- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 december, 2007 at 23:54 #701332Anonym anvandareMemberJay wrote:Dina tidigare dieter, när du haft svårt att somna, har sista målet varit enbart protein?
Lycka till med dieten, fellow IF-are. :emo-thumb
Tackar!
Ja, oftast. Men jag har legat så lågt i kaloriintag då också, speciellt om man jämför med intaget innan.
Hur tänkte du med frågan?Lycka till du med!:up:
31 december, 2007 at 00:09 #701333Anonym anvandareMemberSarah wrote:Tackar!Ja, oftast. Men jag har legat så lågt i kaloriintag då också, speciellt om man jämför med intaget innan.
Hur tänkte du med frågan?Lycka till du med!:up:
Det är vissa som upplever att de sover bättre med iaf lite kolhydrater i sista målet, och inte enbart protein och fett. Och de har de tidigare haft problem med sömnen när sista målet bestått av enbart protein och fett.
31 december, 2007 at 00:24 #701334Anonym anvandareMemberJay wrote:Det är vissa som upplever att de sover bättre med iaf lite kolhydrater i sista målet, och inte enbart protein och fett. Och de har de tidigare haft problem med sömnen när sista målet bestått av enbart protein och fett.Ok, jag har hört det förut, men var envis och dum (utan kolisar slutar ju hjärnan funka:D)¨. Det var verkligen en bra kommentar. Jag äter ofta på tok för lite kolhydrater under diet (till skillnad från då jag inte är på diet:pop:).
31 december, 2007 at 00:28 #701335Anonym anvandareMemberTränar du inte ben? Många frågor blir det.
31 december, 2007 at 00:34 #701336Anonym anvandareMemberJay wrote:Tränar du inte ben? Många frågor blir det.Jag älskar att vara igång igen! Idag blev det ben på gymmet. Det kanske inte var det smartaste valet efter mitt löppass igår
…. några inlägg upp
31 december, 2007 at 00:35 #701337Anonym anvandareMemberJay wrote:Tränar du inte ben? Många frågor blir det.haha:). Bra där!
Jag körde ben idag. Jag är ojämnt stark i kroppen för tillfället. Jag har cyklat fram och tillbaka till jobbet under ett halvår (för några månader sen). Vilket blev två mil om dagen 5-6 dagar i veckan. Så nu när jag körde idag märkte jag att jag är lika stark som jag var förr (när jag gymmade mycket – way way long ago:frust:). Men när det gäller resten av kroppen är det inte rikigt samma sak. Så tänkte lägga lite mer fokus på överkroppen, och låta löpningen vara min benträning nästa vecka.
Vad tycker du om det upplägget?
31 december, 2007 at 00:38 #701338Anonym anvandareMemberBaboom wrote:Jag älskar att vara igång igen! Idag blev det ben på gymmet. Det kanske inte var det smartaste valet efter mitt löppass igår…. några inlägg upp
Kul att se dig i min journal igen:)
31 december, 2007 at 00:40 #701339Anonym anvandareMemberSarah wrote:Kul att se dig i min journal igen:)Ahhh… ville bara påpeka för Jay att han måste läsa lite nogrannare om han ska ställa frågor
Roligt att se att du är på banan igen :up:
31 december, 2007 at 00:47 #701340Anonym anvandareMemberBaboom wrote:Ahhh… ville bara påpeka för Jay att han måste läsa lite nogrannare om han ska ställa frågorRoligt att se att du är på banan igen :up:
Ja, det är riktigt skönt:)
Jag var ju rätt less på gymmande där ett tag. Men nu känns det roligt igen. Inte allra minst för att jag bor närmare gymet nu. Fånigt egentligen, men det är så otroligt mycket lättare att motivera sig att träna nu.
Hur går det för dig? Jag kollar in i din blogg ibland men ser mest partybilder?
31 december, 2007 at 00:52 #701341Anonym anvandareMemberSarah wrote:Ja, det är riktigt sköntJag var ju rätt less på gymmande där ett tag. Men nu känns det roligt igen. Inte allra minst för att jag bor närmare gymet nu. Fånigt egentligen, men det är så otroligt mycket lättare att motivera sig att träna nu.
Hur går det för dig? Jag kollar in i din blogg ibland men ser mest partybilder?
