- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 februari, 2010 at 20:01 #409474Anonym anvandareMember
Idag gick jag med spänning iväg för att se om jag kunde byta gym.
Och det gick ju hur bra som helst. eftersom det är ett styrkelyftsgym va de riktigt kul o se när de tränar styrkelyft. Något jag definitift vill prova på ordentligt i framtiden. vill bara få upp bättre grundstyrka i kroppen först…Men idag annars för mig var det axlar och triceps på schemat. Glömde ju shrugsen kom ja ju på när ja kom hem.. inte bra alls…
Axlar:
hantelpress: 5 kg 15, 15, 15
10 kg 6, 6, 6
Hantellyft åt sidan: 5 kg 12, 12
7,5 kg 8, 8, 8
Hantellyft framåt: 5 kg 12, 12
7,5 kg 6, 6, 6Triceps:
Pushdowns stång: 15 kg 20, 20
25 kg 10
30 kg 8, 8, 8
Liggande triceps hantel: 7,5 kg 10, 10
10 kg 8, 8
Pushdowns rep: 25 kg 8
30 kg 6
25 kg 6, 6, 6 st sedan vikta 5 kg åt gången.Kändes rätt så bra idag fast det tar alltid ett tag o komma i ordning på nytt gym.
Idag blev de visst stekta rotfrukter och svarta bönor tillsammans me omelett på bara äggulor.. Gjorde hemmagjorda powerbars igår och behövde göra nått av gulorna. funka ju jättebra o blev gott som tusan
23 februari, 2010 at 19:57 #409475Anonym anvandareMemberIdag blev det bröst, biceps och mage.
kändes rätt så bra börja me bänk o sen sned bänk. men de började som klonka lite i leden på sneda bänken blev smått orolig. men körde ändå på och nu gör de lite småont i vänster axel.. hmm.. hoppas det går över till i morron annars kanske man får ordinera vila vilket är tråkigt..
Nåja nåja vi ska se de går till sig :emo-thumb
Bröst:
Hantelpress: 5 kg 20
7 kg 15, 10
Bänkpress: 20 kg 10, 10
30 kg 6
32,5 kg 6, 5, 5
Hantelpress lutande: 7 kg 10, 10
10 kg 8, 8, 8
Flyes i cable cross: 10 kg 10
15 kg 8, 8, 8Biceps:
Växlande hantelcurl: 7 kg 15, 10
12 kg 4, 4 (inte särskilt strikt men var tvungen prova ha aldrig kört på 12 kg hantlar förr :p)
10 kg 6, 6
Repcurl: 15 kg 12
20 kg 8, 8, 8Två magövningar körde ja i superset med 3 set på varje.
Sedan avslutade jag med lite statisk greppträning för att få upp styrkan i underarmarna
23 februari, 2010 at 19:59 #409476Anonym anvandareMemberTänkte precis skriva att lite klonkande säkert inte är någon fara, men nu när du har lite
ont i axeln så var det ju uppenbarligen något knas.Ett tips att testa är att minska lutningen på bänken en aning.
23 februari, 2010 at 20:04 #409477Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Tänkte precis skriva att lite klonkande säkert inte är någon fara, men nu när du har lite
ont i axeln så var det ju uppenbarligen något knas.Ett tips att testa är att minska lutningen på bänken en aning.
allright ja de kanske är en bra idé. har lite småsvårt o veta vilken lutning ja ska välja på de sneda.. kan hända de e lite mycket. :up:
23 februari, 2010 at 20:35 #409478Anonym anvandareMemberTänkte minsann jag skulle skriva in lite stats här så jag kan se om det blir någon utveckling. Drog nämligen iväg och köpte mig ett litet måttband idag så jag måste ju använda det!
Och huvva vilka resultat det blev….Men det e ju bra för då kan de bara bli bättre :up:
Vågen på morgonen visade 64,4 kg..
Midja (bredaste stället): 90 cm
Stuss: 97 cm
Lår: 56 cm
Överarm vänster: 32 cm
Överarm höger: 31 cm skumt…Tog även någon bild igår så jag har för framtida jämförelser
25 februari, 2010 at 11:19 #409479Anonym anvandareMember-26 grader på morronen. ska de aldrig bli varmare igen? Hemma kring byn har de under -30 och en kompis hade -39 hos sig och bilen ville inte alls starta.. så jag har det rätt så bra här ute vid kusten där det ju är milt o varmt.. :p
Igår blev det iaf försök till konditionsträning. skulle egentligen ha en vilodag men innan bussen gick mot jobbet packade ja snabbt väskan för lite löparträning..
först ca 35 min på löpbandet och sedan några minuter på crosstrainern.
gick inte alls lika enkelt o bra som det gjorde förra veckan.. Längtar tills barmarkssäsongen kommer igång så jag får fara ut me föräldrarnas hundar och springa är ju så härligtHar funderat lite och kommit fram till att jag nog ska lägga om programmet till 3 dagar i veckan och så lägger jag in 2 dagar med cardio så får jag se hur det känns… Känns det inte bra byter jag tillbaka till gamla programmet.
