- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 januari, 2010 at 15:48 #454804Anonym anvandareMember
Gjorde en kalipermätning hos min sponsor idag och blev positivt överaskad. Bra krydda till nästa pass som är rygg. 14.5% BF har jag så ingen risk med att ligga kvar på mina 7000kcal ett bra tag till. Kommer göra mätning var 14dag nu för att hålla koll på BF så det inte sticker iväg för långt. Ska bli så kul detta året, ska bli grymt att få tampas med grabbarna på scen. Mer om kvällens ryggpass senare.
19 januari, 2010 at 22:17 #454805Anonym anvandareMemberKörde rygg idag, kändes grymt bra och inget ont alls. Perfekt!!!
Sittande rodd: stegade upp till 100kg ( max ) och så slängde vi iväg ett par tolvor i två set. Gick vidare till latsdrag och gjorde samma sak upp till 90kg ( max ) där vi körde på ett par tolvor i två set med sen var vi varma och kunde börja träna lite.
Omegamaskin, rodd: körde två uppvärmningsset till sen blev det 3 set på 170 där jag började med en tia och slutade sista settet med en 6 + några forced.
Omegamaskin, latsdrag omvänt grepp: började med att slänga på 100kg och dra iväg en tolva sedan ökade vi till 120kg och körde en åtta i första sedan en sjua sist en sexa med ett par forced på det.
Enhands latsdrag: började på 35kg och avslutade på 45kg. Blev två set på sista vikten.
Som avslutning matade vi ut med vanligt latsdrag på 90kg och hur många reps vet jag inte.Ryggresningar blev sista övningen med 3 x 15
Bra pass, körde med min vapenbror och vi taggar varandra bra. Vi har inte kört på länge och det var kul att få ett pass ihop. Bra intensitet och svettades på bra under passet.
Gainer på det och sen har jag precis käkat så nu har jag bara ett mål kvar sen är denna dagen till ända med. Bäst idag var att få en riktig kalipermätning och veta vart jag står i utgångsläget för i år. Vad slutvikten hamnar på efter tömning på tävling går bara sia om men jag vet vad jag vill.20 januari, 2010 at 20:03 #454806Anonym anvandareMemberAhhh , ja vad säger man… fy fan vad gött!! Bra benpass idag, jag körde med Admir på gymmet som ville dra ett pass ihop och han slet på grymt bra. Kul pass!! Blev så här.
Cykel 5 min
Benpress: började på 100kg och stegade upp i tolvrepsintervall till 400kg där jag gjorde två set med 8.Sedan blev det legcurl. ett set på 30 och sedan ett set på 45 sen var det dags att börja jobba och det blev tre set på 60kg (fullt mag).
Benspark: körde samma grej här vi började med ett lätt set på 50kg sedan fullt mag 70kg där jag gjorde tre set med 12
Vidare till utfallsgång med hantlar. Åtta steg med varje ben, 30kg hantlar. Brände bra och det blev 4 set.
Bra intensitet och vilan låg på mellan 45 sek och strax över minuten. Lite längre vila mellan övningarna på kanske två-tre minuter. Kul att träna med en kille som pushar sig lite extra när man säger till honom. Tror att dom flesta kör lite för lätt och inte riktigt tar i som dom ska, att träna ska göra ont ( inte smärta i leder osv) och kännas i musklerna. Så länge man kör med ett bra utförande och inte fuskar så ska det laddas på! Älskar att ligga på gränsen och framför allt när man kan få andra att hitta sin.
Nytt pass i morgon, Axlar och vader. Ny dag och nya gränser och kliva över. Hatar gränser, dom är till för att brytas.
20 januari, 2010 at 20:25 #454807Anonym anvandareMemberChrister Örni wrote:Älskar att ligga på gränsen och framför allt när man kan få andra att hitta sin.
Ny dag och nya gränser och kliva över. Hatar gränser, dom är till för att brytas.My man:emo-thumb! Min lilla adapter får bittert smaka på den biten ordentligt:D…..Det e på det sättet man bygger massa med tillräckligt bra mat och vila också naturligtvis!
21 januari, 2010 at 08:58 #454808Anonym anvandareMemberJo, det är ju så. 60min slit, bara göra det Ångesten får dom på köpet haha… Man märker snabbt vilka som vill träna och vilka som bara vill latja lite med hantlarna.
