Mot gymmet…and beyond eller Den otroliga (för)vandringen eller Vilse i kvargkakan

Home Forums Dagböcker Mot gymmet…and beyond eller Den otroliga (för)vandringen eller Vilse i kvargkakan

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 31 through 34 (of 34 total)
  • Author

Dagens pass. Chins hängandes från loftsängkanten och armhävningar i några set, mest för att se hur min kropp klarar av träning. Den verkade svara bra på det, ingen hosta, flåsningar eller dylikt utan bara ett minimalt kliande i halsen. I morgon blir det ett väldigt lugnt benpass på Stallet så får jag se hur det går.

Kände inget av chinsen och armhävningarna när jag vaknade i morse vilket gjorde mig lite orolig då jag inte tränat på snart tre veckor och därför borde ha träningsvärk även av den träningsvärk även av den träningsmängden. Efter en trevlig tupplur från 14.15-15.25 så kom dock träningsvärken med full kraft vilket inte var särskilt konstigt då både chinsen och armhävningarna var uberstrikta. Chinsen var fyra set á 8 reps med långsam nedgång, fullt utsträck och full uppgång, det går bokstavligen inte att fuska då sängen skulle braka samman om jag fuskade mig upp. Armhävningarna var i 5 set á 20 reps med diverse bredd på händerna.

Dagens pass

Frontböj 70×6 70×6 80×3 70×6 70×6

Good morning 70×6 75×6 80×6 PB 80×6 80×6

Benlyft 10 10 10 10

Benspark 119×6 119×6 119×6 119×6 112×6

Crunches kv+40×10 kv+40×10 kv+40×10

1tim 20 min

Körde ett lugnt benpass med min träningskompanjon. Kändes riktigt bra, kände inget av halsen och pulsen låg lågt, ett perfekt startpass med andra ord. Jag var oförskämt stark med tanke på att jag mestadels intagit horisontellt läge i snart tre veckor nu.
    Frontböj, jag tangerade här vikterna på senaste passet från innan jag blev förkyld, det enda jag inte klarade av var sexan på 80kg där magen svek mig och jag släppte vikten på fjärde repet. Det bästa med atg frontböjar är att det är lätt att helt sonika släppa vikten i bottenläget.
    I good mornings gjorde jag bättre ifrån mig än innan förkylningen vilket var mer än lite överraskande.
    Benlyft gick fint, gjorde Guiance-strikt d.v.s. jag nuddade chinsstången med smalbenen på varje rep på de första två seten. De två sista var inte riktigt lika strikta men ändock inte dåliga på något sätt.
    Ökade även i benspark vilket var lite förvånande.
    Avslutade med lite crunches med 40kgs hantel på bröstet.

Min träningspartner imponerade med att inleda passet med tio tunga set knäböj, sedan var hans ben mer eller mindre döda.:D Inspirerad av Slartis hängande i ribbstolarna testade jag själv övningen (flaggan) och blev förvånad över att jag faktiskt lyckades hålla mig uppe i någon sekund. Skall öva lite på denna och se om jag inte kan klara av att hänga mig kvar med bättre teknik och ett par månadérs träning. Rolig övning är det i alla fall.

Jag har ont, inte enbart i benen, som visserligen värker så in i *******, utan även i bröst, lats och biceps efter armhävningarna och chinsen.:| Skall bli skönt att gå och träna överkropp imorgon. Efter det kommer jag väl varken kunna gå eller sitta.

Viewing 4 posts - 31 through 34 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.