- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 november, 2008 at 18:09 #701437Anonym anvandareMemberSarah wrote:Jag ska försöka fatta mig kort..
Jag har anmält mig till en tävling i bjj. 29:e november ska jag väga 63 kg, långt under min nuvarande vikt. Vi får se om jag lyckas med detta. Det är en kul sporre iaf. Den 22 nov så ska jag utvärdera och se om det är värt att försöka komma under vikten eller om jag ska ändra viktklass. Tills dess har jag lagt in en massa konditionspass. Till min träningsvecka, de närmaste 3 veckorna hör : löpning på kvällarna 3-4 ggr, simning 1 ggr ,4-5 pass bjj, 2 gympass som kommer bara vara indelat i över och underkropp , chins och dips ska jag fortsätta fokusera på dock. Blir att ta till med morgonpromenader också.
Ojdå. Det var visst ett tag sen som jag skrev ngt här.
Vad det beror på? – Jo, jag lovar mig sjäv mer än vad jag kan hålla.
När jag skrev ovanstående inlägg så vägde jag 69 kg. Målet var egentligen 62 kg, inte 63 som jag skrev här (?). Efter bara några dagar så lessnade jag på mitt galna upplägg. Jag fortsatte träna ca 3-4ggr per vecka, men slutade äta bra. Det blev en jävla massa mackor, kaviar och nötter. Ehm:whistle:. När jag vägder mig i onsdags hade jag gått upp, till 71 kg -damit! Sen fortsatte helgen med hyfsat dåligt matupplägg. Så söndag kväll, på toppen av första glöggkvällen för året med ett paket pepparkakor i magen insåg jag att jag antagligen skulle bli tvungen att ändra viktklass till tävlingen igen (här vägde jag säkert 72kg-73kg- massa vätska såklart). Från att ha tänkt tävla i -64 kg (med gi), sedan ändrat till -69 (med gi) och nu uppenbarelsen av att jag skulle få tävla mot tjejerna i +69kg klassen som garanterat är mycket längre och troligen tyngre än mig fick mig att ta mig själv i kragen.
Så from. i måndags så har jag: dragit ner på kolisarna och försöker begränsa intaget till lunch och efter träning. Minskat potionerna. Slutat småäta. Börjat dansa på jobbet:D(dvs jag försöker röra på mig när jag kan). Jag har knaprat ngn ”thermogenic formula” (typ koffein och guarana). Och lagt in några konditionspass.
Lite kul, men jag fick resultatet redan imorse. 67,8kg. Detta var dock med tom mage, lite vätska i kroppen och utan gi. Jag bör ligga på 67kg, med lite mat i magen på lördag för att gå säker. Jag räknar med att gi:n väger 2 kg.
Det känns som att jag kommer klara det här!
Nu är jag motiverad och pepp!:up:Avklarat:
Måndag: Bjj 1h+ Löpning 1 h
Tisdag: Löpning 20 min + Bjj 2h+ 40 min promenad
Onsdag: Simning (bara 15 min) +Kommande:
Onsdag: + löpning/skidåkning?
Torsdag: Morgonpromenad 1h (+bastu) + löpning 30 min
Fredag: Morgonpromenad 1h +Kvällspromenad 30min
Lördag: TÄVLING i bjj27 november, 2008 at 00:09 #701438Anonym anvandareMemberNu blev jag lite småstolt över mig själv. Kom hem efter en 10 timmars (oplanerad) arbetsdag(skulle ha varit ledig egentligen), bytte om och begav mig ut för att hämta bilen, som var ca 8km bort. Sprang första halvan på 25 min, gick 5 min, sen sprang jag 20min till.
