mysErnst väg till toppen…och beachen några år framöver!

Home Forums Dagböcker mysErnst väg till toppen…och beachen några år framöver!

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Tja folket!
    Ny medlem här på forumet, har kollat in lite här förut, verkar trevligt (hoppas jag)

Kan ju börja med att berätta lite om mig själv..
    Född i stockholm för 16 år sedan, men flyttade i augusti förra året upp till Malung pga av att jag blev intagen på det alpina skidgymnasiet (eller Swedish Alpine Elite Academy som man kan kalla det också)

Har nu gått här som ni kanske kan räkna ut i snart 10 månader varav vi har varit på snö större delen av tiden, då vi när det inte funnits snö i sverige åkt till Norge, Österrike etc.

Tävlingssäsongen (som har gått både över och under föväntan) är över nu och nu börjar hårdkörningen igen på barmark för att hänga med i tempot till nästa säsong. Tänkte då att en lite mer utförlig träningsdagbok som folk kan kommentera och komma med synpunkter på kan höja motivationen till att träna hårdare och bättre!

För att förtydliga lite så skriver vi på gymnasiet dagböcker nu också men bara för våra tränare.

Men över till träningen!

Sitter nu vid datorn i samlingsrummet på ”baracken”, där vi har gym, träningscyklar, skidvårdsrum mm.
    Kom precis ut från gymmet efter ett benpass.

Passet såg ut såhär:

Rörlighet
    Komplexuppvärmning

Ryck 4×5 – 30kg lätt vikt för att hitta tekniken

Frivändning 4×5 – 60kg

Benböj 4×10 – 90kg

Marklyft 3×10 – 80kg marklyft med acceleration vid knäna, liknande frivändning utan vändning

Benpress 4×10 – 290kg

Bencurl 4×10 – 60kg

Bellyback 3×12 – 15kg vid bröstet

Magdrag 3×15 – 95kg

SLUT :up:

Kommentarer:

Helt död i benen nu, har dragit i mig en liten powerdrink, ska hem och laga mat alldeles strax. Kommer nog kännas imorgon! Intervaller 07.00, 9x708meter (rätt ska vara rätt!) med en dödarbacke dom sista 100metrarna
    I överlag kändes passet bra, känner att styrkan kommer, och även smidigheten i alla lyft.

Det var allt jag hade på hjärtat nu! Kom gärna med synpunkter! :)

/mysErnst

Kan även lägga till veckans träningsplanering!

Måndag: Benpass i gymmet – samma program som i första inlägget

Tisdag: Intervaller 8x800meter – varierade i tid mellan 2.59 – 3.24 på sista varvet då jag fick soppatorsk

Rörelse/smidighet – inomhus, innefattande koordinations/smidighetsövningar och ett magprogram

Onsdag: A2 löpning – 12km: 55minuter

Cubapass – Olika steg, mycket rörlighet/löpskolning etc. Och magprogrammet

Torsdag (idag): Benpass i gymmet

Fredag: Intervaller 9x708meter – löpning i terräng med tuff backe sista 100metrarna.

Lördag: Vila

Söndag: Crosspass 45min cykel/45min löpning. A2 tempo

/mysErnst

Hej igen, tänkte uppdatera med lite stats just nu!

Ålder: 16, (17 i juni)
    Vikt: 85kg (målet är väl att biffa på sig lite, tappa en mängd fett, men samtidigt bli mycket starkare! så om jag kan hålla mig på 80-85kg så är jag nöjd)
    Längd: 176cm (vet inte om jag kommer bli så mycket längre, men jag hoppas iaf nå över 180-strecket!) :up:

Lite styrke/konditions-stats:

Bänk: 82,5kg (efter nästa pass så tror jag att jag kan lägga på 85)
    Benböj: 135kg (djup och tekniskt korrekt)
    Frivändning: 85kg (i november, har inte maxat sen dess, men siktar på 95kg inom en månad)
    Dips: egen kroppsvikt x22
    Chins: 7st.. 😥
    Brutalbänk: 26st
    3000meter: 11.45

slänger in två videos för att få lite koll på hur jag ser ut ungefär!

Benböj: [http://www.youtube.com/watch?v=4mj5_VwjZBc]

Frivändning: [http://www.youtube.com/watch?v=L5BEg0Fwpz8]

Hejhej! Snart dags att sova, hade bara tänkt lägga upp lite bilder vilket verkar vara av intresse i dagböckerna.. :)

men ni kan ju bortse från mina chipstuttar och lite kraftiga byggnad! för det ska tränas bort inom en snar framtid :D

Hallå hallå!
    Ska snart hoppa in i duschen efter ett jäkligt tufft intervallpass :)
    Sprang 9x700meter i terräng, en liten bana vi gjort upp på elljusspåret.

Höll mig inom tidsramen av 2.49-2.59 :up:

Kort därefter blev det en Maxim Protein 85% drink, och sitter just nu och äter en grötfrukost. Får se vad skolmatsalen bjuder på idag, men till middag blir det iaf kycklinggryta med ris.

Gött med vila nu fram till på söndag! höres!

Titeln är fixad enligt önskemål.:up:

Hör av dig om det är något mer du behöver hjälp med.

Blev ingen direkt vila idag..

Drog och körde paintball i Mora istället! Helt sjukt kul var det, vi var 8 pers. 4 i varje lag, så det blev en del spring. Vi höll på i 1h30min och gjorde slut på 440 kulor :ike:

Menmen, kör ändå på imorgon med crosspasset och inleder sen nästa vecka med ett benstyrkepass på måndag!

Höres!:up:

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.