Norrbottenstjej skriver träningsdagbok

Home Forums Dagböcker Norrbottenstjej skriver träningsdagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 315 total)
  • Author

Vilka vackra hundar på #224 :D
    Bra tyngder du kör med, keep it up!

PEACE

Har läst igenom större delen av din dagbok och måste säga att du levererar fina pass hela tiden. Fast nu är det förstås förståeligt att du varken har tid eller lust att gymma när älgjakten har dragit igång. Hoppas det går bra för dina hundar och jag önskar dig en lyckad jaktsäsong.

MVH // Uno

_Thor wrote:
    Vilka vackra hundar på #224
    Bra tyngder du kör med, keep it up!

PEACE

Tack så mycket!! :D det är verkligen mina ögonstenar. speciellt den lilla grå till vänster eftersom hon är till hälften min! :p men hon är bara i början på sin utbildning ännu, på något år eller två så ska hon nog vara en prima älgskällare!

malawiglenn wrote:
    Bumpar din fina lilla dagbok S

Haha joo ja vet att du saknar mig!!

Uno wrote:
    Har läst igenom större delen av din dagbok och måste säga att du levererar fina pass hela tiden. Fast nu är det förstås förståeligt att du varken har tid eller lust att gymma när älgjakten har dragit igång. Hoppas det går bra för dina hundar och jag önskar dig en lyckad jaktsäsong.

MVH // Uno

Thanks!! :D
    Haha nästa vecka drar gymmet igång igen. Nu i veckan befinner ja mig för det mesta i en kojja ganska många mil från gym o vikter.. Fast att det inte skulle finnas lust till gymmet även under älgjaktstid stämmer nog inte, jag längtar alltid till nästa pass :emo-thumb

Haha känslan som finns i min kropp nu är inte helt olik den känsla som uppstår i kroppen då man är nykär. ;) Det liksom spritter i kroppen och man känner sig pirrig och rastlös.
    Den känslan har ja haft sen igår bara av tanken på att få gå ner i gymmet och köra ett pass!! :D Dock tyvärr blev de inget igår på grund av middag med jobbet men idag ska ja ner o köra!! Ska dra i mig en PWO när jobbet börjar närma sig slut o sen lär de ju bli fullt ös!!!!

Kör uppdelning för 2 dagar per vecka nu under jaktveckorna. Så idag blir det knäböj, militärpress, lats, rodd och tricepspress!! Tack för tipset Glenn! :up:

Så död känner jag mig ikväll.. Hujja det var ju riktigt tungt!!

Ben:
    Knäböj:
    30kg 15
    40kg 10
    50kg 6, 6, 6
    Utfall gående: 10kg 20 (10 per ben)
    Utfall enbens: 10, 12

Axlar:
    Militärpress:
    20kg 12
    25kg 8
    30kg 5, 6, 6 PB!! Fast fick kicka lite på sista reps i sista set.. efter sista set växla ner 20kg 5
    Lyft åt sidan:6kg 14
    9kg 8, 8, 8 plus lite sån special som ja körde me Thom

Rygg:
    Hantelrodd:
    12kg 16
    20kg 10, 8, 8
    Latsdrag smalt: 20kg 16
    35kg 8
    40kg 8, 8, 8

Triceps:
    Frenchpress:
    10kg 18
    15kg 8, 8, 8

Lite småofokuserad idag..
    ska på bio med en kille så de känns spännande :D Men under passet tyckte ja ändå ja kunde fokusera rätt så bra!
    Fick ett PB i bänk ikväll o ska fan ta 50 snart!! :p

Bröst:
    Bänkpress:
    20kg 20
    30kg 10
    40kg 6
    45kg 3
    47,5kg 1, 1 PB!! försökte dock 2 reps men de gick inte…
    40kg 6, 6 på sista växla ner 20kg 12

Rygg:
    Ryggresning:
    15
    10kg 10, 10, 10

Mage:
    Sidoböj:
    10kg 18
    16kg 12, 10
    10kg 14, 14
    Chrunches: 15
    10kg 10, 10, 10

Biceps:
    Alternerad hantelcurl:
    6kg 14
    9kg 8
    12kg 6, 6, 6
    Negativ bicepscurl: 15kg 12
    20kg 8, 8

malawiglenn wrote:
    Och hur blev det med kladdkakan då? Hörde visst att en viss liten Glenn skulle få slicka bunken ;-)

Huh ja vet inte va som hände!! Stod där med visparna fulla av kladdkakesmet och bunken också när jag hade slängt in kakan i ugnen! Och så vips va all kaksmet borta!!! :whistle: ;)

malawiglenn wrote:
    hehe men S då!

