Myggan: inte så stor, men vad gör det

Home Forums Dagböcker Myggan: inte så stor, men vad gör det

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 60 total)
  • Author

Rygg
    Smalt latsdarg: 3x8x35kg
    T-bar:3x8x20kg
    Enarmsrodd i cable. 3x10x20kg
    Ryggresningar: 4×8

Axlar
    Hantelpress: 3x8x15kg
    Hantelyft åt sidan: 3x8x5kg (gillar inte denna, tar bra, men jobbig och man känner sig klen med så låg vikt :frust:)
    Liggande drag i cable: 3x8x10kg

Triceps
    Pushdown: 3x8x35kg
    Frencspress med hantel: 3x8x15kg
    Stående extention i cable: 3x8x20kg (tror jag vikten låg på)

Jaha, då vart det dax för mig med att dra på sig en förkylning :( Men, det är bara lite rinnsnuva och hosta, och skallen känns tung, annars ingen feber eller nått. Då är det borta snart får man hoppas.

Gårdagens träning

Bröst
    Bänkpress. 3x10x30kg
    Snebänk i maskin. 3x10x20kg
    Pullover: 3x10x15kg

Biceps
    Cablecurl: 3x8x20kg
    Koncentrationscurl. 3x8x7kg
    Hantelcurl: 3x8x8kg

Axlar
    Stående militärpress: 3x8x15kg
    Framåtlutande hantelyft: 3x8x5kg
    Axellyft åt sidan i cable: 3x8x5kg

2 set mage

I morrn blir det ingen träning-barnen har lov, och jag lovade dom shopping-vilket ju är utmärkt cardio om man inte fikar var och varannan timme

Ser att jag körde axlar två pass efter varann….dags att kolla schemat innan jag drar till gymmet…eller kolla om man blivit senil

Provade att skicka upp bild, men den blev väääldigt liten…får prova igjen en annan dag

Förkylningen drog ut på tiden..så man fick snällt hålla sig hemma från gymmet en vecka.

Men i går va det dax igjen + 2 svettis pass både i går och i dag, så mina ben känns som två timmerstockar.

Ben
    Benpress: 3x8x50kg
    Hacksquad: 3x8x30kg
    Utfall med hantlar. 3x6x6kg
    Liggande lårcurl: 3x8x20kg
    Vadpress i maskin: 3x8x40kg

Rygg
    Smalt latsdrag. 3x10x35kg
    Hantelrodd:3x8x17kg
    Marklyft.3x8x50kg
    Ryggresning med vikt. 3×8

Triceps
    Smal benkpress: 3x8x25kg
    Pushdown med rep: 3x8x25kg
    French press: 3x8x15kg

Så var det mage-grr-hur f-n får man fram alla rutorna, och inte bara dom två längst upp. Ska man lägga på riktigt duktigt med vikter och köra järnet. Eller är det bara att inse att två graviditeter och tantstuket inte hör ihop med sixpack :( Nä..frustration va namnet

Ny träning på fredag, och till helgen ska jag på dotterns första fotbollscup..ska bli spännande eftersom hon enbart har 3 fotbollsträningar på nacken Håller tummarna för den lilla damen :emo-thumb

Dagens träning:

Bröst
    Bänkpress: 1x12x30kg
    3x6x35kg
    1x2x40kg
    (hade ingen hjälp vid 40 kilos, så man vågade bare 2..men är nöjd ändå. Har fått upp 50 kilo en gång, vilket är klent om man jämför med en del andra damer här inne, men jag väger ju inte så mycket heller)

Uppercuts i cable: 3x8x10kg
    Flyes: 3x10x9kg

Axlar
    Hantelpress: 3x8x7kg
    Hantellyft åt sidan: 3x8x5kg
    Baksida axel i cable: 3x8x10kg

Biceps
    Hantelcurl: 3x8x8kg
    Stångcurl.3x8x15kg
    Scottcurl i cable: 3x8x20kg

Nu ska jag rulla in på you-tube och lyssna lite på Barkley innan bedtime..i morrn upp vid 7 snåret och iväg på cup 8)

Träningen i dag blev väl sådär..hade lite idètorka, coh provade lite nya grejer. Blev lite rörigt.

