Nicolinas träning

Home Forums Dagböcker Nicolinas träning

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Kollade runt lite om det fanns någon ”mall” att låna till detta men utan framgång.. Så jag får helt enkelt använda fantasin.

Nåväl, 29 årig tjej som varken sprang 2 000 meter eller gjode beeptest på skolan. Faktum är att mina klasskompisar nog aldrig såg mig svettas ens och ja såg till att inte ha mer närvaro än vad som behövdes för ett G… Jo, man kan säga att jag avskydde skolidrotten! Under gymnasiet så började jag iaf träna aerobic, step och andra gruppass och tyckte detta var jättekul. Ofta efter passet blev det någon muskelgrupp i gymmet – gissa om folk jag pluggat med såg förvånade ut då de såg mig där och tom svettig *skrattar*

Sedan jag flyttade till Umeå, 2002, har jag haft guldkort på iksu där jag tränat mestadels pump, spinning, core och combat. Jag tycker om att styrketräna också, men tyvärr gör alla studenter också det (dvs de är ofta skitmycket folk där) så de har inte blivit så mycket styrketräning tyvärr. När jag för ett år sedan började jobba i centrum köpte jag ett till träningkort – på USM. Två träningskort betyder inte dubbel träning utan snarare att spara tid. Att säga upp iksukortet kommer nog aldrig att hända så länge jag bor i Umeå iaf.

Hittills har jag tränat vad jag känner för och därmed inte fått några andra resultat änen frisk kropp och att jag mår bra av det. Men nu känner jag att jag vill ha lite synliga muskler. Helst på så sätt att jag samtidigt bygger upp muskler och bränner fett men jag har förstått att de är omöjligt.

Min plan är iaf styrke 3-4 ggr i veckan + ett valfritt konditionspass (lär bli combat)
    Pass1 Rygg, triceps, mage
    Pass2 Bröst, biceps, mage
    Pass3 Axlar, ben, mage

Tips på bättre upplägg mottages tacksamt..

Mitt största problem är att jag inte har någon att träna med. På gruppass är det inga problem att få med någon eller på enstaka gympass, men jag vill gärna ha någon att träna med kontinuerligt. Helst inte heller någon som är på samma nivå som mig utan helst någon att ha som förebild/coach som har tränat ett tag.

Har kattungar hemma (devon rex) som flyttar i slutet av januari så fram till dess så kommer de att prioriteras men ja hoppas ändå kunna komma igång med mina planer. När kattungarna är sålda kommer jag även att kunna ta morgonpromenad till jobbet (30 min är det iaf, bättre än inget!)

Nicolina
    Årsmodell: 78a
    Längd: 160 cm
    Vikt: oftast 55 kg

Målet med att hänga på forumet är att ha trevligt, få inspiration, pepp, råd och tips. Å kanske hitta någon att träna med.

Ja börja med att redovisa den här veckan.

Må: Rygg, triceps, mage
    Ti: Bröst, biceps, mage
    Ons: Crosstraining och massa stretch (var länge sedan jag styrketränade och de kändes!)
    To: Vila – passa på att åka till veterinären med småkatterna för att få dem vaccinerade
    Fre: Rygg, triceps och lite mage
    Idag: Bröst, biceps, mage

Nästa pass blir det ben – huga de är såå tråkigt

Och nä, jag har vart jättekass på att skriva upp vikter och reps fast det får bli ändring på det nu.. Ett problem är ju att jag inte vet vad övningar/maskiner heter så de blir svårt att redovisa här *ler*

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.