Hur är det egentligen med fettförbränning i kyla gentemot i värme? Jag tycker ofta det är lättare att springa i kyla. Jag har trott att det har att göra med min allergi. Jag är yberallergisk mot gräspollen, vilket gör att jag har svårt att andas på och kring sommaren. Jag har även ansträngnings-astma som oftast gör sig påmind i kyla. Men tack vare att jag springer med ett mini-element i munnen (apotekets, mot astma), så är det inga problem med andningen på vintern. Ok, om det är någon som läser det här kan ni väl ursäkta mina upprepningar, onödigt långa och krångliga meningar med att min hjärna inte har fått i sig lika mycket kolisar som den brukar. Så den är i total chock, samt förvirring. ööööööhhhhhhhm
blablabla…
Onsdag: (67,8kg) Simning (bara 15 min) + 45min löpningKommande:
Torsdag: (Vikt kg) 30 min simning (+bastu) +bjj?/löpning 30 min (+bastu)
Fredag: (Vikt kg) Morgonpromenad 1h +Kvällspromenad 30min
Lördag: (Vikt kg) TÄVLING i bjj
__________________27 november, 2008 at 10:36 #701439Anonym anvandareMemberJag fick nyss en ”tillsägning” av en vän om att jag ska sluta förklara bort mig hela tiden. Eller det var snarare jag som sa att jag uppmärksammat en liten irritation hos henne på senaste, och frågade varför. Men summa summarum, så tycker hon att jag förklarar mina beteenden FÖR mycket i onödiga situationer och bjuder på mina misstag FÖR lite. Jag vet att det är så. Titta bara på mitt förra inlägg..
Fan, vägde mig i simhallen imorse. 68,3kg. Det var typ illa. ½ kg mer än igår morse. Jag måste nog skaffa mig en dräkt som väger mindre helt enkelt. För att jag kommer inte kunna ligga på 67 kg på lör morgon, utan att påverka min ork, styrka och hjärna rejält. Jag ska ju faktiskt klara av att tävla också.
Synd bara att jag jobbar alla tider fram till tävling, som kampsportsaffärerna i stan är öppna. Damit. Jag får åka runt till fd träningsvänner och prova samt väga deras Gi tror jag.
Skojsigt.
Onsdag: (67,8kg) Simning (bara 15 min) + 45min löpning
Torsdag: (68,3 kg) 30 min simning (+bastu)Kommande:
Torsdag:+ bjj?/löpning 30 min (+bastu)
Fredag: (Vikt kg) Morgonpromenad 1h +Kvällspromenad 30min
Lördag: (Vikt kg) TÄVLING i bjj28 november, 2008 at 01:33 #701440Anonym anvandareMemberJag vägde mig i gymet ikväll. 70 kg med gi. Jävlar, vad krångligt det ska vara då.
Avklarat:
Måndag: Bjj 1h+ Löpning 1h
Tisdag: Löpning 20min + Bjj 2h+ 40min promenad
Onsdag: (67,8kg) Simning (bara 15min) + 45min löpning
Torsdag: (68,3 kg) 30min simning (+bastu) + löpning 20min (+bastu)Kommande:
Fredag: (Vikt kg) Morgonpromenad 1h + Kvällspromenad 30min
Lördag: (Vikt kg) TÄVLING i bjj28 november, 2008 at 05:57 #701441Anonym anvandareMemberLite mått efter en rätt sömnlös natt:
28/11
Vikt: Väger mig snart
Bröstmått: 86cm/(96cm med lats)
Överarm: 29cm/32cm spänd
Midja: 72cm(smalaste)/79cm(över naveln)
Stuss: 101cm
Lår: 61cm
Vader: 39cm7/11
Vikt: ?(har ingen våg just nu)
Bröstmått: 86cm/(97cm med lats)
Överarm: 30cm/33cm spänd
Midja: 72cm(smalaste)/82cm(över naveln)
Stuss: 103cm
Lår: 62cm
Vader: 39cmDet har iaf hänt lite måttmässigt. Konstigt nog inte alls lika mycket som det syns.
28 november, 2008 at 08:39 #701442Anonym anvandareMemberOj oj oj.
Tog nyss en 50 min promenad, tuggummistinn.
Sedan drog jag till gymmet för att väga mig, med och utan gin på.
Trot eller ej
Kommande:
Fredag: (66,7kg) Kvällspromenad 30min
Lördag: (Vikt kg) TÄVLING i bjjJag vägde under 67 kg vilket är mitt mål att göra till imorgon bitti. Med gi vägde jag 68,7kg. Hela munderingen väger 2,02 kg. Rätt grovt. Jag försökte aldrig låna någon gi igår. Lika bra det. Jag är ju van med den jag har.
