- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 juni, 2009 at 20:04 #629609Anonym anvandareMember
Ok! Nu hade jag tänkt starta en sån här för att kunna ha bättre koll på mig själv och att ha något som håller mig motiverad på den deffen som startar om exakt 3, 2, 1, där åt jag sissta lax biten.:p
Lite info;Började träna för ett år sedan, inte haft större koll på kost m.m tills några månader sedan, har en del flubber runt midjan man vill ta bort innan jag hade tänkt lägga en bulk i slutet av sommarn om jag vågar. Om någon tkr det är onödigt med deff exakt innan bulk så förstår jag vrf, men jag vill inte gå upp för mkt så man inte orkar gå ner, så häldre hälften av det jobbiga först.:emo-thumb
17 år
178 över havet.
67 kgHade tänkt ha spegeln som våg men jag har lovat mig själv att inte gå under 63.
Hade tänkt köra totalt i 28 dagar, det är 4 veckor för den som är lite bakom.
Det är inte det längsta men varje deff dag är en förlorad byggar dag som body säger.
Sen tror jag 4 veckor räcker, men som sagt slutar jag innan dess om vågen visar för lite.
Jag körde en del cardio innan jag började fokusera på styrka, så jag har värkligen tröttnat på de, så det kommer mest vara fokus på styrke träning genom hela deffen, bortsätt från morgon prommis 30 min 7 dagar i veckan. Sen lite löp band om man har orken efter gymet.
Mitt kcal behov ligger på 2000/dagen i runda siffror, förutom gymet har jag en extremt stilla sittande livstil. hade tänkt skära ner till 1500 pär dag.Ok så imon kommer förmodligen första raporten, nu skall jag ut på en liten promme bara för att setill att starta så jag ej hoppar av innan jag börjat.
Ha en fortsatt skön söndag, ett tips är Rocky V på 6,an ikväll, tv.nu ger den bara en 1.a men the hell with them, hoppas dock det inte är den då rocky går på nått museum med sin son i slutet för det en den enda jag sett och då är min sönda förstörd.
21 juni, 2009 at 20:04 #76475Anonym anvandareMember21 juni, 2009 at 20:32 #629610Anonym anvandareMemberLycka till! :emo-thumb
21 juni, 2009 at 21:00 #629611Anonym anvandareMemberTck så mkt;)
Deffen börjar stadigt med 25 varor uppspäckade på bandet på ica (tänkte att promenaden kunde användas till att inköpa lite deff mat), man står längst fram i den 10 mannade stressade kön och det är när den trevlige kvinnan i kassan ber om 156 och 50 som man kommer på att 500ingen ligger hemma på skrivbordet;), Tjena.
Men jag lipar ej över spild mjölk (eller rättare sagt spilda ägg, kvarg, fun light och knäckebröd), mat ger mig anledning att masa mig upp på promenad imon bitti.
Om någon föresten har lite info om Lidls kvarg skulle det va gött, typ namn, pris, smak i gämförelse med icas hög prisade kesella, m.m så är det helt ok att skriva ner den.:emo-thumb
21 juni, 2009 at 21:46 #629612Anonym anvandareMemberMilbona heter lidls kvarg om jag inte är helt fel, finns ett till märkte fast smaksatta (VERY GOOD) men dom har jag helt glömt bort vad dom heter.
Kanske till och med är milbona det med. Kostar en 11 kronor för 500 goda gram.22 juni, 2009 at 11:16 #629613Anonym anvandareMemberGött, tack så mkt, dubelt så billigt som icas ju.
22 juni, 2009 at 19:10 #629614Anonym anvandareMemberOk första raporten här då;
Började dagen med morgon promenad på 30 min, sen frukost, 2 dl havregrynsgröt, 5 äggvitor.
Hade lekt lite med tanken att skära ner otroligt mkt på kolhydraterna men gjort det för och jag blev extremt trött, spec i benen
Så skippar det den här gången, efter frukosten började jag må redigt illa och fick lite yrsel i huvvet så la mig ner ett tag och kände sen att det var bra nog att dra till gymet.
Väl där kom lite av det tillbaka men pallade inte åka in i onödan så körde att pass med enkla vikter.Bröst;
Vikt, repp, sett.
Hantel press;
15kgX10
15kgX10
15kgX10Hantelflyes;
12,5kgX10
12,5kgX10
12,5kgX10Bänk; (jag kollade inte hur mkt stången vägde, men gissar på att den låg på standard vikt, så vikterna är ej stång inräknat.)
30kgX5
30kgX5
30kgX525kgX10
25kgX10
25kgX1020kgX15
20kgX15Helvetes låga vikter på bänken men huvvudvärken satte stop för mer.:frust:
Efter massa vatten och läst metro avlsutade jag med 100 kcal på crosstrainern.
