One step forward, not two steps back

Home Forums Dagböcker One step forward, not two steps back

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 131 total)
  • Author

Innan träning:

still dancing…:kicking::emo-thumb

Det blev och intensivt pass i gymet idag! Armar och axlar stod på agendan.

Jag hade 50 min på mig från att jag kom hem från jobbet och att några vänner skulle komma på besök, så vad gör man? Man tokstädar, och tokdiskar och springer sedan till gymmet för 30 intensiva min. :D

Vaknade 5 imorse (jobb 6~17). Mitt första mål åt jag 9 och mitt sista 20:00. Vilket inte alls är i linje med IF. Men eftersom träningen blev så sent så fick även sista målet bli det. Det var skönt att äta hemma för en gångs skull också. Annars har/kommer de åtta ätartimmarna enbart tillbringas på jobbet.

Sovdags!

Natti

Halloj!

Inget gym idag men blev en 2 h promenix vid vattnet:up:

Skönt var det!

Nu undrar jag bara… ska man äta efter den? Hmm.. Satsar på att inte göra det ikväll(inte hungrig). Men jag tror att jag kommer anpassa IF så att jag enbart håller mig till 8 h-ätartiden under ”vilodagar”. Detta eftersom jag oftast är igång från kl 5:30 till 20:00 och ibland ännu senare, varav tiden jag sitter ner sällan blir mer än 30min-1 h. Ofta hinner jag inte träna förrän efter 20:00. Alltså behöver jag äta hyfsat tidigt – vid 9-10, och hyffsat sent-vid 21:00 tiden de dagar jag tränar sent.

När jag själv läser vad jag just skrivit så känner jag för att skriva(som svar till migsjälv:D):

Slappna av tjejen! Det är klart att du ska äta om du har tränat. Det är ju det som IF går ut på. Men kom ihåg att IF mer är en vägledning än en lag. Prova dig fram och känn av vad din kropp svarar bäst på – ”lyssna på din kropp”.

Haha.. när jag har ”lyssnat till min kropp” så har den oftast sagt -BullarNötter&Choklad!
    OBS – detta har inte förekommit under den senaste veckan8)

Jag har funnit en trygghet i 8h gränsen, och vill helst inte rucka på den, men måste nog…

Over and out

Nu bär det av till gymmet.

Idag ska jag få in lite bålstabilitet är det tänkt.

Bah! Så mycket roligare att lyfta tunga vikter än att finjustera med bålen!

hmm.:.. Men det måste ju göras – för min del iaf.

Det blev bröst/framsida axlar också.

Jag fick hjälp av en snäll man också. Det står inte utskrivet på maskinerna vad plattorna väger, så jag tänkte att han säkert visste det. Och ni vet ju hur det går om man frågar något – då får man förklaringar på allt det man inte behövde en förklaring på, och det man ville veta – det består ovisst. Men det var skoj ändå, han visade mig en variant på hur man fokuserar övningen mer på pectoralis major/minor. Skoj med ny input.:up:

Jag smakade just lite ”beef jerky”/”wild chips” som jag inhandlade igår. Jag både trodde och ville verkligen att det skulle vara gott. Men ack nej. Jag hade hoppas på att byta ut protteshaken mot jerky:n ibland. Men med den smaken kommer detta endast hända om jag är på fjällvandring eller ngt liknande. Men jag ska prova att göra själv innan jag helt bojkottar idén. Jag ska bara komma fram till hur man gör.:read:

Ny förebild! Rune Larsson

Att löpa i 24 h är inget jag själv vill uppleva, däremot det disiplinerade psyket-WoW!:up:

[http://www.loparlarsson.se/content/view/32/57/]

Jag är ledig idag, för ovanlighetens skull. Jag har haft världens största slappardag – förutom träningen i fm. Surfande är det enda jag har företagit mig, med undantag för en liten powernap.

Under mitt surfande har jag hittat ytterligare en förebild: Stina Telhammer! Wow vilken fysik!:up: En Grym inspirationskälla!

Vägde mig imorse(efter fruksost) – på en vecka har jag gått ner ca 4kg. 3,5 kg vätska kan jag tänka mig. :D

Om ca 3 veckor kan jag berätta vad jag väger. Så får ni själva räkna ut vad jag vägde från början. Just nu ligger jag iaf 1 kg över min ”idealvikt”. Dvs den vikt jag har haft största delen av de senaste 3 åren.

Det är grymt skönt att bli av med massa överflödig vätska! Jag börjar känna igen mig själv igen. För några veckor sen kände jag mig inte ens som en motionär längre. Jag kände mig bara fet och ohälsosam. Som jag skrev i mitt första inlägg i tråden: ”Det är absolut dags nu, inte minst eftersom jag har märkt att jag har börjat tappa muskler – men inte vikt!”

Nu ska jag ut och löpa lite. Får se hur långt jag kommer innan första vurpan. Vem vet, jag kanske är snögubbe innan jag kommer tillbaka och om man har tur så får man se någon av ”Lindmark”s isbjörnar, eftersom de verkar ha lämnat Luleå.

Haha, ok, slutsurfat.

Off I go

Haha, shit vad jag har skrivit här idag!:D Det gäller ju att: ”när jag känner tröttheten komma, peppar jag mig själv” (tror det är ett citat ur boken ”Tuffhetsträning”, men det kan vara en ngn bok också).

