5×6 27×4 24,5×6 24,5×6

Chins kvx11 kvx8 kvx7

Lutande hantelpress 34,5×4 34,5×4 34,5×4

Bicepscurls 50×6 50×6 40×8 40×8

Dips kv+20×8 kv+20×8 kvx15

Baksida axlar med hantlar 11,5×8 11,5×8 11,5×8

Rotatorkuff 6×15 5×15

Sittande hantelpressen gick bra, var lite seg då jag gick upp bara tre timmar tidigare och bara hunnit äta frukost.
    Tre snabba set chins följde, jag har problem med mina oviktade chins, de blir inte så mycket fler reps än mina viktade chins.
    Lutande hantelcurls gick bra, nästa vecka blir det tvåor på 37kg för att sedan gå tillbaka till nio reps på 27kg sedan uppåt till en etta på 40 kg. Min backcycling blir lite udda med 10, 8, 6, 4, 2 reps för att sedan gå över till 9, 7, 5, 3, 1 vid nästa period, detta eftersom viktglappen mellan vikterna blir för stora annars.
    Bicepscurls gick bra, fin pump efteråt efter både chins och bicepscurls.
    Dips gick fint, åttorna med 20kgs extravikt var lätta så det blir nog till att hänga på 25kg nästa pass.
    Supersettade baksida axlar och rotatorkuff , hann inte med de sista seten då jag var tvungen att skynda mig då jag hade ett möte som jag var på god väg att bli försenad till.

Tid: 1tim Plats: Stallet 16/9 2008

anders172 wrote:
    Om du vill öka i bänk så är dips ett hett tips.. ser bra ut:up:

Jodå, dips kör jag även fast jag inte har redovisat de passen pga lathet.

Dagens pass

Frontböj 70×6 80×6 PB 75×6 70×6 70×6

Good mornings 70×6 70×6 75×6 70×6 70×6

Benlyft 10 10 10 10

Benspark 119×6 119×6 119×6 112×6 112×6

Crunches viktade kv+40×10 PB kv+40×10 kv+40×10

Frontböjen gick bra, var lite rädd att passet skulle skita sig då jag fortfarande hade träningsvärk i hamstrings och röven sedan söndagens PB i marklyft samt var lite trött i korsryggen sedan tisdagens axelpressar utan ryggstöd. Frontböjen gick till min förvåning riktigt bra, jag ökade en del samt slog nytt PB, tekniken blev dock lite lidande i PB:setet men nästa vecka kommer den gå upp lätt.
    Good mornings gick lätt, både hamstrings och korsrygg kändes fräscha trots frontböjen.
    Benlyft gick fint, första sex repen på varje set så gick jag upp och nuddade chinsstången med fötterna, de fyra sista blev normala med benen i horisontellt läge. Brukar få brutal träningsvärk av det här så jag får se hur det blir imorgon.
    Benspark gick fint, 119kg är högsta vikten på magasinet så jag får snart börja köra enbensspark.
    Crunches gick bra, slog PB om det nu är något speciellt vad gäller crunches.

Tid 1tim Gym: Stallet

Benen kändes som sagt fräscha, jag nästan flög upp på de sista lite lättare seten även fast jag stannade till i bottenläget, ungefär såhär kändes frontböjen idag:

[youtube=c8bbWQY6qrw]

Bah, blev förkyld igår. Jag kunde väl nästan vänta mig det. Jag var nämligen på s.k. ämbetsmannakonferens på Barnens ö i Stockholm i två dagar. Huset var inte uppvärmt vilket gjorde att man fick vara utomhus för att få lite värme.:| Detta kombinerat med nattsömn på fyra timmar natten före avresan samt dito natten på konferensen borgade för en bra grogrund för bakterier att få fäste.
    Den omständighet som bidrog mest torde dock vara bastubadning med tillhörande dopp i Östersjövatten. Detta skulle i normala fall inte vara något problem men om du sitter i en bastu från kl 11-03, dricker ett tiotal öl samt badar tio gånger (jag vann) så blir det inte riktigt sunt.
    Kul var det i varje fall och om förkylningen är en någorlunda logisk följd av helgens utsvävningar så skulle jag ändå valt att göra det om igen. Träningen är för tillfället vilandes och så även jag då jag nu snittar 12 timmars sömn per dag. Jag hoppas med hjälp av mat och sömn snabbt vara på benen igen.