Sen en portion med whey 80.Mat har det varit snålt med idag, bara ätit frukost och en middag som var typ som frukosten förutom några små ändringar, men har 250 gram kvarg i kylen som skall ätas med knäckebröd och nått annat lite senare.:emo-thumb
Ha en fortsatt schysst måndag.23 juni, 2009 at 11:20 #629615Anonym anvandareMemberFan vad jag hatar morgon promenader, att ligga på deff suger och jag är vresig redan 2 dagar in, men gissar på att det är som att sluta röka, klarar man dom 3 första så går rästen galant.
Hittills har det blivit 30 min morgon promenad, och frukost på 2 dl havregryn och 5 äggvitor.
Skall iväg till gymet senare för ett axel och bicep pass.
Tjao23 juni, 2009 at 13:19 #629616Anonym anvandareMemberLycka till med allt!
24 juni, 2009 at 15:53 #629617Anonym anvandareMemberTack så mkt, kul att höra:D.
Jag har gått in i väggen och ligger hemma i sängen med 39 i feber och den visar inga tecken på att ge sig:frust::fever:
Allt jag har är min bärbara och några gammla filmer, mår jävla illa men försöker hålla proetin intaget uppe med kesella och whey drinkar, men ligger nog på ett rejällt underskått endå.
Återkommer när man kan röra huvvet utan att bli tårögd:unsure:3 juli, 2009 at 14:07 #629618Anonym anvandareMemberOk! Nu järnspikas skall det börjas skriva här igen, legat på latsidan med dagboken i ca 10 dagar, detta mest pga av feber.
Aja men nu är jag frisk, och deffen har endå sköts okej trots nersjukningen.
Vågen slängde in handuken efter många trogna år för 6 dagar sedan så vet ej vikten för tillfället, men det kommer en ny på månda så det blir intresant.Träning består fortfarande av 30 min morgon prommis varje dag, och gym.
Här är gårdagens pass;En hink bröst, en skvätt bicep och en liten droppe tricep;
Bröst;
Hantelpress;
15X15X2
15X12X1 (Fuckade ur totalt)Hantel flyes;
12,5X12X3Bänk; (jag vet fortfarande inte va stången väger, så om nån vet standard vikten på en bänk stång så hojta gärna så jag kan räkna in. Men domma vikterna är då utan stångens vikt inräknat.)
30X15X1
35X10X1Lutande bänk;
25X15X1
30X10X1Patetiska vikter på bänken i know men den har aldrig varit min starka sida:(.
Sen vare dags för Liite bicep;
Hantelcurl;
10X12X3Vetefan vad man skall kalla det men jag säger Curl med stång..??:what:
18,5X12X3Hantelcurl;
9X15X1Sen den lilla skvätten Tricep;
Scullcrusher brett grepp;
18,5X12X3.Sen 50 kcal crosstrainern.
Så det var det, idag blir det nog axlar och rygg, och dagen har för tillfället bestått av 30 min morgon promenad och 250g kvarg med funlight (fan det är gott) och 4 knäckebröd med skinka.
Ha en fortsatt skön sommardag.3 juli, 2009 at 17:37 #629619Anonym anvandareMemberKör hårt!! Lycka till!! :up:
4 juli, 2009 at 13:00 #629620Anonym anvandareMemberTack så mkt:)
Så igår var det då axel och rygg pass, men hade så brottom att det bara blev ett axel pass (häldre hälften rätt än allt fel).
Brukar ha som vana att skriva ner varje pass men idag glömde jag penna och papper så vikterna skrevs ej upp, men det var dom vanliga låga vikterna jag kör på axlar.
Dagen har idag bestått av 30 min morgon prommis och 250 gram kvarg, 3 ugnbakade smalbröd (uträknade till 35,2 kcal st) och 7 äggvitor doppade i kanel. Sen en del funligt.
Blir nog vila idag, skall på grill fest ikväll fast kommer nog äta största målet innan jag drar dit så jag slipper trilla av vagnen såhär nära slutet.
I övermorgon kommer en ny våg, blir intresant att se vad vikten står på för jag har värkligen inte en aning.:p5 juli, 2009 at 12:24 #629621Anonym anvandareMemberGick över kcal intaget igår kväll med lite kyckling och annat, men men, misstag får göras.
Ida mår man lite kasst så får se om jag orkar dra till gymet, de öppnar inte förens 3 endå.5 juli, 2009 at 21:12 #629622Anonym anvandareMemberSom sagt blev det ej ngn träning ida, för lat helt enkelt, och trött.
30 min morgon promenad blev det dock som alltid, väldigt skönt med lite lägre temperaturer denna dag så man slapp svettas som en gris.
Så imon bitti anländer då en våg till huset, när jag började deffen för typ 12-13 dagar sedan (tror de gått så långt) så vägde ja 66,8 morgon vikt, rasade rätt fort dom första dagarna men var nog mest vätska och senaste gången jag vägde mig, för ca 8 dagar sedan tror jag vikten stog på 64,9.
Aja blir intresant. Ha en bra söndag! Lr vad som är kvar av den. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.