Nico´s gymtråd.

Home Forums Dagböcker Nico´s gymtråd.

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Godagens alla.

Fick tipset att dra igång en ny tråd istället för att spamma ner ” vad har du ätit” tråden.

Mitt mål är en blandning av att bränna bort det fluff ( fett/fläsk ) jag lagt på mig under ca 15 år av ett liv på sofflocket.

är 33 år gammal, 178cm och väger just nu 90k

Tränat har jag gjort i precis 1 v.

Kör då 3-4 gånger/v beroende på hur mycket jobb jag har,är ute i världen 3-4 dagar/v vilket gör att träning blir ibland blir lidande.
    Visst har hotellens gym blivit bättre men inte som gymet jag gåt till.

Men maten har jag tänkt mycket på,fick tipset att lägga ner mina älskade bananer som mellanmål tillsammans med ” meal Pro ” som jag käkar antingen som mellanmål el som måltidsersättning då jag inte har möjlighet att käka lunch.

Så såhär ser min matdag ut ungefär.

Frukost
    2 stora koppar kaffe
    5 st äggvitor
    1 smörgås med kalkon
    färskpressad apelsin

Lunch
    90g meal pro mixat med lättmjölk och fram till nu 2-3 bananer.

efter träning
    110g recovery R2 mixat med lättmjölk och just de..ngr bananer.

Mellanmål nötter och frukt och vatten

Middag
    Kyckling el magert kött med någon form av sallad.

Detta är mer el mindre vad som äts dagligen just nu,insett att jag om jag tränar 4 gånger/v äter för lite.

Vad säger ni som kan ?

I gymet kör jag..

15 min uppvärmning,ibland löpband,ibland rodd .

dag1
    bröst,mage,biceps

dag 2
    ben och triceps

dag 3
    rygg och axlar

Om jag hinner och kör en fjärde dag blir det en roddmaskins dag alt löpband

Några tips på träningsschemat ?

Ang mat och hur man orkar på gymet så känner jag sällan att jag inte orkar alltså brist på energi men det kan också bero på att jag kanske inte lyfter/kör tillräckligt hårt men jag resonerar att jag är trots allt bara i början av träningen och ökar sakta men säkert.

Men kör 4 set med 8-10 reps på varje.
    Inte gjutet i sten utan jag kör till jag inte orkar..sen kör jag 2 reps till.

Alla ideér tas emot med glädje på maten och tränings upplägget.

här är några bättringar du skulle kunna göra:

Maten:
    till frukost tycker jag att du ska äta något riktigt mättande typ havregrynsgröt, det tillsamans med några proteinkällor (förslagsvis ägg/mini keso/kesella lätt) samt något att dricka är faktist mer mättande än man tror. Ock det ger inte så mycket kalorier heller 1portion havregrynsgröt ger bara 130kcal, så det kan du testa.

Träningen:
    Nu vet jag ju inte hur du kör eller vad du har för träningsbakgrund men satsa på basövningar:)
    så typ dag1: bänkpress, hantelpress/lutande hantelpress, stående bicepscurl med skivstång/Ez-curl, växlande hantelcurl, massor med magövningar.
    Dag2: knäböj, benpress, raka marklyft, någon hamstringcurl, dips, smalbänk.
    Dag3: Marklyft, chins/latsdrag, skivstångsrodd/T-bar, militärpress, axelpress.

och angående det där med energi innan passet så kommer man ganska långt med en kopp starkt kaffe alt koffein i piller form (det har ju också en fettförbrännade effekt, vilket du kanske uppfattar possitivt)

hoppas du finner något du kan ha användnig för.

Lycka till!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.