- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 juli, 2011 at 22:15 #305135Anonym anvandareMember
plus lite annat.
[youtube=ir8U0nZFyXA]26 juli, 2011 at 23:26 #305136Anonym anvandareMemberGlömde ju skriva att jag var på massage 2h igår också.
Brukar gå varannan vecka och få rygg/nacke/gluteus ordentligt genomkörda och sen en minst lika brukal genomkörare på mitt dåliga bröst och axeln som fått kompensera för bröstet.Gör Förbannat ont…
30 juli, 2011 at 23:32 #305137Anonym anvandareMemberDet var visst ett tag sen jag skrev nåt här.
Tisdag var min sista semesterdag för den perioden. Har jobbat sen onsdags och har imorgon kvar och sen e det semester i tre veckor till
Har för mig vi vilade från träning i tisdags. Körde bröst i onsdags och det blev ett riktigt bra pass. Körde en hel del set och fokuserade på kontakt som vanligt när det kommer till bröstträningen.
Dipsmaskinen funkar att köra all in på och nu kör jag maxvikten på den igen.Bröstpasset såg ut så här.
Uppvärmning med olika varianter av armhävningar. Sen:
Armhävningar mot stång med viktskiva på ryggen
2 setFriviktsbröstpress
3 setDipsmaskin
3 setIncline hantelpress
3 setIncline flyes i cable
3 setArmhävningar
2 set (50 reps i första, vilket jag e nöjd med för att vara i slutet av passet)Ett bra pass med bra styrka i det jag kunde ta i och bra kontakt och inga direkta smärtor. Avslutade med stående vadpressar.
Klipp från det passet.
[youtube=Mtq6sV3_ums]Slänger även in Emmas klipp från det passet
[youtube=B1W14dH92r0]I torsdags jobbade jag från 12-20. Lite segt då jag ville träna den dagen och rygg stog på schemat. Rygg kör jag helst på almedal då de har riktigt fina ryggmaskiner. Fick gå hem lite tidigare från jobbet så jag hann faktiskt med ett riktigt bra rygg pass på 45 minuter.
Det såg ut så här:
Latsdrag
3 setFrivikts lats/roddmaskin
3 setLiggande t-bar
4 setSittande roddmaskin
2 setSen var jag heeeeelt färdig
Ett bra pass med bra för att inte säga sjuukt tempo bra styrka och pump.Filmade inget från det passet med kameran men det blev ett klipp med mobilen. Ligger uppe på Fb för den som vill se [http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150258001318423&comments http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150258001318423&comments
]8 augusti, 2011 at 00:11 #305138Anonym anvandareMemberKul att du satsar 100% !! Behövs mer som du inom sporten, Sen har du antagligen förbannat bra gener med tanke på dina framsteg. Benen är som många andra sagt sjukt bra. Hårt abrbete o dedikation lönar sig om bara viljan finns! Hoppas bara du får va skadefri så går det nog smutt, Stort lycka till S!
9 augusti, 2011 at 22:13 #305139Anonym anvandareMemberDags för en liten update…
Har inte suttit vid en dator sen förra lördagen.
Jag flyttade i måndags och har inte kopplat upp datorn än. Sitter med Emmas lap top nu.Skönt attfå flyttat ihop nu och få va med mitt hjärta varje dag
22 augusti, 2011 at 13:12 #305140Anonym anvandareMemberSå nu har jag kopplat upp min dator igen och kameran är laddat och redo för nya äventyr
Har även börjat jobba igen och kommer väl komma in i rutinerna igen.I lördags körde vi rygg och vader.
Ett pass som såg ut så här
Chins
1 setLatsdrag
3 setRodd
3 setKobradrag i kabelhiss
3 setKroppsrodd med v grepp mot stång (man hänger ett v grepp i en fast stång och kör rodd mot med kroppen mot stången.)
3setIncline rodd på bänk med stång
3 setBreda latsdrag
4 setAvslutade passet med stående vadpressar.
Ett bra pass med bra styrka och kontakt.Igår var det vila och idag blir det hams och eventuellt lite biceps.
