Norrbottenstjej skriver träningsdagbok

Home Forums Dagböcker Norrbottenstjej skriver träningsdagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 315 total)
  • Author

mumsat i mig ett litet mellanmål bestående av vitkål. Något mer vågar jag inte sätta i mig med tanke på att vi blev bjuden på tårta på jobbet idag till eftermiddagsfika… :P Tur att jag ska iväg och träna på någon timme. Igår var det folk som fyllde år och bjöd på fika då också. Och nästa vecka är det en som går i pension så då blir det fika igen. Kan nästan tro att vi inte gör annat än fikar på detta jobbet :yikes: Tur iaf jag tränar nästan varje dag efter jobbet så de kalorierna nöts ner något!!

Hade tänkt mig lite cardio idag men fnular på om jag ska köra inne på löpbandet eller om jag ska prova mig på årets första utepass. bara mellan -7 och -10 grader ute så borde kunna klä mig nog för att klara mig någon timme. Är ju så skönt att få friskluft och se något annat än en tv framför sig. Tror åtminstone jag ska prova lite, får vända och springa hem om det blir för kallt eller halkigt..

Ikväll måste ja se till att tvätta mina älskade BB byxor så jag kan ha dem i morgon på ryggpasset. Känner mig lite som småbarnen som har favvokläder, vill inte alls lämna ifrån mig dem till tvätten.. Funderar om ja skulle köpa ett par sånna byxor till så jag aldrig behöver vara utan dem :p

Det blev jogging ute idag!! Ångrar inte beslutet det var riktigt skönt med kylan ochj solen som sken från klarblå himmel.
    Tog precis lagomt med kläder och höll lagom värme hela turen. Mätte på datorn och kom upp i 4,8 km. varav jag gick 100 m i början och ca 200 m i slutet så 4,5 i relativt bra tempo :) Dock var det smått tungt vissa sträckor men överlag är jag riktigt nöjd. Men visst ska jag springa 1 mil måste kondisen upp rejält!!
    Direkt jag stannade av blev ja rätt så stel i lårmusklerna och det kändes att jag körde ett ordentligt benpass igår. Mina joggingturer brukar vara god framkallningsvätska för träningsvärk i mina ben :up: Nåja träningsvärk är ju det bästa som finns, kvittot på att träningen ger nått så jag blir på det hela taget ännu nöjdare :)

Sen har kvällen bestått av att laga mat för idag och kommande dagar.. Dagens middag var nedanstående bild av stekt älgfärs, morot och chili tillsammans med riven vitkål. Riktigt gott blir samma till lunch i morron också. Därtill har jag stekt på grytbitar och det håller på att efterkoka någon timme så det mörar upp ordentligt!! Blir nog morrondagens middag och fredagens lunch tillsammans me massa broccoli och eventuellt lite chilisås!! Slurp mums

Gav mig tusan på i veckan att ja inte skulle handla nån mat alls utan klara mig på det som fanns hemma.. Några inköp för mycke av diverse skoterdelar och träningskläder tillsammans med oväntade räkningar har raserat ekonomin denna månad så tänkte snåla lite smått. Har ännu inte handlat nån mat men de e tur att frysen e full me kött för då lever man gott ändå. plus att ja hade rätt mycke grönsaker kvar sen storhandling för någon vecka sen!! man reder sig alltid :)

Måste bara påvisa att ja minsann bär storleken på mina kläder väl synligt. :P

Det roligaste var att ja fick den av Mr T och tidigare på dagen hade han lite försynt frågat va ja drog för storlek på mina tröjor o ja sade ”nånstans mellan S eller M tror ja. Men ibland när ja känner mig jävla stor drar ja typ XXXL”. Han blev tvärtyst o sa inte mer på en lång stund. trodde nästan jag hade sagt nått som förolämpade honom eftersom han e gode jäkla stor själv. :bb2: Men tydligen blev han tyst för han trodde ja hade räknat ut att ja skulle få en sån T-shirt!!! jag hade ingen som helst aning om att sånna t-shirtar ens existerade!!
    Men nu bär ja den me stolthet, man drar ju samma storlek som Mr T hihihi :D

ser ut å gå bra för dig på gymmet!:p fortsätt så!! och rätt märke kör du oxå! arctic cat:D

junioren wrote:
    ser ut å gå bra för dig på gymmet!:p fortsätt så!! och rätt märke kör du oxå! arctic cat:D

Hihi tack så mycket!! Alltid kul o höra för själv tycker ja att ja e rätt svag ännu så länge. Men de kommer det känner ja ju :D
    Så klart jag är arctic cat förare, något annat är otänkbart ;)

