- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 november, 2007 at 15:47 #78825Anonym anvandareMember21 november, 2007 at 15:47 #701318Anonym anvandareMember
”Sarah Tar tag dagsformen”
För mig är det ett nederlag att erkänna att jag måste ta tag i träningen pågrund av min vikt/form/fettmängd. SÅ jag undviker det!
Däremot så kan jag erkänna att det är dags att sätta upp tydliga mål gällande kost och träning för att kunna få ut maximal kapacitet på arbetet, i träningen, gällande studiena, i privatlivet osv.
Det är absolut dags nu, inte minst eftersom jag har märkt att jag har börjat tappa muskler – men inte vikt!
Till en början strävar jag efter min sunda livsstil. Att träna lagom (inte för mycket), att äta bra och regelbundet (läs lagad mat), att inte jobba för mycket (helst inte mer än 12h/dygn) och att sova tilräckligt (mer än 4 h/natt). Dvs. den här dagboken kommer aldrig handla om hur jag bestämmer mig för att det nog är ”att tävla” som jag ska satsa på (-isf.startar jag en ny tråd!).
Här kommer jag att dokumentera min träning samt en del kost, men i första hand är dagboken till för att skriva ner moraliska funderingar jag har kring mitt och andras tränande. Den kommer även bli en plats för att samla alla mina beslut för en sund livsstil.
Bilder kommer när jag känner mig redo – detsamma gäller info om min vikt (dvs när jag gått ner 5 kg). :whistle:
För övrigt kan jag säga att jag älskar att träna! Vadhelst! Gymma, springa, klättra, cykla, paddla, boxas, brottas(bjj), promenera, simma, dansa, badminton, inlines, snowboard… osv. Detta betyder inte att jag är bra på allt men jag är nyfiken på nya grenar och älskar utmaningar, vilket också är mitt stora gissel. Jag borde egentligen döpa om min dagbok till ”One step forward, not two steps back” från ”Sarah tar tag i Dagsformen”. Over and Done.
Peace out!
/Sarah
21 november, 2007 at 18:03 #701319Anonym anvandareMemberJag sitter och funderar på huruvida jag ska ut och springa ikväll eller inte. Och egentligen finns det ju inga anledningar till varför jag inte skulle göra det – jag är ju ledig ikväll! Därav skriver jag det här – då är det klubbat! Och om jag skriver att det kommer bli en mil, då kan det ju inte bli mindre när jag återrapporterar. Ready set go!
21 november, 2007 at 18:20 #701320Anonym anvandareMemberHittade den här bilden. Jag – efter att ha varit vaken i ca 36 h, på flygplatsen i Valencia för några månader sen. Trötthet fungerar ungefär som alkohol för mig. Ni vet, när man posar, putar med munnen, gör grimaser såfort man får tag på en spegel. Jag har några bilder där jag gör dubbelbicps osv, men de vågar jag inte visa:whistle: I mitt sinne stod jag på scen i någon tävling. Typ bf eller…. hmmm.. jag känner plötsligt hur jag spårar ur och börjar prata om det förbjudna ämnet. :nono:
21 november, 2007 at 19:27 #701321Anonym anvandareMemberFram med poseringsbilderna nu! Dubbelbiccen där osv
21 november, 2007 at 19:32 #701322Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Fram med poseringsbilderna nu! Dubbelbiccen där osvHaha.. näe.. inte än. Om några veckor kommer det!
Nu ska jag ut i mörkret och för lite höstjogg. Kallt.. But I GO!
21 november, 2007 at 19:33 #701323Anonym anvandareMemberDu bor ju i Sthlm!!! Klaga inte på kyla :p
27 november, 2007 at 22:50 #701324Anonym anvandareMemberJag har återigen kommit fram till att löpning är en grym mental resultatträning. Jag har märkt att jag ofta har svårt att avsluta projekt jag startat; i tid, fullständigt och i huvudtaget. Därför är det så skönt att konkret få se mig själv springa en mil dörr till dörr. Jag brukar sätta upp målet att inte stanna förrän jag nuddar dörrhandtaget. Den svåraste biten, psykologiskt, är alltid de sista 5 minutrarna. Varje gång jag kommer i mål förändrar jag min självsyn lite mer mot att jag är en ”Doer”. Ett motto jag strävar efter är ”Just Do It” (som en god vän tatuerat in), ”-over and over again”.
Löppasset gick snuskigt bra igår! Jag hade bara tänkt att springa i 20 min, men det blev 50 min/ca 1 mil istället. I was unstopable!
Det var desto tyngre att jobba idag dock. Mer fokus på Mat och speciellt Mellanmål måste till! Mat Mat Mat. Inte så lätt när man jobbar 8h i sträck utan paus. ”Tror” jag måste ändra mina arbetstider… hmm.:frust:
27 november, 2007 at 22:57 #701325Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Du bor ju i Sthlm!!! Klaga inte på kyla :pOm jag hade bott i Caribien, hade jag inte klagat på kylan. Tro mig – det Är kallt här! Jag kan däremot tänka mig att det är kallt, kallare, kallast i dina hemtrakter. Men sen har du ju närmare till snowboardbackar. Så jag är ändå avundsjuk på dig! Har du sett några isbjörnar på senaste förresen?
