Mot målet – 212 – Do or die

Home Forums Dagböcker Mot målet – 212 – Do or die

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 94 total)
  • Author

What the hell..
    Det har blivit dags att försöka ta tävlandet till en annan nivå.

Målet har alltid varit att bli så bra jag kan. Oavsett vad det handlat om. Nu handlar det om byggning. Nåt som jag älskar och är en stor del av mitt liv.

Lite info om mig.
    Namn: Samir Troudi
    Ålder: 27 år
    Började träna: 2003
    Började tävla: 2005

Meriter i Bodybuilding:
    2005 – 1:a -70kg jr och -70kg seniorer Decembercupen – 1:a -70kg Luciapokalen jr

2007 – 1:a -70kg seniorer Luciapokalen

2009 – 6:a -90kg (vägde över med 50gram) Svenska mästerskapen

2010 – 3:a Norway Open -80kg och 2:a -80kg Svenska mästerskapen

Målet just nu är att inom en inte allt för avlägsen framtid bli proffs i -212klassen (tidigare 202) Jag vet att vägen dit är lång men det är iaf mitt mål

212 är för er som inte vet 96kg Vilket är fruktansvärt mycket vikt på min kropp. Jag e glad om jag kan väga in närmare 90kg än 80 nästa gång jag tävlar.
    Jag är i dagsläget 167cm och väger runt 100kg på gymmet med kläder. Det är det tyngsta jag har vägt och hållt så konstant så länge. Idag visade vågen 100.8kg på gymmet och jag postar en bild som jag tog efter triceps/axelpasset.
    Just nu e planen att bygga så mycket som möjligt utan att bloi allt för fet innan jag startar min diet mot mitt första försök att knipa ett proffskort.

Tråden kommer innehålla lite bilder, lite träningsklipp, lite tankar och även en massa annat från mitt liv.
    Jag ser att jag ser skapligt sumo ut på första bilden hehe skiter i det för armen såg så rå ut =P

Välkommen att följa mig mot mina drömmars mål

Börjar med att redovis dagens pass lite snabbt
    Körde triceps och axlar idag.
    Hade jobbat till 21:00 så det var bara hem och svepa pwo:n och sen dra iväg till gymmet.

Jag körde:

Triceps pushdown i en latsdrag
    3 set

Millitärpress bakom huvudet i smith
    2 set + två dropset

Enarms triceps extensions
    3 set

Frammåtlutade lyft för baksida axlar
    4 set

Pushdowns med rep i superset med Stående frenshpress med rep
    3 set av vardera

Inclinelutad millitärpress i smith framför huvudet.
    3 set

Kickbacks i kabel
    2 set

Det var allt för idag. Snabbt pass med bra styrka och intensitet. Lite känningar i armbågarna men inget annat. Blev tyvärr inget filmat pga av batteritorsk.
    Imorgon bloir det vila och massage innan jobbet och sen jobbar jag några timmar på kvällen

Finns ingen jag hellre vill se lyckas, kör hårt. Är helt övertygad på att du fixar det!

/G

Grymt!
    Kommer att följa din journal dagligen.
    Ska bli intressant att följa din utveckling mot 212:an.

fan vad kul och lycka till!kommer följas strikt

Tack så mycket killar.
    Är det någonting ni undrar över så är det bara att fråga.

Jag har varit på Massage idag. 2h. ca 1h 30min för rygg och nacke och sen ca 30min på mitt vänsterbröst och axel.
    Har även träffat syrran en snabbis och förbi jobbet och hämtat ett blommograf som jag hade fått dit av min flickvän

Kör hårt vännen!

Ska bli grymt kul att följa denna dagbok. Kör hårt o lycka till!

Du är en förebild för många runt om i sverige, därav mig själv!
    Önskar dig all lycka till med din satsning! :)

Följer dig här och irl Hihi

Albin wrote:
    Kör hårt vännen!

I will Big Al.

Quinn wrote:
    Ska bli grymt kul att följa denna dagbok. Kör hårt o lycka till!

Kul att ha dig här och tack för lyckönskningarna

Marcus Wikström wrote:
    Du är en förebild för många runt om i sverige, därav mig själv!
    Önskar dig all lycka till med din satsning! :)

Tackar så ödmjukast för de värmande orden. Jag gör bara det jag älskar och om man kan vara en förebild för någon eller inspirera och motivera så blir ingen gladare för det än mig.

emmapemma wrote:
    Följer dig här och irl Hihi

Äntligen journal, du är bra på att uppdatera med filmer på facebook iallafall, så varför inte ha allt på samma ställe liksom. Lycka till med allt nu. Ska bli riktigt roligt att följa detta faktiskt.

Här ska jag givetvis kika in! Önskar dig lycka till, du är en inspirationskälla din bjässe! :)

Yaldish wrote:
    Äntligen journal, du är bra på att uppdatera med filmer på facebook iallafall, så varför inte ha allt på samma ställe liksom. Lycka till med allt nu. Ska bli riktigt roligt att följa detta faktiskt.

Jag filmar ju i regel lite varje pass om jag hinner så filmer kommer det bli gott om.
    Kul att du tycker så =)

Tommy Ivarsson wrote:
    Här ska jag givetvis kika in! Önskar dig lycka till, du är en inspirationskälla din bjässe! :)

Tack tack och du är välkommen så ofta du vill

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 94 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.