- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 januari, 2008 at 09:36 #779257Anonym anvandareMember
Efter en lååång svaka har jag tagit tag i min träning och kost igen.
Har börjat med gruppträning då motivationen och karaktären att pressa mig det lilla extra inte varit närvarande men jag känner de växa.Sitter och funderar på träningsuppläget just nu. Tänker 2 helkropps styrke med basövningar och 1-2 löp/veckan till att börja med. Vill ha effektiv träning och har ingen önskan av att träna samma muskel med flera olika övningar.
Målet är en fast och vältränad kropp med bra flås.
7 januari, 2008 at 09:36 #82581Anonym anvandareMember7 januari, 2008 at 20:19 #779258Anonym anvandareMemberSprang på bandet idag. 4,4 km på 30 min och en medelpuls på 173.
Inte min bästa tid direkt.
Om det har att göra med att jag körde 30 min spinning, 50 min typ body pump och 30 min stretch och avslappning igåreller om det är för att som min man påpekade ”dina kolhydrater tog slut i pulkbacken…”
eller att jag helt enkelt har urusel kondis- det lämnar jag osagt.
Men stolt är jag idag ändå! Åkte snoxboard för första gången på 4 år och jag hamnade bara en enda gång på gumpen!
8 januari, 2008 at 09:52 #779259Anonym anvandareMemberJag är 174 cm väger 74 kg och har midjemått 81,5 cm
Jag vill tillbaka till min form jag hade i sommras när axelmusklerna bestod av fler delar än en enda kaka, mittenstrecket på magen syntes, man såg lårmusklerna arbeta och det inte var ett stort glapp mellan vaden och stövelskaftet!
Övningar upplaggda på
lätt (15-18 reps),
mellan (10-12 reps)och
tungt (6-8 reps)pass
2 set
Mestadels lösa vikter.
Ett pass var 3:e dag.
Ta hjälp då och då för att pressa ut det lilla extra jag inte lyckas med när jag är själv.Pass 1; Bröstpress
Triceps
Axel utsida
Axel bak
Ryggresning
MagePass 2; Benspark
Lårcurl
Lats
Rodd
Biceps
VaderMellan dessa blir det konditionsträning och eftersom jag i grunden är rätt lat kommer jag att supersetta regelbundet.
Minst 60 minuter promenad varje dag. (Har hund…)
8 januari, 2008 at 16:37 #779260Anonym anvandareMemberJa, vad kan jag säga. Jag är PRECIS så förvirrad som jag verkar!!! 😮
Kommer börja köra lätta och medelpass tills teknikerna sitter igen innan jag ger mig på tunga. Och det blir 4 pass i veckan till att börja med.
Vet inte om jag borde skratta eller gråta men har kommit fram till att det bästa är att skratta och gå vidare.
Har precis börjat på ett nytt gym så de maskiner, bänkar, vikter och placeringar jag är van vid finns inte eller ser annurlunda ut.
Borde förstått att jag skulle haft min man med mig första gången jag kör så att han kunnat hålla reda på var jag ska sedan och FRAMFÖR ALLT peta på TEKNIKEN!!!
Gick 45 raska minuter i förmiddags. Måste köpa broddar!!!
Värmde med en 5 minuters promenad till gymmet.
Bröstpress; Vet inte vad jag tänkte men någon press blev det inte utan jag låg och fladdrade som en fjäril…
Tricepspress liggande; 3*24+ 3*18
Axel ut 3*26 3*12
Axel bak liggande 1*18 1*13
Ryggres 5*15 3*16
Mage maskin magasin 20*10 15*20Teknik och viktjustering nästa gång. :emo-thumb
Avslutade med 10 minuters löpning med medelpuls 170 och 20 min rask promenad i uppförsbacke.
8 januari, 2008 at 17:32 #779261Anonym anvandareMemberDu ska nog se att detta går bra bara du bestämmer dig för något som känns bra!
Kör hårt!8 januari, 2008 at 18:19 #779262Anonym anvandareMemberQustaph wrote:Du ska nog se att detta går bra bara du bestämmer dig för något som känns bra!
Kör hårt!Tack. Jo, jag vet. Känner mig bara som en yr höna.:whistle: Har kört efter detta upplägg förr och vet att det fungerar. Men min förmåga till koncentration har minskat sedan dess och där i är mitt egentliga problem.
Men skam den som ger sig!
9 januari, 2008 at 14:44 #779263Anonym anvandareMemberHar fått i uppgift av en vännina att skriva kost här också.
Frukost: Rågkuse med bregott, 5 skivor kokt skinka, 2 skivor hårdost 17%, stort glas te med en skvätt mellanmjölk och en avokado.
Lunch: 1/2 dl hasselnötter, 3 chaminjoner (90g), ett stekt ägg och en vegschnitzel. Stort glas te.
Mellis: Kaseindrink och 1/2 dl c-nötter
Middag: 1 portion lax, 1 dl kokt ris (jasmine) och en stor portion ugnsbakade rotfrukter. Stort glas te
Kväll: Popcorn 3 dl, Stort glas te
Vatten till alla måltider.
