- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 maj, 2010 at 14:06 #409549Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Inget biter på oss Coacher, förutom kanske god mat & massage……
Ahhhhh bra tänkt. ja får baka lite bullar och kakor och när han börjar bli riktigt jävlig får ja plocka fram en bulle och kasta iväg i gymmet så han kan springa efter den!! Hihihi :p
4 maj, 2010 at 14:34 #409550Anonym anvandareMembernorrbottenstjej wrote:Ahhhhh bra tänkt. ja får baka lite bullar och kakor och när han börjar bli riktigt jävlig får ja plocka fram en bulle och kasta iväg i gymmet så han kan springa efter den!! Hihihi :pSkulle nog rek. en fet stek eller rådjursadel för att vi proteinstinna BB ska röra på quadsen. Bullarna och kakorna ”kanske” skulle funka vid en hårt dietandes Coach:p
4 maj, 2010 at 14:50 #409551Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Skulle nog rek. en fet stek eller rådjursadel för att vi proteinstinna BB ska röra på quadsen. Bullarna och kakorna ”kanske” skulle funka vid en hårt dietandes Coach:pHahaha de e ingen fara!! Han e strongman så han räds icke de mer kolhydrat och kalorifyllda varorna!! Men hmm… ja kanske då snarast skulle ta me en öl eller 5…..
4 maj, 2010 at 19:57 #409552Anonym anvandareMemberGahhhh gå till gymmet och köra ett lätt pass e typ inte sådär tokkul..
försökte superseta det mesta för att det skulle gå lite fortare… :yikes:massage för ryggen var iaf kanon idag. tror ja ska boka fler sådana :p
Ben:
Benpress: 55kg 12, 10, 10
Benspark: 18kg 12
22kg 10, 10, 10
Lårcurl: 25kg 12
32kg 10, 10, 10
Knäböj: 20kg 12, 10, 10
Vadpress i benpressmaskin: 55kg 10, 10, 10plus några sånna där höftledsträning i cable-cross maskinen.
avslut med 2 magövningar, 3 set på varje och 10 reps.
5 maj, 2010 at 19:48 #409553Anonym anvandareMemberDå var det dags för veckans andra lätta pass. kändes också lika skumt som igår. fast biceps körde ja på de ja brukar för de har snabbare återhämtning än ryggen. så de ska nog va pigga o krya till helgen ändå :p
Rygg:
Ryggresning: 12, 12
10kg 8, 8, 8
Latsdrag smalt: 15kg 15
25kg 10, 10, 10
Hantelrodd: 7kg 12
10kg 10, 10, 10Biceps:
EZstångcurl: 10kg 15
15kg 8
20kg 6
22,5kg 8
25kg 6, 6, 6
Hantelcurl: 7kg 10
10kg 6
12kg 6
10kg 6, 6
Hammercurl rep: 20kg 10
30kg 6, 6, 6Första gången ja provade hantelrodd så tog de rätt lugnt me vikten där. kändes dock rätt najs så ska prova den fler gånger
I morgon väntar 5km joggingpass och på fredag blir det promenad me vovvarna!
Är en notorisk planerare så har tillbringat kvällen med att packa träningskläder inför helgen och inför i morgon och lagat luncherna för resten av jobbveckan.. ska ju bort i morron kväll så allt som kan göras nu är fixat.. :p
8 maj, 2010 at 13:54 #409554Anonym anvandareMemberTydligen så kan man inte slå en tjej för o få na o tagga upp, som man kan göra med en kille. det är iaf Mr Ts filosofi. Men man kan nypa henne sådär jättehårt i öronen.. dom blev ganska röda haha..
Ben
Knäböj: 20kg 10
40kg 8
50kg 6
60kg 4, 3 (kändes riktigt bra)
65kg 2 med assist
70kg 2, 2 med assist
75kg 4 assist (tyvärr har ja dåligt tryck i vändningarna så ja blev som fast längst ner i varje. dock så hjälpte Mr T o tröck igång mig så ja kom upp. e bra o prova lite nya vikter så psyket fattat att de inte e farligt!
Benpress: 50kg 10
Benpress 1 ben: 20kg 6
30kg 5, 5, 7 (hjälp på sista 2 reps i sista set)
Lårcurl 1 ben: 20kg 10
25kg 10
20kg 10
Benspark 1 ben: 15kg 12
20kg 10
25kg 10Triceps:
Liggande press ovan huvud: 5kg 10
7,5kg 10
10kg 6, 6, 6
Pushdown stång: 20kg 12
30kg 8, 8, 10Sedan var fröken gode trött o nöjd me passet. Dock kör ja gärna fler pass me Mr T, e så jäkla kul när han pressar en. Plus att man ju inte kan känna sig säkrare än när han står bakom i knäböjen. klarar inte han av att ta emot en gör ingen det
Nu ska ja smälta lunchen ja nyss tröck i mig o sen blire långpromenad med vovvarna för o röra på benen lite!!
