- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 maj, 2009 at 20:31 #393430Anonym anvandareMember
Jag satt nyss och läste igenom din journal Bra läsning.
Ser ut att gå bra också, kul.Lycka till ska börja följa din joural!
5 juni, 2009 at 11:21 #393431Anonym anvandareMemberLegat på ett tunt underskott senaste veckan pga stess, dämpad hunger och skolarbete. Men nu är äntligen skolan över… JIPPI!
Ikväll går jag modell för bröstcancerfonden och i slutet av nästa vecka tänkte jag börja träna, äta och sätta igång med journalskrivandet igen. Då är det discoträning med öl som gäller
11 juni, 2009 at 08:41 #393432Anonym anvandareMemberJag tränade igår, trots en ohygglig baksmälla, och det gick åt helvete. Men vad ska man säga? Syrran tog studenten i förrgår och festen slutade inte förens kl:tidigt på morgonen. Så jag är nöjd att jag orkade mig till gymmet iaf.
Rygg[/b]
Chins
kv x 9
kv x 7
kv x 6
kv x 5Skivstångsrodd
60kg x 8
60kg x 8
60kg x 8
60kg x 8Marklyft
100kg x 6
100kg x 6
100kg x 6
100kg x 6Shrugs
23kg x 9
23kg x 9
23kg x 9
23kg x 9Latsdrag (gung gung gung)
77kg x 10
77kg x 10
73kg x 8
73kg x 8Maskinrodd
77kg x 8
77kg x 8
77kg x 6Tid: 1h
Flex från i Tisdags (Laddar inför en brakfest på syrrans studentflak)
11 juni, 2009 at 15:11 #393433Anonym anvandareMemberAxlar & Lite mage
Axelpress
18.5kg x 7
18.5kg x 6
18.5kg x 6
18.5kg x 5Militärpress
38kg x 5
34kg x 6
34kg x 5
30kg x 8Cablecrunches
60kg x 20
60kg x 20
60kg x 20
60kg x 20Drag till hakan
30kg x 8
30kg x 6
30kg x 6Drag till hakan i kabel
40kg x 8
40kg x 8Axellyft
10kg x 7
10kg x 7
7.5kg x 6Magmaskin
35kg x 11
35kg x 8
30kg x 8Tid: 1h
När jag kom hem och skulle förbereda lunchen såg jag att både kyl och frys var överfyllda med rester efter syrrans student, HELL YEAH!
Jag roffade åt mig den citronmarinerade laxen och de lime marinerade räkorna och kokade upp 150g pasta till detta. För att fylla ut det hela blev det två knäckebröd mackor med messmör och keso.Ikväll ska jag spela korpen fotboll :hbang:
11 juni, 2009 at 21:59 #393434Anonym anvandareMemberSådärja, Journalen, nu har klockan blivit mycket och Niklas har återvänt från fotbollsplanen. Javisst, du hörde rätt, idag var det nämnligen korpen match och det gick PISS (fast mycket roligt och bra väder).
Vi mötte ett gäng arbetande gubbar från trav/ATG som tyvärr inte kunde spela men vi slutade lira när vi ledde med 4-1 efter halvtid. Sen sabbade vi andra halvan och, ja, gjorde bort oss helt enkelt. Dommarn blåste av matchen när det stod 4-4 bittert…Middagen då
Hemma igen och jag gjorde en taco inspirerande middag. Stekt upp en massa kycklingfilé som jag lade i marinad innan matchen (rutinerat) och till detta hade jag sallad, tomat, gurka, lök, salsasås (hot), tortillabröd och våran hemgjorda tzatziki (yoghurt, gurka, lök, majonnäs, vinäger, olja, salt och peppar).Jag försökte med ett bildspel så ni kunde se hur fint jag rullade ”burritosen” men fick nog efter upplägget och började äta istället. Det blev 3 styckna burritos och en fylld tallrik med keso, tzatziki och salsås samt två knäckebrödmackor med messmör och ost! (se bild från lunch men x2 och med prästost istället för keso)
12 juni, 2009 at 22:43 #393435Anonym anvandareMemberFredagen går mot sitt slut och jag också. Ja, om du bara visste hur trött och sliten jag är. I tre timmar har jag, morsan och två av mina syskon suttit och spelat TP samtidigt som vi glott på finalen av talang 2009. Mycket underhållande!
