Niklas Journal

Home Forums Dagböcker Niklas Journal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 392 total)
  • Author

Ingen träning idag. Istället fira min farmor som fyller år. Vi ska äta på restaurang, umgås och allt där till.

Imorgon är jag åter på banan igen och det står bröst på schemat. På måndag är det axlar (har lovat att filma mina sidolyft, så på tisdags vankas film) och mage. Sedan rullar det på som vanligt med rygg och armar nästkommande träningstillfällen.

Jag vilar när jag inte hinner träna, vilket varierar relativt mycket. Försöker ligga runt 4-5 träningspass/vecka (bara överkropp och ingen kondition i dagsläget) men kan lika gärna bli 0-2. Allt beror på hur mycket jag har att göra i skolan och om jag inte har planerat något utöver detta. Så som fester, födelsedagar, bio, etc.

Ha de’

Bra tryck idag. Måste varit all snickers jag åt framför Let’s Dance och på spåret igår.

Tjooho! Äntligen!
    Du ser fortfarande bra ut i kroppen, shit, du e sann förebild när det gäller viktuppgång. Jag kommer nog alltid vara inspirerad, iofs e du kille med bättre förutsättningar men det e bra! Tycker dina axlar har blivit riktigt bra

Håller med föregående talare, du drar verkligen på dig fint med vikt nu men det sätter sig på rätt ställen! Fortsätt såhär nu :)

Hey Niklas, va väger du nu? ser grymt bra ut!

LyftarBruden wrote:
    Tjooho! Äntligen!
    Du ser fortfarande bra ut i kroppen, shit, du e sann förebild när det gäller viktuppgång. Jag kommer nog alltid vara inspirerad, iofs e du kille med bättre förutsättningar men det e bra! Tycker dina axlar har blivit riktigt bra

Tack LB! Synd, och tråkigt, att du lägger ned journal-skrivandet. Såg fram emot att få följa dig, men det kommer säkert fler tåg.

Gustaf Lindberg wrote:
    Håller med föregående talare, du drar verkligen på dig fint med vikt nu men det sätter sig på rätt ställen! Fortsätt såhär nu :)

Tackar Gurra. Gillar din blogg f.ö. Den är mycket kul och inspirerande. (förutom idioti med att bada när det är minusgrader ute)

RobinHelsing wrote:
    Hey Niklas, va väger du nu? ser grymt bra ut!

Jag väger mig sällan men senast jag vägde mig visade vågen 73 kg. Idag, efter en trevlig tillställning igår, visar väl den lite mer.

Flessa wrote:
    Håller med föregående talare i precis allt vad de säger. Det är grymt roligt att du kommer i gång med journalen igen Niklas, den är väldigt trevlig. Ser fram emot filmerna sedan. Kör hårt idag! :)

Tack Flessa! Filmer kommer, men det är imorgon jag tränar axlar så du får allt vänta en dag till.

Ska försöka sammanfatta min lördag.

Åkte till Wreta Gästgifveri för att fira min farmor som precis fyllt 75 år. När vi kom fram bjöds det på fördrink – bubbel bubbel – och snittar (klassiska röror på kavring samt saltade kex).

[img=http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs291.snc6/181946_10150400778050646_756560645_17169576_1426601_n.jpg]Min gudfar till vänster och jag till höger.

Lite senare satte vi oss till bords och det serverades förätt. Jag åt pilgrimsmusslor. Klagar ej.

[img=http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs888.ash1/179638_10150400829935646_756560645_17170284_3699260_n.jpg]Rulle med pilgrimsmussla, gädda och röding, fänkålsglaserad svartrot och pernoddoftande äggcréme. Till detta serverades vitt och öl.

Efter man lärt känna sin bordspartner och lyssnat på tal var det dags för huvudrätt och jag hade riktad in mig på nötsteken. Den var suverän – Verkligen supergod.

[img=http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs076.snc6/168625_10150400857130646_756560645_17170628_5779983_n.jpg]Nötstek med mandelpotatisrösti, rostade jordnötskockor från Grinda och rödvinsås. Till detta ett glas rött och en öl.

Till dessert sen satsade jag på en äppeltosca (Har bilder men inte laddat upp dessa via kameran än, de som syns ovan är tagna med mobil) med en äppelkompott och vanilj- och svartpepparglass. Glassen var fantastiskt god och äppeltoscan likaså. Fick även avnjuta min kusin’s chokladpannacota då hon inte alls tyckte om den – den smakade leverpastej enligt henne; himmelriket enligt mig (vet egentligen inte varför jag valde äppeldessert framför chokladpassion men det kvittar när jag faktiskt fick båda).

Vi gick från bords och entrade en mindre sal där det serverade kaffe och ”godis”, som jag vill kalla det. Chokladpraliner, tryfflar, mandelkakor, drömmar, apelsinkex, och mycket annat fanns att välja mellan. Jag tog en av varje och en liten avec (cointreu) till kaffet. (Här finns också bilder som kanske kommer upp ikväll om jag orkar ladda ur kameran)

Efter presentutdelning åkte vi hem.
    Det var allt för mig.

