Nördfarbrorn som inte bara vill sitta still

Home Forums Dagböcker Nördfarbrorn som inte bara vill sitta still

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 236 total)
  • Author

Frugan har lovat att det finns pool på hotellet. Hoppas den duger att simma lite längder i varje dag så det blir lite tränat i alla fall. Nu kommer det nog ingen uppdatering på drygt en vecka men vi ses/hörs/läses senare
    :D

Idag har det varit grillväder
    Så lite bilder fån dagens lunch

Da grillz
    [img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=910&pictureid=5527]ca 1 kilo kanske lite mindre blandfär utsmackat till lagom stora burgare med CajP’s vitlöksgrillolja[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=910&pictureid=5528]Efter ett tag på da grillz[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=910&pictureid=5529]och till sist min portion med lite tillbehör som min suveräna fru fixat till i köket[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=910&pictureid=5530]hupp nu ätet och borta
    Men som man brukar säga. Om man inte får ner det på grillen så får man äta det rått … eller skaffa eldkastare.

Idag bär det av på en veckas semester :yahoo:. Som sagt så har frugan fixat och donat så det blir hotell med pool som jag hoppas duger att simma lite längder i för att hålla aktivitetsnivån uppe. Vi har desutom tillgång till eget kök :D så då blir det lättare att hålla koll på maten också. Ska utnyttja veckan till att skärpa mig med maten och inte ”fuska” med läsk och skit.

Sådärja nu hemma igen. Har under ledigheten promenerat mellan 4-6 timmar om dagen. Vi gillar att drälla runt på museer och i ruiner och sånt. Rhodos har en hel del sånt så det kan vara ett tips till er som gillar sånt :)

Poolen var nog det värsta monster jag sett stegade upp att den var drygt 50-60 meter lång med lite kringelkrokar och så ”öar” som man kunde simma runt. Så 4 av sex dagar så simmade jag mellan 500-1500 meter så min almänna aktivitets nivå har i alla fall legat högt över det normala :)

Men man har allt lite abstinens effter att lyfta saker. (tar jag som ett possitivt tecken :D )

Jiiihaaa
    Sådärja tränat :D
    20 min löpband och då han jag 2,7 kilometer. Bästa hittills men långt ifrån de farter man kunde hålla vid 17-18 års ålder. Sprang då 3 kilometer på under 12 minuter och det var ett ganska kuperat löpspår i skogen. Och då hade jag desutom ork över att springa ett varv till med farsan
    Kändes även bra med lyftandet. Dock glömde jag penna och hittade ingen där så jag har inte skrivit upp men ungefär såhär
    latsdrag
    70*7
    65*7
    65*7

ticeps extensions? med ryggen mot trissan och sen sträcker händerna rakt ut med rep
    25*8
    20*7
    20*7

biceps curl
    dropsett? när man inte pausar utan bara sänker vikten tänkte testa bara :)
    började på 30 k
    slutade på 15
    det var jobbigt som fanken hehe

bänkpress
    50*12
    60*7
    60*7

benböj
    3 set med
    60kilo i första och 70 i de två sista

sittande hantelpress rakt upp med ryggstöd
    10 kilo i varje näve
    3 sett

shruggs fast mer som axelrullningar
    först med 12 kilo
    sen 14 kilo i varje näve
    totalt 3 set

testade sedan bicepscurl med krokig stån i bönebänk
    3 set
    20 kilo i de två första ca 10 rep
    30 kilo i sista 5 reps

sen testade jag en skum maskin där man ska göra dips medans man står på en platta och sänker belastninen genom att lägga på vikter . Gick sådär
    men körde tre set i alla fall
    fattade inte hur jag skulle ställa om den till chins (heter väl så då man ska dra upp sigsjälv?) dock :(

men på det hela nöjd med passet

Idag, konferens på vildmarkshotellet. Träningsvärk från igår mest i triceps. Simmade lite i deras basäng ca 15-20 minuter sen liten skogspromenad efter middan. Då insåg att jag var lite ”stumm” i rumpa och lår också … nice :)

Hm inget gympass igår, jäkla jobb att inkräkta på min frititd. Men har tagit ett varv i löpspåret här hemma idag istället tog ca 30 minuter från att jag gick ut ur dörren och innnan jag var hemma.

har uppnåt ett av mina mål, jag ligger inte kvar i spåret med händerna krampade vid bröstkorgen :yahoo:

Hittade ingen märkning på hur långt spåret var var men jag tänker som så att när jag klarar hela processen under 20 minuter så är det dags att öka till två varv :D

Såja promenerade till gymmet för ett pass. Obs tog varken bil eller buss som jag brukar :)
    10 minuter crosstrainer
    sen lite mycket folk runt vikter och sånt så det vart lite blandad ordning
    Latsdrag
    70*8
    70*6
    70*7

Frammåt pres i cable maskin börjar med händerna brett isär i ungefär nivå med axlarna och sen fram och ihop
    15kg*8
    12,5kg*8
    10kg*8
    kilona är per näve

sen blew smith maskinen ledig
    Knäböj
    70*7
    80*6
    75*7

triceps nedåtpress med repfattning i superset med biceps curls
    27,5*10
    25*8
    25*7

bicepscurlsarna
    27,5*7
    25*8
    25*7

Maskin total abdominal
    65*23
    80*13
    80*10

sido lyft med hantlar (flyes?)
    10kg*9
    9kg*7
    9kg*7

En lite rapport om hur jag upplever min träning så här långt.