Rygg
    Enarmrodd i cable: 3x8x25kg
    Roddrag i maskin: 3x8x25kg
    Chins: 3×5 (det var vad jag klarade, så den kändes inte så värst effektiv, men för några månader sen klarade jag knappt 1 ..I`M HAPPY)
    Ryggresning 2×10

Ben
    Benspark: 3x8x30kg
    Liggande lårcurl:3x820kg
    Vadpress i maskin: 3x8x40kg
    Vadpress i benpress3x8x40kg
    Step-up med hantlar
    Utfallsgång

Triceps
    Dips: 3×8
    French press: 3x8x15kg
    Extention i cable: 3x8x20kg

Börjar bli ganska nöjd med formen nu..lite biffigare bara över axlar..och så ska jag jobba lite mer med röven..hängröv vill man inte ha :D

myggis wrote:
    Börjar bli ganska nöjd med formen nu..lite biffigare bara över axlar..och så ska jag jobba lite mer med röven..hängröv vill man inte ha :D

Saknar bilder på dagsformen! Hängröv:p?! Jasså, det var ju ingen hit men går snabbt att åtgärda dock. Korrigering av kost och djupa knäböj, utfall, benpress och lite tid på crosstrainern så lär du få en Jamie Eason rumpa till sommaren;)!

biffen669 wrote:
    Saknar bilder på dagsformen! Hängröv:p?! Jasså, det var ju ingen hit men går snabbt att åtgärda dock. Korrigering av kost och djupa knäböj, utfall, benpress och lite tid på crosstrainern så lär du få en Jamie Eason rumpa till sommaren;)!

Hm ,ja ,det arslet gåt ju inte av för hackor…men är inte 38 år och två ungar en ursäkt för både hängrövpattar och slö mage? :(

Nä ,för f-n säger du nog där du sitter..träna hårdare kvinna!!! :D

Bilder kommer , men jag kan ju skriva lite mer utförligt om kosten, som du bad om, men först lite mått:

Alltså: 150 cm lång (jävlit big asså)’
    44-45 kilo (har gått upp lite..försöker att inte bli hysterisk.ha ha)

ungefärligt. Röv: 82cm
    Midja (s) 63cm
    Lår: 46cm lite svårt att mäta över axlarna, men lite över 100 cm var det ungefär. Överarmsmåttet är för klen för att nämna här på body, man skulle risikera att bli bannad

Så var det detta med käk-svår bit i denna sport, men så viktig.

Exempel på frukost;

Keso mini med: banan, nötter, linfrö, fibex, psyllumfrön (eller hur det nu stavas)eller russin
    Kesella lätt/lättyoghurt med: musli, nötter, russin, linfrö, banan eller bär
    Rågflingsgröt eller Fiberberikad havregrynsgröt med något av ovenstående i.

Middag.
    Efersom vi är en familj på 4, så får man vara så god å kompromissa + att sambon oftast kommer hem före mig från jobbet så det som står på matbordet är det som serveras.
    Men..det blir mycket kyckling och lax..vanlig husmanskost..håller mig undan feta såser, halvfabrikat och snabbmat.

Det går mycket på keso, kesella och lättyoghurt med massa gott i Äter sällan bröd, förutom knäckebröd. Det enda kosttillskottet jag tar är whey-80, och det bara efter träning.

Och så syndar man med lite choklad och någon kaka :o..tyvärr, men sötsuget till kaffet är omöjligt att tampas med

Bara vägarna blir halkfria åker joggingskorna på

Hoppas jag fick med en del..och målet…en sån där röv du talade på och rutor..alla 6 till sommaren

nä..nu blev det sent..go natt biff..och ni andra

Dagens träning:

Bröst
    Bänkpress: 1x12x30kg
    3x8x35kg
    Cablecrossover: 3x8x20kg
    Pullover: 3x8x17kg

Axlar
    Press bakom nacke: 3x10x15kg
    Hantellyft åt sidan: 3x8x5kg
    Framåtlutande hantellyft: 3x8x7kg

Biceps
    Stångcurl: 3x10x15kg
    Scottcurl: 3x8x17kg (tror jag)
    Hammercurl: 3x8x8kg

Har träningsvärk i biceps i dag..good!!! Annars har man vairt med barn och gubbe till badhuset..och så lite shopping förståss. Våren är ÄNTLIGEN på gång, ungarna behövde nya skor och jag köpte mig ett linne till gympaträningen..

myggis wrote:
    Hm ,ja ,det arslet gåt ju inte av för hackor…men är inte 38 år och två ungar en ursäkt för både hängrövpattar och slö mage? :(

Nä ,för f-n säger du nog där du sitter..träna hårdare kvinna!!!