21 januari, 2010 at 12:39 #454809Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:My man:emo-thumb! Min lilla adapter får bittert smaka på den biten ordentligt:D…..Det e på det sättet man bygger massa med tillräckligt bra mat och vila också naturligtvis![img=http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:DSKFMT99d8DBrM%3Ahttp://www.lakewoodconferences.com/direct/dbimage/50261741/AC_DC_Adapter_for_MP3_player.jpg]
21 januari, 2010 at 12:42 #454810Anonym anvandareMemberFrån det ena… bra pass Örni! Grotttrollsstark är du, och verkar även ha en matchande size på kroppen. Kul! Får man fråga hur gammal du är och hur länge du styrketränat?
21 januari, 2010 at 13:08 #454811Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Från det ena… bra pass Örni! Grotttrollsstark är du, och verkar även ha en matchande size på kroppen. Kul! Får man fråga hur gammal du är och hur länge du styrketränat?Det är klart man får, kul att du undrar. Jag kommer bli 30 i år och har tränat sedan jag var 13 år så sjutton år totalt. Men innan har träningen varit komplement till brottning, Football och andra sporter. Efter att fått en allt för sargad kropp ( brock, benbrott, sprickor, korsband, menisk med mera) så sadlade jag om helt för två år sedan och la av med alla andra sporter och kör BB fullt ut. Kommer tävla i år för första gången i mitt liv och är lika dedikerad till detta som alla andra sporter jag gett mig in i.
Jag kan köra kontrollerat och utan massa konstiga vridningar vilket gör att jag nu känner mig bättre än på flera år i kroppen.
22 januari, 2010 at 08:32 #454812Anonym anvandareMemberGårdagens pass blev bra som vanligt. Axlar och vader blev det, det som är kul med att köra på flera ställen är variationen i träningen.
Började med hantellyft åt sidan: 4-5 set med 12 x 12kg
Omega, axelpress: körde 2 uppvärmningsset där det avslutades med 3 set på 130kg och sexor.
Gick vidare till Cable för baksida axlar: 2 lättare set sedan 2 set på 90lb och ett set på 100lb.
Nästa blev enhands hantellyft för baksidan. 1 set för att få känsla för övningen sen körde vi… Blev 3 set på 20kg och 12 reps.Vader kördes med 2 uppvärmningsset stående vadpress sedan 4 set med fullt mag och 10-12 reps.
Sittande vadpress: arbetsetten var 4 st vikten 85kg och 10 reps.Körde med Admir igår med, trevlig kille och sliter på bra. Kul att man kan sporra någon hjälper en själv i träningen med.Armar idag men får se om jag inte skjuter på det till kvällen eller om jag kör det imorgon. Gårdagskvällen gick åt till att skruva gips. Hejdlöst roligt efter ett axelpass NOT!!!! Blev sent och sover nog ikapp innan jag går till jobbet istället.
26 januari, 2010 at 08:26 #454813Anonym anvandareMemberGårdagens pass får laddas upp idag då datorn och jag inte kom överens. Är verkligen helt oteknisk vad det gäller datorer och sådant. Ge mig hellre en motorsåg och ett par hektar.
Blev bröst igår och det gick riktigt bra, har bra känningar idag men dom jävla 200 ville inte upp i bänken, det saknas lite lite men det kommer när som känns det som. Får sätta nya mål för i år och det får väl bli 215 då.
Bänk: 60kg x ? / 100kg x ? / 140kg x 10 / 180kg x 1 / 200kg x 0 / 180kg x 3+några forced / 140kg x matade på, pass dom sista rep.
Smith lutande: 140kg x 7 / 160kg x 2 / 140kg x 6
Omega bröstpress: 100kg x 10 – 3 set
Cable flyes: 60kg x 10 – 3set
Hantelflyes lutande: 30kg x 10 – 3set
Avslutade med lite poseringsträning och stretch. Måste jobba på poseringsträningen men här kommer två bilder.
[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=662&pictureid=4142][img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=662&pictureid=4144]
26 januari, 2010 at 11:55 #454814Anonym anvandareMemberBlir nån gång i sommar som jag startar den. Vill ju upp på scen, DC och Lucian är målen så jag får vara en säl fram till dess.