Om du ska maxa i bänk så får du ladda med en bättre serie än så där, du tar ju 50kg om du skippar 3×45..

testa typ 2x10x20kg, 5x30kg, 2x40kg, 1x50kg

Haha joo jag vet! Men det var totalt oplanerat att ja skulle köra på 47,5kg. det var egentligen oplanerat med 45 kg också!! Det e därför de blev som de blev! :p Blev bara sugen på o höjja liksom!

Men ska prova din plan i nästa vecka! :up:

Vilken otrolig träningsvärk jag hade i bröstmusklerna efter torsdagens pass! När jag stod ute på älgpasset på lördagseftermiddagen frös ja så ja småhuttrade lite o så gäspade ja o då gjorde de rejält ont i bröstmusklerna :D

Nåja dagens pass var fan inte snällt det heller.. som vanligt känner jag mig död när ja kommer från gymmet :p Ska försöka käka lite mat strax men de e låååååångt till kylen, minst 2,5 m…

Ben:
    Benpress:
    60kg 14
    90kg 10
    120kg 4, 4, 4
    Enbens utfall: 12
    10kg 10
    16kg 6, 6

Axlar:
    Militärpress:
    (uppvärmning hantel 7kg 15)
    20kg 12
    30kg 5, 4, 5, 4 växla ner på sista 20kg 6
    Lyft åt sidan: 6kg 14
    Lyft åt sidan superset med Svend special: 9kg 8, 8, 8
    2kg 3 set

Rygg:
    Hantelrodd:
    10kg 15
    20kg 8, 8, 8
    Latsdrag smalt: 25kg 12
    35kg 10
    45kg 5, 5, 5 på sista växla ner 30kg 8

Triceps:
    Frenchpress:
    10kg 18
    15kg 12
    17,5kg 8, 7, 6
    Negativ tricepspress: 20kg 10, 10, 10

Fan vad gött att läsa!
    En gäspning känns i bröstmusklerna, då har man fan jobbat på bra.
    Hoppas jag kan få samma känsla efter mtt bröstpass ikväll… :)

JTrulsson wrote:
    Fan vad gött att läsa!
    En gäspning känns i bröstmusklerna, då har man fan jobbat på bra.
    Hoppas jag kan få samma känsla efter mtt bröstpass ikväll… :)

Hihi Tack!! :D
    Det e bara köra ur kroppen ordentligt och ta mer än man tror man klarar av! Ska köra för PB i bänk i morron så ja hoppas de ska ta rejält!!
    Dock är ja lite orolig att den grymma träningsvärken förra veckan mest berodde på att jag veckan innan hade en ledigvecka från träning. Direkt ja ha en kortare paus och börjar igen får ja grym träningsvärk! Fast det är åh andra sidan då ja mår som bäst sen också! :)

Tänkte på det, när du kör bänkpress, som du gjorde sist, kör du den fritt då?
    Med tanke på att du skrev att du inte lyckades med två reps så funderar jag vart du gjorde av stången ;)

Men annars håller jag med dig helt, träningsvärk är underbart! Ett kvitto på att man gjort något rätt :)

JTrulsson wrote:
    Tänkte på det, när du kör bänkpress, som du gjorde sist, kör du den fritt då?
    Med tanke på att du skrev att du inte lyckades med två reps så funderar jag vart du gjorde av stången ;)

Men annars håller jag med dig helt, träningsvärk är underbart! Ett kvitto på att man gjort något rätt :)

Jo jag kör fritt på bänkpressen. har sån tur att nere i källaren på jobbet så är ställningen fylld av hack längs efter.. o oftast kommer ja åtminstone en liten bit omän inte hela vägen upp. så går det dåligt e de bara slänga stången bakåt o försöka få fast den på nått hack ovanför skallen! Inte det bästa sätt men va ska man göra när man e utan passare :p

Låter lite som den vi har på Sats.

Någon gång fick jag inte upp den alls 😮
    Så det var bara att rulla den längst kroppen och plocka av vikterna senare… Måste sett rätt kul ut, men det får man bjuda på. Det är verkligen att köra till fail :happy:
    Man måste pressa sig själv så man utvecklas!

Hej!
    Vilka härliga pass du kör! :up:
    Inte alltid lätt att köra styrka själv, men man får göra så gott man kan. Upp med stången ba´ :D

Härlig dagbok att läsa! Kör hårt!

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 315 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.