27 november, 2007 at 23:15 #701326Anonym anvandareMemberJag var lite hårdare förra sommaren. Men snart bor jag nära gymmet igen. Då finns inga ursäkter. :emo-thumb
Dålig bildkvalitet – Men här är jag sommaren 2006, säkert trött och ”poserings”glad efter att ha varit uppe i 36 h även här.
30 november, 2007 at 00:44 #701327Anonym anvandareMemberSarah wrote:Om jag hade bott i Caribien, hade jag inte klagat på kylan. Tro mig – det Är kallt här! Jag kan däremot tänka mig att det är kallt, kallare, kallast i dina hemtrakter. Men sen har du ju närmare till snowboardbackar. Så jag är ändå avundsjuk på dig! Har du sett några isbjörnar på senaste förresen?Nja, vart ganska lugnt med isbjörnar på sistone. Ser dem ibland vandra efter gatorna. Men nu när vi äntligen fått internääät hit upp i norr så kan man varna varandra över msn. Vilka nymodigheter
Man fick bli hes av att alltid skrika förr då inga mobiltelefoner fungerar uppe i urskogen.Tycker du är lite slö på uppdatera här. Mer skrivande
17 december, 2007 at 21:38 #701328Anonym anvandareMemberIdag körde jag mitt första riktiga ryggpass på säkert 2-3 månader. Jag tror det är dags för mig att börja dokumentera vilka vikter jag kör i gymmet -jag brukar vanligtvis anpassa mig till dagsformen. Men eftersom jag har ett ganska taskigt minne glömmer jag snabbt hur mycket/hur många jag lyfte sist. För utveckling krävs medvetande. Hur kan jag annars dunka migsjälv i ryggen när jag blir starkare, om jag inte ens märker det..:whistle:
Vi får se om jag kommer upp till löpning samt tvättstuga imorgon bitti kl 7 (det borde inte vara några problem – 7 är lika med 2 h sovmorgon).
30 december, 2007 at 21:41 #701329Anonym anvandareMemberIgår blev det både mage/rygg, biceps/triceps och en mils löpning senare på kvällen. Det var en riktig toppendag! Jag älskar att vara igång igen! Idag blev det ben på gymmet. Det kanske inte var det smartaste valet efter mitt löppass igår. Men jag hade knappt någon träningsvärk i dem alls – innan:D.
Jag är verkligen inne i en bra cirkel nu, och jag har tänkt stanna där. Det känns som att jag har vind i ryggen – därför att jag vill! Jag tror att det är det som flyt handlar om. När man vill att det ska gå bra så gör det det;).
Anyway, jag har läst på lite om periodisk fasta och ska prova på det. Egentligen skiljer IF sig inte så mycket från andra lite mer traditionella dieter som jag provat kan jag tycka. Skillnaden är väl egentligen tankesättet: Att lägga fokus på att maten ska ligga kring träningen vs. att man inte ska äta efter 19:00 som har funkat för mig förut(men det var ju läängesen) samt att man inte ska ha full fokus på att äta det första man gör.
Det som kommer bli lite kruxigt blir de dagar jag oplanerat känner för att gå ut och springa vid 23:00.. Då kommer jag bryta fastan. Såklart!
Idag är min första IF-dag, men jag har ätit och sovit bra den sista veckan så jag mår GRYMT bra! Stabil grund alltså! Det enda som spökar är mina vanor. Kom på mig själv med en mandarin i munnen nyss- som jag lyckades spotta ut innan jag hann tugga på den. Lite irriterande. Samtidigt lite kul – för jag inser att jag ofta äter sent på kvällarna för att jag inte har något bättre för mig.
Jag har även lagt upp ett träningsschema för nästa vecka. Så har man något att se fram emot. Jag försöker nämligen hålla mig ifrån att gå ut och springa nu- har jag sagt att jag lätt tränar för mycket och för hårt ibörjan? Så är det iaf. Så jag försöker begränsa mig:
V1:
Mån: Morgonlöpning 40 min
Tis: Vila (ev. morgonprom-grymt hela Sv sover)
Ons: Gym: Rygg/Baksida axlar
Tors:Vila
Fre: Gym: Mage/bröst/framsida axlar
Lör: Gym: biceps/triceps +Löpning
Sön: Vila (ev. morgonprom)Mina flesta dagar kommer nog se ut så att jag äter mitt första mål vid 9-10 och mitt sista vid 17-18. Att jag äter mitt första mål så tidigt beror på att jag vaknar 5 många dagar i veckan. Min svårighet kommer bli at stå emot vanorna. Men jag ska sätta upp påminnelselappar överallt hemma och på jobbet så kanske man håller sig till planen.
Jag tror och vill att resultatet av IF på mig kommer bli att jag blir piggare och mer effektiv under dagarna, men tröttare på kvällarna (kanske? jag har haft svårt att somna vid dietande).
Gott nytt år!
30 december, 2007 at 23:27 #701330Anonym anvandareMemberJag har precis fixat till en stor sallad och stekt upp en massa laxbiffar – så nu har man matlåda imorgon. Tänk vad bra det blir när man inte ”får” äta upp matlådan dagen innan:D. Och tänk… jag är inte hungrig, inte ens sugen – och det trots att jag har lingonvecka. I am amazed – men i första hand är jag bestämd. Mycket skönt.
30 december, 2007 at 23:37 #701331Anonym anvandareMemberDina tidigare dieter, när du haft svårt att somna, har sista målet varit enbart protein?
Lycka till med dieten, fellow IF-are. :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.