26 januari, 2010 at 15:43 #454815Anonym anvandareMemberSitter och laddar inför kvällens pass. Konstigt hur fokuserad man blir när man väl bestämt sig för något. Finns igentligen bara barnen och frun som går före men allt annat får flytta på sig. Svårt för omgivningen att förstå, ett missat pass är väl inget? Kanske just det passet som avgör. Tur att man har en stöttande fru, hon påminner mig om målen ibland vilket sporrar en. Man vill ju inte göra henne besviken.
26 januari, 2010 at 21:56 #454816Anonym anvandareMemberKörde rygg idag med Jocke, bra pass.
Uppvärmning övningar.
Sittande rodd – körde fem set med 3×12 på 100kg som avslutning.
Latsdrag: Samma här fem set med 3x 12 på 90kgArbetset
Omega rodd: 80×12 sedan blev det 170×10 i tre set
Omega latsdrag: 80kg x 12 sedan 120kg x 10 i tre set
Hantelrodd: 55kg x 15 tre set
Ryggresningar: 3 x 12Bra pump i ryggen och bra intensitet, runt 60sek till 90 sek mellan setten någon minut mer mellan övningarna.
Bilder från passet börjar med en på grabbarna. Admir och Coach Jocke[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=527&pictureid=4146]Sedan en på en lycklig offseasonsäl.[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=527&pictureid=4147]
27 januari, 2010 at 13:57 #454817Anonym anvandareMemberBlir ett benpass idag, kommer bli gött. Körde inte ben i söndags då jag kört dom två dagar i veckan nu ett tag så får dom lite extra vila till dagens pass. Annars ser veckan ut som följer.
Måndag: Bröst
Tisdag: Rygg
Onsdag: Ben
Torsdag: Axlar / vader
Fredag: Armar
Lördag: Vila
Söndag: BenGillar att träna ben, måste säga att det är en av favoriterna. Man blir härligt slut i kroppen efter ett riktigt benpass och det känns som om man gjort något nyttigt när man är klar. Blir till att hämta dom små kottarna från dagis nu sedan invänta frun för att åka och handla. Frysen ska fyllas på igen.
27 januari, 2010 at 21:16 #454818Anonym anvandareMemberBlev ett snabbt benpass idag. Trodde det skulle bli sådär bra med tanke på att jag var stressad och hade svårt att hinna i tid till gymmet. Det var TJEJKVÄLL!!! Aldrig tänkt på det innan men det känns konstigt på nått vis, kanske stör dom sig på grabbarna som kör men vet ett par polare som har svårt att ”koncentrera” sig när det körs raka mark, bellyback och diverse andra övningar så det borde ju klart införas en grabbkväll med då.
Själv har jag tunnelseende när jag är på gymmet, är som en gammal häst med
skygglappar. Svarar inte på tilltal och missar helt vad som händer runt omkring mig.Passet blev allt annat än kasst idag. Intensiteten var löjligt hög och jag fick med mig min vän Osama på ett pass. Vi satt och tidigare idag och diskuterade kost över en kopp kaffe och då bestämde vi oss för att köra ett pass med.
Benpress, körde pyramid upp till 400kg där jag avslutade med två tior. Vilan bestod i att lägga på mer vikter i princip och det blev ökningar med 50kgs intervaller från 200kg.
Redan här började jag känna att vi kommer slita hårt idag.Supersettade Benspark och Lårcurl tills vi grät och det blev 4 arbetset totalt på båda maskinerna. Vilan bestod som sagt av att byta maskin. 70kg på bensparken och 12 reps per set och 60kg på lårcurlen med 10 reps.
Körde en omegamaskin för baksida lår vilket gjorde att dom fick bekänna färg. 3 set på 65kg och 10-12 reps. Vet faktiskt inte precis. Vilan 30 sek mellan setten.
Utfallsgång, vi gick en runda var och byttes av så fort den andra kom tillbaka. Blev 3 set på 30kg.
Hela passet på 30 min, FY FAN!!! Benen hatar huvudet nu och frågan är om Osama fortfarande kallar mig sin vän haha… Han kämpade hårt och flabbade åt sina problem med att gå efteråt, all heder åt honom.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.