Oj shit vilka grymma benspark! Hur lyckas man sparka undan 119 kg? Starkt jobbat. :up:

Visste ni att det går bra att köra chins från kanten på en loftsäng i trä från IKEA? På min förra säng i stål gick det inget vidare då hela sängen hotade att rasa men träsängen är stabil nog att klara av min vikt. Orsaken till att jag vet detta är att jag som sagts i inlägg ovan är förkyld men tyvärr är pigg och allmänt full av energi. Igår blev det hur som haver tre set strikta sängchins varvat med tre set armhävningar. :D Hoppas den här förkylningen går över snart så jag kan börja gymma igen, jag vill röra på mig.

Insulinus wrote:
    Oj shit vilka grymma benspark! Hur lyckas man sparka undan 119 kg? Starkt jobbat. :up:

Tackar och bockar, jag kan alltid behöva lite uppmuntran.:D Benspark är väl kanske inte den övning som är allra mest hardcore men den bränner fint i benen efter några set frontböj, och förhoppningsvis hjälper den till att bygga upp mina ben något.

Man kan visst inte supa bort en förkylning.:D Det var oktoberfest på nationen igår och då jag ändå just hade varit på möte där så bestämde jag mig för att ta en öl nu när nationen hade fått in enliters ölglas, för en öl kan väl inte skada eller hur? Jag hade rätt i att en enliters öl inte skadade nämnvärt men den andra var lite värre och efter den tredje var jag rätt dretfull för att inte tala om hur ont i halsen jag hade efter allt skrikande för att höras över den tyska bompabompamuskiken. I vilket fall som helst så var det jävligt kul.

Tog ett halsprov idag och fick bekräftat att det i varje fall inte var en bakterieinfektion jag dragit på mig, så det blir till att ta det lugnt och vila fortsättningsvis så lär det gå över.

Var på vårdcentralen idag och tog CRP och ytterligare ett halsprov då min hals inte blivit bättre samt att jag ett tag i helgen även hade ont i tungan så att jag hade svårt att prata. Halsprovet visade dock inte på några bakterier och sänkan låg på två så det verkar vara något envetet virus som plågar mig och inte någon bakterieinfektion. Doktorn sade åt mig att vila och dricka honungsvatten (bra råd för 140kr:D ) men då jag känner mig någorlunda skaplig (ingen feber, trötthet, ont i huvudet eller täppt i näsan) så skall jag börja träna lite lätt, det värsta som kan hända är att det bryter ut på riktigt och då blir jag iaf förhoppningsvis av med skiten eller så går det över. I ivilket fall som helst så blir det inte bättre av att jag ligger hemma och är irriterad och smådeppad i en vecka till(eller det kanske det gör men jag klarar inte av det psykiskt).
    Jag blev lite orolig då jag gick in i vårdcentralens provtagningsrum och såg en skumgummikudde och ett spännband ligga på ett bord framför patientstolen, eller orolig var kanske en underdrift, att säga att jag var kallsvettig, så gott som hyperventilerade samt var kritvit i ansiktet den minut det krävdes för sköterskan att slå in mitt personnummer för att sedan tala om för mig att det enbart skulle bli ett blodprov i fingret är nog mer korrekt. Jag var nära på att krama om henne av lättnad då blodprov i armen är det värsta jag vet. Inte för att sticket i sig är farligt men jag brukar få en obehaglig stramande känsla i armvecket i ett par dagar efter blodprov och då jag vet det spänner jag mig så satans mycket att sticket gör mer än lovligt ont. Jag var dock inte lika sugen på att krama om sköterskan ifråga efter att hon hade våldfört sig på min hals, förra gången jag tog halsprov var sköterskan lite gentlemannamässig och använde spateln till att trycka ned tungan för att därefter snabbt ta halsprov på båda sidor i två omgångar så att kräkreflexerna inte blev så starka medan sköterskan som tog hand om provet idag mer använde spateln för att trycka ned i halsen och bända upp käkarna och tungan så att hon kunde sticka ned topsen och gröta runt ett bra tag, jättetrevligt, särskilt om man har ont i halsen. Jag lovar att om jag hade haft halsmandlar så hade hon fasenimig säkerligen använt dem som hävstång för att bända mina käkar ur led. 😥
    Annars har det varit en bra dag idag.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.