Tänkte visa en av två desserter jag åt i lördags (äppeltosca, äppelkompott och vanilj- och svartpepparglass) samt lite av det godis som slank ned efter sittningen.
    På bild två ser ni ett torn av godis. Jag tog en av varje. Den vita pralinen var min absoluta favorit, den innehöll en citronkräm (smörkräm smaksatt med citron) som hade fått stelna och doppats i kokos. Sen var det klassisk tryffel, chokladboll med likör, mandelgodis, drömmar (kex) och apelsin- och mandelkex. Allt gick ned men godast var den vita (överst på hyllan) tätt följt av tryffeln.

Bänkpress
    20 kg x 25
    65 kg x 7
    65 kg x 7
    65 kg x 6
    65 kg x 6
    60 kg x 7
    60 kg x 7

Lutande hantelpress (30 grader)
    26 kg x 6
    26 kg x 5
    26 kg x 4
    23.5 kg x 6
    23.5 kg x 6
    23.5 kg x 5

Lutande hantel-flyes (30 grader)
    13.5 kg x 12
    13.5 kg x 10
    13.5 kg x 10
    13.5 kg x 9
    11 kg x 10
    11 kg x 10

Sittande ’cable cross’
    23 kg x 8
    23 kg x 6
    18 kg x 10
    18 kg x 10

Stående ’cable cross’
    23 kg x 8
    23 kg x 8
    23 kg x 8

Tid: 60 min
    Innan träning: 40 g Whey-100
    Efter träning: 60 g Whey-100

Jag hann inte uppdatera igår. Tränade sent och fastnade framför solsidan och wallander när jag kom hem. För er som undrar så åt jag tacos till middag, efter träning. Det bidde tre soft tortillas med köttfärs, salsa (hot), guacemole, riven ost, gräddfil, gurka, lök, majs och sallad. Mätt blev man.

Flessa wrote:
    Finfina bänkpressar tycker jag Niklas. De lutande hantelpressarna är riktigt imponernade med. Bra jobbat :up:

Tack! Jag reppade på 75-80 kg i bänk för lite över ett år sedan och då gick träningen som bäst (och jag vägde som mest). Mitt mål är att återfå samma styrka fast på en lägre kroppsvikt.

Grymt!! :)

Axlar & Mage

Sittande hantelpress
    11 kg x 20
    21 kg x 7
    21 kg x 6
    21 kg x 5
    21 kg x 5
    18,5 kg x 7
    18,5 kg x 6

Cable crunches
    86 kg x 12
    86 kg x 11
    86 kg x 9
    82 kg x 10
    82 kg x 8
    82 kg x 7

Axel lyft
    13,5 kg x 12
    13,5 kg x 10
    13,5 kg x 7
    11 kg x 12
    11 kg x 10
    11 kg x 10

Magmaskin
    97,5 kg x 14
    97,5 kg x 10
    92,5 kg x 8
    92,5 kg x 7
    85 kg x 10
    85 kg x 10

Tid: 60 min
    Innan träning: 40 g Whey-100
    Efter träning: 60 h Whey-100

Måste kommentera gymlokalens bedrövliga luftventilation för jag kunde knappt andas och märkte direkt av prestationsförsämringar. Hur som haver, World Class hade tydligen liknande problem under helgen så jag får helt enkelt hoppas på att det har löst sig tills imorgon.

Film:

Lovade Flessa att filma mina valutförda ’axellyft åt sidan’ idag. Tycker inte att filmen i sig säger så mycket, men för er som ändå vill se mr.muscleman in action – varsågoda:

[youtube=v_RBRJCi49w]

Lunch:

Kokosöverbakad kycklingklubba med apelsindoftande sweetchilisås, aioli och jasminris. Totalt tre skivor bröd med smör samt en assiette med grönsakslandet och dressing!

Kul att du har dragit igång med journalen igen, Niklas.

Nästan som att man är sugen på att börja på KTH bara för att kunna ta del av det schyssta lunchkäket, haha.

Kul att du tittar in Nible!

Tss.. Den här sortens lunchmat klassas som ”dålig” i Stockholm. Men billig sådan. Betalar bara 55 kr och då ingår måltidsdryck, brödbuffé, salladsbuffé och kaffe till maten. Hade min budget orkat att punga upp 70 kr/lunch (vilket snittkostnaden ligger på i huvudstaden) skulle jag äta på betydlig godare ställen.

Ser att du börjat pimpa u din journal nu med massor av trevliga bilder och videos. Det ger ju så mycket mer färg och trevligare läsa. Men jag är fortfarandes besviken på dig att du inte lyckades komma till bröstpasset!!

Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 392 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.