Dagens proteinlunch, kassler, sallad och tomat!! Lite tungt o pressa ner allt mot slutet men med lite vilja så går allt Tur de e riktigt gott!!!
9 maj, 2010 at 15:11 #409555Anonym anvandareMemberDet blev inget ryggpass idag för mig utan körde lite bröst, axlar och mage istället. trodde när ja steg ur sängen att ja inte kommer ha nå träningsvärk i benen men de kommer sakta men säkert kan ja säga.. de stelnar mer o mer. Dock tror ja de kommer vara ganska lugn o snäll träningsvärk…
Bröst:
Flyes i cable cross: 5kg 20
15kg 10
20kg 6, 6, 6 direkt efter växla ner till 10kg o körde några
Sned bänkpress: 7,5kg 10
10kg 8
12,5kg 6, 6, 6Axlar:
Drag till hakan i cable cross: 10kg
20kg 10
30kg 8
35kg 8
40kg 6, 6, 6 direkt efter växla ner till 25kg o körde några
Lyft åt sidan: 5kg 10
7,5kg 8, 8, 8
Shrugs i smith: 50kg 10
60kg 8, 8, 8 direkt efter växla ner till 50kg o körde några3 magövningar med 3 set på varje o 10-15 reps i varje set.
Alltså ja måste ju antingen göra nått generalfel i vägning och uträkning av mat eller så är det nått annat som e knas.. ja e nämligen inte ett dugg hungrig nu under dieten. ja tuggar mest protein och det fett ja räknar ut att ja ska ha o sen försöker ja ligga lågt på kolisarna. o ja blir inte otäckt hungrig och alltid mätt efter en måltid.. hmm skumt de där..
får se i morron om man gått ner nått..
annars får ja filosofera om..Nu ska ja sjunka ner i ett varmt bad tror ja
9 maj, 2010 at 19:59 #409556Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:bad låter mysigtDet var helt underbart :up:
höll nästan på att somna där några gånger men höll mig vaken. man skulle ha ett badkar hemma i lghn så man kunde bada lite oftare..10 maj, 2010 at 15:39 #409557Anonym anvandareMember0,7 kg ner i veckan.. när ja började skriva denna dagbok var ja på 64,nånting och nu på bara några månader har ja dragit iväg upp på 66,1kg. men nu har ja kommit ner till 65,4kg.. tycker det känns rätt bra med den nedgången, men som vanligt vill man ju att det ska gå jättefort OCH samtidigt ha alla muskler kvar… E bara fortsätta grejja. Nu har ja ju börja komma in i det och vet ungefär hur mycket jag kan äta av varje och så.
Kände i helgen att ja ätit för mycket stekt mat (stekt kassler och kyckling) så i veckan blir det kokt istället. Kokt älgfärs tillsammans me morot och kålrot och massor me krydder så ska de nog bli mums också.
Idag e ja smått nervös för ja ska på dejt ikväll. Har inte dejtat på evigheter o vet knappt ens hur man gör. Vi kom överens om att vi skulle gå ut och äta och jag fick bestämma vart vi skulle gå.. Så jag valde ett ställe där de serverar kött förhoppningsvis kan ja välja bort tillbehören till köttet och kanske få kokt broccoli eller liknande till..
Är dock orolig att ja ska börja tycka om killen ja ska gå på dejt med.. Vill liksom inte förlora fokus på mitt nya liv… Låter väl antagligen småknäppt men så är det…10 maj, 2010 at 16:04 #409558Anonym anvandareMemberMåste man tappa fokus bara för man gillar en annan människa? Naturligtvis kan det ske komplikationer om den nya eventuella partnern inte har förstående med vårat träningsliv. Men man bör inte gå in med den attityden att det skulle inte funka. Jag har dock aldrig haft det problemet själv. De kvinnor som man går i ”clinch” med ser från början vad de får. Knappast jag behöver säga efter några dejter att ”du, jag måste säga en sak. Jag går regelbundet på gym:bb3:” Men jag vet flera som har eller haft problem med deras partners för deras stora träningsintresse och eventuella tävlingsplaner. Man brukar säga att 90% av förhållandena brukar spricka om någon partner tävlingssatsar (gäller dock ej fitnesspar). Men då du ej nämnt något om tävlingsplaner så ser eran framtid ljus ut utan några på förhand dömda svårigheter, eller? Kan vara ganska skönt att ha en partner utan det extrema gym-intresset. Då jag har haft det blir man utpumpad 24/7 om allt från kost till träning. Ge inte upp kärleken innan den fått en chans, tjejen;)!