Nya programmet blir då
Rygg/biceps
Bröst/axlar/triceps
Ben/Magetror nog det kan bli bra, man måste ju tänka långsiktigt och just nu är ju milen i maj mitt främsta mål. Musklerna kommer ju förhoppningsvis ändå!!
Ikväll blir det hur som helst Rygg, lite baksida ben och vader. Hoppas på bra tryck i ryggen och kanske något kilo extra i marklyftet :up:
27 februari, 2010 at 10:50 #409480Anonym anvandareMemberTorsdagens ryggpass blev ju lite halvdant.
Mycke folk på gymmet så ja fick inte riktigt tillfälle att köra mina marklyft tyvärr. Men tänkte att ja tar igen det idag istället och kör både ben och rygg!! Hoppas på grym träningsverk i morron hihihi!!!får se till o ladda in ordentligt me protein o kolisar innan bara
Kom hem till byn igår vilket alltid är otroligt skönt. När jag vaknade i morse vad det nästan blida endast -12 :up: Plus att det hade kommit ca 4 cm nysnö under natten så det såg riktigt härligt ut ute!
Så det blev en stooor go frukost och sedan tog jag på mig skoterkläderna och drog iväg på skogsprommis me föräldrarnas jakthundar. När jag kom hem passade jag på att skotta gården vilket är riktigt skönt blir bra motion för hela kroppen och rätt svettigt innan det var slut!I morgon ska jag nog ut med den stora kärleken i mitt liv. Min Arctic cat F7a och gasa! Skotern är en av sakerna i livet som verkligen gör det värt att leva!!
28 februari, 2010 at 21:02 #409481Anonym anvandareMemberDet var den helgen.. de går så fort tycker ja.
Det blev några mil skoter på lördagen åtminstone, borde nog ha blivit fler men ja tyckte det va kallt på söndagsmorgonen. (Ångrar mig rätt mycket nu att jag inte körde idag…. )Snacka om antiklimax igår var så otroligt taggad för o gå på gymmet och så tog jag mig INTE IN!!!! kortet fungerade inte i dörren o ingen va på gymmet.
så jag fick rätt så snopet vända o gå hem igen.Men men ja gjorde ett nytt försök idag och kom in! Woho (inte för att kortet fungerade utan för att en som gick in före mig inte hade stängt dörren ordentligt.. )
Nåja.
Passet idag iaf:
Uppvärmning med benpress och rodd i superset och så lite ryggresning.Rygg:
Marklyft: 40 kg 10, 10
50 kg 10
60 kg 8
70 kg 6, 6, 6
Dock körde ja dessa utan att stå på några viktskivor. ja brukar i vanliga fall stå på ett par vikter för att komma längre upp och på så sätt ”få ner arslet ordentligt” som Mr T säger. Men Mr T va inte där så då gör ja som ja vill.Ben:
Knäböj: 12, 12
20 kg 10, 10
40 kg 6, 6, 6
inge bra alls kom inte ner ordentligt tyvärr. Litar inte på mig själv när ja varken har en power-rack runt om mig eller passare.. så vågar inte riktigt..
Benpress: 100 kg 8
110 kg 6, 6, 6
Benpress: 25 kg 10, 10
35 kg 8, 8, 8
Vadpress i smith: 20 kg 15
40 kg 12, 12, 12
Vadpress i benpress: 110 kg 8, 8, 8Avslutade med höftlyft och chrunches för magen i superset. 3 set på varje och mellan 15-12 reps.
När jag kom hem sedan väntade köttgryta från igår, nybakta mjukkakor o keso med äpple. MUMS MUMS!!!
Hade också dubbeltur då pappsen kom hem efter en riktigt lyckad fisketur me mycke fisk så ja fick 2 öringar med mig hem varav 1 ska käkas i morron till middag!!
Sedan käkade vi söndagsmiddagen innan det var dags att åka hem till Luleå. helt suverän älgstek blev de så ja snodde med mig två matlådor me stek o hemmagjord brunsås till de.28 februari, 2010 at 21:12 #409482Anonym anvandareMemberKom på att ja inte skrivit in torsdans pass…
Minipass dårå..
Rygg:
Ryggresning: 20, 15
10 kg 10
15 kg 8, 6, 6
Rodd smalt handtag: 15 kg 12, 10
25 kg 10, 10
45 kg 8, 8, 8
Rodd brett handtag: 15 kg 12, 10
25 kg 6, 6
35 kg 6, 6, 6
Latsdrag: 20 kg 10, 10
30 kg 6, 6, 62 mars, 2010 at 19:39 #409483Anonym anvandareMemberSå provar ja gå in på den nya spliten.
