Niklas Journal

Home Forums Dagböcker Niklas Journal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 392 total)
  • Author

Var ute igår med trevligt sällskap. Började kvällen klo 20:00 på Gården vid Norra-Bantorget. Där drack vi öl, vin och snackade skit till 24.00. Sedan drog vi till stureplan och utecompagniet. Slutade med efterräka hos en polare på St.Eriksplan. Vaknade upp idag runt 11:00 och hela gänget gick till närmsta pizzeria och åt. Jag tog en kebabtallrik med pommes + extra sås. Mycket bra efter en hård utekväll.

Dvs, ingen träning idag. Däremot bärhjälp åt en polare klo 18:00 på IKEA. Hur jag nu ska orka det förblir ett mysterium.

Här är det alltid lika trevligt att titta in. En avslappnad inställning till träningen, kosten och livet i övrigt. Du är en av de få jag ”känner” här på forumet som faktiskt klarar av att ha en skön distans till träningen och inte nojja över en fylla/godispåse i onödan.

Tack Rasmus, mycket fint sagt av dig, trodde du hade glömt av mig här på brädan!

Haft en intensiv vecka med alldeles för mycket alkohol inblandat. Var ute på stan ons, fre och lör förra veckan. Nu mår jag väl sisådär. Orkade träna idag, bidde 24 set bröst, och riktigt nöjd över mig själv. Kommer förmodligen ligga och kvida imorgon med träningsvärk, suck.

Idag har jag lyxat till det rejält och ätit lunch ute på stan med en polare. Blev kebabrulle-meny (inkl. pommes & läsk) med extra kebab. Efter det åkte jag hem och kollade på entourage – underbar serie – i min ensamhet och vilade en stund. Till middag grillade vi hamburgare, åt hela 3 st, var så djävla tokmegahungrig efter gymmet. Sen tog det stopp.

Imorgon ska jag träffa en vän på lunch. Blir ett besök på den lokala favoritpizzerian där vi brukar äta ”spånga macka” som finns på bild här i journalen, någon stans. Lika onyttig och god som en klassisk pizza fast mycket mycket godare och mer lättätet när det är varmt ute. Ej gratinerad. Pizza är mer vintermat för mig.

Nu ska jag glida till videobutiken och köpa 2 x 33cl läsk och spela Star Craft 2 hela kvällen. Puss och kram!

Håller helt och hållet med Rasmus; en rätt så avslappnad syn på träning och kost i allmänhet men det känns ändå seriöst på något vis, precis som det ska vara.

Hur smakar den där BBQ såsen?

Boxer wrote:
    Hur smakar den där BBQ såsen?

Har du ätit på Texas Longhorn? Det är deras egna BBQ-sås, smakar identiskt som på restauraungen. Svårt att beskriva men mer söt än rökig, skulle jag säga.

nible wrote:
    Håller helt och hållet med Rasmus; en rätt så avslappnad syn på träning och kost i allmänhet men det känns ändå seriöst på något vis, precis som det ska vara.

Tack Nible. Kul att du hittade och lade till mig på facebook :emo-thumb

16/8 – BRÖST

Bänkpress: 6 set
    Lutande hantelpress: 5 set
    Plana hantelflyes: 4 set
    Cablecross: 4 set
    Sittande cablecross: 4 set
    Bröstmaskin: 3 set

Antecknade inte vikter. Drack ProFx före och efter träning. Allt som allt tog det 60 min att genomföra passet.

I eftermiddag ska jag träna armar!

Bakismage från i söndags

17/8 – ARMAR

Skivstångscurl: 20kg x 17 (uppvärmning bicep)
    Liggande tricep-extensions: 20kg x 17 (uppvärmning triceps)

Bicepcurl
    18kg x 11
    18kg x 11
    18kg x 10
    18kg x 9

Liggande tricep-extensions
    30kg x 12
    30kg x 12
    30kg x 10
    30kg x 10

Skivstångscurl
    30kg x 12
    30kg x 10
    30kg x 9
    30kg x 9

Rope-extensions (tricep)
    50kg x 12
    50kg x 10
    50kg x 10
    45kg x 10

Hammercurl
    16kg x 9
    16kg x 9
    16kg x 9

Pushdowns
    50kg x 12
    50kg x 12
    50kg x 12

Ropecurls (bicep)
    40kg x 9
    40kg x 9
    40kg x 9

Enarms tricepcurls i kabel
    15kg x 8
    10kg x 8
    10kg x 8

Tid: 60 min
    Innan träning: 20g ProFx
    Efter träning: 40g proFx
    Mål efter träning: Indisk currygryta gjord på kyckling och grönsaker serverades med ris och en sallad. Åt en halv karta fetaost också.

Idag fyller min syster 25 år. Jag ska baka en kladdkaka med dumle. Fett gott. Standardrecept fast man ploppar i x-antal dumlekolor i smeten innan gräddning. Magiskt. Till middag blir det förätt i form av hemgjorda grissini med hemgjrd aioli, huvudrätt grillad fläskfilé med ugnsstekta rotsaker och efterätten har ni redan: kladdkaka med vispad grädde och marinerade jordgubbar (jordgubbar, citronlikör, sirap och florsocker) – Smaskens!

