- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 juni, 2009 at 16:13 #632108Anonym anvandareMemberdragon_skull wrote:går frammåt killen!
Jorå, det lunkar på. Nu har det varit en knepig vecka med mycket festande tyvärr. Midsommar är som ”tur är” över. Nu kan man återgå till lite mer normala rutiner. Jag måste göra en uppryckning i kosten för det har blivit en del fuskmåltider. Jag har inte legat på kcal+ men jag har inte ätit bra mat. För mycket bröd och för lite grönsaker.
21 juni, 2009 at 14:25 #632109Anonym anvandareMember21 juni.
Midjemått: 85 cm
Bröstmått: 105 cm
Biceps: 34 cm
Morgonvikt: 75,3 kg21 juni, 2009 at 14:43 #632110Anonym anvandareMemberGitarristen wrote:Lite bilder som kanske inte säger så mycket men det visar ungefär hur dagsformen ser ut. Inte så mycket muskler än, men fettet rinner så sakta av.keep up the good work!:emo-thumb
21 juni, 2009 at 20:09 #632111Anonym anvandareMemberAruuk wrote:keep up the good work!:emo-thumbTack och bock!
Den här veckan blir det HARD-CORE!!! 👿
22 juni, 2009 at 12:57 #632112Anonym anvandareMemberMåndag 22 juni
Frukost: Havregrynsgröt med ett ägg i, mellanmjölk och en matsked äppelmos. Kaffe
Mellanmål: En näve cashewnötter (salta tyvärr), 2 aprikoser och mer kaffe.
Lunch: 150 g stekt fläskfilé, ca 150 g klyftpotatis med grillade grönsaker, en paprika och en 1/2 dl bearnaisesås. Vatten.
20 minuter promenad i solen med min sabla ”hudcancer”. Jag ringde till vårdcentralen idag och fick en remiss till en annan hudläkare på lasarettet. Jag krävde att få träffa en annan läkare för ett nytt utlåtande. Den andra var en privatläkare (inget fel i det men hon gjorde en så snabb koll på min lilla fläck på kinden att jag ifrågasätter diagnosen.) Salvan som jag fick är solkänslig så man får inte vistas utomhus om man använder den. Hur faan ska det gå till under sommaren? Jag har hört från flera håll att de brukar ta bort sånna här fläckar på hudkliniken men det var det aldrig tal om när jag var hos läkaren. Därför vill jag att en läkare till ska titta på det och ge ett utlåtande.
Ikväll blir det gymmet! Jag redovisar det passet när jag kommer hem.
22 juni, 2009 at 19:59 #632113Anonym anvandareMemberTillbaka från gymmet. Inget hardcorepass direkt men jag mjukstartar. 😮
Rotatorcuff drag innåt och utåt: 3×20. Är osäker på vikten här. Det står 15 men jag vet inte om det är lbs eller kg. Det vore ganska mycket om det vore kg. :what: Måste höra med personalen nästa gång.
Triceps: 3×12 20 kg
Biceps med stång: 2×14 20 kg
Biceps med hantlar: 2×12 20 kg (10/hantel)Axlar, hantellyft åt sidan: 2×15 5kg (hade känning i axlarna idag)
Rygg: Lats drag: 2×15 35 kg
Rodd: 2×15 35 kg
Mage: Crunches: 2×20Promenad på band: 20 minuter 6,5 kg/h
Crosstraining: 20 minuterJag gjorde en mätning av fett och muskelmassa idag igen bara för att se om jag gjort rätt sedan jag mätte sist. Jag har gått ner ett drygt kg sedan ca 2 veckor. Tyvärr så hade jag inte tappat något fett alls. Bara muskler! Kan det verkligen bli så? Midjan har gått ihop lite så jag trodde verkligen att jag tappat fett. Förra gången hade jag en BF% på 15. Nu låg den på 15,4%. Kan man lita på det eller kan det diffa lite beroende på andra faktorer? Kan det vara så att helgens alkoholkonsumtion har sabbat fettförbränningen lite grann? Jag äter mig mätt varje måltid och ligger på ca 1600-1900 kcal per dag. Jag har inga exakta siffror men jag är säker på att jag inte gått över mitt dagsbehov. Om möjligt har jag som mest legat på 2200 kcal nån dag men det borde ju inte göra nån större skillnad?