Jag kom iaf ut på min lilla springtur. Däremot blev jag varken snögubbe, eller såg en isbjörn.

Som vanligt fick jag ”stanna och gå istället”-känsla 5 min innan porten(målet). :nono:

Men istället för att ge efter kom jag på ett nytt mantra (ist för det jag skrivit ovan). Det består i princip av de goda egenskaper jag har eller vill ha:

Beslutsamhet, Självbehärskning, Målmedvetenhet, Fokus, God självbild, Självtrogen, Karaktär, Styrka…

Om det hade varit längre till porten hade jag nog kommit fram till fler peppord. Men det kanske kommer nästa gång.

Resultatet blev att jag sprang förbi porten och sprang i några minuter till, eftersom jag ville att klockan skulle landa på en jämnare siffra. Det blev bara 30 min löpning idag – men med tanke på hur trött och omotiverad jag var till att gå ut tidigare kan jag inte annat än att salutera mig själv. (Haha, det är väldigt mycket självdialog i min tråd). Om det är någon som läser så får ni gärna skriva något. Även bara ett Hej! är välkommet!

Ikväll blir det jag som dansar loss någonstans i Stockholmsvimlet. Om någon kommer vara på samma ställe som mig och mina två partysugna vänner så kommer det inte gå att missa oss. För när vi är ute och dansar så Rular vi! Alltid nyktra förståss. (Dvs, vi är de enda som kan dansa efter några timmar, då i princip alla står och fyllekråmar sig).

Vi hörs innan/efter mitt ryggpass imorgon som jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning. Känner alltid så när jag ska träna med någon som är större, starkare och mer kunnig än mig.

Alltså, kardion börjar snart. Dansgolvet väntar. :buttrock:

Rolig tråd..! :) Såg ut att bra bra armar och axlar oxå..! :)

P-Power wrote:
    Rolig tråd..! :) Såg ut att bra bra armar och axlar oxå..! :)

Kul att du kollade in här:D

Armar och axlar – tack, men bättre ska det bli! Under närmsta veckan kommer några bilder med riktiga poser upp.

Som förutspått så shakade jag järnet inatt – nykter såklart – endast hög på kaffe och dansglädje :buttrock:

Det blev dock en sen kväll (det var ju så grym stämning och musik!). Utöver att vi inte kom ifrån klubben förrän kl 4 så hade jag :frust: lämnat min portnyckel hemma. Vilket ledde till att jag snällt fick vänta i grannporten till kl 6. Sen så hade jag lite tvätt och sånt att ordna så krypa i kojs gjorde jag inte förrän 7. På toppen av detta kan jag ju meddela att jag nyss kom hem och höll just på att frenetiskt leta efter min väska(med visakort och pass) – när hemtelefonen ringde och en polis frågade om jag hade blivit av med något? Hmm.. tydligen hade jag glömt väskan i grannporten… MEN HALLÅ! Jag är alltid jättenoga med mina värdesaker, speciellt när jag går ut. Bah. Jag hade iaf tur. Allt var kvar. Men nu är det SKÄRPNING! Haha, jag lät en klantighet föder en annan.

Trots lite sömn – så begav jag mig för att köra rygg. Klockan 12:yikes:

Jag har inte kommit igång med att skriva upp reps/set än.
    Chins kommer jag ihåg hur många jag kunde göra iaf. 0 st utan hjälp!

Fy fan vad jag ska träna chins i framtiden!

Jag blir SÅ irreterad på att alla gym inte har vikterna utskrivna på maskinerna. Jag är inte ett dugg intresserad av att veta om jag tar 4 eller 7 vikter om jag inte vet vad vikterna väger! Och det skulle ju spara en massa energi (det är visserligen enkel matte när man väl vet vad varje storlek väger, men jag vill bara fokusera på träningen när jag är i gymmet och inte tänka 5 + 2,5*4 +7,5*2). Sats har ju ganska många maskiner där vikterna är numrerade efter vikt. Jag menar, hur svårt kan det vara att tejpa dit lite kg-siffror.

Trots min lite bittra inflik ovan så var dagens pass GRYMT! Jag hade en bra passare som peppade mig, och som la upp passet:up: – vilken lyx!

Jag har verkligen glömt vad alla övningar heter, jag måste nog sätta mig ner och plugga på det. Sen så kommer vikter(ska försöka iaf)

Nu blir det till att sova middag

Sarah wrote:
    Kul att du kollade in här:D

Armar och axlar – tack, men bättre ska det bli! Under närmsta veckan kommer några bilder med riktiga poser upp.

det låter bra, då ska jag fortsätta följa den här tråden! :up:

Fy f*n vilken träningsvärk jag har i ryggen! Och den strålar upp och skapar dödlig huvudvärk! Nu är jag inbalmad med tigrar iaf, så tillsammans med 1 liter vatten så känns det förhoppningsvis snart bättre. Jag kan inte undgå att tänka, ”om jag har såhär ont nu, 12 h efter passet, hur kommer jag då känna 2 dagar efter?”. Det är då som det brukar göra som mest ont på mig.. *Bah*

slut med självömket för idag

natti

Ser riktigt grymt ut :) Lycka till

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 131 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.