Betyder att det stod axlar, bröst och triceps på schemat.
osäker på om ja e riktigt förtjust i axlar o bröst på samma dag tyckte inte axlarna orkade lika mycke som de brukar..
men ja vet inte riktigt annars hur ja ska dela upp det om ja ska träna 3 dagar i veckan…. :what:Bröst:
Hantelpress: 8 kg 10, 10
Bänkpress: 25 kg 10, 10
30 kg 8
32,5 kg 6, 4, 4
Sned hantelpress: 7 kg 10, 10
10 kg 8, 6
12,5 kg 4, 4
Var uppmärksam på om det klonkade något i axeln som de gjorde i förra veckan men inget sånt hände, fan va skönt!! :up:Axlar:
Hantelpress: 5 kg 10, 10, 10
10 kg 6, 4 (fick byta ner till 9 kg/hantel i andra set för att orka mer…)
9 kg 3, 6
Lyft åt sidan och Lyft framåt i superset: 5 kg, 10, 10
7 kg 6, 6, 6
Shrugs med stång: 15 kg 20
35 kg 12, 10
55 kg 6, 6, 6Triceps:
Pushdowns stång: 14 kg 15
18 kg 15, 10
27 kg 10, 10 (fick riktigt bra kontakt i triceps här)
32 kg 6, 6
27 kg 10 (växlade ner till 27 igen eftersom ja tyckte ja fick bättre tryck i slutet)
Pushdowns rep: 18 kg 10, 10 växlade därefter ner och körde max på vikterna nedåtSådär pass då alltså me tanke på att ja inte e helt nöjd me axlarna..
Nåja kvällens middag blev kokt öring tillsammans me kokta morötter, palsternackaoch kålrot. och icke att förglömma stuvad spenat
Men detta slår så klart inte lunchen som va mammas älgstek me hemlagad brunsås och kokt broccoli. gräddigt och gott!!!4 mars, 2010 at 07:25 #409484Anonym anvandareMemberEn helnajs dag igår får ja säga. Pappsen kom ner och jobbade i Luleå igår och även idag så han bjöd mig på middag när vi slutat jobbet igår. Det blev Baan Thai och jag käkade biff med röd curry, kokosmjölk och jordnötter. Mums mums får ja säga, måste prova laga mat me jordnötter hemma!!!! Sedan passade ja också på att bjuda in mig på middag hos min kära syster när jag kommer hem till byn på fredag. Hon gör suveränt goda kyckling fajitas så längtan till fredag e nu stor!!
Annars stod konditionsträning på träningsschemat. Lite mer press på joggingen på springbandet. Ville så gärna komma in under 30 min på 5 km. dock tyvärr blev det 30 min 20 sek.. Men nästa gång blir ännu lite mer press o då ska ja fixa de Vad ja längtar tills utomhussäsongen kommer igång igen det är så skönt o fara ut me vovvarna och springa i skogen. Blir mycket hårdare träning då också eftersom man får se till så man inte snubblar på någon rot och ta i ordentligt i uppförsbackarna!
Ikväll står iaf ben på schemat.. Ska försöka ta i ordentligt ikväll så det med största säkerhet kommer bli träningsvärk. Gillar att ha ont i benen för de vill ja verkligen ska växa mycket :p
4 mars, 2010 at 07:55 #409485Anonym anvandareMemberNär jag körde 3 dagar vila 1 kör 3 vila 1 osv hade jag följande upplägg.
Rygg biceps
ben, vader
Bröst, axlar, triceps
VilaFunkade superbra:D
Kämpa på det ser redan bra ut tycker jag=)
4 mars, 2010 at 08:14 #409486Anonym anvandareMemberBlobas wrote:När jag körde 3 dagar vila 1 kör 3 vila 1 osv hade jag följande upplägg.Rygg biceps
ben, vader
Bröst, axlar, triceps
VilaFunkade superbra:D
Kämpa på det ser redan bra ut tycker jag=)
Hihi tack tack! Alltid roligt o få lite positiv feedback!!
Allright så du hinner me 2 pass på varje muskelgrupp i veckan? Det blir de där passen för mig också fast 1 gång i veckan och med 2 konditionspass inlagda då. Så skönt när det riktiga sugen efter träning börjar komma, längtar varje dag till mina träningspass nu för tiden. Det hände ju inte direkt i början när man var mer av en soffpotatis 😮
4 mars, 2010 at 09:34 #409487Anonym anvandareMemberJag kommer lägga in 30 minuter cardio efter varje gympass till våren kommer jag gå ut på spåret i skogen som ligger bakom gymmet.
Men nu får de bli bandet eller den oehört tråkiga crossen.4 mars, 2010 at 15:39 #409488Anonym anvandareMemberSnart e de dags o gå på gymmet och köra lite ben!! Slutar kring kvart över fyra idag.
Taggar upp så länge me lite Hatebreed!! jäkligt bra musik :up:[youtube=bRd6En458Zw]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.