Totalt ca 1729 Kcal
Har bara blivit 20 min promenad idag. Det är glashalt, apoteket hade inga bra broddar inne just nu och jag är livrädd att halka och få ont i bäckenet. (Har fortfarande besvär efter foglossning efter sista barnet, nu 3,5 år gammal…) Om jag får barnvakt blir det ordentlig träning i kväll, annars får detta bli vilodag.
Sömn skall och så skrivas in. 8 oroliga timmar blev det inatt.
9 januari, 2008 at 15:24 #779264Anonym anvandareMemberKul å se att du kan äta popcorn och inte ens komma över 1800 kcal!
Ger hopp så här i deffen… Vad har du för fett i kastrullen när du poppar? Gissar att du kör på sånna frön i kastrull/maskin?9 januari, 2008 at 17:11 #779265Anonym anvandareMemberQustaph wrote:Kul å se att du kan äta popcorn och inte ens komma över 1800 kcal!
Ger hopp så här i deffen… Vad har du för fett i kastrullen när du poppar? Gissar att du kör på sånna frön i kastrull/maskin?*småler* Jo, det stämmer. Jag kör torkad majs i kastrull med cocosfett… SÅ GOTT!!! Aldrig mer olja kan jag lova.
Ger min man de första tömmningarna och tar själv den sista. De är visserligen torrast men har därmed minst fett på sig också. :up:
9 januari, 2008 at 19:16 #779266Anonym anvandareMemberMin pappa är bäst!!! Gnällde över att jag inte hittade broddarna jag ville ha när han kom med barnen idag. 40 minuter senare knallar han in och dumpar precis rätt på matbordet!
Enda molnet på min himmel är att jag inte kan lämna barnen för att gå ut på en promenad (till gymmet…) för att prova dem.
Funderar på att hoppa lite rep men måste vänta tills ungarna somnat om jag inte vill ha publik.
Jaja, imorgon är en annan dag.
9 januari, 2008 at 20:15 #779267Anonym anvandareMemberDet innebär att livet kretsar kring 3 saker. Bra träningspass, dåliga träningspass och mat. Särskillt inför en tävling.
Det är rätt mysigt när telefonen ringer och den man som normalt låter lugn och sansad har fått tonen av ett lyckligt barn på julafton.
”Vet du vad som hände idag? Jag klarade bla bla bla!”
Det gör mig varm i själen varje gång.Så var det de där med maten. Här äter vi alla lika mat, det är bara portionerna som varierar beroende på vems tallrik den ligger. Inga problem.
Problemet kommer när kolhydratladdandet börjar.
För av någon totalt idiotisk anledning så ökar min konsumtion också!!! Det blir som när mannen går upp under tjejens graviditet… Tur att laddning inte sker i 9 månader…:yikes:Tålamod och milt överseende krävs. Visst tycker jag om träning men när det är det första och det sista man hör varje dag och alla timmar där i mellan så kan det bli lite mycket ibland. Jo, jag överdriver lite men inte så mycket som folk tror.
Vet inte hur många gånger hjärtat åkt upp i halsgropen för att han fått syn på ett fint däck eller bra sten när han kör bil. Och tomten börjar snart likna ett skrotupplag… Men det är bra, då har jag honom hemma mer under den ljusa, halkfria delen av året trotts tävlingar.Men vad kan jag säga mer än att jag stortrivs. Det är roligt att peppa när det går tungt, berömma när det går bra och vara alldeles adrinalinstinn när han tävlar.
Och att vara hans fru när tävlingen är klar…😉Nu laddar vi för SM 26 januari!
10 januari, 2008 at 21:14 #779268Anonym anvandareMemberCa 1827 Kcal kommer ha intagits idag. Orkar inte skriva in maten nu, gör det i morgon.
Sovit 7 timmar
Har njutit av familjen idag. Och sovit middag över en timme…:emo-thumb
Körde 75 min boxing idag. Det är så himla roligt!!! Särskillt när man hamnar med rätt person som peppar och håller mitzarna stadigt.
Trotts att barnen kom vid ett par tillfällen och jag var tvungen att ta med dem tillbaka till barnrummet (och trösta minsta som klämt handen i dörren) har jag snittat 70% av maxpuls.Sen var det hem, klä på sig och gå på promenad. Det fick bli en 30 minuters med en puls mellan 135-150.
Nu ska vi äta mat och popcorn, se på film och sedan sova.
Eller för mig kommer det bli Massera min man tills han somnar och sedan somna själv.
10 januari, 2008 at 21:51 #779269Anonym anvandareMember”Ca 1827 Kcal kommer ha intagits idag…..” Känns rättså exakt!
11 januari, 2008 at 11:48 #779270Anonym anvandareMembermassmonster wrote:”Ca 1827 Kcal kommer ha intagits idag…..” Känns rättså exakt!Jo, just där och då var det exakt men som jag misstänkte tillkom det några kcal till. Ska tänka på ett mer korrekt språk i framtiden. :whistle:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.