I skrivande stund har jag precis sänkt min frukost, 2½ dl havregryn som kokades med 4½ dl vatten till gröt. Till detta en burk kesella blandatat med 4 kapslar funlight. Hade lite kanel över gröten också. Alltid en stor kopp kaffé och ett iskallt glas vatten till.

Gym om 3h och idag står det rygg på schemat. Skall för andra gången på mycket mycket länge träna marklyft. Det kommer att bli kul.

De e bra Sjöö, Marklyft e grejer :) Har ju oxå börjat med det för att få lite bredd och djup på ryggen. Körde första gången de på typ 2år, för någon månad sen och aj fan vilken träningsvärk man fick! Så ta de lugnt och den där kladdkakan låter inte helt fel…

LyftarBruden wrote:
    De e bra Sjöö, Marklyft e grejer :) Har ju oxå börjat med det för att få lite bredd och djup på ryggen. Körde första gången de på typ 2år, för någon månad sen och aj fan vilken träningsvärk man fick! Så ta de lugnt och den där kladdkakan låter inte helt fel…

Har under alla mina träningsår inkluderat marklyft (dock ej under sommaren). Jag blir inte bred av marklyft. Men eftersom skolan snart sätter igång igen och jag blir stillasittandes behöver jag stärka min hållning och framförallt ländryggen.
    Kladdkakan är awesome, try it!

1. PostWorkout-Meal: Köttfärsbiffar med broccoli och chilisås.

En del av syrrans födelsedagsmiddag
    2. Förätt: Hemgjorda grissini alá Ernst Kirchsteiger (Pajdeg fylld med parmesanost, parmaskinka och olivvinegrette) med hemgjord aioli och honung. Bidde två grissinis och såklart fick man hur mycket aioli man ville.
    4. En del av huvudrätten: Jordgubbsallad (Hallon-, citrus- & sockermarinerade jordgubbar blandat med mozzarella, tomat, sallad, etc) som toppades med ringlad balsamico hallon.
    3. Efterätt: Mina två mästerverk. Kladdkaka After Eight enligt [http://www.recepten.se/recept/kladdkaka_after_eight.html recept] och Dumlekladdkaka enligt detta [http://www.kokaihop.se/recept/dumlekladdkaka recept]. Båda serverades med lättvispad grädde.

Tyvärr fick jag ingen bild på själva huvudrätten (förutom jordgubbssalladen) men vi åt grillad fläskytterfilé med ugnsrostade rotfrukter, pepparsås, bearnaisesås och jordgubbssallad.
    Drack öl och vin till både för- och huvudrätt, portvin och irish coffé till efterätt.

Tränade idag. Äger inget skrivblock så ni får stå ut med höftade värden.

18/8 – RYGG

Chins
    KV x 12
    KV x 10
    KV x 8
    KV x 6

Raka marklyft
    60kg x 12
    60kg x 12
    60kg x 12
    60kg x 12

Maskinrodd, enarm
    50kg x 12
    50kg x 12
    50kg x 10
    50kg x 10

Latsdrag
    65kg x 10
    75kg x 10
    75kg x 10
    75kg x 8

Shrugs
    32kg x 8
    26kg x 12
    26kg x 12
    26kg x 12

Smala latsdrag med V-handtag
    65kg x A
    55kg x B
    50kg x C
    50kg x C

tid: 60 min
    Innan träning: 20g ProFx
    Efter träning: 40g ProFx
    PostWorkout-meal: (se bild)

Kul med marklyftsträning. Valde att inte gå ned för djupt (böja) med benen och gjorde halvdana försök på raka marklyft istället, vilket jag egentligen föredrar. Men varför? Undrar säkert det flesta. Svar: Jag har inte tränat ben på över ett halvår och törs inte göra något jag ångrar imorgon. I slutet av den här veckan eller i början av nästa tänkte jag återuppta benträningen igen. Men en sak i taget.
    Åkte hem och ät köttfärsbiffar, lagade tårta, pysslade med datorn, lekte med systeryster och sjöng sång. Sedan kom lite gäster och nu är jag lite på lyset. Drack med måtte då jag täntke träna imorgon men det blev åtminstonde 2-3 öl och lika många glas vin samt två irish coffé.

Grattis syrran, god natt!

19/8 – AXLAR & MAGE

Hantelpress
    12kg x 20 (uppv)
    20kg x 10
    20kg x 9
    20kg x 8
    20kg x 8

Cable crunches
    85kg x 12
    85kg x 10
    85kg x 10
    85kg x 10

Stående sidolyft
    12kg x 12
    12kg x 12
    12kg x 11
    12kg x 10

Sidebend
    32kg x 12
    32kg x 12
    32kg x 12
    32kg x 12

Maskinpress
    50kg x 10
    50kg x 8
    50kg x 8
    40kg x 10

Magmaskin
    60kg x 6
    50kg x 8
    50kg x 8
    50kg x 8

Baksida axlar: Ett par set x 20kg, superset
    Militärpress: Ett par set x 20kg, superset

Tid: 60 min
    Innan träning: 30g ProFx
    Efter träning: 40g ProFx

Bra flås. Tränade med ett par vänner. Snackade mycket skit och vilade extra mellan vissa set. Alltid kul med sällskap. Tog en lång och behövlig dusch samt bastu efteråt, hojade hem och ordnade lunch.

Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 392 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.