One step forward, not two steps back

Home Forums Dagböcker One step forward, not two steps back

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 131 total)
  • Author
    Sarah wrote:
    Vilodag igår. Äggröra till frukost och bjj till lunch?

Yes box, det blev bjj till lunch – och lasagne till middag.

Vi får se om jag kör 2 bjj pass imorgon. Lunch och kväll? Kanske blir en overkill. I annat fall blir det bara lunchpass.

Jag körde ”bara” lunchpasset idag. Det var riktigt utvecklande! Jag fick en massa tips och kommentarer. :)

Imorgonbitti blir det gym – Ben? :D

Det blev ingen träning lör, sön och mån. Det var riktigt sorgligt faktiskt. Jag blev alldeles ledsen i ögat. Men igår tog jag igen det. Jag körde lunchpasset på bjj:n. Och sedan på kvällen blev det rygg i gymmet. Jag testade chins och dips innan jag satte igång. Mina underarmar var dödade från bjj:n samt att jag hade glömt remmarna, så chinsen gick det illa med. Men jag satte iaf 10 dips!:) Lite närmare målet!

Rent allmänt blev jag mäkta förvånad över hur lite jag orkade med igår, jag körde de flesta övningar på 32 kg. Sist jag körde rygg körde jag på 45 kg! Men jag vet: slarv med kost, sömn, och dubbelpass kan ha påverkat orken igår.

Oj så ojämnt tränad jag är i benen. Det är ju lite patetiskt. Jag körde Quadriceps och hamstrings med mesvikter. Däremot kunde jag lassa på hur mycket som helst på stående vadpress samt adduktorerna. haha.. fråga inte.

Men alltså, ben ikväll. Bjj som lunchpass imogon

Efter bjj:n idag så är jag grymt tävlingssugen. Till att börja med i bjj. Men tanken om bf i Lucia 2009 börjar etsa sig fast. Men som sagt – bjj till att börja med.

Sarah wrote:
    Efter bjj:n idag så är jag grymt tävlingssugen. Till att börja med i bjj. Men tanken om bf i Lucia 2009 börjar etsa sig fast. Men som sagt – bjj till att börja med.

Haha! du kunde inte låta bli tanken på BF!!! BRA! Kommer följa vägen dit! :D

Sarah wrote:
    den här dagboken kommer aldrig handla om hur jag bestämmer mig för att det nog är ”att tävla” som jag ska satsa på (-isf.startar jag en ny tråd!;)).
    Pixi wrote:
    Haha! du kunde inte låta bli tanken på BF!!! BRA! Kommer följa vägen dit! :D

Haha, you got me!

Vilken hycklare jag är!;)

Kul! Ska du tävla?:bb:

Men OJ så hungrig jag har börjat blivit!

Friskhetstecken! :D

Sarah wrote:
    Men OJ så hungrig jag har börjat blivit!

Friskhetstecken! :D

:devil:

Headhunter wrote:
    :devil:

haha:emo-thumb

Idag missar jag nog bjj:n pga för kort lunch. Men jag får ta igen det i gymmet istället. Bröst+axlar blir det. Men innan jag sätter igång måste jag piska mig med chins. Jag ska köra chins tills jag inte orkar en enda till. Sen hoppas jag på resultat i antal nästa gång… Någon som har tips angående chins?:what:

Jag har det sjukt segt på jobbet nu, inte en människa så långt ögat kan nå. Jag håller på att svimma av leda. Snart ska jag till gymmet och köra bröst och axlar. Snart, om jag inte somnar innan dvs. Jag ska lägga upp en bra chinträning också. Jag måste accelerera gärnet. Skulle ju ökat 1 chin i veckan. Men ökade inte någon förra veckan. Nu har jag läst på lite, så tror det kommer gå vägen. Prova, träna, kontuitet och alternation.

Vad? Om jag ordbajsar? Ja, såklart.
    (självdialog)

Ett nytt mål är satt. Jag ska sova minst 7 h varje natt. Start imorgon. Inatt blir det 6h. ajsing

Några nya riktlinjer:

Bjj träning: 4-5 ggr/vecka
    1 träningspass går att byta mot klättring/simning/löpning(minst 30 min)

Gym: 2-3 ggr/vecka.

Vilodag: Lördagar (om vilan inte ”togs ut” en annan dag)

Sömn: 7-8h (mellan 23:00-7:00)

Mat: Äts regelbundet mellan 8.00 – 20.00, eller efter träningen om den slutar senare.

Vatten: Jag ska dricka 2 liter minst om dagen, mer de dagar jag tränar konditionspass.

Telefon: Jag ska införa telefontid. Vet inte riktigt hur än, men jag pratar på tok för mycket i luren. Om jag tror samtalet tar längre tid än 10 min så kommer jag föreslå att vi ses istället. 30 min om dagen ska jag försöka hålla mig till. Alt. bara prata när jag kör bil.

Alltid prioritera mig själv, min träning och mina planer i första rum.

Det kommer mera…

Kolla fettprocent regelbundet.

Träna chins och dips varierat ca 4 ggr per vecka, i samband med bjj?

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 131 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.