Så du läser min blogg, fan va roligt… tror typ knappt att det är någon som läser. Men så ibland är det någon som hojtar till
Tycker att det är rätt trist att skriva om träning, alla vet ju att jag tränar. Men de fattar inte att jag gör andra saker, så därför tar jag upp annat skoj. :nodSkönt att bo närmare gymmet, skulle jag också behöva
Får säga till om du kommer ner till Najaden någon mer gång.. vi körde ju ben sisst
31 december, 2007 at 01:04 #701342Anonym anvandareMemberBaboom:
Ok, förstår ditt tänk!
Det är 2 min promenadväg. Det är nära:yahoo: – Nära jobbet också.
Ja, kommer gärna förbi något framöver! Jag fick grymt pepp av att träna med er! Men vill komma in i tränandet lite först, så jag återkommer om det! Men nu är det dags att sova sig. Gonatt och Gott Nytt År!
31 december, 2007 at 22:09 #701343Anonym anvandareMemberDetta kommer låta lite underligt.. men… jag är STOLT över migsjälv att jag inte gick upp och löpte innan jobbet imorse. Jag kände mig trött och lite småsliten (somnade sent igår), så vände om och somnade om. Nice;). I fortsättningen ska jag dock lägga Ännu större vikt vid att sätta upp realistiska mål, speciellt då jag la mitt träningschema för den här veckan igårkväll och bara 9 h senare bryter planen. Däremot har jag hållt mig till IF som en mönsterelev idag.. Haha. Satt och tittade på mina vänner när de åt marängswisch och kladdkaka nyss, men för mig blev det bara kaffe:). Helt fantastiskt egentligen, jag var ju mätt! Ok, att det såg lockande ut – men det var inga problem att stå emot. Det kändes inte som en uppoffring. Nu kanske någon (om någon läser det här) kan tycka att man på nyårsafton kan unna sig lite. Men min mening är den att jag i första hand måste känna att jag är helt inne i mitt sunda leverne. Jag är påväg dit, men inte där än, så tillsvidare håller jag mig till planen. Och änsålänge är det lätt! Den närmsta veckan ska jag räkna lite på hur jag borde ligga i kaloriintag. Tillsvidare äter jag efter suntförnuft. Och mitt förnuft är väldigt sunt – sålänge det inte är trött. Så sömnen ligger faktiskt först i mitt prio just nu. För det andra så är det ju så mycket enklare att ”fasta”(-inte äta, tycker det låter lite småabsurt att kalla det fasta egentligen)i 16 timmar om man sover bort 7-8 h. Påtal om att sova, ska jag faktiskt göra det nu, till mina vänners stora förvåning. Men ikväll känner jag inte för att festa, så då tänker jag inte göra det, bara för att ”alla andra gör det”. haha. Jag tycker det är roligt med högtider – ju fler saker att fira desto bättre. Men just nu är jag fokuserad på att prioritera mina egna intressen i första hand, att följa min väg så… ikväll sover jag. Gott nytt år;).
Kanske går jag upp och springer bland alla raketrester imorgonbitti innan jobbet – då hela Sverige sover. Eller, så sover jag med. Vi får se.
1 januari, 2008 at 02:26 #701344Anonym anvandareMemberVar visst lite svårt att sova..
Så tog lite bilder ist… och Nej! jag kommer inte lägga upp bilder på mina ben – inte förrän de blir hårda. Jag vet att dessa bilder inte är speciellt representabla poseringsmässigt men jag försökte få till en dubbelbic i vad som kändes som en evigheten, men det gick fan bara inte.
1 januari, 2008 at 02:27 #701345Anonym anvandareMemberoj, blev visst lite mycket fokus på mina biceps och axlar där.. haha.. som sagt inte så representabla bilder.
1 januari, 2008 at 23:32 #701346Anonym anvandareMemberJag har reviderat min träningsvecka lite så att den stämmer bättre överens med verkligheten. Tyvärr betyder ”Vila” inte att jag ligger hemma och pillar mig i naveln alla dagens 17 vakna timmar, inte heller att jag sitter på ett café och sörplar latte-på lättmjölk. Vila betyder ”jobba-jobba!”.
V1:
Mån: Vila
Tis: Vila
Ons: Gym: biceps/triceps/axlar
Tors:Vila
Fre: Gym: Mage/bröst/framsida axlar + Löpning
Lör: Gym: Rygg (kommer bli ett hårt pass!)
Sön: VilaMen seriöst? Vad är det som har hänt? Jag är ju inte hungrig. Och såå mycket har jag inte ändrat på kosten. Iaf inte dagens första 11 h. Skillnaden är väl tänket. I guess. Men jag är förundrad:D. I feel like dancing:kicking:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.