Nystart

Home Forums Dagböcker Nystart

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 95 total)
  • Author

080110

Frukost: avokado, rågkuse, makrill, hårdost 17%, te

Lunch: Torsk, ägg, smör, potatis (liten), morot

Middag: Hamburgare, rågkuse, tomat, ketchup, ost

Övrigt; Proteinbar, Socker, kasein, Popcorn

Kcal:1840

080111

Frukost:chashewnötter, hasselnötter, rågkusse, färskost, ägg, kaviar, te

Lunch: Jasmineris, Sås gjord på; lättmjölk, smör, mjöl, palsternacka, orange paprika och picknic bog.

Middag: Köpt hamburgare (bort med halva brödet) liten pommes.

Övrigt: Popcorn, kasein, 2dl lättmjölk, 1 skiva knäckebröd, knappt 1hg blandat godis.

Kcal:2578

080111

Liggande bröstpress: 11kg*7 7*21 7*21

Baksida axel: 2kg*21 2*11

Hantelrodd: 11kg*18 11*14

Raka marklyft: 10kg*21 10*21 (vikt per sida)

Knäböj: 5kg*21 5*21 (vikt per sida)

Vader i Smith: 10kg*16 10*15 (Vikt per sida)

Stången väger 20kg

Jag har en klart svagare och mindre uthållig vänstersida.
    Det visar sig i tekniken på de flesta övningar men särskillt i knäböj där jag gärna lägger största belastningen på höger och blir instabil i både knän och höfter.

Kommer fortsätta på låga vikter här för att stabilisera och verkligen bygga upp signalfunktionen.

Mitt grepp är svagt men blir bättre så småningom det med. Dessvärre blir det nog inte så stora viktökningar som det skulle kunnat bli till att börja med.

Men det gör inget, jag har inte bråttom.:D

Frukost: Gi-ruta, 1 burk makrill, bregott, te

Lunch: Omelett av 1 ägg, 1 äggvita, 1 tomat

Mellis: Avokado

Middag: Tacos, äppelpaj m. glass, te, några godisar.

Tot kcal: 2435

Ingen direkt träning idag.
    Högt tempo i 2 timmars hushålls sysslor så att svetten rann och 70 min promenad har gjort att jag fortfarande ligger på minus i kcal intag trotts brorsans kalas. :)

Frukost: 1 dl havregryn, 1,5 dl mellanfil, Gi-ruta, bregott, 2 skivor hårdost 17%, Te

Lunch: Omelett på 1 ägg+ 1 äggvita, tomat, 2 köttbullar, ketchup

Mellis: Proteinbar

Middag: Lax, morot, kålrot, röda linser, citronmajonäs

Träning, proteindrink

Oh va sugen jag blev på att gå ut i köket och hämta lite cashewnötter nu när jag läste det här i din dagbok.. Frestande!

Bröstpress: 10*16 12,5*8

Hantelrodd: 15*15 15*11

Biceps hantlar: 6*17 6*13

Tricepspress liggande hantlar: 5*12 5*8

Latsdrag kabel: 28*13 28*11 Har du någon annan övning (inte chins)jag kan göra istället för denna tages tipset tacksamt emot!

Mage nordic maskin: 17,5*15 17,5*10

Löpband 20 min.

Det har varit 5-årskalas här idag så förutom en timmes vedhantering, fixa och dona inför gästerna och att leka i snön har det inte blivit mycket rörelse idag.

Lika bra det för knät gör ont och tummen jag stukade på nyår har börjat göra sig allt mer påmind. (undanflykt, jag vet…:nono:)

Nu ska jag göra mig en omelett med skinka och tomat, kroppen behöver något riktigt efter allt socker.
    Sen är det dax att sova för jag är HELT SLUT! :O

I morgon ska jag och grannen på en långpromenad och så ska jag köra styrke. :)

God natt!

Qustaph wrote:
    Oh va sugen jag blev på att gå ut i köket och hämta lite cashewnötter nu när jag läste det här i din dagbok.. Frestande!

Bra fettkälla. ;) Du vet väl om att man ska äta fett för att förbränna fett? :)

Raka mark: 20*12 20*10 Greppet tar slut.

Knäböj: 5*20 10*21 Stabilare och bättre teknik. Kände inte av knät, det gör bara ont när jag går.

Axel bak: 3*16 4*3 3*5 Måste skaffa 0.5 kg manchetter!

Axel ut: 5*13 5*6

Vader stående: 15*22 20*21

Tog 30 min. Men nu när jag börjar kännamig mer hemma i detta gym och inte springer runt som en yr höna kommer det att gå fortare.

Avslutade med 15 min intensv cykling.
    Tur att ingen annan var i gymmet och såg mig- fick peppa mig själv både muntligt och fysiskt för att hålla hela vägen ut. :) :up:

[http://nz.youtube.com/watch?v=dgvtUVU14Dw http://nz.youtube.com/watch?v=dgvtUVU14Dw%5D

Riktigt grym Mag… öh bål.. eller ja kanke bröst övning:)

Hedvig wrote:
    Bra fettkälla. ;) Du vet väl om att man ska äta fett för att förbränna fett? :)

Oja, jag undviker inte fett i min kost. Fett från bra källor äts det gott om! Eller i varje fall lagomt :D

Skönt pass också!

pasanen wrote:
    [http://nz.youtube.com/watch?v=dgvtUVU14Dw http://nz.youtube.com/watch?v=dgvtUVU14Dw%5D

Riktigt grym Mag… öh bål.. eller ja kanke bröst övning:)

Hahaha, den var bra!

Frukost: Ägg, kaviar, rostat bröd, 1 dl havregryn, 1 dl lättmjölk

Träning: Kasein

Lunch: Omelett på 1 ägg+ 1 äggvita, 0,5 dl cashewnötter, 1 dl hallon

Mellis: Proteinbar

Middag: Torsk, sötmandel, 1dl krossade tomater, 1 portion broccoliblandning, 1 tsk solrosolja, 0,5 dl kidneybönor

Älsta tjejen är sjuk! *Suck* Hoppas att det inte blir fler sjuka och att hon hinner tillfriskna innan lördag.

Det är ju hennes livs första riktiga barnkalas i helgen!!!
    Hon frågar vilka som kommer, om vi ska ha godis (våra barn får bara godis när det är fest med ytterst få undantag) och om alla saker hon vill visa ”barnen”.

Just nu ligger de små sötnosarna ;) i soffan och ser på barnprogram.

Vad det gäller träningen så kan jag fixa det hemma. Allt utom latsdragen. Min man kom hem med två hantelset härom dagen:friends: (jag har pratat om att jag vill ha det länge) till mig och dagens pass kör jag bara med just hantlar. :D

Så kan jag gå på promenad ikväll. Då blir det inte så sent och vi hinner mysa i soffan innan det är läggdax.
    Måste jobba hårdare på att komma i säng i tid, det är ju bara 1,5 veckor kvar till SM och min man behöver sin återhämtningssömn!!!

Nu ska jag ta hand om the kids.

Frukost: Osötat rågbröd 1 skiva, 1 burk makrill i tomatsås, 1 avokado, 1 tomat

Lunch: Omelett på 1 ägg och 1 äggvita, 1 tomat, 8 köttbullar, 4 skivor hårdost 28%

Mellis: 1 litet äpple, 1/2 blodapelsin, 1,5 dl drickchoklad

Middag: 1 kycklingfile´, 1 tomat, 1/2 paprika, 1/2 avokado, 1/2 msk solrosfrön, 1/2 tsk honung

Kväll: Kasein Eiselt 30g

1568 Kcal

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 95 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.