Mår bättre orkar mer, så det är possitivt. Dock märker jag hittils inte så stor skillnad på vikt och midjemått. Kanske måste strama upp matintaget lite mer :/

Däremot så när jag klämmer lite här och där på mig själv så känns, framför allt, armar och ben hårdare. Kan ju vara så att jag bränt lite fett och lagt på mig lite muskel massa och därför inte märkt så mycket på vikten. (hoppas kan man i alla fall :-)

Sen verkar jag kunna pressa upp pulsen högre nu än i början. Om jag kollar pulsen via löpbandshandtagen så kommer numera det lite smårosa, suddiga pulserande kanterna i synfältet vid ca 180 i puls och inte redan strax under 170. Jag antar att detta räknas som framsteg :D

Känner även att ”träningberoendet” har kommitr och om jag inte är aktiv nog på ett par dagar så blir jag rastlös.

Och sen så kommer svetningen igång fortare än från början :up:

Yes! tog mig till gymmet idag, så två pass denna veckan får försöka ta mig ut i löpskor i helgen med så det blir lite fart.

Dagens pass
    20 min uppvärmning på löpband ca 2,7 km

Bänkpress no machine kändes tungt idag :(
    50kg*11
    55kg*7
    55kg*4

Marklyft sumostyle kändes bättre än vanliga
    50kg*12
    70kg*7
    70kg*6

sidolyft med hantlar
    10kg*9
    9kg*8
    8kg*7

triceps press i kabel rakt handtag
    30kg*7
    25kg*9
    25kg*8

biceps konsetrations curl
    12kg*9
    10kg*9
    10kg*7

hdae tänkt lägga in vadpress också men hann inte :(
    Kommer att försöka köra med marklyft mera än innan då sumo varianten kändes bra :)
    Trevlig helg
    /nf

fundering. Är det bra att köra mark och benböj samma pass? Det känns som de tar lite olika fast ska enligt vad jag läst i alla fall delvis ta p åsamma ställen. Mark tar på fler muskler om jag inte har fått för mig fel.

Har inte vägt mig på ett tag så jag kände att det var dags. Har stoppat nya batterier i våran våg som desutom påstår sig kolla vatten fett och muskel nivå så jag skriver in det med så jag har lite att jämföra med längre fram :)

Vikt
    107,8 kg yiiihaaa går åt rätt håll

Fett
    30,4% Hmm inte så bra, tror dock att det var bättre än tidigare

Muskler
    41,7% Ingen aning om det är bra eller inte men blir det mer så är ju det bättre kanske :|

Vatten
    52,6% Fattar inte riktigt hur den räknar men men jag tror att det är en hyffsad vatten nivå. Kommentera gärna ni som har bätte koll :D (har ni inte bättre koll och vill komentera ändå så är nsturligtvis även det ok ):up:

Såja varit ute och tagit ett varv i spåret, hmm borde nog kolla upp hur långt det är egentligen hittade inga skyltar som berättade det :/ tog dock längre tid än sist.

Hupp gymmar dags idag.
    Körde ett längre programm idag eftersom jag inte gjorde något igår (mer än lite extra promenerande)

15 minuter uppvärmning på löpband. Kändes lite i vaderna (kan bero på att jag har börjat använda mbt sandaler på fritiden, kanske)

lyftandet
    bänkpress utan maskin
    55kg*8
    55kg*6
    50kg*8
    fan vad jag suger på det där men men det blir väl bättre om man anvisas :)

Mark sumostyle med shrugg i slutet på varje lyft
    60kg*9
    70kg*8
    70kg*8

Vadpress i maskin (som hämd för att de sabbade mitt joggande)
    40kg*14
    50kg*11
    55kg*9

sidlyft med hantlar (ska vist vara bra för axlarnas utsida om jag har rätt)
    10kg*10
    10kg*8
    10kg*7

sen lade jag beslag på en cabelcross apparat :D
    press snett nedåt (vet inte vad det heter men jag vet vad jag menar)
    10kg*11
    15kg*7
    12,5kg*7

Triceps sträck med rep i övre trissan
    25kg*5
    22,5kg*6
    20kg*5

testade med att stå på knä och ha repet i övre trissan och sen någon form av magböj?
    50kg*15
    50kg*11
    50kg*10

biceps curl med rakt handtag i nedre trissa
    25kg*7
    25kg*9 hmm
    25kg*5

Benpress i maskin
    110kg*8
    100kg*8
    100kg*5

latsdrag, delvis för att sträcka ut ryggen och så :)
    60kg*8
    65kg*7
    60kg*5

Så nu är jag ganska mör i kroppen. det är bra!
    Jag har skärpt till mig lite med mitt födointag. minskat ner till nästan noll med sockrade drycker. och lagt bort fikabröd. Detta utan att egentligen ersätta det med något annat så därigenom har jag sänkt mitt dygnsintag en del. Får se vad det leder till. det började jag med i slutet på förra veckan så lite mindre ork hade jag iofs ett tag men tror det börjar komma tillbaka lite igen.

nästa pass blir nog först på fredag så just nu kan det kanske bli två helpass i veckan och ett jogging pass på helgen.

Suttit och läst runt på forumet och insåg, då jag läste reglerna för seriösa träningsjournaler, att vad bra att jag startade mitt ”projekt” i dagboksform :D. Nåja det blev en promenad igår kväll också tillsammns med frun. då går det inte så fort eftersom hon har korta ben :)

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 236 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.