Mot målet – 212 – Do or die

Home Forums Dagböcker Mot målet – 212 – Do or die

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 94 total)
  • Author

Oh yes äntligen ska du göra det!! ta klivet ut i proffsligan, Jag önskar dig all lycka.:up:

Jimmy124 wrote:
    Oh yes äntligen ska du göra det!! ta klivet ut i proffsligan, Jag önskar dig all lycka.:up:

Det är min vilja och min tanke.
    Nu är det bara att försöka gång på gång tills man lyckas.

Just nu är jag 27 år och viljan är ju att iaf bli proffs innan 30. Lyckas jag med det känns det som om man iaf har en 10 år att köra på där flitigt och sen kanske köra som amatör igen efter 40 eller bara tävla mer sällan och leva drömmen =)

Edit. Tack för lyckönskningarna också

Lycka till, det är mycket vikt som ska på men med tanke på utvecklingen på senaste åren kommer det säkert gå fint. Är du inte ungefär lika lång som Ahmad?

Yes.
    Var uppe tidigare än vanligt idag. Brukar ju i vanliga fall bara jobba sena pass. Idag började jag dock 10 (hahah jag vet, det e skiiitsent) men med en annan dygnsrytm blir det lite segt. Kom inte i säng föräns två igår.

Fick iaf sovit bra. Inte allt för varmt i lägenheten så kunde vakna ganska utvilad ändå.

Jobbade från 10:00 – 19:15. Åt min sista matlåda innan passet vid halv 17:30 och tog mina fightburns, fightagression och min fightrush vid kvart i sju.

Drog till gymmet direkt efter jobbet och hur trött man än känner sig så kan jag oftast ändå tagga till och ge max på gymmet.
    Rygg som sagt och passet såg ut så här

Marklyft
    170kg*1 utan bälte och remmar
    220kg*1 utan remmar
    260kg*1 med remmar och bälte

Fick en del tips av en juniormästare i tyngdlygtning sen och körde en massa tekninkträning sen på 120kg.

Frivikts lats/roddmaskin
    3 set + 2 drop set med lite längre vila

Latsdrag med brett grepp
    3 set

Liggande T-bar
    3 set

Latsmaskin
    3 set

Ett riktigt bra pass med bra styrka, kontakt och skön pump.
    Enda jobbiga var att jag fick lite kramp i brösten under marklyften och de hängde med under hela passet. Men det funkade ändå.
    Film kommer så fort det e klippt och klart.

Vikt idag på gymmet med kläder 100kg

Gober wrote:
    Lycka till, det är mycket vikt som ska på men med tanke på utvecklingen på senaste åren kommer det säkert gå fint. Är du inte ungefär lika lång som Ahmad?

Tack.
    jo det e mycket vikt. Min morgonvikt nu är runt 97kg vilket är i princip det jag får väga i tävlingsform så säkert 10kg går att addera rent gränsmässigt.
    Frågan är om det är möjligt rent fysiskt. Jag har dock inget direkt viktmål och ser inte den stora vikten som nåt negativt utan bara som något bra då jag inte behöver oroa mig för att väga över =)

Det kan ju även vara kul att kunna utvecklas sen som proffs också och inte väga in fullt direkt.

Jag är 167cm. Ahmad tror jag är 172, men jag kan ha fel där.

Ge gärnet där uppe! Kötta på! Tror på dig.

Dimman wrote:
    Ge gärnet där uppe! Kötta på! Tror på dig.

Tack så mycket.
    Lycka till själv med dina mål.

[youtube=en3CnTW3CTI]

Ska bli spännande att följa, grymt inspirerande :) Kör hårt och lycka till! :up:

Mattias.O wrote:
    Ska bli spännande att följa, grymt inspirerande :) Kör hårt och lycka till! :up:

Kul att ha dig här och tack =)

Japp.. inte mycket mer än jobb, vila och mat idag.

Började jobbet nio och slutade halv fem.
    Handlade lite efter jobbet. Sprang på Eive Nilsson i butiken och han gjorde min dag när han sa att jag hade lagt på mig en del =)

Annars har jag bara varit hemma på eftermiddagen. Sovit två timmar för att ta igen lite förlorad sömn de senaste dygnen. Lagat lite matlådor och tjötat i telefon typ.

Har dragit på mig en ganska skön träningsvärk i ryggen också från gårdagens pass =)

Slänger in lite bilder på vad jag ätit och lagat idag typ. (Alltså jaghar inte ätit allt detta men en del av det)

Första e kycklingspett, nötfärs, mandel, avocado, ägg och ris
    Andra e lite låter med blandat men ganska samma som ovan fast utan spett
    Sen sista e Kesogröt med mjölk =) Superduper hemligt recept =P

This thread was something very beautiful to my eyes. I am impressed seeing someone saying out the goal and fucking doing it.

Please stay hungry, stay focused. The work must be done NOW.

I wish you all the best. :up:

Anne wrote:
    This thread was something very beautiful to my eyes. I am impressed seeing someone saying out the goal and fucking doing it.

Please stay hungry, stay focused. The work must be done NOW.

I wish you all the best. :up:

Tack Anne.
    You know that you have giving a lot of trust in my self.
    I know there is a long way to go. But, drömmar är till att förvekliga och de blir riktiga först när man vågar erkänna dem för sig själv och övriga världen =)

thank you for all your support and beliefe in me =)

Lycka till med sattsningen! Redan fått ut massa goa videos med härliga vikter. Försöker du förbättra ditt max lyft i marklyft?

Fidde_Mannen wrote:
    Lycka till med sattsningen! Redan fått ut massa goa videos med härliga vikter. Försöker du förbättra ditt max lyft i marklyft?

Tack.
    Nja har egentligen inget behov att att förbättre det mer än att jag vill kunna dra mitt tidigare max och sen kunna använda lite tyngre vikter vid träning sen.

Har ju dragit 270kg någon gång så hade varit kul att kunna göra det så fort man vill typ hehe.
    Men iaf nu är det väl mest prio på att förbättra marktekniken istället så får jag ta 270 när jag är redo igen

Startade dagen runt halv elva.
    Gjorde iordning lite mat att ha med mig under dagen, drog ner till stan och köpte mig en skateboard.

Har varit sugen nu någon vecka på att ha en och nöta lite trick, så idag fick det bli ett köp =)

Åkte ju inte så mycket på den tiden jag åkte heller men det sitter i lite ändå. Tror bara jag åkte två år i 6an och 7an innan jag bytte till inlines.

Jag behöver nog dock någon vecka eller så för att få upp lite känsla och balans igen. idag har det bara varit att nöta lite stillastående hehe.

Har iaf varit en sväng i Uddevalla, hängt lite där och sen blev det ett bröstpass nu ikväll.

Passet såg ut så här

Incline hantelpress
    3 set

Frivikts bröstpress
    3 set

Dipsmaskin
    3 set + ett drop set

Incline pressar i smith
    3 set (väldigt lätt och höga reps)

Incline cable flyes
    2 set

Det var allt för idag. Bra tryck. Inte så mycket mer att säga. Kör ju väldigt lätt fortfarande.

Glömde ladda batteriet till kameran så fick bara ett klipp med mobilen.. slänger in det senare.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 94 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.