Tidigare idag tränade jag mina hästlår till ben och det var ingen klackspark det heller, fy farao vilken träningsverk jag kommer få imorgon. Jag som inte har tränat ben på 2-3 veckor, ILLA! Men det är smällar man får ta. Hur är det man säger? No pain = No gain…
Efter träningen blev det ett lass pasta med kycklingfilé till lunch, mycket bra mat faktiskt. Tycker om att äta lite ”sundare” och mer näringsrikt tätt efter träningen och så lyxar jag med lite onyttigare fram mot kvällen. Som idag blev det en Kebabrulle till middag. Mycket gott (se bild) !! Jag måste dela rullen för att kunna äta den. Som synes på bild är den fint fördelad med kött, sås och sallad. Sen så slipper jag att såsen rinner ner och lägger sig i botten om man börjar från ena ändan direkt och inte splittar upp den till två jämstora bitar.
[img=http://i43.tinypic.com/9av04g.jpg]Träningen då
Knäböj, 5 set
Benpress, 4 set
Liggade lårcurl, 4 set
Benspark, 4 set
Sittande låcurl, 2 setInga märkvärdiga vikter idag, tog det jävligt lugnt efter nästan 3 veckors vila från benträningen. Av konstiga anledningar har benträningen alltid hamnat under samma dag som fotbollen och av rutinerade själ kör jag inte samma muskelgrupp två gånger under samma dag, oavsett om det är kondition eller styrka.
Nu är klockan väldigt mycket och jag tänkte lägga mig och glassa i soffan tillsammans med ett iskallt glas vatten. Imorgon väntas en studentmottagningen och alla vet att gratis är gott. Hörs imorgon!
13 juni, 2009 at 14:19 #393436Anonym anvandareMemberNiklas Sjöö wrote:Fredagen går mot sitt slut och jag också. Ja, om du bara visste hur trött och sliten jag är. I tre timmar har jag, morsan och två av mina syskon suttit och spelat TP samtidigt som vi glott på finalen av talang 2009. Mycket underhållande!Tidigare idag tränade jag mina hästlår till ben och det var ingen klackspark det heller, fy farao vilken träningsverk jag kommer få imorgon. Jag som inte har tränat ben på 2-3 veckor, ILLA! Men det är smällar man får ta. Hur är det man säger? No pain = No gain…
Efter träningen blev det ett lass pasta med kycklingfilé till lunch, mycket bra mat faktiskt. Tycker om att äta lite ”sundare” och mer näringsrikt tätt efter träningen och så lyxar jag med lite onyttigare fram mot kvällen. Som idag blev det en Kebabrulle till middag. Mycket gott (se bild) !! Jag måste dela rullen för att kunna äta den. Som synes på bild är den fint fördelad med kött, sås och sallad. Sen så slipper jag att såsen rinner ner och lägger sig i botten om man börjar från ena ändan direkt och inte splittar upp den till två jämstora bitar.
[img=http://i43.tinypic.com/9av04g.jpg]Träningen då
Knäböj, 5 set
Benpress, 4 set
Liggade lårcurl, 4 set
Benspark, 4 set
Sittande låcurl, 2 setInga märkvärdiga vikter idag, tog det jävligt lugnt efter nästan 3 veckors vila från benträningen. Av konstiga anledningar har benträningen alltid hamnat under samma dag som fotbollen och av rutinerade själ kör jag inte samma muskelgrupp två gånger under samma dag, oavsett om det är kondition eller styrka.
Nu är klockan väldigt mycket och jag tänkte lägga mig och glassa i soffan tillsammans med ett iskallt glas vatten. Imorgon väntas en studentmottagningen och alla vet att gratis är gott. Hörs imorgon!
vi har en hel del gemensamt är det gäller kost, träning och kläder, roligt att läsa:up:
Skullle behöva lära mig ha lite mer distans ser jag, är dålig på fyllemat;)
Njut av sommarlovet and keep doing what you’re doing since it’s working!13 juni, 2009 at 15:24 #393437Anonym anvandareMemberDå var det lördag… Då var det träning!
