- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 januari, 2012 at 13:31 #277151Anonym anvandareMember
Han med ett pass i fredags men inget särskillt att rapportera mer än att jag kändes lite krasslig och slapp men körde igenom kroppen ändå Har man tagit sig till gymmet är det lika bra att lyfta lite tänkte jag.
Är fortfarande lite sjuker men tönker iaf klämma ett pass lite senare i veckan. Efter trettonhelgen sen blir det fullfart igen … hoppas hoppas …
Sammanfattning av 2011. Fick äntligen fart på min träning och har hållit sen våren brabra
gåt ner ca 10 kg totalt brabra
Blivit starkare jajjamensan
Mål för 2012
Gå ner till ca 95, hellst innan somaren
Bli ännu starkare
Inte bara snacka om att förbättra kosten utan faktiskt göra det också hehe..
Har hyffsad koll på maten men har haft otroligt svårt att sluta med fikabröd och läsk men nu jävlar. Får jag ordning p åmaten tror jag resten köser sig ganska ”lätt” Har nu inhandlat proteinpulver för att ta en sån drink istället för fika då jag blir sugen.4 januari, 2012 at 13:15 #277152Anonym anvandareMemberfortfarande lite småkrasslig men gick och tränade i alla fall. Men det kändes rätt klent då jag började köra så det blev mer fokus på teknik
Benböj nöjde jag mig att köra arbetssetten på 100kg 3 set om 5 reps
Axelpress stannade på 40 kg 3 set 5 reps
marklyft körde jag upp till ett avslutande sett på 130 kg 5 repsVar och kollade in ett nyöppnat gym i byn där jag bor De hade varke power rack eller palts för att köra marklyft 😮
inget för mig tror jag men annars såg det rätt hyfsat ut, fast ganska litet. Hade ett litet rum med sånna där easyline maskiner eller vad det heter. med tryckkolvar som man ställer in på nått sätt.10 januari, 2012 at 15:03 #277153Anonym anvandareMemberDagens träning
Känns verkligen att det har varit glest med träning och varit sjuk och så men det blev av i alla fall
Benböj
110kg 5,5,3 failBänk
65kg 4 reps fail
sänkte till 60 och fick in 3 set om 5 reps lite klent men menStångrodd fast med den där pinnen med handtag och där man stoppar på vikterna därfram
45kg 5 set med 5 reps i varje23 januari, 2012 at 10:49 #277154Anonym anvandareMemberok nu har jag varit sjuk och lat och haft tidsbrist. Detta leder till att jag nu måste sänka alla vikter. Kanske inte bara av ondo men lite irriterande. Jag håller på att kolla igenom och kommer med uppdatering under veckan.
Jag har hoppat på PT projektet i år igen detta för att få lite tips och motivations tjat
23 januari, 2012 at 12:41 #277155Anonym anvandareMembernördfarbrorn wrote:för sjuk för att tränaDäremot tog jag lite bilder i helgen. Ser ingen större skillnad själv men lägger upp dem i alla fall
Bilder…Vad är det för tidsperiod mellan bilderna?
Kämpa på. :up:
24 januari, 2012 at 21:15 #277156Anonym anvandareMemberKul journal att läsa! Jag har tänkt börja med stronglifts och körde första passet idag med tom stång bara för att känna in tekniken. Kändes inte som att man lyft ett finger, Blir att slänga på lite vikter nästa gång
Men jag har en fråga, hur lägger du upp uppvärmningen? Jag har lite svårt att greppa hur jag ska göra. Värmer du upp med lätta vikter inför varje övning?3 februari, 2012 at 10:20 #277157Anonym anvandareMemberJag värmer upp med lätta vikter på varje övning, för att få igång leder och annat. Sen bastar jag efteråt för att det är skönt
Har nu varit bortrest och haft en slänng av maginfluensa så nästa träning blir nog i nästa vecka någon gån då kroppen har återhämtat sig lite.
Nic ska kolla vad det är för tidsskillnad mellan bilderna6 februari, 2012 at 12:52 #277158Anonym anvandareMemberBilderna är tagna
februari, juni och december 2011 Ska kanske lägga till det under serien nästa gång så blir det lättare14 februari, 2012 at 13:12 #277159Anonym anvandareMemberok nu var det ett tag sedan jag skrev och även sen jag to i ordentligt. Mina PT-elever har byggt ett shema åt mig och jag körde efter delar av det igår så då blev det
Benböj 5×5 på 90kg
Bänkpress 5×5 50kg
Flyes 5×5 10kg
Militärpress (stående) 5×5 30 kg
Marklyft klarade bara ett set 5 reps 110kg
stående rodd 5×5 hmm glömde tydligen skriva upp vikten.De tyckte även att passet skulle innehålla bröstpress,axelpress med sviktande skivstång, axeldrag och benpress alla med 5×5 principen. SÅ lång tid har jag inte tid att vara på gymmet. det jag genomförde tog bara det över en timme. Vissa övningar känns dessutom onödiga då de går på samma muskler som andra hmmm… Nåja träningsvärk har jag i alla fall
20 mars, 2012 at 13:31 #277160Anonym anvandareMemberHej på dig bror!
Nu var det länge sedan du skrev något här. Jag vill ju se vad du kör på nu.
/McAber
21 mars, 2012 at 10:56 #277161Anonym anvandareMemberHar varit lat sjuk och lite lågt motiverad. Men gkort lite mer än vad som syns här. Men nu ska det bli lite ordning igen
22 mars, 2012 at 09:39 #277162Anonym anvandareMemberGårdagens pass
Benböj
95kg 3 set om 5 repsBänk hade lite ont så jag körde bara på
40 kg 7 set om 5-10 reps testa lite olika greppbredder och vinklar i axlar och armbågarStående axelpress
30kg 5×5Marklyft
100kg 2 set om 5 repsBiceps med krokigt handtag i kabel maskin
50kg 3 set om 5 reps
kördes varannan av dem med
Triceps nedåt press med rep i övre trissan på samma kabelmaskin
50kg 3 set om 5 reps i varje.Körde lite extra eftersom det var mer än tre dagar sen jag körde sist och att näst möjlighet kommer först på måndag Skönt som fan med bastu efteråt
27 juni, 2012 at 09:18 #1062936Anonym anvandareMemberujuj vad lat jag har varit och sjuk och klen:(
inte nått några av mina mål inte tränat på 2 månader typ alls. (hmm pratar för mycket med tonnåringar)
nya mål
1 komma igång igen
2 komma upp i de vikter som jag hade innan dippen
3 inte bry mig om vikt eller utseende (gör jag inte så mycket ändå) men klarar jag av mål 1 o 2 så kommer dresten automatiskt27 juni, 2012 at 12:22 #1062947Anonym anvandareMemberDagens pass blev ganska kort
Benböj
5 set 5 reps 70 kgbänkpress
5 set 5 reps 40kgstångrodd
5 set 5 reps 35kgkändes helt ok men kommer att ha ont i morgon
2 juli, 2012 at 12:17 #1064018Anonym anvandareMemberSåja tränat idag igen
benböj
5 set 5 reps 72,5 kgMilitärpress 5x5x25kg
marklyft 1x5x90kg
Så nu har jag lite vikter att utgå ifrån för att jobba vidare efter mitt uppehåll
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.