Niklas Journal

Home Forums Dagböcker Niklas Journal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 392 total)
  • Author

Rygg

Chins
    kv x 12
    kv x 9
    kv x 7
    kv x 6

Marklyft
    100 kg x 9
    100 kg x 8
    100 kg x 6
    100 kg x 6

Latsdrag
    82 kg x 12
    82 kg x 11
    82 kg x 11
    82 kg x 8 (måste köpa handskar för händerna glider ur stången)

Shrugs
    36 kg x 10
    36 kg x 9
    36 kg x 9
    33,5 kg x 10

Kabelrodd, V-handtag
    72 kg x 9
    72 kg x 8
    72 kg x 7
    72 kg x 6

Smala latsdrag
    58 kg x 7
    58 kg x 7
    58 kg x 10
    58 kg x 10

”Skön övning”
    40 kg x 8
    32 kg x 10
    32 kg x 10
    32 kg x 10

Tid: 60 min
    Innan träning: 40 g Whey-100
    Efter träning: 40 g Whey-100

Mat

Lunch: Ugnsstekt chili och ingefärsmarinerad fläskkarre med skysås, äppelmos och potatis

Middag: Fläsk- & nötgryta med rotfrukter gjord på rödvin, soja och annat mums. Serverades med ris.

Inte konstigt att du växer som du gör, med dom där träningspassen och munknullen till mat!

Gurra: Vad vore livet utan mat? Jag skulle då inte överleva. Öh, det skulle iofs inte Du heller. Föresten, diggar din blogg – keep it up!

Dagens analys:
    Aningen bättre luft på gymmet i dag. Jag undrar om de faktiskt har lagat ventilationssystemet eller om det har med folkmängden att göra. Cirka hälften så mycket tränanade idag.

Jag har under senaste veckan lidit av en extremt igen-täppt näsa som beror av inflammerade bihålor (det måste alltid finnas något att klaga på, eller hur?). Men som tur är så påverkar det inte min träning avservärt mer än att jag lätt får ont i huvudet när jag överanstränger mig (därför de lätta vikterna.. *visslar*…). Jag var nära på att svimma (nä, nu tar jag i) efter sista marklyftsrepetitionen tidigare idag.

Jag bara babblar. Hej då.

Niklas Sjöö wrote:
    Kul att du tittar in Nible!

Tss.. Den här sortens lunchmat klassas som ”dålig” i Stockholm. Men billig sådan. Betalar bara 55 kr och då ingår måltidsdryck, brödbuffé, salladsbuffé och kaffe till maten. Hade min budget orkat att punga upp 70 kr/lunch (vilket snittkostnaden ligger på i huvudstaden) skulle jag äta på betydlig godare ställen.

Ojdå, det var inte farligt. Här i Hudik snittar väl lunchställena på 90 kr och maten ser inte alls lika god ut som den på dina bilder.

Schysst med lite bilder på hemlagat käk också, det var inte igår!

nible wrote:
    Ojdå, det var inte farligt. Här i Hudik snittar väl lunchställena på 90 kr och maten ser inte alls lika god ut som den på dina bilder.

Schysst med lite bilder på hemlagat käk också, det var inte igår!

Tror inte att snittlunchen ligger på 90 kr/måltiden. Finns statistiska studier som visar att snittkostnaden på genomsnittliga lunchtallriken i Sverige ligger runt 75-80 kr och Stockholm toppar den listan. Tror det är Gastrogate’s restaurangportal som kan referera till de de siffrorna.

Haha, eller hur! Köpte ”hämt-mat” igår och äter i princip alla måltider ute under helgerna. Detta beror på att jag bor i skolan och är aldrig hemma längre. De gånger jag svarar här på body t.ex. är när jag skiter och sitter med iphonen. Nu är jag förvisso hemma och åt middag hemma tidigare idag, efter träning, men var, om jag får citera dig själv – inte igår :)

Niklas Sjöö wrote:
    Tror inte att snittlunchen ligger på 90 kr/måltiden. Finns statistiska studier som visar att snittkostnaden på genomsnittliga lunchtallriken i Sverige ligger runt 75-80 kr och Stockholm toppar den listan. Tror det är Gastrogate’s restaurangportal som kan referera till de de siffrorna.

Haha, eller hur! Köpte ”hämt-mat” igår och äter i princip alla måltider ute under helgerna. Detta beror på att jag bor i skolan och är aldrig hemma längre. De gånger jag svarar här på body t.ex. är när jag skiter och sitter med iphonen. Nu är jag förvisso hemma och åt middag hemma tidigare idag, efter träning, men var, om jag får citera dig själv – inte igår :)

Jag som var lite slirig på tangenterna, menade självklart 80 kr/måltid (79 kr, närmare bestämt). Sen kan man ju självklart äta någon halvtaskig lunch på ett pizzahak för en mindre slant, men det är inte riktigt samma sak.