10 maj, 2010 at 17:21 #409559Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Måste man tappa fokus bara för man gillar en annan människa? Naturligtvis kan det ske komplikationer om den nya eventuella partnern inte har förstående med vårat träningsliv. Men man bör inte gå in med den attityden att det skulle inte funka. Jag har dock aldrig haft det problemet själv. De kvinnor som man går i ”clinch” med ser från början vad de får. Knappast jag behöver säga efter några dejter att ”du, jag måste säga en sak. Jag går regelbundet på gym:bb3:” Men jag vet flera som har eller haft problem med deras partners för deras stora träningsintresse och eventuella tävlingsplaner. Man brukar säga att 90% av förhållandena brukar spricka om någon partner tävlingssatsar (gäller dock ej fitnesspar). Men då du ej nämnt något om tävlingsplaner så ser eran framtid ljus ut utan några på förhand dömda svårigheter, eller? Kan vara ganska skönt att ha en partner utan det extrema gym-intresset. Då jag har haft det blir man utpumpad 24/7 om allt från kost till träning. Ge inte upp kärleken innan den fått en chans, tjejen;)!Jo visst har du absolut sant i det!!
Fast i mitt fall tänker ja inte allra mest på träningen, även om den är en stor del av det, utan på det faktum att ja åker hem till byn varje helg.
Speciellt efter nästa helg då jag får hämta hem nya valpen.
Sen e ja rätt bekväm också. tokenkelt o va ensam för då behöver man inte ta hänsyn till nått eller nånTyvärr blev de dock ingen dejt idag för han blev sjuk.. Så jag får dejta mina joggingskor istället..
11 maj, 2010 at 19:04 #409560Anonym anvandareMemberAtt älska är att tappa fotfästet lite grann. Om man inte vågar riskera att älska så riskerar man förlora sig själv. Ja, ja han frisknar nog till snart. Tiden får utvisa hur framtiden ser ut. Men vi följer dina framsteg is skuggorna av storstadsbetongen (eller mina feta armar), lol!
11 maj, 2010 at 20:33 #409561Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Att älska är att tappa fotfästet lite grann. Om man inte vågar riskera att älska så riskerar man förlora sig själv. Ja, ja han frisknar nog till snart. Tiden får utvisa hur framtiden ser ut. Men vi följer dina framsteg is skuggorna av storstadsbetongen (eller mina feta armar), lol!Hihi du e så snäll o omtänksam Biffen! Thanks!
11 maj, 2010 at 20:49 #409562Anonym anvandareMemberHihi kom på att jag laddat upp på bästa sätt inför min planerade IKEA trip i morron.. Rygg och biceps :p Men det ska nog gå bra ändå, bara slita och ta i!!
Första gången ja kände att mitt kaloriunderskott tagit bort en del av min energi idag. Iaf under bicepspasset så tog orken slut fortare.. Fast det kan ju också ha att göra med att ja körde lite tyngre på ryggen än vanligt idag..
Rygg:
Marklyft: 65kg 8
75kg 8
85kg 6
95kg 6, 6, 6 reps PB!!
Rodd V-hand: 25kg 12
35kg 8
40kg 6
45kg 6, 6, 6
30kg 6
Latsdrag brett: 25kg 10
35kg 6, 6, 6Biceps:
EZ-stångcurl: 10kg 12
15kg 8
25kg 4, 4, 4
Hantelcurl: 7,5kg 6
10kg 6, 6, 6
Hammercurl rep: 25kg 6, 7
30kg 5, 5, 4Tror ja ska få käre fadern att göra en stor tjälknöl på torsdag. då ha man verkligen fint protein att sätta i sig i helgen!! Slurp slurp säger det då!!
Hoppas på att jag ska ha tillräckligt med karraktär i morron för att stiga upp en halvtimme tidigare och fara ut och springa.. Skulle va kung eftersom det blir många timmar i bil o ingen tid till träning under resten av dagen. Sen vet ja ju inte va ja hittar för mat där i Happis.. förhoppningsvis nått proteinrikt men blir det nått lite sämre så har ja iaf joggat som kompensation…
12 maj, 2010 at 21:34 #409563Anonym anvandareMemberKan lätt säga att marklyftet igår kändes i ryggen idag.. stelt stelt :p Och spände latsen och de kändes också, har aldrig tidigare tänkt på att ja eventuellt skulle ha träningsvärk i dem men idag kändes de också, så ja va tvungen sitta o spänna dem me jämna mellanrum bara därför haha ja börjar bli skadad!!
Var annars en låång dag me shopping på IKEA. hujja så mycke prylar man hann köpa ändå!
20 mil extra bara för någon byrå och lite sånt dutt dutt. men var kul som tusan o träffa Jan som tränar gode hårt som jag snackat med på msn i sådär ett halvår utan att ha träffat tidigare. Tvingade honom att lyfta lite tunga kartonger åt mig.. Har man muskler i närheten så e de väl legitimt att använda dem? Kul o se honom hur som helst, inte så liten kille!
bävar lite för på söndag när byråerna ska bäras upp till lägenheten. Hihi de lär bli bra benträning bära 35kg 2 gånger till 3dje våningen.Kom hem kring halv nio o kände hur ja verkligen skulle behöva få i mig lite käk. O mina underbara föräldrar hade tagit fram och tinat räkor till mig och på spisen hade precis ett par riktigt feta älgrevben kokat klart. sååå sjukt gott, unnade mig ett glas mjölk till det också. Ibland har man tur!!
I morron blire benträning och promenad någon timme eller två med vovvarna. Underbart med helg!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.