Brände mig som fan på handen i helgen. Skulle ju byta ut nödstoppen tillbaka till tändnyckelsystemet på F7an och lyckades pressa ovansidan av handen mot den heta jäkla pipan. Så fint sår har dykt upp på min hand. Har inte varit något problem tills i natt när de där skyddande skinnet gick sönder och försvann så såret blev blottat.. Försökte me plåster och handske på med det slet bra i handen under marklyftet. och när det skulle remmas fast i stången för att köra tyngre vikter så var det inte direkt så att lilla fröken skrattade av lycka. :( Men de sket ja i o ökade ändå, både i mark och rodd!!! Ohh yess va ja e bäst. hihihi

Körde lite uppvärmning med superset på rodd 20 kg och ryggresningar 2 set 15 reps…

Rygg:
    Marklyft:
    55 kg 10, 8
    65 kg 6
    75 kg 6
    80 kg 5, 5, 5 PB!
    65 kg 6 (sen ville inte handen vara med på marklyft mer..)
    Latsdrag: 20 kg 10, 10
    30 kg 8
    35 kg 6, 6, 6
    Rodd V-handtag: 30 kg 10
    40 kg 6
    45 kg 6, 6, 6 PB!
    Ryggresning: 10 kg 10, 10

Biceps:
    EZ-stångcurl:
    10 kg 15, 15
    15 kg 8, 8
    20 kg 6
    22,5 kg 6, 6, 6
    Preachercurl hantel: 5 kg 10
    7 kg 6, 6, 6
    Hammercurl rep: 20 kg 10
    25 kg 8, 8, 8 (De här sista satt riktigt bra!)

Sen får vi se vad det blir för väder i helgen om det blir träning. Lutar iaf enligt väderprognosen åt träning på lördagsmorgonen. Men vi får se vad som händer! :)

Man kan tro att en heldag ute med skotern i över 1 m pudersnö och fastkörningar skulle suga all energi ur kroppen på en. Men efter gårdagens middag tyckte ja minsann att ja kände mig oförskämt pigg så jag drog iväg på gymmet en sväng och lyfte lite vikter :D Underbart skönt var det, inte en själ på gymmet bara jag och min ipod med bra hårdrocksmusik! 8)

Bröst:
    Bänkpress:
    20 kg 14, 14
    25 kg 10, 10
    30 kg 6, 6, 6
    35 kg 2, 3 3
    37,5 kg 1, 1 (fick ett litet infall att prova bara, synd man inte har passare.. då hade nog lite till åkt på)
    25 kg 10, 10
    Sned hantelpress: 7,5 kg 10, 8
    10 kg 6, 6, 6

Axlar:
    Hantelpress sittande utan stöd:
    5 kg 10
    7,5 kg 6, 6, 6
    10 kg 3, 3
    Lyft åt sidan: 5 kg 12, 10
    7,5 kg 8, 8, 8
    Shrughs i smith: 20 kg 15
    40 kg 10, 10
    50 kg 10, 10

Triceps:
    Pushdowns med rep:
    15 kg 15, 15
    20 kg 8, 8, 8
    Pushdowns enhands med omvänt grepp: 5 kg 8
    10 kg 8, 8, 8

Ett litet benpass efter jobbet!

Ben:
    Frontböj:
    15 kg 10, 10
    25 kg 8
    35 kg 6, 6, 6
    Knäböj: 45 kg 6, 6
    50 kg 6
    Benpress: 75 kg 8
    100 kg 6
    115 kg 4
    100 kg 6, 6
    Benspark 2 ben: 27 kg 10, 10, 10
    Lårcurl 2 ben: 35 kg 15, 15, 15
    (Körde dessa i superset)
    Benspark 1 ben: 20 kg 8, 8, 8
    Lårcurl 1 ben: 35 kg 8 41 kg 8, 8, 8
    (Körde dessa i superset)

Vader:
    Vadpress i benpress:
    100 kg 10, 10
    125 kg 10, 10, 10

Sedan körde jag tre magövningar med 3 set i varje och 15 reps. kändes riktigt bra.
    Därefter var det 40 min kvar till bussen skulle gå så jag satte mig o körde lite sånna där övningar för inre och yttre låret.. fan snacka om att man inte ser klok ut i sån där maskin.. hahaha

Till lunch och middag idag severades köttfärsås och kokt broccoli. samma sak lär serveras även i morgon.

