Nördfarbrorn som inte bara vill sitta still

Home Forums Dagböcker Nördfarbrorn som inte bara vill sitta still

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 236 total)
  • Author

Det verkar ju bara gå bra här med ökningar hela tiden. Det är då det är som roligast och träna (tycker i alla fall jag).

jo just nu känns det rätt bra :)

dagens pass:
    benböj
    42,5*5*5
    bänkpress
    30*5*5
    Stångrodd
    25*5*5

varje övnings inleds med två uppvärmningsset som jag inte ids skriva upp :)

fredags pass
    Benböj
    45*5*5
    militärpress
    22,5*5*5
    marklyft
    70*1*5

känns faktist i benen idag :D

måndags
    benböj
    50*5*5
    bänkpress
    35*5*5
    stångrodd
    27,5*5*5

fick inte med mig papperet till gymmet så råkade köra lite stor ökning på böj och bänk, tror det är ok i alla fall

Såja dagens pass avklarat :)
    Arbetssetten blev
    Benböj 52,5*5*5
    militärpress 25*5*5
    maklyft 75*1*5 ett sett med fem reps alltså

Blir intresant att se hur länge man kan köra innan första platån kommer, det är faktiskt ganska boostande att öka varje pass känns som man gör ständiga framsteg. Antar att det är en del av planen med programmet.

Nåja dags att dra hem och ta en timmes promenad med vovvsingen

fredaspass
    benböj 55x5x5
    bänk 37,5x5x5
    stångrodd 30x5x5

måste säga att jag var rätt mör i benen imorse :)

Haha är du wow-lirare? Skumläste bara lite han dock se att du är 43. Jag som tänkte att livet skulle bli tråkigt när man blev vuxen. Jag är själv gammal wow-lirare men fick lägga av då flickvänner/träning tog över. Hur lyckas du kombinera allting?

Mvh Beundrare!:emo-thumb

nördfarbrorn wrote:
    Såja dagens pass avklarat :)
    Arbetssetten blev
    Benböj 52,5*5*5
    militärpress 25*5*5
    maklyft 75*1*5 ett sett med fem reps alltså

Blir intresant att se hur länge man kan köra innan första platån kommer, det är faktiskt ganska boostande att öka varje pass känns som man gör ständiga framsteg. Antar att det är en del av planen med programmet.

Nåja dags att dra hem och ta en timmes promenad med vovvsingen

Verkar intressant – och förmodligen ganska tidseffektivt. Men – militärpressarna kan väl rimligtvis inte öka i samma takt?

Har du någon länk till programmet?

Lilla Pocon: Jag har introducerat wow för min fru så vi kör tillsammans, ingen av oss är lvl tokig utan testar raser klasser och yrken och dominerar olika marknader på AH allt efter behov och lust :) Träning sköter jag på arbetstid (har två timmars friskvård per vecka) lägger jag då träning på raster så räcker det lätt till mina tre entimmas pass i veckan.

Don Tom: Länk [http://s3.amazonaws.com/StrongLifts/stronglifts-5×5-report.pdf http://s3.amazonaws.com/StrongLifts/stronglifts-5×5-report.pdf%5D Det är dock lite som att läsa en tv-shop reklam

Tanken är att man skall öka 2,5 kilo per träningstillfälle som man kör övningen, utom marklyft där man ökar det dubbla. Jag valde att sänka mina vikter ganska mycket då jag började med detta upplägg för att fokusera på tekniken och än så länge går det bra och min axel mår bättre än då jag körde i smithmaskin :)

Benböj 57,5*5*5
    militärpress 27,5*5*5
    marklyft 80*1*5

Arbetssetten alltså Benböjjarna börjar bli lite jobbiga de sista setten men men änså länge följs shemat :D

nördfarbrorn wrote:
    Lilla Pocon: Jag har introducerat wow för min fru så vi kör tillsammans, ingen av oss är lvl tokig utan testar raser klasser och yrken och dominerar olika marknader på AH allt efter behov och lust :) Träning sköter jag på arbetstid (har två timmars friskvård per vecka) lägger jag då träning på raster så räcker det lätt till mina tre entimmas pass i veckan.

Okej, fan va roligt! Du ger mig hopp inför framtiden. Trevligt träningsschema du har hittat också! :)

det finns alltid hopp pocon :D

Dagens pass
    Benböj 60*5*5
    Bänk 40*5*5
    stångrtodd 32,5*5*5

nördfarbrorn wrote:

Don Tom: Länk [http://s3.amazonaws.com/StrongLifts/stronglifts-5×5-report.pdf http://s3.amazonaws.com/StrongLifts/stronglifts-5×5-report.pdf%5D Det är dock lite som att läsa en tv-shop reklam

Tanken är att man skall öka 2,5 kilo per träningstillfälle som man kör övningen, utom marklyft där man ökar det dubbla. Jag valde att sänka mina vikter ganska mycket då jag började med detta upplägg för att fokusera på tekniken och än så länge går det bra och min axel mår bättre än då jag körde i smithmaskin :)

Hrm. Har bara hunnit ett trettiotal sidor in i PDF:en, och tycker väl att det verkar både intressant och aningen misstänkt…..

Har själv tränat helkroppspass 3x vecka i nästan ett år, endast basövningar; och detta koncept är väldigt snarligt mitt nuvarande upplägg. Största skillnaden är att jag kör lite högre volym – och varierar repsintervall mellan passen (5×5/3×8/2×12).

Med risk för att anklagas för lathet (är som sagt inte igenom PDF:en) – man måste ju rimligtvis nå sina maxnivåer efter ett tag – vad gör man då?

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 236 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.