Jepp, INGEN ursäkt alls det. Den billiga ursäkten köper vi inte:p! Om det vore min tjej skulle jag släpa med henne till gymmet och få fart på bitarna oavsett hennes ålder/barn mensvärk etc. Man kan inte alltid vara ung i sinnet men ung i kroppen kan man vara i många herrans år:emo-thumb!

biffen669 wrote:
    Jepp, INGEN ursäkt alls det. Den billiga ursäkten köper vi inte:p! Om det vore min tjej skulle jag släpa med henne till gymmet och få fart på bitarna oavsett hennes ålder/barn mensvärk etc. Man kan inte alltid vara ung i sinnet men ung i kroppen kan man vara i många herrans år:emo-thumb!

Jaha..inga ursäkter då :(..bara att kavla upp kjolen och köra RÖV. Men jag antar att käket har viss innverkan..allt fläsk vill väl lägga sig just på en kärrings röv, medan ni göbbar har bukfläsket att slåss med..ska följa din deff nu..säkert många tips å få där..du skulle väl börja snart eller?

Bara det blir lite varmare och törrare ute ska jag börja springa igjen..ska söka lite här på forumet om intervall-träning och hur man gör..sägs vara effektiv mot T-format arsle :D

Skriver om gårdagens pass i morrn

myggis wrote:
    Gårdagens träning:

Bröst:
    Bänkpress. 3x12x30kg (ska man öka vikten tro?)
    Cablecrossover. 3x8x15kg
    Flyes på lutande bänk. 3z8z13kg

Biceps
    Hammercurl: 3x8x7kg
    Scottcurl: 3x8x15kg
    Sittande enarmscurl i cable..typ : 3x8x15kg

Ben
    Benspark: 3x8x30kg
    Sittande lårcurl:3x8x25kg (trorjag)
    Stående vadpress: 3x6x40kg
    Utfall med hantlar: 2x6x8kg (la av pga av ett knä)

Har lite känningar i höger knä..precis över eller i övre delen av knäskålen. Kom troligen efter ett medelpass på friskis där det var lagt in mycket hopp nu efter jul. :( Tar det lite lungt med böj..fast det är en bra övning.

Marklyften känns helt kassa när stången glider ur händerna så snart man kommer upp i lite vikt.ja, vill säga tungt för mig..får väl börja träna greppet lite :D

I morrn blir det ännu ett pass, men förs hälsa på dottern i skolan..hoppas det serveras kaffe där

God natt

Kör med dragremmar.
    Min gamla mor som numera är 61 gick från 3 reps på 60 kg till 20 reps på 60 kg och 2 reps på 80 kg med remmar

myggis wrote:
    ska följa din deff nu..säkert många tips å få där..du skulle väl börja snart eller?

Bara det blir lite varmare och törrare ute ska jag börja springa igjen..ska söka lite här på forumet om intervall-träning och hur man gör..sägs vara effektiv mot T-format arsle :D

Nä, ska inte börja min deff förrän i juni om allt går som jag vill. Ska försöka lägga på mig lite massa innan dess. Vill ju inte se ut som en LÖVBIFF som en viss liten dam kallade mig här på forumet (undrar vem det kan vara:whistle:). För att få en riktigt tight kropp krävs hård styrketräning, kcal underskott och lite kardio i någon form (jag föredrar där man e 2;)). Powerwalk e bra för att ge rumpan lite stryk om du behagar prova den sortens träning…

Vincent Qvarfordt wrote:
    Kör med dragremmar.
    Min gamla mor som numera är 61 gick från 3 reps på 60 kg till 20 reps på 60 kg och 2 reps på 80 kg med remmar

Wow, vilken krutgumma till morsa du har..:up:..

Ska testa remmar eller liknande, men är också rädd om korsryggen. Man börjar bli gammal juh..

Quote:
    och lite kardio i någon form (jag föredrar där man e 2). Powerwalk e bra för att ge rumpan lite stryk om du behagar prova den sortens träning…

Öhum, och vilken cardio hade mannen i tankarna mån tro :D

Om JAG behagar..hurrmf..du talar med en arbetshästs av märket Ardenner här..powerwalk here I come :)

Och så träningen här om sistens

Ben
    Knäböj: 3x8x40kg
    Benspark:3x8x35kg
    Liggande lårcurl:3x8x30kg
    Vadpress:3x8x40kg

Rygg
    Latsdrag: 3x8x35kg
    Hantelrodd: 3x8x17kg
    Rodd i maskin:3x8x30kg (vilken skitmaskin, kärvar och håller på) 👿
    Ryggresnng:3×8

Triceps
    Franch press: 3x8x17kg
    Smal bänkpress: 3x8x20kg
    Enarms extention i cable: 3x8x15kg

Hopas vikterna stämmer. Glömmer fort. Vad mer…två friskispass oxå..mkt bra cardio.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 60 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.