Nu ska jag sluta spamma ner din dagbok med massa matkostnader. Fortsätt att lägga upp matbilder och formbilder, blir så mycket roligare att kika in då.

Knäppte tre bilder innan jag gick och la mig, igår
    Mörkt rum, dåligt ljus, trött Niklas. Det räcker för dåliga bilder, men jag väljer att visa dem ändå (ingen idé att låta bilderna ligga och skärpa i minneskortet).

Flessa: :emo-thumb

Armar

Stångcurl
    23 kg x 15

Bicepscurl
    18,5 kg x 8
    18,5 kg x 7
    18,5 kg x 6
    18,5 kg x 6
    (fin kontakt, det brändes i den excentriska fasen, och en trevligare pump)

Liggande tricepsextension
    23 kg x 15
    30 kg x 11
    30 kg x 11
    30 kg x 10
    30 kg x 9
    (strikta. magisk pump)

Stångcurl
    30 kg x 12
    30 kg x 11
    30 kg x 10
    30 kg x 10
    (bra kontakt, även här väldigt strikt utförande)

Tricep rope pushdowns
    59 kg x 10
    59 kg x 8
    59 kg x 8
    59 kg x 3 (fick ont i nyckelbenet och avbröt efter tredje repetitionen)

Koncentrationscurl
    13,5 kg x 7
    13,5 kg x 6
    11 kg x 8
    11 kg x 8

Tricep Pushdown
    64 kg x 11
    64 kg x 10
    64 kg x 8
    64 kg x 6
    (tog det relativt lugnt p.g.a. känningar i nyckelbenet)

Rope bicepscurl (superset) Enhands Pushdown
    46 kg x 8 / 14 kg x 8
    46 kg x 8 / 14 kg x 8
    41 kg x 8 / 14 kg x 8

Tid: 65 min
    Efter träning: 60 g Whey-100

Mat efter träning:
    Köpte med mig mat från pizzerian. Svepte en multipowershake under tiden jag väntade på att få maten (fast jag redan efter träning svept en proteinshake).

Plåtade lunchen, som vanligt:
    Oxgryta ”Stifado” serveras med vitlöksyoghurt och kokpotatis. Två skivor bröd med smör. Grönsaker med dressing.

Lunch:
    Ugnsstekt tilapiafilé med oliver, tomat, vitt vin och rostad potatis. Två skivor bröd med smör. Det som gömmer sig under dressingen (för er som undrar) är pizzasallad, rivna morötter och majs.

Middag:
    Pasta och kycklinggryta (morsans ihopkok på grädde, kyckling, soltorkade tomater, etc.)

Bröst

Bänkpress
    67,5 kg x 6
    67,5 kg x 5
    67,5 kg x 5
    67,5 kg x 4
    62,5 kg x 6
    62,5 kg x 6

Lutande hantelpress, 30 grader
    26 kg x 6
    26 kg x 6
    26 kg x 4
    23,5 kg x 6
    23,5 kg x 5
    23,5 kg x 5

Lutande flyes, 15-20 grader
    16 kg x 7
    16 kg x 6
    16 kg x 5
    13,5 kg x 10
    13,5 kg x 9
    13,5 kg x 9

Sittande cable crossover
    23 kg x 9
    23 kg x 8
    23 kg x 7
    18 kg x 10

Stående cable crossover
    27 kg x 7
    27 kg x 7
    23 kg x 11
    23 kg x 11

Tid: 60 min
    Efter träning: 60 g Whey-100

Bra bänkat! Något set till failure?

nible wrote:
    Bra bänkat! Något set till failure?

Jag tränar nästan alltid till failure eller så pass att jag precis orkar bära upp stången och placera den på ställningen (tränar oftast ensam, annars har jag passare och kör då till riktig failure).

Vilade från träningen idag.

Imorgon ska jag först plugga, sen träna axlar och mage, och på kvällen sen; hem till min syster på middag (det vankas tre rätters) och schlagerfestival.

En bild jag tog igårkväll

Tjena!

Jag har inte haft tid att uppdatera min journal under helgen men jag kan glädja er alla åt att jag faktiskt har tränat. Körde ett mag- och axelpass i lördags samt ett ryggpass igår. Däremot så glömde jag av att anteckna under passen och nu sitter jag här med ett brustet minne och kommer inte ihåg vikter/set/rep från respektive pass.

Jag har fotat lite käk och filmat lite annat kul som jag tänkte slänga upp här ikväll men det får bli senare eftersom att nu är det skola. Hinner nog inte träna idag eftersom det är alla-hjärtansdag samt att min mor fyller år så vi har nog en liten mysigare middag här hemma för henne.

Ha det så bra allesammans.

Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 392 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.