Nu äntligen……

Home Forums Dagböcker Nu äntligen……

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Jag är 20 år, har spelat fotboll större delen av mitt liv. När jag var 16 slutade jag spela fotboll på ”seriös” nivå men fortsatte ändå på lägre nivåer. Vikten sköt iväg då flickvän och dator tog allt mer tid och träningen blev lidande:o Dök ner på gymmet lite då och då men även om jag tyckte det var roligt så kom det andra saker i vägen hela tiden. Efter studenten blev det ett år av arbete och NOLL träning, vikten sköt upp ytterliggare!

Har aldrig mått så dåligt psykiskt som under tiden utan någon som helst träning, nu har jag flyttat (behövde ett miljöombyte) och har gymmat i ca 3 månader.

Det kortsiktiga målet är att för första gången på många år våga ta av mig tröjan på stranden, skämt åsido, men målet är att hinna skaffa mig en hyffsad grund till sommaren som jag kan bygga vidare på senare.

Har kommit igång ganska bra på gymmet och fått igång flåset, jag är inte vidare stark men jag jobbar på det;) Ska köra på med mat i massor fram till mars månad då jag ska starta min deff, MÅSTE bli av med fett då jag redan har för mycket.

Ålder: 20
    Längd: 171
    Vikt: 81

Kommer uppdateras ofta och jag hoppas på mycket feedback med träning och maten….

najs!

Jadu, det är bara till att gratulera !

Idag kommer det att bli ett pass för Rygg&biceps. Brukar köra 4 set med ungefär 6-8 rep, förutom på bröst där jag blandar, där kör jag

1 set med 12 rep, 1 set med 8 rep, 2 set med 6 rep, 3 set med 3 rep och 1 set med 12 rep igen för att sedan avsluta med ca 20 rep… Vet inte vad det träningssättet kallas direkt men jag ökar i vikter och det funkar bra!

Blev en sovmorgon idag, är ju trots allt söndag! Har hunnit trycka i mig två grova mackor med leverpastej, ska hinna med nåt mellanmål idag också innan jag ska till träningen. I vanliga fall brukar dagarna se ut såhär:

08.00 Frukost
    10.00 Mellanmål
    12.00 Lunch
    14.30-15.00 Mellanmål
    16.30 TRÄNING
    17.45 Proteindrink
    ca 19.30 Middag

Detta ska följas :) Dock så tycker jag att du kan försöka trycka i dig maten lite tidigare, kanske 18.30-19.00?
    Lycka till med allt!

JakobMinell wrote:
    Detta ska följas :) Dock så tycker jag att du kan försöka trycka i dig maten lite tidigare, kanske 18.30-19.00?
    Lycka till med allt!

Du har nog rätt, bättre att jag äter så fort som möjligt efter gymmet och om jag blir hungrig runt nio tiden kanske jag tar lite hård macka eller nåt istället!? Vi kör på det!

Dagens träningspass med rygg och biceps är precis avklarat, det bjöd på några härliga överaskningar….

Började med uppvärming, crosstrainer i 10 minuter och sedan roddmaskinen i 1 km….

Körde sedan igång med ryggen, har tidigare kört chins i maskin för att jag inte orkat dra upp mig själv ! Idag orkade jag, inte så mycket kanske men alltid en start!

Chins 3 rep 4 set, försökte vara så strikt som möjligt och hålla emot på nervägen..

Sittande rodd: 6 rep 4 set á 80 kg (ökning)

Hantelrodd: 6 rep 4 set á 30 kilo (ökning)

Har ju läst en hel del om marklyft, har faktiskt aldrig provat det tidigare men idag var det dags, tekniken kändes inte helt hundra men det small åtminstonde inte till i ryggen! 4 set med 6 rep på 70 kg, tar det väldigt försiktigt där tills jag fått in tekniken….

Avslutade med lite ryggresningar i maskin…

Biceps:

Sittande scottcurl: 5-6 rep 4 set á 25 kg (ökning)

Stående hantelcurl : 5-6 rep 4 set á 15 kg hantlar (ökning)

avslutningsvis blev det 3 dropp set i cabelmaskinen med rak stång.

Ökade på allting idag, har haft 2 dagars ledighet kanske var det som avgjorde? Men ökningarna har faktiskt stått ganska still några veckor också. Kom gärna med synpunkter på träningsupplägget!

Maten blev lite sissådär under dagen, inte alls godkänd enligt mig.
    Frukost: 2 fullkornsmackor med leverpastej och saltgurka, 1 kopp te (inget socker eller honung)
    Mellan mål: 2 stycken klementiner
    Lunch: hemmagjord hamburgare:S
    mellanmål 2: 1 banan
    TRÄNING
    Proteindrink

Nu ska jag äta Fullkornspasta med köttfärssås, i köttfärsen är det lite fräst gullök, krossade tomater och en skvätt mjölk tillsammans med kryddor. Tar lite majs och broccoli vid sidan av.

Enligt mig är frukosten för klen, mellanmålen för klena och lunchen inget att hurra över, men har gjort iordning ett kost schema för veckodagarna som ni snart blir bekanta med!

Var så trött imorse så jag inte visste vart jag skulle ta vägen, klämde i mig 2 fullkornsmackor ialla fall klockan tio då jag vaknade, har faktiskt haft svårt att få i mig frukosten de senaste dagarna, vet inte vad det beror på?!

Satte mig sedan framför teven, 2 filmer blev det och ett äpple. Jag borde ha gått ut på en promenad i kylan men det fanns verkligen ingen energi till det! Kl 13.00 åt jag en matlåda från igår kväll, pasta och köttfärssås med broccoli. Tog tag i berget med disk från helgen och runt 15.00 åkte jag till gymmet, körde kardio 30 minuter, la mig i solariet och körde ett pass för axlar & mage ….

Sittande hantelpress : 1*6*20 kg hantlar (gick bra men till nästa set fick jag inte upp dem)
    körde vidare på 17,5 kg, 4 set med 8 rep…

hantellyft åt sidan :
    12,5 kg hantlar 4*8

Mage kör jag olika varje gång tills jag nästan spyr. Kör mage en gång i veckan just nu, men tänkte börja gå på ”CORE” passen 1 gång i veckan som ligger på 30 minuter för att få lite träning också, vad tror ni?

Efter träningen blev det en banan med proteindrycken. Käkar vassleprotein + sälolja(omega 3 fast bättre säger de)+ABCDE vitamin varje dag.

Nu ska jag äta havregrynsgröt och runt 19.00 kommer tjejen hem då äter vi ris och kyckling me en god sallad….!

Ingen träning under tisdagen, skulle varit benpass här men går hos sjukgymnasten sedan 3 veckor och behandlar ett så kallat ”jumpeers knee”. Havregrynsgröt till frukost(1dl), frukt till mellanmål, ris o kyckling lunch, mackor till mellanmål och kokt potatis med lax på kvällen!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.