Niklas Journal

Home Forums Dagböcker Niklas Journal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 392 total)
  • Author
    Niclas Holgersson wrote:
    Kul att du startat journal :) Kör hårt!

Det ska jag och hoppas du tittar förbi!

Pontus Stridh wrote:
    Nu kör vi mannen, nu kör vi !

Im tryin’ :D

070109 Vilodag

Återkommer imorgon med ett färsk armpass och då tänkte jag dessutom dokumentera min kost, så för som vill se lite bilder kan kika in här imorgon. Hare!

080109 – Armar

Bicepcurl
    8kg x 15
    16kg x 8
    16kg x 6
    16kg x 5
    13.5kg x 8

Kickback
    9kg x 18
    13.5kg x 14
    13.5kg x 12
    13.5kg x 12
    13.5kg x 11

Stångcurl
    37kg x 4
    35kg x 6
    35kg x 3
    30kg x 7

Pushdown
    60kg x 9
    60kg x 8
    60kg x 7
    60kg x 6

Stångcurl i kabel
    50kg x 7
    50kg x 6
    45kg x 6
    45kg x 5

Ropextention i kabel
    40kg x 7
    40kg x 6
    35kg x 5
    30kg x 5

Tid: 1h 5min
    Innan träning: 25g Whey 80
    Efter träning: 32g Whey 80, 15g dextros och 5g kreatin

Lite fräna bilder från idag :)

Djävlar vilket drag du har i armarna, kickbacksen och stångcurlen tycker jag är mycket bra! :up:
    Jag skymtar även en kunglig grötportion och en mycket fin pytt-i-panna med smaksättaren från ovan, ketchup! :P

Rasmus Andersson wrote:
    Djävlar vilket drag du har i armarna, kickbacksen och stångcurlen tycker jag är mycket bra! :up:
    Jag skymtar även en kunglig grötportion och en mycket fin pytt-i-panna med smaksättaren från ovan, ketchup! :P

Det är säkert mycket gung också…Jag fotade men fick inga bra bilder på mitt utförande i kickbacken, det ska jag ordna till nästa gång.
    Jag har dock en film då jag stångcurlar några set 35kg, ska försöka komprimera och slänga upp på tuben :)

Imorgon väntas ett tidigt tandläkarbesök följt ett mildare axel & mage pass, var det tänkt. Om doktorn inte vill bedöva hela käften, då kanske man borde passa på och mucka gräl ute på gatan, fördelarna är iaf på min sida :up:

de va då fan sista gången jag kollade in i denna journalen vid läggdags tid!!! blir ju fan enormt hungrig…. aja bara ner och börja käka:D

Emil Lundberg wrote:
    de va då fan sista gången jag kollade in i denna journalen vid läggdags tid!!! blir ju fan enormt hungrig…. aja bara ner och börja käka:D

Jag ber om ursäkt om jag triggade igång din mage, men nu vet du att i framtiden får du passa dig. Vad förbered med några mackor och ett glas mjölk när du tittar in här nästa gång ;)

090109 – Axlar och mage[/b]

Hantellyft åt sidan
    5kg x 18
    11kg x 7
    11kg x 7
    11kg x 7
    11kg x 6

Axelpress
    18.5kg x 4
    16kg x 6
    16kg x 6
    16kg x 6

Drag till hakan (ez-stång)
    30kg x 7
    30kg x 7
    30kg x 7
    30kg x 6

Sidebend
    20kg x 12
    20kg x 12
    20kg x 11
    20kg x 11

Cable crunches
    35kg x 6
    30kg x 13
    30kg x 13
    30kg x 9
    25kg x 12
    25kg x 9
    25kg x 7

Baksida axlar i maskin
    30kg x 9
    30kg x 9
    30kg x 9

Front raise
    11kg x 7
    11kg x 6
    11kg x 5
    9kg x 8

Tid: 55min
    Kommentar:
    Fy S-A-T-A-N vad jag fick kämpa för att hinna med alla reps och set innan klockan slog 7, det var bannemig rekord. Fick superseta hit och dit plus att det kryllade med folk på gymmet, hoppade mellan övningarna och hade ingen struktur :) Men jag hann det mesta trots allt!

Middag :up: Potatisgratäng med fläskfilé och portvinsås

Detta ska bli kul att följa, måste säga att du har bra krut i armarna. Vad har du för mål? Har för mig att du skrivit tidigare att du varit överviktig förut och sedan gick ner en hel del?

Edit:
    Hur gick det hos frisörer? Skippat hårsnodden nu? ;)

Gustaf Lindberg wrote:
    Detta ska bli kul att följa, måste säga att du har bra krut i armarna. Vad har du för mål? Har för mig att du skrivit tidigare att du varit överviktig förut och sedan gick ner en hel del?

Det stämmer bra. Jag vägde 106 kg, för 4 år sedan, och gick ner till 60 kg och fick istället ätstörningar. Det tog mig ett halvår sen var jag kvitt skiten och nu lever jag som vanligt igen. Kan visa i bilder.

Här har ni en jämförelsebild på min rygg när jag led av ätstörningar och undervik och i dagsläget.

Jag insåg också hur jobbigt det var för smala människor (pratar ur eget perspektiv) att bli kallad ”tunnis”, ”får du ingen mat hemma eller?”,”Du måste ju gå upp Niklas, du tinar ju bort snart…”. Något jag inte förstod när jag var tjock.

Vem fan mår dåligt som smal? Så löd mina tankar som överviktig. Men det visade sig vara minst lika jobbigt att bli kritiserad sin undervikt som bli kallad fetto.

Men de tiderna är förbi och man lär sig av sina misstag :)

Att först se bilderna på dig vägandes 106 kg, sen ryggbilden från när du hade ätstörningar, och sist bilden på dagsformen får mig att bli så djävla imponerad!
    Att kämpa sig ner i vikt och få ätstörningar, för att sedan ta sig ur dessa och numera lever ett hälsosamt liv, respekt! Big time!
    :up:

Niklas Sjöö wrote:
    Det stämmer bra. Jag vägde 106 kg, för 4 år sedan, och gick ner till 60 kg och fick istället ätstörningar. Det tog mig ett halvår sen var jag kvitt skiten och nu lever jag som vanligt igen. Kan visa i bilder.

Imponerande utveckling, kör hårt;)

Gratulerar vill jag säga först och främst! Sjukt bra jobbat. Tror faktiskt att det är svårare att komma ifrån ätstörningar än att gå ifrån att vara överviktig. Du har gjort båda vilket är grymt imponerande!

En strikt kosthållning kan också bli ett slags beroende så jag hoppas att du slappnar av och njuter lite ibland också, men den här biten är du säkert medveten och bättre än mig på.

Ska bli så jävla intressant att se dig utvecklas med en sund kosthållning och hård träning!

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 392 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.