Nu är målet att försöka hålla den här vikten till imorgon. Jag kommer inte ha någon mer möjlighet att väga mig, så får gå på känsla. Tar iaf med mig matvågen till jobbet så att jag har koll på vad det jag stoppar i mig väger. Framförallt det jag dricker…
Är superduper sugen på att tävla!
30 november, 2008 at 16:53 #701443Anonym anvandareMemberSarah wrote:Lite mått efter en rätt sömnlös natt:28/11
Vikt: Väger mig snart
Bröstmått: 86cm/(96cm med lats)
Överarm: 29cm/32cm spänd
Midja: 72cm(smalaste)/79cm(över naveln)
Stuss: 101cm
Lår: 61cm
Vader: 39cm7/11
Vikt: ?(har ingen våg just nu)
Bröstmått: 86cm/(97cm med lats)
Överarm: 30cm/33cm spänd
Midja: 72cm(smalaste)/82cm(över naveln)
Stuss: 103cm
Lår: 62cm
Vader: 39cmDet har iaf hänt lite måttmässigt. Konstigt nog inte alls lika mycket som det syns.
Bra jobbat Sarah, det går framåt :up:
11 december, 2008 at 02:01 #701444Anonym anvandareMemberTackar r2d2r2d2!
11 december, 2008 at 02:25 #701445Anonym anvandareMemberDet kanske är dags att ta tjuren i hornen och berätta om min tävling nu.
Jag försov mig från min första bjj-tävling… Japp.
Invägningen började klockan 9, samma tid vaknade jag i min säng på andra sidan stan med mobilen (vilken är min väckarklocka) i handen. Antagligen hade jag vaknat och tryckt på vad jag trodde var snooze-knappen, men stängt av den i stället. Jag hade gått och lagt mig 10 kvällen innan, så jag stör mig så jävla mycket på att jag inte bara vaknade ordentligt av ringningen. Det hela blev mer komplicerat av att jag hade valt att sova tidigt kvällen innan framför att gå och hämta bilen (vilken var ca 25 min promenad bort, på samma ställe som min cykel), framför att packa och göra iordning matlåda och snacks för tävlingsdagen. Så det blev en massa stress. Jag sprang till bilen ”utan” vätska eller kolisar i kroppen på 12 minuter och hoppades såååå på att min tävling skulle vara senare så att jag skulle dels få tävla i huvudtaget men framförallt dricka och äta.Mina klubbkompisar anmälde mig, och kl 11 efter att ha kört mot ca 10 rödljus och kört fel 3 ggr så var jag på plats – 2 minuter efter att den tävlingen jag skulle köra hade börjat…
Ja, vad säger man. Jag gick ner 6 kg för den tävlingen.
Men tur nog så fick jag tävla i öppen viktklass på kvällen. Jag åt säkerligen upp mig iaf 3 kg, där en stor del antagligen bestod av kaviar. Haha, när jag började köra fel så förstod jag att jag inte skulle hinna till morgontävlingarna så jag stoppade kaviartuben i munnen och slutade köra mot rödljus.
Ett brons vart det. Jag förlorade första mot en klubbkompis och vann sedan mina andra två tävlingar.
11 december, 2008 at 02:31 #701446Anonym anvandareMemberEfter min vätsketömning så har jag blivit ybertrött och fått jätteont i lederna så har inte tränat så mycket. Jag hade tänkt att tävla i ADCC på lördag, men dels har jag för ont (framförallt i mina tår! :evil:)och dels behöver jag mer träning på submission (utan gi=dräkt).
11 december, 2008 at 02:36 #701447Anonym anvandareMemberJag vet att jag har skrivit att min ”dagbok” aldrig kommer handla om att jag bestämt mig för att tävla i BB/BF.
Förlåt. Jag ljög!
Jag har bestämt mig. Mitt mål är nästa Lucia, men jag ska göra en test-formtoppning tidigare. April är första delmålet. Visst, det har att göra med att det ligger en tävling där. Men jag räknar inte med att tävla då! Vill bara ha ett nära mål, så om det tar längre tid så har jag den på mig.
Och tack till er som inspirerade mig med flera i Göteborg i helgen! Grymma var ni:emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.