- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 juni, 2009 at 08:37 #632093Anonym anvandareMember
Nog blev det lite träning i söndags i alla fall. Var nere och körde en övningar för mina axlar. Rotatorcuff-övningar med lätta vikter för hela slanten. Det kändes inte helt ok i axellederna så detta blir nog något jag måste prioritera framöver.
Viktmässigt händer det inte så mycket men midjan krymper sakta men säkert. Byxorna sitter löst.
15 juni, 2009 at 09:19 #632094Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 76, 2 kg
Midja: 85,5 cm
Dagens planerade matintag och träning:
Frukost: 3 dl Havregryn/quinoa-gröt med jordgubbssylt och lättmjölk. Ett Vasa Kanel med ost. Vatten och Omega-3 kapslar. ca; kcal 399
Lunch: Kassler med ugnsstekta grönsaker, sallad och 1 dl fullkornsris. Vatten. ca; kcal 355
Middag: Hemmagjord hamburgare på 160 g nötfärs. Fullkornsbröd. En matsked BBQ-sås. Vatten. 3 glas rödvin. (TV-spelskväll med en kompis ikväll) ca; kcal 918
Totalt kcal: 1672 Förmodligen lite mer.
Träning: 30 minuter crosstraining och blandade axelövningar med lätta vikter.
I morgon ska jag ha dejt! Sjukt snygg brunett som ska få lite middag hemma hos mig! :up:
15 juni, 2009 at 16:28 #632095Anonym anvandareMemberÄr det inte det ena så är det andra. Jag har haft en liten röd fläck på min kind i ett par månader. Den blir lätt torr och narig. Smörjer in med ansiktskräm varje dag men det hjälper inte. Idag var jag hos hudläkaren. Diagnos: Förstadiet till hudcancer! Jo, jag tackar jag! Ordet cancer får mig att bli yr i huvudet! Fy faan! Nu ska jag smörja ett tunt lager svindyr salva på fläcken varje morgon och kväll i tre månader och undvika solen. Ska jag vara i solen måste jag använda solskyddsfaktor 50. Fan, jag har aldrig haft problem med solen innan! Blir alltid brun som en kastanj och sällan röd.
Så, till er alla där ute! Passa er för solen! Det är tydligen lätt hänt att skada sig.
15 juni, 2009 at 18:03 #632096Anonym anvandareMemberOj oj!
Hur går du vidare med detta? Är det fastställt att det KAN leda till cancer? Nu måste du utveckla lite…15 juni, 2009 at 19:26 #632097Anonym anvandareMemberblomrog wrote:Oj oj!
Hur går du vidare med detta? Är det fastställt att det KAN leda till cancer? Nu måste du utveckla lite…Jag hetsar upp mig lite i onödan här. Jag har inte cancer, än. Men om jag inte passar mig kan fläcken utvecklas till det. Jag ska använda salvan morgon och kväll i 2-3 månader. Funkar inte det ska jag återkomma till hudläkaren. Det är tydligen inte helt ovanligt att man kan få sånna där små fläckar om man vistas mycket ute i stark sol utan solskyddskräm. Jag har väl slarvat genom åren och då blir det som det blir.
Jag återkommer i ärendet.
15 juni, 2009 at 19:45 #632098Anonym anvandareMemberär dom säkra på att de är förstadiet? gjorde dom en ordentlig koll! en hudläkare sa nämligen samma sak till mig, men de visade sig vara psoriasis. kan ge förhastade svar ibland! hoppas att de löser sig!
Mvh
16 juni, 2009 at 16:05 #632099Anonym anvandareMemberDagens
Frukost: Havregrynsgröt med jordgubbsylt och lättmjölk.
Mellanmål: Rågbulle med rökt kalkon och några klickar majonäs
Lunch: 150g hemlagad hamburgare på nötfärs i fullkornsbröd. En matsked BBQ-sås. En tomat och en liten påse minimorötter.
Mellanmål: En apelsin
Middag: Färsk pasta med mozarella, parmaskinka, färsk bladspenat och lite olivolja. Rödvin.
Träning: 15 min crosstraining
Marklyft: 2×8 – 20 kg (körde lätt uppvärmning)
Bicepscurl: 4×10 – 35 kg
Triceps: 3×10 – 35 kgMage / Crunches: 1 x 25
Ett skitpass, jag vet! Men jag hade inte mer tid.
16 juni, 2009 at 17:24 #632100Anonym anvandareMemberMan ska ju ha ett ideal att sträva mot. Jag valde ett som ligger när till hands. Morfar! :emo-thumb Här har ni honom i slutet av 30-talet. Karln lever ännu men sitter på ett hem.
16 juni, 2009 at 17:46 #632101Anonym anvandareMemberKul val av ideal att sträva mot, Du lär ju även ha viss genetisk likhet som gör målet rimligt
16 juni, 2009 at 17:56 #632102Anonym anvandareMemberMattias_H wrote:Kul val av ideal att sträva mot, Du lär ju även ha viss genetisk likhet som gör målet rimligtVissa genetiska likheter har vi. Jag är dock 10 cm längre.
Morfar har dock aldrig satt sin fot i ett gym eller lyft en hantel i hela sitt liv. Den där kroppen fick han av tungt arbete i kalkstenbrottet och av mormors hemlagade mat.
16 juni, 2009 at 20:50 #632103Anonym anvandareMemberHan var rippad ju
Du upplever ingen trötthet på gymmet eller så? Tycker det ser ut som om du äter lite lite mat? Bara lite nyfiken!17 juni, 2009 at 00:38 #632104Anonym anvandareMemberblomrog wrote:Han var rippad ju
Du upplever ingen trötthet på gymmet eller så? Tycker det ser ut som om du äter lite lite mat? Bara lite nyfiken!Jo, jag äter lite mat. Men det är för att jag fortfarande vill förlora fett. Så det kan jag erkänna, att jag är lite seg på gymmet. Ikväll har jag dock svullat en del med pasta och ostar och rödvin och allt. Har haft en riktig Donna på dejt här hemma. :whistle: Tyvärr så blev det inget åka av den här gången. Bara att bege sig till gymmet och ta nya tag! :emo-thumb
18 juni, 2009 at 08:34 #632105Anonym anvandareMemberGårdagens:
Frukost: Uteblev pga försovning
Mellanmål?: En protein bar
Lunch: 8 bitar Sushi
Middag: En Whopper med fullkornsbröd
Träning: 30 min crosstraining kl 22.00 på kvällen
Ännu en dag när inget blev som det skulle. Taskigt med mat och taskigt med träning.
20 juni, 2009 at 13:31 #632106Anonym anvandareMemberLite bilder som kanske inte säger så mycket men det visar ungefär hur dagsformen ser ut. Inte så mycket muskler än, men fettet rinner så sakta av.
20 juni, 2009 at 15:06 #632107Anonym anvandareMembergår frammåt killen!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.