Armar
Bicepcurl, 4 set
Dips, 4 set
Scottcurl, 3 set
Rope extentions, 3 set
Stångcurl, 2 set
Kabelcurl, 2 set
Puwhdown, 3 set
Enarmspushdown, 2 setSen var det raka vägen hem och laga lunch:
Spaghetti med en pestobaserad tomatsås och marinerad kycklingfilé (+ketchup)
13 juni, 2009 at 15:45 #393438Anonym anvandareMemberPeter Olsson wrote:vi har en hel del gemensamt är det gäller kost, träning och kläder, roligt att läsa:up:
Skullle behöva lära mig ha lite mer distans ser jag, är dålig på fyllemat;)
Njut av sommarlovet and keep doing what you’re doing since it’s working!Äsh, fyllemat är bara skit (egentligen) och man klarar sig gott utan det (nu ljuger jag) Tack!
13 juni, 2009 at 21:55 #393439Anonym anvandareMemberFick ett spontant tryck i armarna efter jag varit på studentmottagning tidigare idag. Måste varit maten? Gratis är både gott och gynnsamt för musklerna.
13 juni, 2009 at 23:56 #393440Anonym anvandareMemberNiklas Sjöö wrote:Fick ett spontant tryck i armarna efter jag varit på studentmottagning tidigare idag. Måste varit maten? Gratis är både gott och gynnsamt för musklerna.Går du upp i vikt nått då?
14 juni, 2009 at 07:54 #393441Anonym anvandareMemberLäskkille101 wrote:Går du upp i vikt nått då?Det vet jag inte. Just nu ligger jag +/- 0 och lever livet. Vissa dagar överäter jag, men inget moderat kaloriöverskott.
15 juni, 2009 at 09:42 #393442Anonym anvandareMemberMorrn morrn!
Igårkväll tränade jag Bröst sent på kvällen. Var på gymmet kl 19.00 och förväntade mig ett kasst pass. Vilket det visade sig att inte bli trots en kass inställning.
Bänkpress, 6 set
60kg, 60kg, 60kg, 50kg, 50kg, 50kg
Höll inte koll på repetitionerna, men max 10/min 6 repLutande hantelpress, 4 set
23kg, 23kg, 21kg, 21kg
Reppade 6-8Liggande cable flyes, 4 set
15kg, 15kg, 12.5kg, 10kg
8-10 rep här på samtligaCable cross over, 4 set
25kg, 23kg, 20kg, 20kgInceline bröstmaskin
35kg x 10
haha satte mig här av ren slump när jag skulle dricka min gainer, blev några snabba rep för nöjets skullC: Styrkan är inte 100% men jag fick ett jävla pump i rattarna och det kändes skönt när jag satte mig på cykeln på väg hem igen. Ibland är det riktigt kul att träna!
Åkte sen hem och lagade mig ett lass pasta med kycklingfilé, mängder ketchup och en burk keso. Orkade inte laga mat kl 20-21.00 på kvällen utan gjorde det smidigaste av situationen. Kanske inte så smakrikt, å andra sidan var jag inte hungrig heller, men fick i mig kolisar och protein som var det primära.
17 juni, 2009 at 09:20 #393443Anonym anvandareMemberHej å hå… Klockan är strax efter nio och jag tänkte hojja iväg och handla lite på lidl. En burk kvarg och lite pasta. Sen kl 11.30 ska jag träna. Efter det får jag se, måste ut i solen också, men vad ska jag göra där alldeles ensam?
Det löser sig, jag hittar alltid på något skoj. Annars lägger jag mig i solstolen och pressar ett tag
17 juni, 2009 at 13:27 #393444Anonym anvandareMemberAXLAR & MATSÄCKEN[/b]
Axelpress
3 set på 18.5 kg
3 set på 16.0 kgSidebend (mage)
3 set på 26 kgMilitärpress (smalt grepp)
3 set på 35 kg
1 set på 30 kgCable crunches
4 set på 35 kgDrag till hakan (Ez-stång)
5 set på 30 kgAxel lyft (kabel)
2 set på 7 kgSkön jävla pump i axlarna idag, sjukt nice, kände mig uppblåst som en ballong när jag entrade duschen *flex*
(Försöker inte öka i styrka just nu, kör hög rep för maximal uthållighet i musklerna. Tycker det är roligare att träna så när det är sommar. I höst kommer jag köra tyngre och färre reps)Lite lurre på de här kanske? PAAAAAAAASTA!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.