Körde såna där inre- och yttre-lårövningar i ett par maskiner under ett pass för många herrans år sedan. Det var mest en spontangrej av typen ”yes yes, idag har jag mkt energi över, kanske ska testa de där övningarna?! Let’s do it!!”. Dagen efter kunde jag, på riktigt, inte gå och stå utan att det såg ut som om jag var funktionshindrad. Läskigt som satan.

norrbottenstjej;949523 wrote:
    Ett litet benpass efter jobbet!

Därefter var det 40 min kvar till bussen skulle gå så jag satte mig o körde lite sånna där övningar för inre och yttre låret.. fan snacka om att man inte ser klok ut i sån där maskin.. hahaha
    QUOTE]

Den maskinen gillar jag av lite egoistiska skäl. Satte mitt ex. här på forumet i den maskinen på hennes träningsprogram. Hon kallade den sex-maskinen för…..:|

Gettodachoppa wrote:
    Körde såna där inre- och yttre-lårövningar i ett par maskiner under ett pass för många herrans år sedan. Det var mest en spontangrej av typen ”yes yes, idag har jag mkt energi över, kanske ska testa de där övningarna?! Let’s do it!!”. Dagen efter kunde jag, på riktigt, inte gå och stå utan att det såg ut som om jag var funktionshindrad. Läskigt som satan.

Haha ja vågade inte riktigt ta i så mycke. Men får ja tid över nästa vecka ska ja prova dra på ordentligt :p

biffen669 wrote:
    Den maskinen gillar jag av lite egoistiska skäl. Satte mitt ex. här på forumet i den maskinen på hennes träningsprogram. Hon kallade den sex-maskinen för…..:|

hehe man hoppas ju den ger resultat iaf 8)

Försöker mig på en LCHF grej ett tag nu, eller nått liknande eget kanske.. Huvudet vill inte riktigt hänga med på dagarna men jag ger inte upp så enkelt.. På gymmet är ja iaf fortfarande pigg o gla och det är ju det som spelar roll :)

Rygg:
    Marklyft:
    45 kg 12
    65 kg 8, 6
    75 kg 6
    80 kg 6, 6, 6
    Rodd brett: 20 kg 12
    30 kg 10
    35 kg 8, 8
    45 kg 6, 6, 6
    35 kg 12
    Latsdrag: 20 kg 12
    30 kg 8, 6, 6

Biceps:
    EZ stångcurl:
    10 kg 15
    15 kg 10
    22,5 kg 6, 6, 6
    15 kg 12
    Hantelcurl: 7 kg 10
    10 kg 8, 8, 8
    Hammercurl rep: 20 kg 10
    25 kg 10
    30 kg 8, 8, 8

I morgon ska jag ner en liten sväng till Stockholm så det blir troligen Cardio på kvällen när jag kommer hem. Därefter tror ja minsann det är slut med träning för denna vecka.. :( Jag åker hem till byn på torsdag och vidare ner till Malå för skotercross VM på fredag och lördag. Kommer tillbaka hem till byn på söndag och då är det ju dags att trucka ner till Luleå igen. Så måndag är det dags för gymmet igen :p

Ta med lite älgfärs till Stockholm;)))))))!

biffen669 wrote:
    Ta med lite älgfärs till Stockholm;)))))))!

Hihi joo hade ja bara inte varit så kort som 5 timmar i sthlm idag så hade man nog kunna fixa sånt :D Men men ja får välan käka upp de själv dårå :p

5 km löpning och 0,7 km promenad på slutet. Jag sprang och Iron Maiden höll takten. :buttrock:
    var riktigt trött där på sista kilometern men det var bara hålla igång och tvinga sig att fortsätta springa. jag vet ju att börjar man promenera så är det ett helvete att komma igång och springa igen. E som att mina ben drar ihop sig och blir stela direkt ja börjar gå. Men annars känns det riktigt bra och jag har kommit igång bra för säsongen!

Dagens middag har iaf bestått av omelett med stekt potatis, morot och palsternacka! Samma till lunch i morron men med lite vitkål på sidan om tror ja :D

Ett jäkla micklande me träningsschemat börjar de bli snart också. Nästa vecka vet ja me säkerhet att ja hinner 2 pass på gymmet men sen ska ja hem för påsk… :nod Så tror jag kör halvkroppspass nästa vecka så ja vet att allt får sig något den veckan.. Så får vi se hur det blir veckan efter när det är ledigvecka o allt… Eventuellt kan det bli någon ströpass och då kör ja halvkroppssplit för ska ja köra helkropps tar det 100 år för mig o bli klar…

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 315 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.