Ett klipp från Lördagens pass
[youtube=WVtdvtnaTxc]22 augusti, 2011 at 17:47 #305141Anonym anvandareMemberSjukt gryym! all i can say
22 augusti, 2011 at 20:42 #305142Anonym anvandareMemberSka bli riktigt kul o se hur långt du kan gå, sky is the limit!
23 augusti, 2011 at 00:32 #305143Anonym anvandareMemberFredrikLindblad wrote:Sjukt gryym! all i can sayRitchan wrote:Ska bli riktigt kul o se hur långt du kan gå, sky is the limit!Tack killar
Yes sky is the limit :emo-thumb23 augusti, 2011 at 00:47 #305144Anonym anvandareMemberJobbade kväll idag så körde passet innan jobbet.
Hams och lite biceps var det som stog på schemat.
Passet såg ut så här:
Enbens friviktscurls
3 setSittande lårcurl
4setLiggande lårcurl
3 setStela lyft med hantlar
3 setInsida lår i gynstolen
3setLiggande bicepscurls i kabelhiss
3setBamsecurls
3 setEtt grymt pass med bra styrka och kontakt.
23 augusti, 2011 at 14:17 #305145Anonym anvandareMember..från gårdagens pass.
Antagligen första gången jag filmat nåt från alla övningar
[youtube=mXbLrd-Nqsw]23 augusti, 2011 at 15:20 #305146Anonym anvandareMemberNär var det du planerade att tävla igen? Skulle vara farligt kul att se dig på scen! Bara därför jag undrar!
Keep’em coming Samiro!
Lycka till som faan med din satsning! Och inga mer skador nu…..
12 september, 2011 at 13:49 #305147Anonym anvandareMemberSamuel Blomgren wrote:När var det du planerade att tävla igen? Skulle vara farligt kul att se dig på scen! Bara därför jag undrar!Keep’em coming Samiro!
Lycka till som faan med din satsning! Och inga mer skador nu…..
Till våren. Får se vilka tävlingar det blir.
12 september, 2011 at 14:21 #305148Anonym anvandareMemberJag kom hem från en grym semestervecka i Tunisien i fredags natt. Syrran skulle ha sin bröllopsfest där nere så vi var ett gott gäng på ca 20 pers som åkte ner. Jag och Emma bodde på hotell, var några fler som gjorde det med sen bodde resten i vårat hus.
När vi landade kl 1 på fredagsnatten var det 35 grader och sen hade vi runt 40+ grader hela veckanFörsta två dagarna svettades jag som ett djur men sen anpassade man sig lite lite.
En vecka är egentligen för kort tid men vi hann med en del del kul ändå. Bröllop, åsneridning, kamelridning, träning, bad, massa god glass och andra sötsaker, poolhäng och bad i havet bla.En tråkig sak är dock att jag skadade axeln under ett axelpass. Får se hur det artar sig. Det har blivit bättre men gör fortfarande ont.
Det jag gillar mest med Tunisien är dock deras fascination av muskler hehe. Överallt kallade de mig Rambo och champ. Frågade och undrade och var allmänt intresserade.
En händelse kommer jag aldrig att glömma.Emma, jag och Marouen, som är en vän till mig skulle träna med Marouen i grannstaden där han bor. På vägen till gymmet går vi förbi en fotbollsplan där ca 30 ungdomar spelar match. När vi går förbi så slutar det spela och ALLA springer fram till muren och bara står och förundras haha. En kille ber mig slå en dubbelbiceps så jag gör självklart det. De kommer jag aldrig glömma
Bild 1. Emma, Henke, Laila och jag
Bild 2 Jag och Marouen
Bild 3 Jag på åsna
Bild 4 Dans till livemusik i huset.. Innan bröllopet
Bild 5 Kalkonfileér med ris, grönsaker och pommes
Bild 6 Tjejerna hjälps åt i köket att göra snittar12 september, 2011 at 14:38 #305149Anonym anvandareMemberlite blandat
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.