23 juni, 2009 at 13:12 #632114Anonym anvandareMemberDagens mat:
Frukost: Två Wasa Sport med Lätta och 4 skivor skinka. En proteindrink. Kaffe.
Mellanmål: Kaffe
Lunch: Restaurangmat. Kycklingsoppa med cococs och lime och grönsaker. Salladsbuffé med kidneybönor, majs, morätter, zuchini, 2 bitar inlagd sill, quinoa. Två skivor nybakat bröd med lite Milda på. Vatten och kaffe.
Middag: (återstår) Proteindrink efter träningen ikväll. Blodpudding med lingonsylt.
23 juni, 2009 at 20:27 #632115Anonym anvandareMemberDagens träning:
Bröst
Hantelpress på sned bänk: 20kg 3×12 (10kg hantlar)
Jag känner av instabiliteten här så därför tar jag det lugnt.
Bänkpress i smith: 20kg 4×20
Testade lite olika breda grepp. Eftersom detta är min svaga länk så tog det rätt bra ändå trots den låga vikten. Axlarna pallade med rätt bra också. :emo-thumb
Kabelpress: (heter det så?) 15 kg 2×20Axlar
Rotatorcuff innåt / utåt med gummiband: 3×25
Rotatorcuff med hantel med armen på bänk: 4kg 2×15Triceps
Kabelmaskin: 25kg 1×15 / 40kg 1×10
Det brände duktigt i triceps idag eftersom jag körde det även igår. Jag vet att man ska vila minst en dag mellan passen men det gick så segt igår att jag kände att jag ville bränna mig lite. 😮Mage
Crunches: 2×25
Crosstraining: 30 minuter
25 juni, 2009 at 13:25 #632116Anonym anvandareMemberDagens mat och träning
Morgonvikt: 74,4kg
Frukost: Brödskiva med 2 kokta ägg och en matsked kaviar. Proteindrink
Mellanmål: En banan
Lunch: 130 g rostbiff, 200g Mini Keso, en näve osaltade cashewnötter
Middag: (kvarstår) Isterband med dillstuvad potatis
Träning:
Crosstraining: 8 minuter
Benpress: 60kg 4×12
Framsida lår, maskin: 40kg 3×12Marklyft: 60kg 2×10 + 70kg 1×7 (fick värk i ryggen)
Latsdrag: 35kg 2×12 (känning i axeln)
Triceps i dragmaskin: 30kg 2×10
Biceps, hantelcurl: 12kg/hantel 2×6Bröst. Flyes i dragmaskin: 30kg 2×15
Nu känner jag inte för att ”deffa” mer. Nu ska jag koncentrera mig på att bygga på mig lite massa i stället. Det känns roligare att göra det nu när man känner sig smalare och lättare i kroppen. Det blir inget extremt överätande men jag känner att jag måste äta mer nu och se vad som händer.
Vad tror ni?
26 juni, 2009 at 09:41 #632117Anonym anvandareMemberDen här helgen blir det gitarr-workout för hela slanten. Vi har spelningar i sommar och mitt spelande har fått lida för att jag ägnat för mycket tankar kring kroppen och maten.
Är det någon som har tips på övningar för händerna, handleder och underarmar så att man orkar med slitet?
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=6s8Mmc69CP8]
5 juli, 2009 at 22:47 #632118Anonym anvandareMemberTråkigt det där med hudcancern:(.. Förövrigt så tycker jag du tappat en del runt midjan. Fortsätt så !
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.